Powered By Blogger

sobota, 24 stycznia 2015

Zawekowałam w sobie miłość

Mokry styczeń w ogrodzie (zdjęcia z 18.01.2015 r.)
Kropelki radości, a może łzy szczęścia? :)
Jagody gaulterii rozesłanej.
Owoce ligustru.
A tak już wyglądają moje przebiśniegi.
Zawekowałam w sobie miłość

ktoś mnie nauczył słuchać wiatru
marudzącego wśród gałęzi
przyglądać się bocianim gniazdom
gdy w krąg wiosenny wchodzi księżyc

mokrym zawilcom złożyć pokłon
z zachwytu piać nad kłosem trawy
(oddałam się w niewolę słowom
póki nade mną czas nie zamilkł)

niebo oglądam w oknach lasu
i tam, gdzie szafir mknie w strumieniu
nawet gdy blado-senny lazur
zakłada płaszcze z chmur jesienią

zanim refleksy strof zanikną
wiersze w niepamięć kurz zasypie
zawekowałam w sobie miłość
wystarczy nam na każdą zimę.

Ewa Pilipczuk, 17.01.2015 r.

51 komentarzy:

  1. Dzień dobry w sobotę :)*
    Ciąg dalszy mokrego stycznia, za oknem siwo od mgły i deszczowo, z mizernym 0,5 st. na plusie. Przyjemnej soboty mimo to... zapraszam do wiersza i ogrodowych wrażeń :)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Bry:)))*

    Smakowite te Twoje przetwory na zimę, ze się chce codziennie je smakować. Prosi się by dodać mały słoiczek erotyki.:)))*

    Erotyk - SBB

    https://www.youtube.com/watch?v=XvxGrVPOZGA

    * * * ....Erotykyk...* * *

    Noc - Noc Ci stworzyłem
    najciemniejszą
    byś mogła być bielsza od czerni
    Dzień - dzień Ci też stworzyłem
    najjaśniejszy
    byś mogła być bielsza od czerni
    Tylko Ciebie
    Stworzyć nie mogę
    stworzyć nie mogę
    na rozkwieconej łące
    nad wodą zieloną
    Ranek - ranek Ci stworzyłem
    cały w ptasich piórach
    i słońce wędrujące
    słońce wędrujące
    mmmm....
    tylko Ciebie
    stworzyć nie mogę
    stworzyć nie mogę
    Na rozkwieconej łące
    nad wodą
    nad wodą zieloną
    Tylko Ciebie stworzyć nie mogę
    ooo....
    jejej....

    Autor testu : Julian Mateja

    Miłego sobotniego popołudnia i wieczoru mimo otaczającej nas beznadziei zimowej aury

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień i wieczór dobry Jasieńku :)*
      Dziękuję za miłe słowa o moich przetworach... :)* Zawekowałam je nie tylko na jedną zimę, chyba do końca życia tak mi zostanie..
      Piękna muzyka i poezja, Józef Skrzek zachwyca mnie od zawsze, a przy tym całość oprawiona we wspaniałe obrazy.
      Aura rzeczywiście dziś beznadziejna, u mnie niezimowa, a raczej ponuro-późno-listopadowa, nie ma chwili bez mgły i deszczu. Przynajmniej nic mnie nie kusi do wyjścia z domowych pieleszy i po zrobieniu niezbędnych zakupów wygrzewam swoje niedoleczone przeziębienie... nie ma tego złego :)
      Choć strasznie mi się tęskni za wiosną...

      *** Tęsknota ***

      Niedługo biel przestanie straszyć,
      zimowy sen odejdzie w nicość;
      świergotem się rozdzwonią lasy,
      łany zawilców w nich rozkwitną.

      Mgiełką zieleni wzejdą pola,
      spragnione słońca przebiśniegi
      wychylą główki, a w ogrodach
      lodowy smutek czas przepędzi

      na cztery wiatry. Otwórz okno,
      ziemia już pachnie przebudzeniem.
      Wyjdą na spacer, chociaż chłodno,
      wtulone w siebie nasze cienie.

      Ewa Pilipczuk

      ... a resztę niech dopowie, a raczej dośpiewa Michał Bajor.

      https://www.youtube.com/watch?v=RICCFDska00

      :)))*** ... przyjemnych chwil wieczorową porą...

      Usuń
    2. Dobry wieczór na dobranoc.:)*

      Dziś bardzo szybko minęły te cztery godziny białego dnia:)
      nawet nie spostrzegłem, a tu już czerń za oknem i czas dla
      "Słowa na Dobranoc. Dziś nasz ulubiony poeta wczesnych Impresji - Alexander Czartoryski -

      * * *...Łagodność niebem...* * *

      *♥*♥*

      Z uśmiechem radosnym na twarzy
      łagodność jest niebem na ziemi,
      jak piasek rozgrzany na plaży,
      jak słońce, gdy z falą się mieni,

      jak skrzydła wrażliwe motyla,
      gdy w słońcu wzlatuje nad kwiatem,
      jak ta stwarzająca się chwila,
      co sercu uśmiechem i latem.

      Łagodność jest niebem na ziemi
      w twej twarzy łagodnym uśmiechu,
      w spojrzeniu, spod powiek podcieni,
      w źrenicach i cichym oddechu,

      przy oczu twych ciepłym zalśnieniu,
      gdy serce gorące owiewa
      powiewem podobnym westchnieniu.
      Łagodność w me serce się wlewa.

      Gdy co dnia tak różnie żyjemy,
      radośniej żyć mamy potrzebę,
      szczęśliwiej i pełniej żyć chcemy...
      Łagodność na ziemi jest niebem.

      *♥*♥*

      I kołysanka na dziś też z przebiśniegami - TWOJE OCZY - IRENEUSZ LAMENT

      https://www.youtube.com/watch?v=Z4xmZQJuSHw

      *♥*♥*

      Dobranoc, dobranoc dzisiejszym nieobecnym I Tobie Maleńka
      moja.:))) * * *...zdrowiej mi, proszę...najczulej.*♥*.:))) * * *


      Usuń
    3. Cztery godziny? A gdzie zgubiłeś resztę Jasieńku? :)))* Fakt, że dziś cały dzień było ciemno, jak w kominie... za chwilę i ja go zakończę...

      Usuń
    4. I tak nam się kończy zalana w sztok sobota... noc z deszczem plącze się za firanką i pora pożegnać dzień. Dziś w ramach Słowa i kołysanki na dobranoc, dwie piosenki Czesława Niemena.

      *♥*♥*

      *** Moje zapatrzenie ***

      http://www.youtube.com/watch?v=nSj5GXeMyJc

      Wieczór
      Chwila
      wypełniona ciszą
      Siedzisz
      ciepłą smugą światła
      owinięta
      Wokół
      sączy się
      pomarańczowa słodycz
      pod firankami rzęs
      dwa nieba
      zasłonięte

      Czekasz
      a mnie żal
      tę chwilę burzyć
      milczę
      o pracowitym dniu
      nie wspomnę
      to bitwa nieskończona
      I zamiast słów
      twój wizerunek
      badam w ciszy
      choć tęsknię
      zwlekam
      z zamknięciem cię
      w ramionach

      Zostań
      jeszcze tak
      i nie podnoś powiek
      niech melancholii
      chmura się rozpłynie
      w końcu
      pomilczę jeszcze
      w sobie
      jak
      nie wyłuskany orzech
      wartownik ciszy
      i dozgonny twój obrońca

      Wiem że i ty
      ochronisz mnie
      najmilsza
      i z błędnych myśli
      wyprowadzisz lasu
      I że
      obdarzysz
      moje zapatrzenie
      błękitem i bezmiarem
      stojącego czasu

      Nie czekaj więc
      na potok słów
      brzęczących mile
      upiększać nam
      nie trzeba piękna
      bo logiczne
      Poezja
      rytm to żywy
      tętna młot bijący
      co źródłem tryska
      w niebo
      gdzie miłość
      wiecznie romantyczna

      *♥*♥*

      Dobranoc, dobranoc nieobecnym i Tobie Najmilszy mój :)))* * * ... "przyjdź w taką noc"... :)))* * *

      ... i właśnie to jeszcze zagram na bis, jako drugą kołysankę, za moment...

      Usuń
    5. ... i juszsz :)*

      Czesław Niemen- Przyjdź w taką noc

      http://www.youtube.com/watch?v=DT044gX4PxM

      Cóż warta noc kiedy już nie ma gwiazd
      Cóż watr jest dzień kiedy zbladł słońca blask
      I tylko wiatr błądzi znów pośród drzew
      Przyjdź do mnie przyjdź
      Czekam wciąż, wołam Cię

      Przyjdź w taką noc kiedy lśnią setki gwiazd
      Przyjdź w taki dzień kiedy znów wstaje brzask
      Bo przecież wiesz, że kocham Cię tak jak nikt
      A więc w taką noc, a więc w taką noc
      A więc w taką noc proszę przyjdź

      *♥*♥*

      ... "Bo przecież wiesz, że kocham Cię tak jak nikt"... i najczulej do ranka :))) * * *

      Usuń
  3. Dzień dobry w ostatnią niedzielę stycznia :)*
    Trochę jakby mniej mgieł i na razie nic nie pada, bez mrozu, za oknem nieco niemrawe +3 st. Dobre i to :)
    Leniwa, niepośpieszna niedzielna kawa dla Wszystkich, a do niej przebudzanka w wykonaniu Zdzisławy Sośnickiej.

    *** Śpiewam dzień ***

    http://www.youtube.com/watch?v=lUyVUoUwxDM

    Jestem dziś w połowie drogi
    Mój krzyk nie cofnie tamtych lat
    Czy gdzieś pod niebem za wysokim
    Zostawię swój ślad

    Mój czas przede mną - idę dalej
    Świat cały niosę w ramionach
    Do utraty tchu
    Żyję, pragnę, tracę
    I śpiewam dzień
    Ludziom dookoła
    I śpiewam dzień

    Już wiem, jak wiersz się rodzi
    Już wiem, jak myśl dojrzewa
    Już wiem, jak łza się toczy
    Już wiem, dzisiaj już wiem

    Mój czas przede mną - idę dalej
    Świat cały niosę w ramionach
    Do utraty tchu
    Żyję, pragnę, kocham
    I śpiewam dzień
    Ludziom dookoła
    I śpiewam dzień
    I śpiewam dzień
    I śpiewam...

    autor Janusz Kondratowicz, kompozytor Barbara Bajer

    ... miłych przebudzeń i całej niedzieli :)*

    OdpowiedzUsuń
  4. Bry. :)*

    Całą nockę - "Ach, jak ten śnieg pada." aż pojaśniało dookoła...

    https://www.youtube.com/watch?v=Hod-SZjnFQk

    i jest już około 5 cm przy -3 stopniach C.

    Pozdrawiam przy niedzieli. :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry Jasieńku :)*
      U mnie nic nie pobieliło, chyba że woal porannych mgieł... ;))) W zasadzie nie jest źle, bo przynajmniej nie ślisko. Taka sytuacja w drzwiach... ni jesień, ni zima, ni wiosna...

      Sytuacja w drzwiach

      http://www.youtube.com/watch?v=uI0sn0toFto

      W naszych mieszkaniach
      Po indiańsku prostych
      Dla wyjść kuchennych miejsca nie ma
      I jak tu wybrnąć z sytuacji ?
      Gdy jesień właśnie zbiera się do wyjścia
      A do drzwi dzwoni już zima

      Staną tak w drzwiach, naprzeciw siebie
      Drzwi otwarte, trzęsą nami dreszcze
      Jedna nie chce ustąpić drugiej
      Zima już pewnie czuje się królową
      A jesień jest królowa jeszcze

      Stać tak będą dumne i zimne
      Ludzie będą toczyć debaty
      A gdy noc ludzi do snu zagoni
      Jesień powie: „Proszę niech Pani wejdzie...
      Napijemy się jeszcze herbaty..”

      Usiądą w kuchni na taboretach,
      Powiedzą co nowego słychać
      Jesień powie: „Chyba już pójdę...”
      Zima odprowadzi ją kawałek
      A o świcie już będzie biało.....

      słowa Andrzej Poniedzielski, muzyka i wykonanie Elżbieta Adamiak.

      ... pogodnych myśli i cieplejszego świata za oknem... pozdrawiam z niedzielnym uśmiechem :)*

      Usuń
  5. Dobry wieczór na Dobranoc. :)

    Śnieży mi cały dzień, taki drobny przy 2 stopniowym mrozie. Pewnie konika
    muszę zostawić na parkingu przed domem i poczekać na czarne jezdnie.
    Ktoś mi zaczarował pogodę.:)))*

    A dziś w zamian za lirykę, kilka pięknych wykonań Ruggero Raimondi - (włoski bas-baryton)

    ***..."SO IN LOVE"..- Zakochany.***

    https://www.youtube.com/watch?v=i5plbuWsGkI

    *♥*♥*

    *** ..." The impossible dream"... ***

    https://www.youtube.com/watch?v=XksWtpnhaT8

    *♥*♥*

    ***..."THE SHADOW OF YOUR SMILE"...***

    https://www.youtube.com/watch?v=tRvCygN8VKg

    ***...Cień Twojego uśmiechu...***

    Cień Twego uśmiechu,
    Gdy odeszłaś
    Zabarwiał me marzenia
    I rozświetlał świt,

    Spójrz w me oczy, moja ukochana i zobacz,
    Całe to piękno, jakim dla mnie jesteś.

    Nasza wytęskniona gwiazdka,
    Była zbyt wysoko,
    Kropla deszczu ucałowała Twe usta
    Tak jak ja,

    Teraz kiedy przypominam sobie wiosnę
    Całą radość płynąca z miłości,
    Będę wspominał
    Cień Twego uśmiechu.
    Twojego cudownego uśmiechu

    Tłumaczenie: BlackVelvet

    *♥*♥*

    Dobranoc, dobranoc Liryczna moja.:))) * * *...Uśmiechu na noc i jutrzejszy
    dzień - najczulej.*♥*.:))) * * *

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór na dobranoc Jasieńku :)*
      Piękny, miękki i ciepły głos Ruggero Raimondi, aż się chce do niego przytulić... :) słucham z zachwytem, a w międzyczasie szukam Słowa na zakończenie niedzieli :)*

      Usuń
    2. ... i juszsz mam... :)*
      Choć u mnie nic nie śnieży, tylko pada nieustający deszcz, a służby wojewody ostrzegają przed oblodzeniem rano... ale tym martwić się będę jutro. A dziś? Spójrz za okno... jestem tam i... zapraszam :)))***

      •●◕ڿڰ•“˜

      *** Zimowy spacer ***

      Popatrz, świat cały w śnieżnej szacie,
      na drzewach biel tak uroczysta,
      weź mnie za rękę, chodź na spacer,
      ciepło ma w dłoniach naszych przystań.

      Chwila mieć będzie inny wymiar,
      chrzęst śniegu dźwięczy jak muzyka,
      blask naszych oczu las rozwidnia,
      wśród niebosiężnych sosen wzdychań.

      Wiatr, co policzki zimnem chłosta,
      nie zdoła schłodzić uczuć, myśli,
      bo w naszych sercach ciągle wiosna,
      kwitnie w tej bieli jak przebiśnieg.

      EP

      •●◕ڿڰ•“˜

      Dobranoc, dobranoc nieobecnym i Tobie Mileńki mój :)))* * * .. a po spacerze otulmy się w miłość... najczulej :))) * * *

      Już nic nie zagram, bo jeszcze słyszę czarowny głos Ruggero... a teraz wtulam się w jasieczka i słodkie lulu do poniedziałku, pa :)***




      Usuń
  6. Witam poniedziałkowym skoroświtkiem :)*
    Deszcz skończył się w nocy, a na rano, zgodnie z ofertą meteo, ścisnął lekki mróz -2 stopnie. Może być ślisko...
    Styczeń jednak już w końcówce, a do wiosny o jeszcze jeden dzień bliżej :)
    Na razie jednak trzeba się zmierzyć z poniedziałkiem; kawa na cito i poranne nutki z Michałem Bajorem. Też zawekowałam... ;)))*

    *** Ty ***

    http://www.youtube.com/watch?v=3JQcL191Pmw

    Ty
    to wzywający co dzień głos,
    do piekła wprost , do nieba wprost,
    co cena , którą za swój los
    zapłacić mam.
    Ty
    złota uroda letnich dni,
    grudniowych mrozów srebrne łzy,
    wiosenny bez , jesienny wiatr,
    to przeznaczenie , to mój świat.
    Ty
    to żar i lód i biel i czerń,
    nadziei błysk i w sercu cierń,
    to każdy mój zmieniony dzień
    w piekło lub raj.
    Ty
    radości skro , przyczyno łez,
    wciąż myślę , jak to z tobą jest,
    czy jeszcze sto i jedną twarz
    ukrytą masz ?

    Bo gdy do szczętu zwątpię już,
    przed czarnym jutrem kryjąc się jak tchórz,
    gdy każdą z mych dróg skryje cień,
    Ty wspomnisz te gwiazdy , co świeciły nam,
    światu na przekór mnie odnajdziesz tam
    i wyczarujesz znów nadziei dzień !

    Ty
    ktoś , kto mi wszystko przetrwać da
    i poznać szczęścia smak do cna,
    i razem powędrować na
    dobre i na złe.
    Ja
    nie umiem żyć , gdy ciebie brak,
    pragnę od świtu patrzeć jak
    uśmiech przesyłasz mi spod rzęs
    mojego życia sens to
    Ty -- TY !

    - muzyka i słowa Charles Aznavour, tłumaczenie Wojciech Młynarski.

    I skoro nic na plusie nie mogę podrzucić, to przynajmniej ciepłe myśli i uczucia - udanego poniedziałku, tygodnia... i już uciekam do obowiązków :)*

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobry wieczór na dobranoc. :)*

    A cóż tu tak cicho cały dzień?... ale dobrze, że mam choć komu powiedzieć dobranoc... Dziś do Słowa na Dobranoc" zaangażowałem sama53 z jego wierszem -

    * * *...jutro...* * *

    *♥*♥*

    Chciałbym w oczach dostrzec jutro
    w twoich tyle szczęścia widać
    smutek - nie chcę widzieć smutku
    radość z tobą do mnie przyszła

    a z nią uśmiech zapach wiosny
    ból - niekiedy bardzo bliski
    miłość - ciągle jestem głodny
    od dzieciństwa od kołyski

    chciałbym chwilą w oczach zostać
    tym jedynym może pierwszym
    kochać ciebie tak jak kocham
    obraz w słowach - ten dzisiejszy

    w codzienności i bez świateł
    (tę przy tobie biorę w ciemno)
    zatrzymujesz czas na zawsze
    a w nim jesteś tylko ze mną

    *♥*♥*

    I wzorem wczorajszej dobranocki kołysankę na dziś zaśpiewa nam Ruggero
    Raimondi w utworze "SOME ENCHANTED EVENING" - Zaczarowany wieczór.

    https://www.youtube.com/watch?v=qGmYxDfWSCU

    ( brak tłumaczenia)

    *♥*♥*

    Dobranoc, dobranoc także nieobecnym i Tobie Czarująca lirycznie.:))) * * *
    ...czarownych snów Ci życzę...*♥*,:))) * * *


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Jasieńku :)*
      No właśnie... wszystkim się odechciało pisać na Impresjach, czy cuś? Cieszę się, że Cię widzę :)* ... i znów ten piękny głos... doskonały śpiewak, z przyjemnością go słucham.
      I za chwilkę podam moje Słowo, bo poniedziałek też mnie już zdążył zmęczyć.

      Usuń
    2. Czuły, ciepły i delikatny głos Ruggero Raimondi bardzo miło nastroił mnie przed snem... aż chciałoby się do niego przytulić. Nie znałam tego wykonawcy, utrafiłeś bardzo w mój gust i dzisiejszy nie najlepszy nastrój.
      A do Słowa na zakończenie dnia zaprosiłam Jana Lecha Kurka.

      ✫¸.•°♥°•✫✫¸.•°♥°•✫

      Senne marzenia

      Przypływasz pożądaniem w Morfeusza łodzi,
      przenikając świetliście niemożności bramy,
      i spojrzenia zwiewnością obietnic uwodzisz,
      śląc uśmiechu promyczek z miłości utkany.

      Głodne ręce wyciągam, by porwać w ramiona
      i najczulszym dotykiem drzwi raju otworzyć,
      kochając całą* sobą, aż miłość spełniona
      niebem w oczach powróci z dalekich bezdroży.

      Marzę o tobie we śnie i na jawie marzę,
      miłości twojej pragnąc ponad wszystko w świecie,
      lecz jutro zaginęło w horyzoncie zdarzeń,
      by pragnieniem skrzydlatym w złote sny odlecieć.

      * (w oryginale „całym”)

      ✫¸.•°♥°•✫✫¸.•°♥°•✫

      Dobranoc, dobranoc ogrodowym nieobecnym i Tobie Kochanie moje :))) * * * ... "marzę o Tobie we śnie i na jawie marzę" :))) * * *

      ... a dobranocne ukołysanie za moment...

      Usuń
    3. ... i nie mogę wyzwolić się z tego czaru ...

      RUGGERO RAIMONDI " Make believe" (moje marzenie)

      https://www.youtube.com/watch?v=bjPT4GT_-fc

      ... również bez tłumaczenia, ale tekst bardzo czytelny, a szczególnie jedna fraza... "I love you"... najczulej :)))* * *

      Usuń
  8. Otwórz po budziku jeden ze słoików wecka....:)*

    RUGGERO RAIMONDI "A WOMAN IN LOVE"

    https://www.youtube.com/watch?v=oX-Ll4kYlS8

    ***...Kobieta w miłości...***

    Twoje oczy to oczy kobiety zakochanej
    I, och, jak one cię zdradzają
    Dlaczego próbujesz zaprzeczać, że jesteś zakochana
    Choć doskonale wiem co one mówią.

    Mówią że księżyc na niebie nigdy nie przydawał takiego lśnienia:
    Jakieś ogniki w głębi nadają im blask.
    Te oczy są oczami kobiety zakochanej,
    Czy mogą się wpatrywać jeszcze bardziej w moje oczy?
    Obłędnie wpatrywać, jeszcze bardziej, w moje oczy.

    Te oczy są oczami kobiety zakochanej,
    Czy mogą się wpatrywać jeszcze bardziej w moje oczy?
    Obłędnie wpatrywać, jeszcze bardziej, w moje oczy.

    I muzyczny ciąg dalszy - Stanley Black & his Orchestra 'A Woman In Love'

    https://www.youtube.com/watch?v=b6ijA5dhI_0

    :)* dzień dobry :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudne konfitury na dzień dobry, dziękuję Jasieńku :)*
      Do deseru stawiam kawę i poranne strofki.

      Nad ranem

      Lubię tę twoich myśli rośność
      choć czas beztroskę nam potargał
      i niezależnie, czy to wiosną
      czy o jesiennych, chmurnych rankach

      zwykłym „dzień dobry” wyszeptane
      z refleksem chwili przedwieczornej
      świtem, gdy w głowie senny zamęt
      nawet gdy zgubię parasolkę

      a dzisiaj pada. Mglista szarość,
      dzień się przegląda w kałuż lustrach.
      W pościeli słońcem zapachniało
      … ty zawsze masz gorące usta.

      EP

      Jeszcze noc, ale ptaki już dają znać o sobie radosnym pogadywaniem... na trawniku bieli się szron, za oknem -1 st.
      Dobrego dnia Wszystkim :)*

      Usuń
  9. Dziś tylko muzyka i jego głos...Demis Roussos

    https://www.youtube.com/watch?v=0UHJnttgzlM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Posłuchałam z przyjemnością i łezką w oku... przypomniał mi lata minione, gdy całkiem inaczej odbierałam Jego piosenki.

      A u mnie aura się nieco zadeszczyła i zaśnieżyła, aż żal po tak pięknym i słonecznym dniu. Cóż, styczeń nawet w końcówce nie chce odpuścić. Za chwilę podam pożegnalne Słowo na dziś... :)*

      Usuń
    2. ... i na koniec trochę smętnego dnia jeszcze mała prośba...

      Przytul mnie....

      Przytul mnie,proszę,jeszcze raz
      i jeszcze raz, i jeszcze...
      Niech się przetoczy obok czas,
      a łzy niech spłyną z deszczem

      Przytul mnie,proszę,jeszcze raz
      jak w tańcu na parkiecie.
      Zaszumi nam muzyką las
      co z wiatrem gra w duecie.

      Tak najzwyczajniej przytul mnie
      na jedną małą chwilę.
      Niech znikną z oczu myśli złe,
      odfruną jak motyle.

      Niech gdzieś zabłądzą w sinej mgle
      i wrócić nie potrafią.
      My w przytuleniu trwajmy tak,
      jak ramka z fotografią.

      Wiesława Kwinto-Koczan

      I odpowiednia kołysanka...

      Rednex - Hold Me For A While

      http://www.youtube.com/watch?v=uieEWlor58E

      Dobranoc, dobranoc nieobecnym i Tobie Miły :)))* * * ... pogodnych snów w przytuleniu :)))* * *

      Usuń
  10. Środowe bry :)*
    Jeszcze noc przekomarza się ze świtem, za oknem mokro i senne zero... do porannej kawy i na dobry początek dnia daję dużą porcję uśmiechu i poproszę o wzajemność razem z Sumptuasic - a przynajmniej o ten jeden... :)

    *** Za jeden uśmiech Twój ***

    http://www.youtube.com/watch?v=3RY-DqBHbq4

    1. Spoglądam w oczy Twe
    I widzę tylko lęk.
    Za dużo pytań dzisiaj jest
    O nowy dzień.
    Zostanę tu gdzie Ty,
    Bo chcę dla Ciebie żyć.
    Nieważne co powiedzą mi,
    Już nie chcę dalej iść.

    ref.: Zapachem nocy wracać w dzień
    Do Ciebie chcę,
    Chwilą rozkoszy,
    Słodkim snem.

    Zabiorę Cię, gdzie nikt nie znajdzie nas,
    Gdzie tylko Ty i ja,
    I naszych małych serc wielki świat.
    Zaufaj mi - tak mało o mnie wiesz.
    Za jeden uśmiech Twój
    Zabiorę Cię, gdzie chcesz.

    1.I niech ten sen słodko trwa.
    Ty masz mnie, a Ciebie ja.
    Niech się wali cały świat,
    Nie odnajdą nigdy nas.

    ref.: Zapachem nocy wracać w dzień
    Do Ciebie chcę,
    Chwilą rozkoszy,
    Słodkim snem.

    Zabiorę Cię, gdzie nikt nie znajdzie nas,
    Gdzie tylko Ty i ja,
    I naszych małych serc wielki świat.
    Zaufaj mi - tak mało o mnie wiesz.
    Za jeden uśmiech Twój
    Zabiorę Cię, gdzie chcesz.

    ✫•°♥°•✫

    ... radości, zimowego słońca i dobrego nastroju dla Wszystkich mimo aury za oknem :)*

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobry wieczór Ewo.:)*

    Pewnie się dzisiaj jeszcze upiję. Są powody. Iza z Zuzią pewnie śniegiem
    przysypane, Staszek się stresuje i przepadł na Redzie. Nie pozostaje mi
    nic innego jak się urżnąć jakim napitkiem reklamującego się tak wspaniale Kazimierza Wierzyńskiego -

    ***...Jestem, jak szampan...***

    Jestem, jak szampan lekki, doskonały,
    Jak koniak mocny, jak likier soczysty,
    Jak miód w szaleństwie słonecznym dostały
    I wyskokowy, jak spirytus czysty.
    Królestwo moje na całym jest świecie
    I mój alkohol wszystkie pędzą czasy.
    Znacząc na sercach jak na etykiecie,
    Gwiazdkami markę trunku pierwszej klasy.

    Jak strzelę sobie po śklonecce każdego z nich, to mi się samopoczucie pewnikiem polepszy.:)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Jasieńku :)*
      Na stres najlepsza muzyka, a szampana wypijemy w łyykend :)))* Toż to już luty w niedzielę, więc okazja będzie. A jakby do kompanii dołączyli inni Ogrodnicy, to byłoby jeszcze milej.
      Póki co zapodam trochę Andrzeja Poniedzielskiego i pójdę tęsknić

      http://www.youtube.com/watch?v=kEB8aB7YtTQ

      ... za czym? No właśnie...

      http://www.youtube.com/watch?v=fpL218v-At8&list=PL5BpaUar-sgQ_55kh7iH3rEwYU3K9BbgH

      ... i może jeszcze jakaś cząstka szczęścia... prawie?

      Andrzej Poniedzielski - Te połówki jabłka dwie

      http://www.youtube.com/watch?v=r0EqMrDh6X0

      Bywa, że
      spotkają się
      te połówki jabłka dwie
      pogubione
      w tak wysokiej świata trawie
      Bywa, że spotkają się
      to nie zawsze szczęście jest
      ale ładnie też wygląda
      szczęście prawie

      Taki cud
      Na nasz słodyczy głód
      Jabłkowe wino w szkle
      Śniła nam się już kraina
      Ta jabłeczna
      A tu cóż no cóż
      Różaniec róż w cieniutkim
      Calvadosie
      Nie za mocny nie za dużo
      Ot ćwiarteczka

      Ref.
      Bywa, że...

      Taki cud
      na jej miłości głód
      po psotach i kłopotach.
      On ma młodość
      już nie pierwszą
      albo żonę.
      A spotkają się
      w jesiennej mgle
      połówki jabłka dwie
      w dwóch kompotach
      albo trochę podsuszone

      Ref.
      Bywa, że...

      Romeo i Julia
      Wzdychają miliony
      A westchnienie to składa się
      W wiatr taki stały
      A taki szalony że
      Porusza ziemię nasz świat
      Romeo i Julia
      Julia i Romeo
      Ona jest nią dla niego
      On dla niej także jej nie on
      Ona piękna i zadbana
      I fizycznie doskonała
      On wszystko ma na miejscu
      Łącznie z głową
      Nic dodać nic ująć
      Niech się ujmą
      Niech wznoszą ponad sny
      Romeo i Julia
      A dramat? Gdzie dramat?
      Dramat tkwi w słowie ICH

      :)))*... i chyba mi się polepszyło...

      Usuń
    2. ... sorry - ma być: dołączyliby.

      Usuń
    3. ..."Bywa też" - że:


      * * *~ Entliczek-pentliczek ~* * *

      Entliczek-pentliczek, czerwony stoliczek,
      A na tym stoliczku pleciony koszyczek,

      W koszyczku jabłuszko, w jabłuszku robaczek,
      A na tym robaczku zielony kubraczek.

      Powiada robaczek: I dziadek, i babka,
      I ojciec, i matka jadali wciąż jabłka,

      A ja już nie mogę! Już dosyć! Już basta!
      Mam chęć na befsztyczek! I poszedł do miasta.

      Szedł tydzień, a jednak nie zmienił zamiaru,
      Gdy znalazł się w mieście, poleciał do baru.

      Są w barach - wiadomo - zwyczaje utarte:
      Podchodzi doń kelner, podaje mu kartę,

      A w karcie - okropność! - przyznacie to sami:
      Jest zupa jabłkowa i knedle z jabłkami,

      Duszone są jabłka, pieczone są jabłka
      I z jabłek szarlotka, i kompot, i babka!

      No, widzisz, robaczku! I gdzie twój befsztyczek?
      Entliczek-pentliczek, czerwony stoliczek.

      Jan Brzechwa

      :))) * * *

      Usuń
    4. ... jak z robaczkiem, to nie, tłoku nie lubię :)))*

      Usuń
  12. A po szampanie to sobie zaśpiewam wspólnie z Ruggero Raimondim -
    "LOVE IS A MANY SPLENDORED THING"

    https://www.youtube.com/watch?v=A3H3QlBnmZs

    ***...Miłość jest niezwykle wspaniałą rzeczą,..***

    ..................✫•°♥°•✫♥✫•°♥°•✫.........................

    Miłość
    jest niezwykle wspaniałą rzeczą,
    Jest kwietniową różą,
    która rośnie tylko
    wczesną wiosną.
    Miłość
    jest sposobem natury dawania
    powodu do życia,
    Złotą koroną,
    która czyni człowieka królem.

    Pewnego razu na wysokim,
    wietrznym wzgórzu,
    w porannej mgle,
    dwoje kochanków pocałowało się
    i świat się zatrzymał.
    Potem twoje palce dotknęły
    mojego milczącego serca
    I nauczyły je, jak śpiewać,
    Tak, prawdziwa miłość
    jest niezwykle wspaniałą rzeczą.

    Pewnego razu na wysokim,
    wietrznym wzgórzu,
    w porannej mgle,
    dwoje kochanków pocałowało się
    i świat się zatrzymał.
    Potem twoje palce dotknęły
    mojego milczącego serca
    I nauczyły je, jak śpiewać,
    Tak, prawdziwa miłość
    jest niezwykle wspaniałą rzeczą.

    :))) ***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... ach, cudne :)* A teraz może aria z "La Manchy", bo już wieczór i marzenia skradają cichutko...

      RUGGERO RAIMONDI " The impossible dream"

      https://www.youtube.com/watch?v=XksWtpnhaT8

      By śnić niemożliwy sen,
      By walczyć z niepokonanym wrogiem,
      By znosić męczący smutek,
      By biec dokąd odważni nie ośmielają się iść

      Mieć prawo bardzo się mylić,
      Kochać czysto i niewinnie, z daleka,
      Mieć siłę, gdy twoje ramiona są zbyt zmęczone,
      Dojść do niedostępnej gwiazdy!

      To jest moje pragnienie, by iść za tą gwiazdą,
      Nie ważne jak beznadziejnie, nie ważne jak daleko,
      Walczyć o prawo
      Bez pytań czy przerw,
      Być gotowym iść do piekła
      dla niebiańskiej przyczyny!

      I wiem, że jeśli tylko będę prawdziwy
      Dla tego cudownego pragnienia,
      Wtedy moje serce będzie tkwić w pokoju i spokoju
      Gdy będę gotowy do mojego odpoczynku.

      A świat będzie lepszy dlatego,
      Że jeden człowiek, wzgardzony i pokryty bliznami,
      Wciąż dąży, swoim ostatkiem odwagi,
      Osiągnąć nieosiągalne, nieosiągalne,
      nieosiągalne gwiazdy!

      A ja osiągnę niemożliwe marzenie,
      A ja osiągnę nieosiągalne,
      nieosiągalne gwiazdy!


      A ja osiągnę niemożliwe marzenie,
      A ja osiągnę nieosiągalne,
      nieosiągalne gwiazdy!

      *****

      ... trudno, niech będą nawet niemożliwe, lepsze takie, niż żadne :)))* * *

      Usuń
  13. A skoro już mi się namarzyło, a Jaśko gdzieś utknął... może w podusiach zadrzemał? To mi już czas powiedzieć dobranocne Słowo wierszem Anny Zajączkowskiej.

    ✫¸.•°♥°•✫✫¸.•°♥°•✫

    *** Powrócę wierszem... ***

    Powrócę wierszem,szelestem kartek,
    stroną wyblakłą,
    bo tak jedynie mogę być z tobą,
    bo tak mi łatwo.

    Powrócę wiosną,latem,jesienią,
    porą zimową
    i zawsze będę miała dla ciebie
    przyjazne słowo.

    Być może cząstkę prawdy zobaczysz
    między wersami.
    Byłam daleko,za górą,rzeką,
    wróciłam snami.

    Powrócę wierszem,szelestem kartek,
    stroną wyblakłą
    i może w twoim sercu zostawię
    maleńkie światło.

    ✫¸.•°♥°•✫✫¸.•°♥°•✫

    Dobranoc, dobranoc nieobecnym i Tobie Mileńki mój :)))* * * ... .. i już zaczynam namarzać na jutro :))) * * *

    ... ale najpierw kołysanka...


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... swoim wierszem pewnie powrócę w sobotę, a dziś pokolyszę z Michałem Bajorem... i...

      ✫¸.•°♥°•✫✫¸.•°♥°•✫

      http://www.youtube.com/watch?v=4jGd-6BnHZg

      *** Już nie mów nic (samotna wyspa) ***

      Już nie mów nic, już nie mów nic.
      Nie trzeba szeptu ani światła.
      Tu pozwól być, po prostu być
      niech cisza ściele się jak atłas.
      Niech palce rąk wygładzą mrok,
      co pnie się wokół ciał samotnych.
      Niech nocy kwiat, pachnący wiatr
      przywróci czucie zmysłom głodnym.

      Tam jest samotna nasza wyspa
      tak czysta potajemna przystań,
      by odkryć ją nie trzeba mówić nic.

      Już nie mów nic, już nie mów nic
      nie pytaj dokąd ani po co.
      Tu pozwól być, po prostu być
      nie szukaj prawdy poza nocą.

      W mroku jest dość bezpiecznych miejsc
      z dala od gestów min i przebrań
      W mroku na samym nocy dnie
      złota i srebra nie ma w naszych ciał katedrach.
      Bo noc jest dobra i przejrzysta
      jak kryształ mroku głębia szklista.
      Do rana nie zmącona perła mgły

      Tam jest samotna nasza wyspa
      tak czysta,potajemna przystań.
      By odkryć ją nie trzeba mówić nic, nic,
      Nic.

      - słowa Andrzej Ozga, muzyka R. Obcowski

      ✫¸.•°♥°•✫✫¸.•°♥°•✫

      ... dryfujemy tam?... najczulej... :)))* * *

      Usuń
    2. Dobranoc, dobranoc i nieobecnym także, i Tobie Miła moja.:))) * * *
      a miłość zawekowana jest niezwykle wspaniałą rzeczą. °♥°:))) * * *
      najczulej do jutra.:)*

      Usuń
  14. Dobranoc Moi Mili... Byłam tu i kocham Was .
    Zawekowałam sobie "skoroświtek" :) - przepiękne słóweńko! I zabieram!
    Do zobaczenia jutro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Renatko :)
      Miło mi Cię widzieć skoroświtkiem :) zabieraj, zabieraj, cała przyjemność po mojej stronie.
      Pozdrawiam serdecznie i zmykam do obowiązków. Pomyślnego dnia i do spotkania :)

      Usuń
  15. Jeszcze jesień...

    Wiatr zasłuchany w Twoje strofy,
    przycupnął cicho przy kominie.
    Czarowny świat stęsknionej nocy,
    może zbyt szybko nie przeminie?

    A tu wciąż jesień , chociaż zima,
    pręży muskuły, prószy śnieżnie.
    Może na chwilę czas zatrzyma,
    pędzący naprzód niebezpiecznie.

    Pa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładnie Ozonko :) Dziękuję za wiatr zasłuchany w moje strofy...
      Miłego dnia :)

      Usuń
    2. Postarałam się, mając na względzie Twoje rady:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    3. Wzajemne pozdrówka dla Ciebie, dziękuję, że zajrzałaś :)

      Usuń
  16. Witam w przedpiątek :)*
    Noc jeszcze mruczy, jak czarny kot, lekko dziś zmrożona (-2), parę jaśniejszych chmurek nad horyzontem zwiastuje pogodniejszy dzień.
    Kawa i poranne nutki przed odlotem - dziś z Leszkiem Długoszem.

    *** W oczekiwaniu wiosny ***

    http://www.youtube.com/watch?v=AoBKFs3FKJM

    Czekamy tak, widzimy w snach
    Myślimy że..
    Że kiedy nam zakwitną znów wiśnie
    Gdy znów z gałęzi biały pył
    Upadnie nam do stóp i my
    W błękitnych strugach światła dnia
    Będziemy znów w tej ciszy szli
    Też światła pełni...

    Czekamy tak, widzimy w snach
    Wierzymy że...
    Że też i nam przyjść musi ta pora
    I mur, co niewzruszony trwa
    Pewnego dnia, pewnego dnia
    Odsłoni nam swe jasne drzwi
    Przejdziemy wszyscy, ja i ty
    Wszystko się spełni
    Co tylko kto śnił.

    I popatrz, jest ... i jest ten czas
    Gałęzie, spójrz, tumani wiatr
    I kwitną nam wiśnie
    Który już raz? Który to raz
    A my czekamy, czemu tak
    Przecież to już, to na ten znak
    Ach. tyle szczęść nam miało spaść!
    Tyle się spełnić...

    I czemu znów ... i czemu tak
    Patrzymy znów, milczący, w sad
    Tak biały, że srebrny
    I ja to wiem i ty to znasz
    Na klęskę raz się przyśnił nam
    Jaśniejszy dzień, piękniejszy sad
    I dotąd, dotąd musi trwać
    Aż wszystko się ściemni...
    I wokół... I wokół i w nas.

    Jeśli to ze mną wiesz
    Jeśli to ze mną znasz
    Ze mną bądź, przy mnie stań
    Ze mną trwaj, ze mną patrz
    A wiosną niech szaleje w sadach wiatr!

    Jeśli to ze mną wiesz
    Jeśli to ze mną znasz
    Ze mną bądź, przy mnie stań
    Ze mną trwaj, ze mną patrz
    To piękne przecież tak
    Gdy wiosną znów się sypie
    Znów… z gałęzi wiśni kwiat.

    - słowa Leszek Długosz

    ... i już znikam do obowiązków. Radości z promykami na cały dzień i do spotkania po zmierzchu :)*

    OdpowiedzUsuń
  17. Trwając we wspomnieniach, dodaję:

    Siódme niebo

    Zima była, gdy wysiadłem z autobusu
    i rzuciłem się w twoje ramiona,
    i twych włosów, twych wieczornych włosów
    ogarnęła mnie woń niezmierzona.

    Księżyc zniżył się, błysnął nad klamką,
    potem odszedł i wplątał się w drzewo.
    Pierścień nocy nad nami się zamknął
    i zaczęło się siódme niebo.

    Konstanty Ildefons Gałczyński

    Ślę pozdrowienia!!
    A Twoje wiersze Ewuniu, to rozpoznaję już bez podpisu - bo podpis jest w nich...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Renatko za cieple słowa i cudny wiersz Mistrza Konstantego... uwielbiam go, jestem zakochana i zainspirowana Jego poezją na zawsze. Na miły wieczór i dobrą noc przyjmij w podzięce Szafirową romancę.

      Szafirowa romanca

      Szafirową nitkę wieczór plącze,
      szafirowe cienie zwodzą nas,
      szafirowy, szafirowy chłopcze,
      że mnie kochasz, powiedz jeszcze raz.
      Jeszcze raz w sekrecie
      szukasz moich rąk,
      jeszcze raz jak pierścień
      drży księżyca krąg,
      jeszcze raz namowy i rozmowy,
      jeszcze raz, chłopcze szafirowy -
      jeszcze raz w jaśminy,
      jeszcze raz pod wiatr,
      jeszcze raz popłynę
      pieśń bez słów przez świat,
      jeszcze raz powróżysz z płatków róży
      i powtórzysz wszystko jeszcze raz.

      Jeśli kiedyś będziesz w wielkiej biedzie,
      zagubiony w plątaninie lat,
      do altany dawnej cię powiedzie,
      zaprowadzi szafirowy ślad -
      szafirowe ptaki
      z szafirowych gwiazd,
      szafirowe szlaki
      szafirowych gwiazd,
      szafirowe noce i noc owa
      od szafiru cała szafirowa,
      szafirowe suknie, szafirowy dzień,
      Jeśli raz pokochasz w życiu szafir,
      pójdziesz w szafir jako jedna z gwiazd.

      Konstanty Ildefons Gałczyński

      Do jutra Renatko, spokojnych snów, pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  18. Dobry wieczór na dobranoc Ewo* i Renato.:)*

    Dzisiaj pokazało się słońce i świat wydaję się weselszy, a teraz w III kwadrze zajrzał w okno zamglony księżyc i zrobiło się jakby romantyczniej,
    że do "Słowa na Dobranoc"doprosiłem sama53 z jego jeszcze gorącą piosenką -

    * * *...kiedyś (piosenka )...* * *

    °♥°•✫♥✫•°♥°

    kiedyś usiądziemy obok siebie blisko
    przykryję cię całą szczodrze pieszczotami
    weźmiesz w rękę pióro a ja kartkę czystą
    i będziemy pisać kochanie wierszami

    usiądźmy usiądźmy bo ci nie uwierzę
    czy naprawdę miłość z pisania się bierze

    napiszemy siebie w strofach ciał pragnących
    rytmem rozhuśtamy słowa najpiękniejsze
    aż kwietna puenta pójdzie w walca pląsy
    i tak wieczór w wieczór co dyktuje serce

    owiń mnie kochany w nić babiego lata
    z tobą mogę słowa w każdy wiersz zaplatać

    °♥°•✫♥✫•°♥°

    A kołysankę na dziś zaśpiewa - Rod Stewart - Fly Me To The Moon -

    https://www.youtube.com/watch?v=rA6a0HSsPBc


    ***...Zbierz mnie na księżyc...***

    .Zabierz mnie na księżyc, pozwól mi pobawić się wśród gwiazd
    pozwól mi zobaczyć jak wygląda wiosna na Jupiterze i Marsie

    innymi słowy, złap mnie za rękę
    innymi słowy, kochanie, pocałuj mnie

    napełnij moje serce piosenką i pozwól mi śpiewać przez całą wieczność
    jesteś tym, na co czekałem, wszystkim co czczę i wielbię

    innymi słowy, proszę, bądź szczera
    innymi słowy, kocham cię

    innymi słowy, złap mnie za rękę
    innymi słowy, kochanie, pocałuj mnie

    napełnij moje serce piosenką i pozwól mi śpiewać przez całą wieczność
    jesteś tym, na co czekałem, wszystkim co czczę i wielbię

    innymi słowy, proszę, proszę, bądź szczera
    innymi słowy, kocham cię

    °♥°•✫♥✫•°♥°

    Dobranoc, dobranoc Renatko i Tobie Maleńka moja. :))) * * *..."In other words, I love you." - najczulej ..°♥°.))) * * *

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jeszcze jedna kołysanka na oczekiwanie...

      Rod Stewart - My Foolish Heart

      https://www.youtube.com/watch?v=mtCwvHFOGLA

      ***...Moje głupie serce...***

      °♥°•✫♥✫•°♥°

      Noc jest jak cudowna melodia,
      Strzeż się moje głupie serce,
      Jak biały zawsze niezmienny księżyc,
      Uważaj, moje głupie serce

      Jest różnica między miłością i fascynacją
      Trudną ją zauważyć w taki wieczór, jak ten
      Bo dają one dokładnie takie same odczucia,
      Kiedy jesteś zagubiony w magii pocałunku

      Bo twoje usta są zbyt blisko moich,
      Strzeż się moje głupie serce,
      Ale czy powinny nasze spragnione usta łączyć się,
      Potem pozwolić zapłonąć ogniu

      Ponieważ tym razem to nie jest fascynacja
      Ani marzenie, które zblednie i rozpadnie się.
      To miłość, tym razem to miłość, moje głupie serce

      Jest różnica między miłością i fascynacją
      Trudną ją zauważyć w taki wieczór, jak ten
      Bo dają one dokładnie takie same odczucia,
      Kiedy jesteś zagubiony w magii pocałunku

      Bo twoje usta są zbyt blisko moich,
      Strzeż się moje głupie serce,
      Ale czy powinny nasze spragnione usta łączyć się,
      Potem pozwolić zapłonąć ogniu

      Ponieważ tym razem to nie jest fascynacja
      Ani marzenie, które zblednie i rozpadnie się.
      To miłość, tym razem to miłość, moje głupie serce

      ...pa do jutra °♥°

      Usuń
    2. Witaj na dobranoc Jasieńku :)*
      Dręczy mnie dziś chandra i znów jakieś kaszlisko się do mnie przypałętało. Już tylko pierzynka mnie uratuje i... Morfeusz. Ale zanim mu się oddam, jeszcze z marzeniami na noc i takim prostym stwierdzeniem z wiersza Andrzeja Kubiaka.

      °♥°•✫♥✫•°♥°

      *** kocham ***

      kocham cię jak wiosenny poranek,
      gdy czerwone słońce , senne jeszcze,
      zgarnia z nieba nocy resztki,
      przez okno śląc promyki roześmiane,
      podważa twoje przymknięte powieki,
      gdy chłodny wietrzyk poranny
      wstrząsa las swoim dreszczem
      i budzą się ptaki,
      do słońca się obracają
      rozwonnione kwiaty,
      co z kielichów swoich,
      jak poranną kawę,
      spijają diamentowe krople rosy,

      kocham twoje oczy
      mieniące się w słońcu,
      ja grudki bursztynu
      wydarte morzu przez sztorm
      szalejący w nocy,
      na grzbiecie fali
      wyrzucone na plażę,

      kocham... i marzę...

      °♥°•✫♥✫•°♥°

      Dobranoc, dobranoc Renatce, Ozonce, wszystkim nieobecnym Ogrodnikom i Tobie Ukochanie moje :)))* * * i... spełnienia sennych marzeń:)))* * *

      ... za chwilę zaś kołysanka do marzeń...

      Usuń
    3. ... i niech marzenia słodko płyną z piosenką Mieczysława Szcześniaka - Całe życie czekam na Ciebie.

      http://www.youtube.com/watch?v=TgqSueGoEJw

      °♥°•✫♥✫•°♥°

      ... i już najczulsze pa... :))))* * *

      Usuń
  19. Dzień dobry w piątek:)
    Dzień (a właściwe jeszcze noc) pochmurny i ponury, jednak bez dużego mrozu, tylko z jednym minusem za oknem - i to mi się zaczyna podobać pod koniec stycznia :)
    Żeby tylko nie zaczęło na nowo padać...
    Zostawiam do kawy i na dobry początek dnia przebudzankę z Michałem Bajorem - życzeniową:))

    Chciałbym...

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qUWBHYKgPDg

    Chciałbym mieć
    Taką sieć
    By w nią wpleść
    Życia treść
    By nią kraść księżycowe światło
    Albo róż
    Rannych zórz
    Taką sieć
    Chciałbym mieć
    By w nią wpaść - i nie wypaść łatwo.

    Chciałbym trwać
    Żeby znać
    Zapach łąk
    Czułość rąk
    W ustach mieć kosmyk twoich włosów
    Dłonie spleść
    Oczy wznieść
    Zapaść hen
    W piękny sen
    Pośród traw i rozkwitłych wrzosów

    Być w siódmym niebie
    Czuwać kiedy licho śpi
    Nucić dla ciebie
    Pisać pieśni jak K.I.

    Chciałbym dać ci
    Jasne sny
    Ranne mgły
    Wonne bzy
    Nocne ćmy ptaki i zwierzęta
    Letni sad
    Świat bez wad
    Stary płot
    Ptasi lot
    Wszystko co pamięć zapamięta

    W pustych drzwiach
    Staje Bach
    Strząsa szron
    Daje ton
    Gra nam pieśń na sopelkach lodu
    Pragnąłbym
    Znaleźć rym
    Śpiewać z nim
    Słońca hymn
    Sławić cud porannego chłodu

    Wzrok mieć spokojny
    Liczyć tylko dobre dni
    Wyrzec się wojny
    Śpiewać pieśni jak K.I.

    Chciałbym mieć
    Taką sieć
    Schwytać w nią
    Nudę złą
    Blaskiem ją rozpromienić w jasność
    Potem nieść
    Dobrą wieść
    Zmienić lęk
    W piękny dźwięk
    Taką sieć chciałbym mieć na własność

    Mógłbym też
    Jeśli chcesz
    W strofach skryć
    Życia nić
    Wtedy już zawsze będziesz ze mną
    Może świat
    Za sto lat
    Będzie trwał
    Tak bym chciał
    Złowić go w moją sieć tajemną

    By każda wiosna
    Niosła same jasne dni
    Ty nam błogosław
    Wiecznym piórem swym K.I.

    autor: Roman Kołakowski, muzyka Piotr Rubik

    ... i już zmykam do obowiązków, pospałam dłużej i czas mi się niemiłosiernie sfilcował. Wszystkiego miłego na dziś:)*

    OdpowiedzUsuń
  20. Dobry wieczór Ewuś na dobranoc.;)*

    I znów jesteśmy sami... Pozwól, że zanucę Ci kołysankę wspólnie z Rodem Stewartem.-

    The Way You Look Tonight

    https://www.youtube.com/watch?v=K0z0dZRvCQg


    Pewnego dnia, kiedy będę miał straszną chandrę,
    Kiedy świat będzie zimny,
    Będę odczuwać ciepło już na samą myśl o tobie
    I o tym, jak dziś wieczorem wyglądasz

    Och, ależ ty jesteś piękna, ze swoim uśmiechem tak ciepłym i policzkami tak miękkimi
    Jakże miałbym cię nie kochać
    Już za samo to, jak wyglądasz dziś wieczorem

    Z każdym wyrazem moja czułość wzrasta
    I rozprasza moje obawy
    I ten śmiech, który marszczy ci nosek,
    Wzrusza moje głupie serce

    Moja ty śliczna, nigdy, przenigdy się nie zmieniaj
    Zachowaj ten zapierający dech w piersiach urok
    Czy nie zechciałabyś mi tego załatwić?
    Bo cię kocham
    Już za samo to, jak wyglądasz dziś wieczorem

    Z każdym wyrazem moja czułość wzrasta
    I rozprasza moje obawy
    I ten śmiech, który marszczy ci nosek,
    Wzrusza moje głupie serce

    Moja ty śliczna, nigdy, przenigdy się nie zmieniaj
    Zachowaj ten zapierający dech w piersiach urok
    Czy nie zechciałabyś mi tego załatwić?
    Bo cię kocham
    Już za samo to, jak wyglądasz dziś wieczorem
    Już za samo to, jak wyglądasz dziś wieczorem
    Kochanie
    Już za samo to, jak wyglądasz dziś wieczorem

    tłumaczenie – bogdan 1234

    °♥°•✫♥✫•°♥°

    Dobranoc, dobranoc Najmilejsza Moja.:))) * * *..."Moja ty śliczna, nigdy, przenigdy się nie zmieniaj..°♥° najczulsze pa.:))) * * *

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór na dobranoc Jasieńku :)*
      Trochę mi się przysnęło, ale Rod Stewart skutecznie mnie obudził :)) ... za chwikę będę ze Słowem :)*

      Usuń
    2. ... i juszsz... taka była dziś piękna pogoda, a po południu rozpadało się okropnie. I pewnie ta melodia deszczu ululała mnie :))
      A że kocham lekko schrypnięty głos Roda, to pokołyszę również z nim...

      Rod Stewart: Till There Was You

      *** Dopóki nie było tu Ciebie ***

      https://www.youtube.com/watch?v=WIZD6-UJrSY

      Były dzwony na wzgórzu
      Ale nigdy nie słyszałem, jak dzwoniły
      Nie, nigdy ich nie słyszałem
      Dopóki nie było tu ciebie

      Były ptaki na niebie
      Ale nigdy nie widziałem, jak latały
      Nie, nigdy ich nie widziałem
      Dopóki nie było tu ciebie

      Była muzyka i piękne róże
      One opowiadają mi na uroczych pachnących łąkach
      o świcie i rosie
      Była miłość wszędzie wokół
      Ale nigdy nie słyszałem, jak śpiewała
      Nie, nigdy jej nie słyszałem
      Dopóki nie było tu ciebie

      Była muzyka i piękne róże
      One opowiadają mi na uroczych pachnących łąkach
      o świcie i rosie

      Była miłość wszędzie wokół
      Ale nigdy nie słyszałem, jak śpiewała
      Nie, nigdy jej nie słyszałem
      Dopóki nie było ciebie
      Dopóki nie było ciebie

      °♥°•✫♥✫•°♥°

      Dobranoc,dobranoc nieobecnym i Tobie Kochanie moje :)))* * * ... czarownych snów do późnego ranka bez budzika... najczulej :)))* * *

      Usuń