Powered By Blogger

środa, 25 czerwca 2014

Na zwykłym płótnie

Póżnoczerwcowe nowinki z ogrodowej kwiaciarni (zdjęcia zz 22.06.2014 r.). Firletka omszona i rumian żółty.
Liliowiec.
Jeszcze jedna piękność dnia :)
Skromniej niż co roku zakwitła moja paproć - długosz królewski.
Na zwykłym płótnie

W świergotach ptaków dnia kontury
jaśnieją, rytm podaje zegar
szmery podnoszą się znad ulic
spójrz, czerwiec w słońcu znów wypiękniał

w kałużach promień się przegląda
wczorajsze smutki powygładzał
na płocie powój w zwiewnych pląsach
o wpół do szóstej pachnie kawa

na zwykłym płótnie codzienności
miłość maluje barwny wątek
w twoim spojrzeniu ranek rozkwitł
sen pocałunkiem z ust mi zdjąłeś

65 komentarzy:

  1. Środowe bry :)*
    Już mnie bardzo czas popędza, pięknego dnia życzę Wszystkim i do spotkania po południu :)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry Ewuniu :)
    Jeszcze nie zapędzona witam w środowe rano. Błękitno, słonecznie i niech tak zostanie ;-)))
    "miłość maluje barwny wątek" oraz też :

    Miłość to zieleń łąk i lasów
    Które chronią i dają życiodajne
    Tchnienie

    Miłość to tęcza
    Wymalowana po burzy
    Na słonecznym niebie

    Miłość to każdy dzień
    Dany po minionej nocy
    Niepowtarzalny, jedyny

    Miłość to dotyk
    Czyichś dłoni
    Ich obecność

    Miłość to głębokie spojrzenie
    W zakamarki duszy
    Kochanej

    Miłość to czas
    Bycia z drugim
    Człowiekiem

    Miłość nie ocenia
    Nie krytykuje, nie burzy
    Ona buduje

    Miłość nie musi
    Ona chce
    Ona jest i trwa

    - Elagwiazda Miłość

    ... miłości najpiękniejszej w codziennym bywaniu :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuziu :)
      Płótno codzienności można malować w różne wzory i różnymi barwami. Bywa, że nie zawsze wychodzi ten zamierzony obraz, ale nie wszyscy jesteśmy wszak wirtuozami. Czasem maleńki refleks, slowo, gest też potrafi pięknie zagrać.

      Miłość

      Jest czekaniem
      na niebieski mrok
      na zielonosc traw
      na pieszczote rzes

      Czekaniem
      na kroki
      szelesty
      listy
      na pukanie do drzwi

      Czekaniem
      na spelnienie
      trwanie
      zrozumienie

      Czekaniem
      na potwierdzenie
      na krzyk protestu

      Czekaniem
      na sen
      na świt
      na koniec świata

      - Małgorzata Hillar

      Niedawno dopiero "obrobiłam" dzisiejsze płótno codzienności i ze spokojem mogę domalować jeszcze jakieś kolorowe wersy ;) Pięknego wieczoru z uśmiechem :)))

      Usuń
    2. Pracowita Ewuniu,
      odpoczywaj, odprężaj się, spaceruj ścieżkami Ogródka, a potem maluj piórem i aparatem a słowa będą radowały ;-)))

      Kochał ją jak mężczyzna Jeszcze bardziej kochał
      Aż do bólu w ciemności Do skazy miłości

      Kochał ją w każdym ciała pięknie i cierpieniu
      Szedł w nią zmysłami Myślą Tlił się w jej płomieniu

      Kochał ją jak się w geście lęku dotknie Ziemi
      Albo gdy spojrzysz w niebo I twarz ci odmieni

      Kochał ją za miłosną lekkość jej oddechu
      Za światło wewnątrz dłoni W głosie za cień grzechu

      Kochał ją także w sile w słabości i w gniewie
      Kochał ją pocałunku listkiem w Wielkim Drzewie

      Kochał ją pośród nocy gdy w śnie się zwierzała
      Że umarła Bo sama siebie pokochała

      Kochał ją gdy już mieczem byli rozdzieleni
      Płaczem i jak krzyk niemy rozpęknięciem ziemi

      - Zbigniew Jerzyna Miłość

      ... :)))

      Usuń
  3. Witam środowo...

    Moi Kochani, dziś zgodnie z planem
    będziemy wąchać żółty rumianek.
    A kto chce jeszcze mieć większą gratkę
    może zaparzyć sobie herbatkę.

    Może się komuś ciut zrobi smutniej,
    bo me obrazy dziś są na płótnie.
    Mój aparacik numer wykręcił
    brakło na fotki nagle pamięci.

    Sam aparacik to pierwsza liga,
    karta pamięci ma mało giga.
    By wszystko zmieścić mówiąc skrótowo,
    idę do sklepu dzisiaj po nową.

    Marek Grechuta " Serce "

    https://www.youtube.com/watch?v=QJY2Vx7dckQ

    P.S. Dziękuję za wczorajsze gratulacje od Ogrodników :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jędruś :)
      Można rumianek i można miętę, byleby malować z wyczuciem, uczuciem i w dobrym towarzystwie ;)))

      MAREK GRECHUTA - Twoja postać

      https://www.youtube.com/watch?v=szCEjS5zQ6g

      Serdeczności wieczorne od Ciemnokasztanowej z podziękowaniem za wierszyk :)

      Usuń
  4. Bry.:)*

    * * *...Kwit paproci...* * *

    W noc świętojańska taka już jest tradycja
    szuka się kwiatu paproci, ale to fikcja.
    Po co go szukać bez całą Janową nockę
    Dyć w ogrodzie Ewy są kwiaty paprockie.

    :)))*

    Czy liliowiec to pachnąca lelija
    czy do niego można bez kija
    czy pachnie tak nieprzytomnie
    bo wygląda uroczo i dostojnie.

    :)))*

    Dzięki synoptykom doczekałem się deszczu.:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry Jasieńku :)*
      U mnie jeszcze nie pada, ale deszcz już się coraz bardziej skrada. Nie wiem, czy nie lunie w nocy :)
      Fraszeczki cud-mód, jak to zwykle u Ciebie, a do szukania kwiatu paproci zapraszam nieustająco... jeszcze jakiś czas będzie można go odnaleźć jak się postarasz :)))*
      Właśnie... o tak.

      To ja może odniosę się do Twojego kwiatu paproci :)))*

      Old tango: KWIAT PAPROCI ~ TADEUSZ MILLER!

      http://www.youtube.com/watch?v=yWTzeUL19a4

      Pozdrawiam spod chmurek :)*

      Usuń
  5. Dobry wieczór Ewuniu, Panowie :)
    Zielony ogródek Ewuni przypomina łąkę, kolorową górską łąkę ;-)))

    Abecadło mojej górskiej łąki.

    Rozrzuciło się moje abecadło.
    Najpierw M - modrzew, potem CH - choina albo smrek, w środku T - miękka trawa, zielona, wysoka i ozdobna, poprzetykana złocieniem, dzwonkami fioletowymi, białym koprem. Przez trawę patrzą wszechwidzące oczy rumianku.
    Za łąką drugie L, łąka sąsiadów, z kopami siana. Grabią gazda i gaździna. Za ich plecami K, drewniany kościółek, C - cmentarzyk wiejski pełen N - naparstnic i orlików. W tle W - wierchy albo szczyty i N - rozległe, niebieskie i za-CH-murzone. A przez to wszystko czasem W wieje i huczy i D leje albo siąpi.
    A potem C - ciemność, wczoraj rozgwieżdżona, i wielki S - strach, przed czym ? Dobrze nie wiadomo.
    Drogą idzie Z - zbójnik, a idąc śpiewa na całe gardło, bo ogień pali mu wnętrzności.
    * * *
    Łąka górska na wznoszącym się urwiście stoku, wysadzana złotymi mleczami.
    Odwrócone moje nocne niebo.

    - Julia Hartwig

    ... sennie, leniwie, niespokojnie.
    Niezmiennie cieplutkie pozdrówka i uśmiechy :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Zuziu :)
      Niesamowite to abecadło, zachwycił mnie przede wszystkim ten zbójnik ;-))) A swoją drogą, nie znałam tego wiersza, dziękuję Ci bardzo :)
      Przyniosłam Ci na wieczór całą łąkę w strofach innego poety.

      zioła łąki trawy i sukienki tkane sianem

      widziałem jej oczy
      jak jeszcze spała
      na oczach był obraz
      krawcowej jutrzenki

      rysujące śpiew usta
      tusz wschodu słońca
      między trawami łąk

      tak mi graj graj graj
      słucham i czytam
      wszystko mam
      namalowane

      Zabierz mnie na łąki swoje
      niech poczuje zapach trawy,
      niech usłyszę bociani klekot.
      zabierz mnie panie.
      Sukienki moje zwiewne
      wiatrem podszyte,
      trawą pachnące,
      sukienki moje grzeszne na miarę szyte.

      a ja się tylko zachwycam
      tym co mam mam mam
      więc śpij śpij
      śpij

      ja o jutrzence
      wybiorę się na spacer

      poszukam nowych nici
      na łące nasamprzód
      trawę zamienię w zioło
      jego zielem ośmielę
      nasz dom i jego skraj
      cierpliwym dniem wyścielę
      sukienką z trawy i zielem

      tak mi graj graj i graj
      słucham i czytam
      to wszystko co mam
      mam
      mam

      - Zbigniew Budek

      U mnie też sennie, nawet nieco zdrzemnęłam się po południu, a teraz pomaszeruję do lodówki wzmocnić nadwątlone siły ;-)))

      Usuń
    2. ... smacznego bardzo :-))) a pokolacyjnie spacer na najpiękniejsze łąki :)))

      miękkimi podmuchami chmur
      oczy przecieram
      ze snu
      łagodzę ból
      rumiankowym słońcem
      na wietrze

      tęsknoty wspinają się
      na grzbiety gór
      jak serce w zachwycie
      drga powietrze

      a w trawach wiatr
      aromatem ziół
      dni moje wygrywa
      na liściach zielonych

      wspomnienia układa
      melodyjnie w miesiące
      w lata
      duszą kołysze i potrząsa
      w kwiatach

      stare ścieżki
      wciąż czuję pod stopami
      i wiersze
      jak do serca lgną

      tak blisko
      kwitną moje łąki
      pod Tatrami

      tak daleko
      kwitnie mój dom

      - Janusz Kliś moje łąki

      ...z zapachem łąkowych kwiatów i traw snów relaksujących i do jutra, pa :)))

      Usuń
    3. Zuzanko, cudne te łąki przy zalanym deszczem poranku, dziękuję Ci bardzo :)))

      Usuń
  6. Och, jakie cuda! :) I muzyka, i liliowce na klipie wprost nie do opisania, bardzo Ci dziękuję :)))***
    A że kwiat paproci i liliowce zwiastują początek lata, zadedykuję Ci mój wiersz.

    W kwietnej melodii

    W kolorach malwy i lawendy
    lato wkroczyło w ciepłą przestrzeń,
    pośród storczyków i ciemiężyc,
    jak długo potrwa, myśleć nie chcę.

    Wiosna zamknięta przemijaniem,
    mój czas pośpiechem ostro kłuty,
    spójrz, zorzą błysnął dziś poranek,
    kwietną melodię wiatr zanucił.

    Nim jesień nada kształty myślom,
    koduję letnie aromaty,
    gdy sepią się zaciągnie przyszłość,
    chcę być dla ciebie polnym kwiatem.

    EP

    :)))***

    OdpowiedzUsuń
  7. A deszczyk pada dalej z małą przerwą na załatwienie sprawy finansowej
    i powrót do domu bez zmoknięcia z czego się cieszę ja i mój ogródek...
    a w chałupie brr.. zimno!

    I znowu w "Słowie na Dobranoc" pozwolę sobie wykorzystać sama53 z Jego wierszem, który jakoś mi wyraźnie koresponduje z wierszem wstępu
    do dzisiejszego wpisu.- :)))*

    * * *...wpół do szóstej...* * *

    .........*❀*< *❀* >*❀*.........

    każdy ranek pachnie słodką tajemnicą
    każde słowo kwitnie magią przyszłych chwil
    wszystkie myśli nie od wczoraj głośno krzyczą
    sen pięknieje jeśli tylko w nim się śnisz

    słońce również uśmiechnięte na pogodę
    wiatr rozgonił szare chmury rannych mgieł
    i marzenia odnalazły swoją drogę
    sen pięknieje kiedy tylko z tobą śnię

    nawet kawa dziś smakuje znacznie lepiej
    wpół do szóstej jej aromat zbudził mnie
    świat wypiękniał tak cudownie jesteś wreszcie
    razem ze mną w nieskończonym jeszcze śnie

    .........*❀*< *❀* >*❀*.........

    Kołysanka na dziś - ALBO ON ALBO JA - Andrzej CIERNIEWSKI

    http://www.youtube.com/watch?v=a34QAA5y94w

    .........*❀*< *❀* >*❀*.........

    Dobranoc, dobranoc wszystkim i Tobie Miła moja...:))) * * *...Słodkich snów
    do wpół do szóstej..:))) * * *

    .........*❀*< *❀* >*❀*.........





    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie tylko niebo się zaniosło prawie na czarno, ale jeszcze nic nie pada. Ciepełko do Twojej zimnej hawiry ślę :)*
      A co do wiersza sama53 (pięknego zresztą) zdarza się, że autorzy się inspirują nawzajem, Ty też to wiesz... z autopsji :)
      Ale środowy wieczór już się kończy, jutro będzie nowe wpół do szóstej, a do Słowa na dobranoc doprosiłam Florę Hufnagel, no właśnie... w nawiązaniu do ust z mojego porannego wiersza.

      ❀ڿڰۣڿ❀

      *** Ust moich szukasz? ***

      Ust moich szukasz?... Lekko przechylona,
      Już czuję oddech twój na mojej twarzy —
      Ust twoich dawno już czekam spragniona.

      Lekkie jak motyl są całunki twoje...
      Z ust, szyi, ramion sfrunęły na piersi,
      Gdzie się różowi pnących pąków dwoje...

      A potem znowu na usta wróciły...
      Ale już dzikie, palące, mordercze...
      Niemoc mnie mroczy — omdlewają siły...

      Rozjękłe drganie płomiennego szału
      I pogłos żądzy ponury i rwący —
      Hymn upojenia i hymn cudny ciału...

      Z ust rozchylonych uśmiech się dobywa,
      Oczy się jeszcze łzawią od rozkoszy,
      Pobladłe lica kryje dłoń wstydliwa...
      ***

      Dobranoc, dobranoc Ogrodnikom płci obojga i Tobie Miły mój :)))* * *... "ust twoich dawno już czekam spragniona"...:)))***

      ... a zanim się doczekam, coś jeszcze zagram...

      Usuń
    2. ... i stosownie do erotycznej poezji kołysanka z wyznaniem..

      ❀ڿڰۣڿ❀

      Desire (Pragnienie) - Buddha Bar

      http://www.youtube.com/watch?v=D8wTPHOw9HY&feature=related

      ... najczulsze pa ... dziękuję za prześliczny wieczór :)))* * *

      Usuń
  8. Witam Ewunciu! Kochani, dobry wieczor! Wieczor jeszcze jasny u mnie o tej porze. Czytam wiec o rumianku i miecie, o paprociach i liliowcach. Czytam Zuzienki abecadlo, i przegladam ten raj kwiatow utrwalonych digitalnie poziomo i pionowo oraz historycznie i impresowo. I co? Jestem oczarowana! I... Znow mi glowka zawirowala....

    Mamy tyle pieknych imion: Roze, Liliane, Narcyza, Hiacynta, Malwine i jeszcze pewnie jeszcze wiecej,
    Dobrze, ze Czeremchy nie ma - odurzajaca byla by dziewczyna, i rodzicow pewnie nie kochala. ;-)

    Na dobranoc i na dzien dobry, bo juz pozno przeciez- dla Ciebie Ewunciu z piekna dusza, dla Ciebie Zuziu subtelna, dla Ciebie Andrzeju, przy ktorym buzia promienieje, i dla Ciebie Jasku zlotoustny-
    pozwalam sobie aromatycznie zaspiewac, i posylam czeremchowe buziaki dla wszystkich

    http://www.youtube.com/watch?v=ASV5cvTf1Us

    (Czeremcha - Janusz Gniatkowski)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Asieńku, do potem, bo już muszę uciekać do pracy. Spóźniona jestem. Pozdrawiam pięknie :)

      Usuń
    2. Witaj Joasiu,
      dzięki za miłe słowa :) W podziękowaniu, Janusz Gniatkowski
      Żurawi klucz

      www.youtube.com/watch?v=uVJNWB5r2kM

      ... słonecznego dnia :)

      Usuń
  9. Dzień dobry w czwartek :)*
    Wszystkie prognozy się sprawdziły... za oknem leje, jak z cebra i zastanawiam się jak tu wyjść z domu. Oczywiście drzwiami ;)
    A najchętniej zaszyłabym się jeszcze pod kołderkę. Zostawiam do kawy przebudzankę z pozdrowieniem i zmykam.

    Na moją głowę lecą krople deszczu Irena Santor

    https://www.youtube.com/watch?v=iYarl-z4o-c

    ... rozpogodzeń życzę :)*

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj Ewuniu :)
    Bbbbrrrryyyyy, współczuję mokrego i chłodnego poranka :))) A jednak jestem dobrej myśli i zgodnie z powiedzeniem : po deszczu zaświeci słońce, na dzisiejszy dzień dużo ciepła i słonecznych chwil :)))

    Tęsknota siadła na tapczanie,
    na krzesłach, pełno jej po kątach.
    Wypada mocno dać jej po łapie,
    Wyrzucić za drzwi i posprzątać.

    Wystarczył uśmiech i spojrzenie,
    w Jej cudne szmaragdowe oczy,
    żeby dać sercu ukojenie,
    a dzień się zrobił z ciemnej nocy.

    Teraz nam zawsze świeci słońce,
    zakwitły róże, szumią drzewa.
    A ja dla naszych serc gorących,
    Schuberta serenady śpiewam.

    - wróbel

    ... czwartkowe gorące, bezdeszczowe podrowionka ;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... muzyczny dodatek: Serenada Schuberta ;-)

      www.youtube.com/watch?v=AHEj2nJg36M

      ...:)))

      Usuń
    2. Witaj Zuziu :)
      Dziękuję, szczególnie za te bezdeszczowe i gorące :) Wschodnia zalana w sztok od północy i ani myśli przestać się zalewać, nałóg jakiś, cy cuś? ;-)))
      Dzisiejsza aura, bardziej przypominająca jesień, niż lato, nastraja do wierszy o tęsknocie.

      Jesienna tęsknota

      Kiedy już drzew bezlistny gotyk
      wytycza rankiem moje szlaki,
      gdy jesień pełna melancholii,
      pochmurnych myśli byle jakich -

      przytul mnie tęskną samotnością,
      dodam ci swoją, niepotrzebną,
      zejdą się we śnie, by choć nocą
      nie zjesienniała nam codzienność;

      nim w listopada mrocznej bramie
      złoto się w szarość pozatapia,
      ciebie nauczę się na pamięć,
      a potem choćby koniec świata...

      EP

      ... ciepłe, serdeczne, choć na dworze tylko 10 stopni :)))

      Usuń
    3. ... i może jeszcze takie kwieciste widoki w otulinie pięknej muzyki.

      ♥ GIOVANNI MARRADI - Just for you ♥

      :)

      Usuń
    4. Ewuniu :)
      "przytul mnie tęskną samotnością" - nie mogę odmówić tak pięknym słowom, przytulam do serca mego, aby przepędzić Twoją samotność :))) Moją samotność zobrazuję słowami poety;-)

      I
      Jesteś cicha jak śnieg,
      Który pada na kwiaty jesienne...
      Dłonie twoje, jak lek,
      Koją usta pragnieniem bezsenne...

      Lecz mi nie pić z twoich łask...
      Dusza siedmiokroć tęsknotą otruta
      Ociemniała na blask...
      Noc ma każda ciężka jak pokuta....

      Szczęście wątłe, jak mgły,
      Wicher mi stargał... jako mgły rozwiejne...
      Najpiękniejsze me sny
      Czyż być muszą zawsze beznadziejne ?

      II
      Spiewam o tobie co dzień długo w noc...
      A gdy nad ranem zasnę,
      Mam w śnie swym słońce i radość, i moc,
      I twoje oczy jasne...

      Lecz gdy się zbudzę, nie widzę twych rąk,
      Co pierś mi chcą ogrzewać...
      I wiecznie muszę żyć tam sam wśród mąk,
      Bym mógł o tobie śpiewać...

      - Leopold Staff Tęsknota

      ... przepiękny kwietny muzyczny upominek pozwolił na chwilę zmienić bieg moich myśli, dzięki :)))
      Nostalgicznie :)))

      Usuń
    5. .... muzyczny podarunek z kwietnym klipem
      George Davidson Just For You

      www.youtube.com/watch?v=TWq34V3Bv7U

      :)))

      Usuń
    6. Dziękuję Zuziu :) A ja zapomniałam dodać linki do mojego Just For You, sorki, już się naprawiam ;)

      https://www.youtube.com/watch?v=UyCdJ88ZJI4

      ... i jeszcze jeden załącznik muzyczny - już z marzeniem na dobranoc.

      GIOVANNI MARRADI - Dreamers

      https://www.youtube.com/watch?v=xX8npFYhLUw

      ... i tradycyjnie kolorowych, czarownych snów, dobrej nocy Zuziu, pa :)))

      Usuń
    7. ...nawet bez liki można odsłuchać mając tytuł i autora, daję radę ;-))
      Zauroczył mnie tekst poetki austriackiej Friederike Mayrocker, który dedykuję Ci na dobranoc:

      myślę o tobie

      emocja: kupiłam Pascala
      ukochany kundel maluje żółtym po bieli
      zaśnieżonego parku. Nagle krystaliczne
      słońce w oku, skrzypienie w sieni, myślę o tobie, mrok w plątaninie je myli, jak
      mówi Leibnitz, pisze E.v.S., MÓZGU ODCZYTYWANIE ( bliskie mi ), myślę o tobie, budzę się ze słowem
      odbyczyć się, po czym ciśnienie tętnicze, krwi ciśnienia maszyna, skacze niczym przez niski próg:
      przeszkoda, grobla i rozmach, Agawa z szypułką tak potężną i ciężką, że pęd kwiatostanu...
      dzwoni do mnie
      Sabine H., odchodząc od zmysłów, dostaję się do piekarni, myślę o tobie, kropla po kropli
      przenikam w jasność. Wrzuca
      mnie po schodach na górę swym cyferblatem: osamotnienie, to, które wieczorami skrada się
      kiedy
      wyrywam w mrok, człowiek jest jedynie pismem, myślę o tobie, przepojona na wskroś
      miłością człowieczą.

      - Friederike Mayrocker tłumaczenie Michał Szalonek

      ... myśląc o Tobie zasypiam, dobranoc Ewuniu :)))

      Usuń
    8. Piękna dedykacja Zuziu, dziękuję :) A ja ciepłymi myślami dla Ciebie już zmykam w teren, na szczęście ostatni w tym tygodniu. Do spotkania i popisania po powrocie :)))

      Usuń
  11. Dzisiaj mamy czwartek,
    chcę byście poznali
    skromniejszą niż zwykle
    - Osmundę regalis

    Ma podłużne liście
    brzegiem falowane
    i w sporangiofiory
    łatwo przekształcane

    w których zarodniki
    kłosem ułożone
    krótko wegetujaą,
    gdy są wysuszone.

    Podlać trzeba kłącze
    wieczorem lub rano.
    Wcześniej z dzbana wodą
    - najlepiej ustaną.

    Barwy na brunatną
    roślina nie zmienia.
    Gdy zagwarantujesz
    Długoszowi cienia.

    Chyba, że w zasięgu
    jest słoneczka zbytek
    Wtedy w szybkim czasie
    odwali Ci kitę.

    Ukłony z serdecznościami dla Gospodyni i Gości.:)

    MIECZYSŁAW FOGG- ** KWIAT PAPROCI **

    https://www.youtube.com/watch?v=I2AElpx9Bf8









    .





    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jędruś :)
      Witam i nie mogę wyjść z podziwu nad Twoim wierszykiem o długoszu królewskim, już go skrzętnie chowam do Raptularza Ogrodnika :) Mój kity nie odwali, a rośnie pół na słońcu, a pół w cieniu i bardzo sobie to miejsce chwali od lat.
      Dziś strasznie leje, więc może spędźmy wieczór w maleńkiej kawiarence?

      Bella, bella donna - Janusz Gniatkowski & Jan Danek

      https://www.youtube.com/watch?v=S87NBwV_hcI

      ;))) ... z kroplistym pozdrowieniem od Ciemnokszatanowej :)

      Usuń
  12. Zuzienko, alez to przeciez przepiekny walc!
    Dziekuje Ci przemilo. Wszyskie tance swiata kocham, no moze prawie.
    Za hip-hopem nie przepadam, ale znam przyczyne:
    Puszczam radio i slysze hip, hip, hop!,
    Mysle sobie: ojejku! hopsy-lale! Super!,
    A potem moderator radiowy zapowiada:
    "Mili odbiorcy, akurat uslyszeliscie melodie pod tytulem "Nie nadaza, zasapany heksen-szus"

    Dla Ciebie Zuziu, bo Taka sobie Ciebie wyobrazam, delikatna, zwiewna i powabna

    http://www.youtube.com/watch?v=KRsU0BYftuU

    JOHN SOKOLOFF - KROSHKA WALTZ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu,
      wspaniała z Ciebie optymistka, zupełnie za Tobą nie nadążam, szczególnie rano, kiedy jestem zaspana a wszystkie części mojego ciała chodzą każde w swoją stronę ;-)))
      Lubię muzykę która wycisza, uspokaja, daje nastrój, bowiem życie codzienne wnosi ogrom stresu i kuksańców.
      Mam zdecydowanie za mało ruchu, ale jak to bywa, jest wiele za choć również trochę przeciw czyli jak mówi klasyk " jestem za a nawet przeciw " ;-)))
      Przesyłam całą kolekcję buziaków i do spotkania, pa :)))

      Usuń
    2. Dobranocny prezencik muzyczny

      Jean Francois Maurice & Jon Paul

      www.youtube.com/watch?v=DYZogqDIhlc

      :)))

      Usuń
  13. Ewunciu, witam przeslicznie i wysylam wyjatkowo promienny usmiech. :-)))
    ... i zapewniam chorkiem razem z Zuzia, ze deszcz ubierze Cie w teczowa sukienke, i pobiegniesz zrywac slniace w sloncu krople diamentowe. A nawet Antos, no wiesz, Antos Kucharczyk, tez nam przytakuje, a wiec no... musi, musi sie spelnic...
    "Po długiej niepogodzie zajaśniało słońce,
    Na niebie zachmurzonym, na kształt pół-obręczy
    Zajaśniał łuk świetlany siedmiobarwnej tęczy,
    Piją zbyteczne wody obydwa jej końce"

    Ewuniu, zycze bardzo teczowego popoludnia, z cieplutkim sloncem w sercu

    http://www.youtube.com/watch?v=jzF_y039slk

    (Over the rainbow- The Piano Guys)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Joasiu :)
      Każdy deszcz kiedyś się skończy, a za cudną tęczę pięknie dziękuję, tak chciałbym się na niej pohuśtać ;))) Mogę z Tobą w rytmie walca? Też kocham taniec i bardzo dobrze odnajduję się w nim, z wyjątkiem oczywiście hip-hopu, choć heksen szus jeszcze mnie nie trapi :)

      .Andre Rieu - Walc na płatkach kwiatów -

      https://www.youtube.com/watch?v=na61R58V5Fk

      Ściskam, pozdrawiam i pięknego wieczoru Ci życzę Asieńko :)

      Usuń
  14. Nieznośnie zachlapany i ponury czwartek niech sobie już odchodzi i to w podskokach! Niech mi już nie dokucza chłodem, wiatrem i zacinającym deszczem, brrr...
    Jeszcze tylko szybko Słowo na Dobranoc i już za chwilę skok w podusie. Dziś zaprosiłam do wiersza Jadwigę Mariolę Jankowską.

    ❀ڿڰۣڿ❀

    ***Kocham...***

    Kocham cię codziennie
    gdy zaspane oczy
    przecierasz znużony
    gdy pijesz kawę
    a ja obok
    czytam twoje wiersze
    gdy zapalasz światło nocą
    by przywołać sen

    Kocham cię o półmroku
    gdy dotykasz moich włosów
    gdy patrzysz na odległy czas
    szukając wspomnień
    choć odległych
    jednak obecnych w nas

    ❀ڿڰۣڿ❀

    Dobranoc, dobranoc Romantykom i Tobie Miły mój :))) * * * ...zapraszam do moich snów :)))* * *

    ... a za chwilę pokołyszę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a pokołyszę dzisiaj z Norah Jones - All your love.

      *** Cała twoja miłość***

      http://www.youtube.com/watch?v=sEHfCUbXLTg

      Cała Twoja miłość skarbie, czy może być moja?
      Cała Twoja miłość skarbie, czy może być moja?
      Nie chciałabym być tą, którą zostawisz

      Cała Twoja miłość skarbie, nie wygłupiaj się
      Cała Twoja miłość skarbie, nie wygłupiaj się
      Miłość jest jedyną rzeczą skarbie, której nie znajdziesz na ziemi

      Cała Twoja miłość, muszę to mieć któregoś dnia
      Cała Twoja miłość, muszę to mieć pewnego dnia
      Nie opuszczaj mnie najsłodszy, proszę wróć natychmiast tą drogą

      Wróć tą drogą

      Daj mi całą swoją miłość
      Daj mi ją teraz
      Całą Twoją miłość
      Nie bałagań z moją miłością.

      ❀ڿڰۣڿ❀

      ... nie bałagań, tylko... najczulej :)))* * *

      Usuń
  15. Dobry wieczór na dobranoc.:)*

    W krótkiej przerwie rozmowy z Montaną postaram się przedstawić "Słowo
    na Dobranoc", a będzie to sonet Koraba-Brzozowskiego Stanisława -

    * * *...Do ***...* * *

    ...*❀*< *❀* >*❀*...

    Rzekłaś mi: "Spojrzyj na blask słońca złoty,
    Co śle na ziemię ożywcze promienie -
    Patrz! jak rozpędza pomroki i cienie
    I świateł rzuca mieniące klejnoty!"

    Rzekłaś mi: "Spojrzyj na drzew gęste sploty,
    Co wydzielają balsamiczne tchnienie -
    Patrz! lekko lecą, jak z duszy westchnienie,
    Ptaszki, kierując ku niebu swe loty!"

    Tyś tak mówiła, zachwytem przejęta,
    Patrząc jak wiosna, królewna zaklęta,
    W blaskach słonecznych wykąpana kroczy.

    Jam jej nie widział - boś ty, uśmiechnięta,
    Stała przede mną, jakby cud uroczy:
    Na ciebie tylko patrzały me oczy!

    ...*❀*< *❀* >*❀*...

    I kołysanka na dziś - ZATĘSKNIMY ZA MIŁOŚCIĄ - ANDRZEJ CIERNIEWSKI
    http://www.youtube.com/watch?v=3WhSJiRH8uA

    ...*❀*< *❀* >*❀*...

    Dobranoc, dobranoc wszystkim i Tobie Maleńka moja.:))) * * *..zatęsknimy
    za miłością ? - najczulej. :))) * * *

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... już zatęskniłam :)))* * * ... a korekta jeszcze na szczęście nie spała. Pa, do jutra... z moim Słowem ciutkę wyżej :)*

      Usuń
  16. Witam w piątkowy poranek :)*
    Bardzo, bardzo dużo słońca, lazurowe niebo, choć jeszcze rześko, 9 stopni za oknem. Lato skrada się wielkimi krokami i weekend też :))
    A na razie szybka kawa z odrobiną romantycznej nutki na przebudzenie, śpiewanej przez Grzegorza Turnaua.

    *** Wiem ***

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TkHMFXm-8kU

    Już widziało się, słyszało
    przeczuwało, dotykało
    lecz nam było ciągle mało
    zamiast westchnąć czy powiedzieć
    nam się chciało, chciało wiedzieć
    nam się chciało
    wiedzieć

    Wiem - słowo jak krem
    krem na zmarszczki w mojej głowie
    coś na trzepotanie powiek
    wiem - dobrze wiem
    wiem - drogi nasz tlen
    na podwodność naszych wrażeń
    stratosferę naszych marzeń
    wiem - dobrze wiem, słodkie wiem

    Dobrze, dobrze wiem - mówiłem
    aż zjawiło się niemiło
    tak jak obiad po musztardzie
    obok mego kochanego
    kocham kocham kocham kocham
    inne słowo - BARDZIEJ

    Wiem - słowo jak krem ...

    Jestem pyłkiem, wiem - mówiłem
    na tej wiedzy jak na miedzy
    przesiedziałem długie lata
    aż przypadkiem dowiedziałem się
    że owszem - jestem pyłkiem
    ale na wyjściowej marynarce świata

    wiem - słowo jak krem ...

    Już widziało się, słyszało
    przeczuwało, dotykało
    przeczuwało, dotykało ...

    ❀ڿڰۣڿ❀

    ... przyjemnych, słonecznych chwil na rozpoczęcie dnia i aż do jego końca. Z czułością na nowy dzień i już uciekam w ostatni teren tego tygodnia :)*

    OdpowiedzUsuń
  17. Prawda to niepisana,
    uwielbiam "wierszyć" od rana.
    Uwielbiam o każdej porze,
    "wierszyć" wszak każdy może:)
    Uwielbiam to i szczerze mówiąc, jest mi tego brak:)

    Pa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ozonko,
      miło, że pamiętasz o naszym Ogrodzie ;-) Pozdrawiam serdecznie, owocnego w fotki i słowa wiązane dnia:)

      Usuń
    2. Pamiętam zawsze i często zaglądam, lecz anonimowo. Nie wpisuję się. Lenistwo?
      :)))

      Usuń
    3. Dzień dobry Ozonko :)
      Miło mi Cię widzieć na Impresjach, chyba pójdę do komina... ;-)
      A że brak Ci "wierszenia", to dobry objaw, zapraszam jak Cię wena najdzie, a jeśli nie najdzie - to też. :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Piątkowe dzień dobry :)
    Zachodnia wita dzień słońcem, błękitem po którym spacerują zadowolone białe baranki ;-)
    Do romantycznej przebudzanki równie wspaniały tekst annyG.

    Wiem, że jesteś

    Kiedy przemierzam leśną głuszę,
    wsłuchana w kroki naszej ciszy,
    to smutki chowam za pazuchę,
    - a tyle jest ich, że nie zliczę.

    Stamtąd nie mogą się wydostać,
    promienie głaszczą mój policzek,
    uśmiechy przędę z nich na krosnach,
    - a tyle jest ich, że nie zliczę.

    Dla mnie październik jest dziś majem,
    gdy jesteś w złotej swej tunice,
    swoje bogactwo mi rozdaje,
    - a tyle jest ich, że nie zliczę.

    I chociaż sama spaceruję,
    wiem, że gdzieś jesteś pośród milczeń
    i ciepłe sny znów mi darujesz,
    - będzie ich tyle, że nie zliczę...

    ...a na teraz duuuużoooo ciepłych, słonecznych myśli, do spotkania :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuziu :)
      Nareszcie piękny letni dzień, po wspaniałym poranku utrzymał się aż do wieczora mimo, że baranki nadal spacerują, przydając tylko urody błękitowi. Dodam i ja romantyczne strofy do tak wspaniałej aury.

      jesteś...

      kiedy rankiem witasz dzień i stajesz w oknie,
      na dzień dobry coś mu szepczesz po cichutku,
      jeśli nawet w strugach deszczu biedny moknie,
      jesteś piękna, choć masz w oczach szczyptę smutku...

      jesteś piękna, kiedy minkę masz niewinną,
      w roztargnieniu, w rozproszeniu i w zadumie,
      na przystanku, i na deszczu, i pod rynną,
      jesteś piękna solo, jesteś piękna w tłumie,

      jesteś piękna po południu i od rana,
      albo kiedy twarz przed słońcem w cieniu chowasz,
      gdy się złościsz i gdy jesteś roześmiana,
      nawet wtedy, kiedy cię rozboli głowa,

      kiedy piszesz, kiedy słuchasz, kiedy czytasz,
      kiedy milczysz, kiedy patrzysz, kiedy mówisz,
      kiedy chciałabyś zapytać, a nie pytasz,
      kiedy lubisz mnie i kiedy mnie nie lubisz,

      jesteś piękna, gdy masz rozpuszczone włosy,
      kiedy ziewasz czasem jeśli jesteś śpiąca,
      kiedy czegoś pragniesz, lub gdy masz już dosyć,
      no i wtedy, gdy zaczynasz coś od końca,

      pewnie piękna jesteś również w prywatności:
      i na plaży, i w bieliźnie, i w kąpieli,
      erotycznie, mam nadzieję, i w miłości,
      i w toplesie, i zmysłowo, i w pościeli,

      jesteś piękna, kiedy nagle się rumienisz,
      kiedy oczy spuszczasz w skromnej niewinności,
      jesteś piękna i już tego nic nie zmieni,
      nawet jeśli coś innego mówi ktoś ci...

      - Cezary Bocian

      Słoneczne pozdrowienia z nadzieją na piękny weekend :)))

      Usuń
    2. Ewuniu,
      napiszę coś z osobistych wspomnień: do Twojego Ogrodu zabrała mnie znajoma, z którą spotkałam się jeden jedyny raz i która wspomniała o Twoim blogu. A teraz pozostańmy w niezwykle urokliwym klimacie wierszy pana Cezarego ;-)))

      zabrałaś mnie do ogrodu
      i powiedziałaś
      oto ogród
      nasz ogród
      ogród naszych serc
      naszych ciał i umysłów...
      nie wiedziałem czy mam wierzyć...
      otulony jakimś nieprzebraniem
      jakąś nieograniczonością
      bezkresem jakimś
      nie wiedziałem czy mam wierzyć...
      i powiedziałaś
      oto ogród
      nasz ogród
      nasze będą w nim kwiaty
      wszystkie nasze
      razem je wyczarujemy...
      nie wiedziałem czy mam wierzyć...

      dotykałem każdej łodyżki
      każdego listka
      każdego płatka
      przynosiłem w dłoniach rosę
      kropla po kropli...
      nie wiedziałem jak mam wierzyć...
      i powiedziałaś
      oto ogród
      nasz ogród
      oto nasze kwiaty
      i nikt inny ich nie pozna
      ani barwy
      ani kształtu
      ani zapachu...
      nie wiedziałem w co mam wierzyć...
      ..................

      oto ogród
      do którego sama mnie zabrałaś
      nasz ogród
      oto kwiaty
      które sami zrodziliśmy
      nasze kwiaty
      oto my
      którzy dla siebie jesteśmy
      tylko my...

      - Cezary Bocian ogród

      ... pogodowe zapowiedzi są pozytywnie słoneczne, planuję plener, mam ochotę na trochę oddechu i kolorów przyrody ;-)))
      Dobranoc Ewuniu, śnij kolorami i ciepłem jak w wierszach Ogródka, pa :)))

      Usuń
    3. Ta Twoja znajoma chyba była dobrym aniołem, jestem jej wdzięczna do grobowej deski :))) Ale zanim ta deska... czas pożegnać dzień i niech nam jeszcze raz popłyną strofy Cezarego Bociana.

      Śnij...

      Chcę ci się przyśnić przyszłej nocy
      Wraz z tajemnicą moich myśli,
      I żebyś, kiedy zamkniesz oczy,
      Pragnęła również mi się przyśnić.
      Chcę, żebyś całym sercem swoim,
      Odczuła ciepło serca mego,
      A wszystko to, czego się boisz,
      Nie wyrządziło ci nic złego.
      Świat ci w kolory pomaluję
      I zapomnimy to, co było.
      Chcę, żebyś czuła, jak ja czuję,
      I żeby nic nas nie dzieliło.
      Więc gdy cię miłosenne dreszcze
      Wziąć zechcą w swoje posiadanie,
      Chcę ci się przyśnić jeszcze, jeszcze...
      Bo ty śnisz mi się bezustannie...

      ... mam nadzieję na wspaniały, słoneczny weekend i już uśmiecham się lisio do moich ogrodowych (w realu) kwiatów i chwaścików ;) Dobranoc Zuziu, śnij najczulsze, kolorowe sny :)))

      Usuń
    4. ... po tak pięknej dobranocce nie tylko dzisiaj ale do końca świata będę miała najpiękniejsze sny ;-)))
      ...:)))

      Usuń
  19. :)))

    Marzyłam o bukiecie czerwonych róż
    Od nieznajomego
    Ukrytego gdzieś...
    Cichego wielbiciela.
    Marzyłam o różach
    Ktoś w końcu spełnił moje
    Marzenie o różach.
    Ktoś nieznajomy,
    Ukryty gdzieś...
    Czekałam na Niego długo,
    Ale teraz wiem,
    Kto
    Spełnił moje
    Marzenie o różach
    Ktoś...
    ......Ukryty gdzieś
    ...........Marzyłam o bukiecie...

    /-/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowa,
      Nikt tutaj nie jest dyskryminowany ze względu na poglądy i treści komentarzy, a zatem ukrywanie własnej tożsamości pod anonimowym wpisem nie znajduje uzasadnienia, a może tylko służyć trollingowi i zaśmiecaniu blogu różnego rodzaju spamami. Następny anonimowy wpis skasuję, to jest pierwsze ostrzeżenie.
      Proszę również nie wklejać (przepisywać) z licznych w internecie blogów i stron z wierszami utworów anonimowego autorstwa bądź sygnowanych jedynie nickiem czy pseudonimem. Tutaj bardzo dbam o prawa autorskie piszących.

      Usuń
  20. Dzień dobry :)
    Rano było tak..

    Zaraz będzie dzień

    Nieśmiałe
    dzyń dzyń
    niosło się mgłą po łące
    rozkołysało w fiolecie
    powitanie dnia
    słońce oślepiło
    kwiaty
    ptaki zastygły
    w ciszy by-
    wraz ze mną oglądć
    piękno
    powstawania świata

    Brygida Błażewicz

    Summer Day by Sergei Prokofiev - Blowing Bubbles

    https://www.youtube.com/watch?v=8i8MCez45S0

    Letnie ,słoneczne pozdrowienia dla Gospodyni i bywalców :)
    Udanych wakacji i urlopów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Izuś :)
      "Piękno wstawania świata" jest zaiste godne obejrzenia i opisania, dziękuję za uroczą miniaturkę Brygidy :)
      Szkoda, że już umilkły słowiki, ale znalazłam je jeszcze w poezji Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej.

      Slowik i swit

      Gdy przed świtem słowik śpiewa, drzewa w cieniach słuchają.
      Pod rękę po ogrodzie chodzi Pan Bóg z Mają.
      Srebro brzmi, z liści spływa, drzewa się kołyszą,
      kwiaty siwe słuchają, nieba siwe słuchają...

      Gdy przed świtem słowik śpiewa, Pan Bóg Maję przygarnia
      i całuje ją drżącą jak gasnąca latarnia.
      A pocałowanie Boga pachnie wieczną ciszą,
      usta jego są jak brama otwarta i czarna...

      Maja z rąk mu się wymyka, w śpiew słowika się przemienia,
      Bóg jej szuka po ogrodzie i mdleje z pragnienia...
      Bo pocałowania Mai słodkim życiem dyszą,
      a jej usta są jak środek złotego pierścienia.

      ... i do pozdrowień dla Ciebie dołączam trochę letniej muzyki

      Frederick Delius: "A Song of Summer"

      https://www.youtube.com/watch?v=JUgfHSINV7Y

      Miłego wieczoru ze wszystkimi urokami lata :)

      Usuń
  21. Bry Jasieńku :)*
    A jeden z nich poszedł nawet z diabłem na piwo ;-)

    *** Anioł i diabeł***

    Idzie diabeł ścieżką krzywą, pełen myśli złych
    Nie pożyczył mu na piwo, nie pożyczył nikt
    Słońce pali go od rana, wiatr gorący dmucha
    Diabeł się z pragnienia słania, w ten piekielny upał

    Piwa, nalejcie piwa, nalejcie piwa
    z tej starej beczki od barmana
    Bo od piwa głowa się kiwa, nalejcie piwa
    z tej starej beczki od barmana.

    Idzie anioł wśród zieleni, dobrze mu się wiedzie
    Pełno drobnych ma w kieszeni, i przyjaciół wszędzie
    Nagle przystanęli obaj na drodze pod śliwką
    Zobaczyli, że im browar wyszedł naprzeciwko

    Nie ma szczęścia na tym świecie, ni sprawiedliwości
    Anioł pije piwo trzecie, diabeł mu zazdrości
    Mówi diabeł: "postaw kufel, Bóg ci wynagrodzi"
    My artyści w taki upał żyć musimy w zgodzie

    Na to anioł zatrzepotał skrzydeł pióropuszem
    I powiada: "dam ci dychę w zamian za twą duszę"
    Musiał diabeł aniołowi duszę swoją sprzedać
    I stworzyli razem piekło z odrobiną nieba

    Nie ma szczęścia na tym świecie, ni sprawiedliwości
    Anioł z diabłem piją piwo, cały raj zazdrości
    Nie ma szczęścia na tym świecie, ni sprawiedliwości
    Anioł z diabłem piwo piją, piekło im zazdrości

    - Agnieszka Osiecka

    ... ciekawe, czy po piwku też by tak pięknie śpiewali... :)))***

    OdpowiedzUsuń
  22. Łucja Prus - Anioł i diabeł

    https://www.youtube.com/watch?v=pO-fStfV2UU

    :)))***

    OdpowiedzUsuń
  23. Sobota była dla mnie dniem pełnym wrażeń, a przy tym jeszcze miło ciepła i słoneczna... teraz zaś, przy anielskich dźwiękach przychodzę na dobranockę z lirycznym zapytaniem...

    ❀ڿڰۣڿ❀

    *** kochasz mnie? ***

    szeptem pytam nie pytając
    zanurzam włosy w twoich dłoniach

    leciutko wspinam się na palce
    zataczając krąg światła uniesionymi piętami

    mów mi, że tak
    mów mi, że kochasz
    mów, że przezawsze

    smak słów zbieram pod językiem
    każdego dnia - kropelka
    każdej nocy - ocean

    autor: Zofia Heppner

    ❀ڿڰۣڿ❀

    Dobranoc, dobranoc wszystkim i Tobie Miły mój Aniele :)))* * * ... "szeptem pytam nie pytając"... czy?... :))) * * *

    ... zaraz też ukołyszę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i jeszcze kołysanka, tym razem z repertuaru Krystyny Prońko.

      ❀ڿڰۣڿ❀

      ***Niech moje serce kołysze ciebie do snu***

      http://www.youtube.com/watch?v=pUzl6QfiWD4

      Idzie noc, siostra zła,
      gości znów powygania z knajp.
      Kłopot masz?
      Wyrzuć go daleko za próg,
      o tak, o tak
      Niech moje serce kołysze ciebie do snu...

      Radio gra cicho tak,
      nie stój w drzwiach, zdejmij wreszcie płaszcz.
      Zamknij drzwi,
      zamknij świat łagodnie na klucz,
      o tak, o tak
      Niech moje serce kołysze ciebie do snu...

      Światło zgaś, oczy zgaś,
      miłość to taka stara gra.
      Księżyc-kot
      wyszedł znów, jak co noc, na łów,
      o tam, o tam
      Niech moje serce kołysze ciebie do snu...

      słowa: Marek Dutkiewicz

      ❀ڿڰۣڿ❀

      ... z najczulszym całuskiem do soboty bez budzika... :)))* * *

      Usuń
  24. Ewunciu, dzien doberek! i przepraszam za prymatke ;-) Dzis juz od rana online-nuje dla Mamony. i potrzebuje oddechu w Twoich impresjach. Dzis dzionek wstal pastelowy. I pomyslalam znow o "Na zwyklym plotnie". Tytul wpadl mi gleboko do serca, bo glebi pelen. Na zwyklyn, na zwyklym plotnie codziennosci barwy, poezja, piosenka. Jesli to chcemy dostrzec.

    Ewunciu, na dzien doberek dla Ciebie i dla Wszystkich Impresjonistycznych Twych ogrodkowych przesylam buziaki i zycze milego dnia

    https://www.youtube.com/watch?v=qH-hm9rNt-A

    Edgar Degas - French Realist-Impressionist

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Joasiu w słoneczną sobotę :)
      Jest pięknie, a tym bardziej od Twoich słów, obrazów Degasa i cudnej melodii, którą przeuroczo wplątałaś w Impresje... dzięki, kochana :)))
      Mam dla Ciebie lato w liliami, tylko poszybuj na górę do nowego wiersza i fotek... cudownego dnia Ci życzę :)

      Usuń
  25. * * *...Śniadanie na trawie...* * *

    ...........*❀*< *❀* >*❀*............

    Weekend i sobota już bez budzika obudzona
    kawa z rana, bo tylko ona do tego stworzona
    i rogalik na jedzenia pierwszy kęs z masłem
    No i zabrać wiktuały i żegnać się z miastem.

    Zapakować dwóch przyjaciół, by z nami byli
    i wyruszyć w las, nie marnując żadnej chwili
    a żeby w lesie było miło, wesoło i ciekawie
    rozkładamy koc i będziem śniadać na trawie.

    Zabieramy z sobą najzdolniejszego malarza
    Niech nas ponownie maluje, bo to się zdarza
    lecz czy nie popełnimy, jak myślę, plagiatu-
    tu dziękuję E. Monetowi i pięknemu światu.

    Jasiek juhas

    Z inspiracji Ewy* i Joanny.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasieńku, przenieś tę cudną inspirację do nowego wpisu, plizzzz :)*

      Usuń
  26. Nie wiem co się stało. Bloger nie chce mnie wpuścić do nowego wpisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odczekaj chwilę, pewnie ktoś klikał. Jak Cię za jakiś czas nie wpuści, sama go przeniosę.

      Usuń
    2. ... zamknij wszystko i otwórz jeszcze raz, na pewno się uda wstawić. Ja tymczasem polecę na ryneczek, a jak wrócę i zobaczę, że nie ma pod nowym, sama wstawię. Tymczasem... :)*

      Usuń