Powered By Blogger

sobota, 8 kwietnia 2023

WIELKANOC 2023

 
🌿🌷🐣

WIELKANOC 2023

Od świtu drobne fiołki w trawie
z tęsknotą oczy w niebo wznoszą,
by dało ciepło im, łaskawie,
a szron ustąpił miejsca rosom.

Wiosna zaspana i zmarznięta
sobotni ranek wita chłodem;
niech więc ogrzeje nas po Świętach,
ubierze drzewa w listki młode.

Mimo, że aura tak bezbarwna,
zaranie dnia pochwalił rudzik.
Spróbuj zwyczajnie, bez Hosanna,
uśmiechnąć się choć raz do ludzi.

Zieleni w sercach, jak rzeżucha,
tak jak pisanki barwnych myśli;
Miłość niech tętni – jej posłuchaj.
Nadziei, Światła życzę Wszystkim...


Wszystkim "starym" Ogrodnikom, jak również zaglądającym na Impresje życzę spokojnych, pełnych nadziei i miłości Świąt Wielkanocnych, pogody ducha i optymistycznych spojrzeń w lepsze jutro.
Zdrowia i pięknych uśmiechów wiosny! 
🌿💛🌿💛🌿💛🌿

Fot. własne, na pierwszej fotce - to ja, na grudniowym (9.12.2022) wieczorze poetyckim w Miejskiej Bibliotece Publicznej. Ale tutaj składam Wam życzenia 
😍 Zdjęcie zrobił ktoś z pracowników MBP lub gości. Dobrego... 

75 komentarzy:

  1. No i zmobilizowałam się :)
    Jakoś to tam wyszło, choć bloger źle mi ułożył foty. Pierwsza miała być ostatnią, ale stało się i już tak musi być.
    Do życzeń wielkanocnych dołączę jeszcze świąteczną nutkę...
    Leonard Cohen - Hallelujah

    https://www.youtube.com/watch?v=YrLk4vdY28Q

    Miłego popołudnia i wieczoru, Kochani, pozdrawiam w jajeczną Sobotę 😘 ❤ 😘

    OdpowiedzUsuń
  2. "Wedle drogi"
    Pani Ewo, kłaniam się nisko :-)
    Wielka sobota jest pomostem między smutkiem a radością,
    ale łatwo zapominamy, że pomiędzy istnieje pośredni
    "akt niepewności".
    To właśnie tam toczy się nasze życie.
    - W pozorach bezsensownej egzystencji, w której rozpacz
    żyje obok nadziei ...

    II Symfonia Mahlera - jest jego najbardziej proroczą
    i najbardziej ewngeliczną, osobistą fuzją żydowskich
    i chrześcijańskich przesłań szczęścia - a jednocześnie
    jest wolna od wszelkich wyznań religijnych.

    youtube.com/watch?v=9QctkKJMgMO

    Zyczę spełnienia wszelkich radości wielkanocnych,




    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna tegoroczna strasznie się zbiesiła i udaje śnieżną
      zimę z pełnym i udanym zaangażowaniem. A fe,- tak się
      nie robi Pani Wiosno !

      Pomijając pogodowe perturbacje zapraszam szanownych na recital Hanny Banaszak " Telefon
      zaufania " z zapowiedziami Jeremiego Przybory.

      https://www.youtube.com/watch?v=4gb0SKJQ5i4

      Życzę wszystkim miłych Świąt Wielkanocnych mimo
      paskudnej aury. 🌿💛🌿💛🌿💛🌿 :)))***

      Usuń
    2. Na bis zapraszam na " Koncert, jakiego nie było " Hanny
      Banaszak z konferansjerką Aleksandra Bardiniego.

      https://www.youtube.com/watch?v=EYzzZtwjvks

      Życzę przyjemności w odsłuchu. ❤*❤*❤ :)))*

      Usuń
    3. Dziękuję pięknie Panom - Skutt i Jasieńkowi za śliczne kompozycje świąteczne, doskonale dobrane zarówno do nastroju dni, jak i wspaniałego relaksu :)
      Wczoraj wieczorem, już na spokojnie, odsłuchałam sobie wszystkie Wasze podarki. Nie ukrywam, że z wielką przyjemnością :)))***
      U mnie wiosna już się poprawiła. Wczoraj było przyjemne 14 stopni, nic nie padało, nie lało, nie siąpiło i nie śnieżyło, a w lesie... ach! Łany zawilców. Kaczeńce zaś rozsiadły się we wszystkich rzeczkach, rzeczułkach, bagienkach, mokradłach i stawikach. Takie chóralne Alleluja w kolorze yellow bahama :)
      Zaś ptasich odgłosów nie da się opisać.
      Takie świętowanie to ja uwielbiam 🌿💛🌿
      Tak sobie właśnie świętowałam z rodzinką po swojemu.
      Serdecznie Was pozdrawiam :)))***

      Usuń
  3. Jeżeli nie znużyli się szanowni moimi dwoma recitalami Hanny
    Banaszak to pozwolę sobie na trzeci z Mirosławem Czyżykiewiczem pełnym naszej ludzkiej egzystencji na tym łez
    padole. Zapraszam...

    * * *...Zanim będziesz u brzegu...* * *

    https://www.youtube.com/watch?v=Cp-0xFFhGfU

    Przyznam, że byłem zauroczony...:)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znużyłam się, Jasieńku :)*
      Hani Banaszak nigdy mi dosyć. A jeszcze z Czyżykiewiczem...
      Całusy serdeczne z podziękowaniem posyłam 😘 😍 😘

      Usuń
  4. Dzień dobry w Wielkanocny Poniedziałek :)*
    Dziękuję raz jeszcze, Kochani, za życzenia, piękne muzyczne prezenty świąteczne i w ogóle za obecność na Impresjach.
    Wczoraj na spacerze świątecznym widziałam bociany, może w takim razie dziś coś z humorem o dzieciakach na Wielkanoc...;-)

    🐣🌿🐣🌿🐣🌿🐣🌿🐣🌿🐣🌿
    Konstanty Ildefons Gałczyński
    - DZIECI NA WIELKANOC - 🌠💛

    Dzieci na Wielkanoc są inne niż zazwyczaj,
    w dzieciach na Wielkanoc jest moc tajemnicza,
    dzieci na Wielkanoc wstają bardzo rano
    i pytają: - Dlaczego dzwony tak głośno krzyczą?

    Dzieci na Wielkanoc mają czerwone usta,
    czerwonymi ustami plotą różne głupstwa:
    czy strażak śpi na wieży,
    czy słońce to jest księżyc
    i dlaczego hiacynty zaglądają w lustra.

    Ty dzieciom na Wielkanoc odpuść wszystkie winy:
    że rozlały atrament, że zbiły słoiki -
    gdy tak smacznie śpią nocą,
    nie dziw, że we dnie psocą,
    że wciąż w ruchu są, jak małe listeczki brzeziny.

    Ty także byłeś mały. To historia dawna,
    powiadasz. Ja rozumiem - dzisiaj nosisz krawat, parasol i notesik,
    ale gdyś jest wśród dzieci,
    czy nie jesteś znów dzieckiem, powiedz, czy nieprawda?

    Widzisz, ten świat jest wciąż niedoskonały:
    jednym ciągle zbyt groźny, innym wciąż zbyt mały - ale wiedz: ciemne drogi,
    troski, trudy i trwogi -
    że dzieci, zawsze dzieci w nim opromieniały.

    I jeszcze jedno cierpkie słówko jegomości
    podrzucę na odchodnym, z sympatii, z miłości:
    że gdy dzieciom, mój panie,
    zechcesz kropnąć kazanie,
    zaczynaj od kazania do własnych słabości.

    1939

    Pozdrawiam bardzo, bardzo serdecznie i nieustająco świątecznie, Jasieńku i Skutt-ku. Dziękuję Wam, że jesteście :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyżej też są moje wpisy pod Waszymi tekstami. W tym coś o wiośnie :)))*

      Usuń
    2. Pani Ewo
      - Serdeczne dzięki za pozdrowienia-" nieustająco
      świąteczne":-)
      Poniedziałek kończy "wielkanocne świętowanie",
      a ja w świątecznym wątku - 'bazgranie".
      Dla Pani i Pana Jj zostawiam najlepsze życzenia:
      zdrowia, uśmiechu i miłości. Bawcie się dobrze.

      Usuń
    3. I ja pięknie dziękuję, Skutt-ku za wspaniałe muzykowanie :) I mam nadzieję, że to nie ostatnie nasze spotkanie na Impresjach. Przecież jest mnóstwo innych wątków, niekoniecznie świątecznych... Zapraszam nieustająco i pozostaję z nadzieją :-)
      Tylko proszę mi nie "paniać", bo czuję się, jak własna prababcia :))) Ewa mam na imię.
      Dobrego dziś i zaś, serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Dzień dobry wtorkowym porankiem 😘
    Za oknem gęste mleko i 3 st., podobno później ma się wypogodzić...
    No i koniec świętowania, wracamy do życia 😆 I dobrze, bo co za długo, to niezdrowo... 😆🙃
    To może zacznę tak...

    PORANNA SYMFONIA
    Ptak się rozśpiewał dziś nad ranem,
    gdy jeszcze spały moje myśli;
    brzask ledwo wschodzi na firmament,
    zegar mruczeniem wznawia wyścig.

    Daj jeszcze trochę sennych marzeń
    nocy, za szybko mi uciekasz;
    czajnik zagwizdał pierwszą kawę,
    a sen mi przysiadł na powiekach.

    Powszedniość stuka bez pytania,
    szmer wiatru wtrącił się na temat.
    Szepnąłeś cicho „śpisz, kochana”?
    Nasza symfonia się zaczęła.

    Ewa Pilipczuk
    😘 ❤ 😘
    ... i jeszcze nutka do pierwszej kawy...
    https://www.youtube.com/watch?v=e0TInLOJuUM

    Cudnego, wiosennego i szczęsliwego dnia i nowego roboczego tygodnia Wszystkim :)))***

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobry wieczór Wszystkim.🌿🌷🌿
    Co prawda jubileusz 65 - lecia Piwnicy pod Baranami już poza
    nami. Koncert jubileuszowy odbył się w Teatrze im. Słowackiego w Krakowie w 2021r. to może posłuchajmy. -
    Część 1 - https://www.youtube.com/watch?v=85W4EyCiijI

    Część 2 - https://www.youtube.com/watch?v=OyAhJJvOs_w&t=2523s

    Cztery godziny z artystami Piwnicy pod Baranami ale trzeba
    wytrzymać. 🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wytrzymałam :) Przy odrobinie wolnego czasu raz pierwsza, raz druga część. Uczta dla ducha... Piwnicy nigdy mi nie dość. Dzięki za przepiękny koncert, Jasieńku 😘 Dobrego wieczoru, pozdrawiam ciepło 😍

      Usuń
  7. Witam przy niedzieli i kłaniam się nisko. 😘*
    Już drugi dzień słucham piosenek Brazylijczyka Daniela Boaventury z bardzo odpowiednim dla mnie głosem. A teraz
    kilka przykładów : -

    * * *...I Loved You...* * *
    https://www.youtube.com/watch?v=2C38YUpxqHk

    Kochałem cię
    Chociaż wbrew mojej woli wiedziałem, że cię kocham
    Czas stał w miejscu, ponieważ cię kochałem
    Ale pewnego dnia wiedziałem, że odlecisz
    Jutro To nigdy nie może być nowe jutro
    Bo mogę myśleć tylko o wczoraj
    W każdy sposób... ja kochałem Cię
    Takie wspomnienia chwil kiedy Cię kochałem

    Kochałam Cię wtedy ale nigdy nie byłeś mój
    Lato do zapamiętania na zawsze
    Zostawiając mnie ze łzami w pożegnalnych oczach
    Te cenne chwile mówiące ostatnie pożegnania
    I kochałam Cię Ale nigdy nie byłeś mój

    * * *

    * * *...Perhaps, Perhaps, Perhaps (Quizás, Quizás, Quizás)...* * * Daniel Boaventura i Carlos Rivera

    https://www.youtube.com/watch?v=EgknmfB7Ux4&list=RDMM&start_radio=1&rv=2C38YUpxqHk
    Zawsze gdy Cię pytam
    Co, kiedy, jak i gdzie..
    Zawsze mi odpowiadasz
    Być może, być może.. być może.

    I tak mijają dni
    A ja zdesperowany
    a Ty, Ty odpowiadasz
    być może, być moze.. być może

    Tracisz czas
    myśląc, myśląc
    czego pragniesz najbardziej
    Jak długo? Jak długo?

    I tak mijają dni
    A ja zdesperowany
    a Ty, Ty odpowiadasz
    być może, być moze.. być może

    Tracisz czas
    myśląc, myśląc
    czego pragniesz najbardziej
    Jak długo? Jak długo?

    I tak mijają dni
    A ja zdesperowany
    a Ty, Ty odpowiadasz
    być może, być może.. być może

    * * *

    * * *...Como é Grande o Meu Amor por Você...* * * - Daniel
    Boaventura i Carlos Rivera

    https://www.youtube.com/watch?v=I5EF3D_kb9s&list=RDMM&index=2

    * * *

    * * *...Can't Take My Eyes Off You...* * * - Daniel Boaventura

    https://www.youtube.com/watch?v=ZOLhyTRQiSM&list=RDMM&index=3

    * * *
    * * *...Besame Mucho...* * * - Daniel Boaventura

    https://www.youtube.com/watch?v=KgpAChudjmk&list=RDMM&index=6

    Poza tymi, jest dużo więcej w jego wykonaniu wartych posłuchania. Pozdrawiam wieczorkiem.:)***




    Udostępnij



    OdpowiedzUsuń
  8. I jeszcze bis Daniel Boaventura - ***...New York, New York...***

    https://www.youtube.com/watch?v=if8hhOk3jEI&list=RDMM&index=13

    i * * *...Dancing Queen...* * *

    https://www.youtube.com/watch?v=-0uJrr1iyUw&list=RDMM&index=14

    oraz * * *... The Girl From Ipanema...* * * - Daniel Boaventura

    https://www.youtube.com/watch?v=wg-rUf5VQYY&list=RDMM&index=32

    * * *...Dziewczyna z Ipanemy...* * *

    Wysoka i opalona i młoda i cudna
    Dziewczyna z Ipanemi idzie pieszo
    I kiedy przechodzi
    Każdy gdy ona przechodzi robi a-a-h!

    Kiedy ona idzie jest jak samba
    Tak się kołysze wspaniale zawsze tak delikatnie
    Więc kiedy przechodzi
    Każdy gdy ona przechodzi robi a-a-h!

    Ooh ale patrzę na nią tak smutno
    Jak mogę jej powiedzieć że ją kocham
    Tak z chęcią oddałbym jej serce
    Ale każdego dnia kiedy idzie do morza
    Patrzy prosto przed siebie nie na mnie

    Wysoka i opalona i młoda i cudna
    Dziewczyna z Ipanemi idzie pieszo
    I kiedy przechodzi
    Uśmiecham się ale ona nie widzi
    Ona nigdy mnie nie widzi

    Ooh ale patrzę na nią tak smutno
    Jak mogę jej powiedzieć że ją kocham
    Tak z chęcią oddałbym jej serce
    Ale każdego dnia kiedy idzie do morza
    Patrzy przed siebie nie na mnie

    Wysoka i opalona i młoda i cudna
    Dziewczyna z Ipanemi idzie pieszo
    I kiedy przechodzi
    Uśmiecham się ale ona nie widzi

    I to tyle na dziś. :)))***

    OdpowiedzUsuń
  9. To użyjmy jeszcze saksofonu.:)))***

    * * *... I'm in the Mood for Love...* * * - zagra Daniel Boaventura

    https://www.youtube.com/watch?v=EvWLBy5UiLo

    Przyjemnej nocki.😘*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, Jasieńku :)***
      Dziękuję za piękny jak zwykle dobór muzyki i wykonawcy. Bardzo mi się spodobał. To może jeszcze mały rewanżyk...
      Daniel Boaventura - Can't Take My Eyes Off You
      https://www.youtube.com/watch?v=ZOLhyTRQiSM

      Pięknego dnia, pozdrawiam najmilej 😘*

      Usuń
  10. Dobry wieczór Impresjonistkom i Impresjonistom po dziesięciu
    dniach ciszy na blogu. 😘*
    Jak już tu jestem, to pozwolę sobie zaprezentować duety Toniego Bennetta z innymi wykonawcami. I tak rozpoczynają :

    Tony Bennett z Andrea Bocelli w piosence "Stranger In Paradise"
    https://www.youtube.com/watch?v=WFrUsa5SUv0

    💜💜💜

    Tony Bennett i Ana Carolina w piosence "The Very Thought Of You"
    https://www.youtube.com/watch?v=dlrZ9D2V08Q

    💜💜💜

    Tony Bennett i Marc Anthony w piosence "For Once in My Life"

    https://www.youtube.com/watch?v=iq_vpIp5jJ8&list=RD9MselAkjXbM&index=2

    💜💜💜

    Tony Bennett i Diana Krall w piosence "Love Is Here To Stay"

    https://www.youtube.com/watch?v=qq57pw67ttw&list=RD9MselAkjXbM&index=13

    💜💜💜

    Tony Bennett i Sheryl Crow w piosence "The Girl I Love"

    https://www.youtube.com/watch?v=MAxHK7c4fek&list=RD9MselAkjXbM&index=15

    💜💜💜

    Tony Bennett i Amy Winehouse w Posence "Body and Soul"

    https://www.youtube.com/watch?v=_OFMkCeP6ok&list=PL9FC72C74F66B0FC5

    💜💜💜

    Tony Bennett i Alejandro Sanz w piosence "Yesterday I Heard the Rain"

    https://www.youtube.com/watch?v=DP0MyEg7hDU&list=PL9FC72C74F66B0FC5&index=9

    💜💜💜

    Tony Bennett i Josh Groban w piosence "This Is All I Ask"

    https://www.youtube.com/watch?v=KS29VFW2Wlc

    💜💜💜

    Dzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś mi się na koniec pokopało. A miało być podziękowanie za wysłuchanie pięknych Duetów Toniego
      Bennetta.:)))***

      Usuń
  11. Bry przy sobocie po robocie.😇*
    Zapomniało mi się bisie w moim ostatnim pobycie na Impresjach,
    Już naprawiam to zaniedbanie.-
    W bisie posłuchamy Toniego Bennetta w Koncercie Wonderful World: Live in San Francisco z 2002 roku.-

    https://www.youtube.com/watch?v=7QdvNjOAfUY

    No to posłuchajmy 96-latka.💜💜💜😇*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za całokształt Toniego Bennettea, Jasieńku 😇*
      Bardzo interesujący wykonawca, tak na spokojnie to dopiero dzisiaj sobie posłuchałam.
      A że od jutra mamy maj, to pozwolę sobie powspominać na dobranoc...
      To przypomnijmy nasze majowe rozmowy sprzed czterech lat -
      * * *...Wiosennie...* * *

      A kiedy księżyc srebrnym łukiem
      ciął północ wśród słowików westchnień,
      odgarnął chmury ciemny pukiel -
      maj wszedł w ogrody bezszelestnie.

      Trawa drży rosą, na kaczeńcach
      trzmiel umazany pyłkiem złotym.
      Poranek gra słoneczne scherza;
      wiatr wtańczył się w wierzbowe sploty.

      Zieloność śmieje się soczyście,
      różowo pachnie leśny groszek.
      Słuchaj, jak miłość tętni w liściach -
      naręcza bzu dla ciebie niosę.

      Autor: ewa*

      •●◕◕♥ڰڿڰ♥◕◕●•


      * * *...Moje maje...* * *

      Za majem maj swe lata toczy
      czas nie stoi nigdy w miejscu
      Dzięki majowi staje się uroczy
      gdy piękno podaje na widelcu.

      A do tego te Twoje perełki
      - wiersze co rankiem nizane
      co nie potrafią mnie zasępić
      tak pięknym słowem pisane.

      Czuję żem jest w ogrodzie
      majowym, żem jest wesoły
      że spotykam Cię co dzień -
      a Ty wierszem mnie kołysz.

      Bym jeszcze mógł marzyć
      o urokach i pięknie świata
      chcę jeszcze trochę pożyć
      tak prosto nie w komnatach.

      By pereł nam nie zabrakło
      Do końca naszych zdarzeń
      By uczucie nam nie zblakło
      Pilnujmy naszych marzeń.

      Autor: Jasiek juhas

      ...i słówko o bzach

      •●◕◕♥ڰڿڰ♥◕◕●•

      * * *...Woń bzów...* * *

      Bzy zaczarowały świat swą wonią
      i widzę w niej Twą pogodną twarz
      gdy jego kiście ochraniasz dłonią
      a oczy takie rozmarzone masz.

      Że chciałbym zaraz Ciebie całą
      wstawić z bzem do dużego flakonu
      i patrzeć na Twe boskie cud ciało
      w naszym od marzeń ciepłym domu.

      Autor: Jasiek juhas

      ...i odpowiedź Ewy -

      Och jak pięknie Jaśku, zauroczyłam się rozmarzyłam się na dobre... :)))***

      *─═ڿڰۣڿ♥◕☻◕♥ڿڰۣڿ═─*

      * * *...w międzysłowiu...* * *

      dostałam w twoich strofach bez
      kiście pachnące wiosną, majem
      między słowami zapach wbiegł
      noc cichnie, właśnie słońce wstaje

      i w międzysłowiu wiosną gra
      w pryzmacie kropel zapatrzenia
      wierząc, że to nie tylko w snach
      codzienność może barwę zmieniać

      między słowami w ciszę wplótł
      świergoty ptaków złoty promień
      najczulsze myśli szeptem mów...
      zauroczenie wpadło do mnie …

      Autor: ewa*

      Tak sobie gawędziliśmy...(przed czterema laty)...:)))*** Całusy na dobrą noc... 😘*😘*😘*

      Usuń
    2. ... sorry, przed siedmioma laty... 😘*

      Usuń
  12. Niedzielne Dzień Dobry syćkim! 😇
    Chciałbym zainteresować Szanownych naszym młodym,
    zdolnym contratenorem Jakubem Józefem Orlińskim, który
    specjalizuje się w Muzyce Baroku i odnosi sukcesy na wielu
    scenach Paryża, Nowego Jorku, Boloni o czym świadczą
    komentarze słuchaczy.-

    Jakub Jozef Orlinski Paris 2019 Eiffel Tower Concert
    https://www.youtube.com/watch?v=HJsyOPCI3s4

    Jakub Józef Orliński | Portrait of the multi-talented opera singer
    https://www.youtube.com/watch?v=LhhMHoH_c4Q

    Jakub Józef Orliński & il pomo d'oro in versailles ( The most beautiful baroque )
    https://www.youtube.com/watch?v=YrG3kOP5Wzc

    Jakub Józef Orliński Countertenor Superstar REACTION
    https://www.youtube.com/watch?v=WNw0fgV8cnM

    💜💜💜💜💜

    Dodam jeszcze, że jestem zauroczony jego talentami.😇*😇*😇*



    OdpowiedzUsuń
  13. I jeszcze coś Jakuba Józefa Orlińskiego w bisie.-

    Polska gwiazda na światowych scenach. Jakub Józef Orliński - breakdance w operze | ARTE.tv Dokumenty

    https://www.youtube.com/watch?v=MF9qYsIc_O8
    😇 💜 😇

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, Jasieńku ;*
      Co za doskonały głos, wspaniały śpiewak, genialny interpretator 😇 No, jak już Ty coś wytrzaśniesz, to na medal :))) Dzięki, dzięki serdeczne 😘*😘
      Odsłuchałam wszystko i jeszcze więcej, jestem zauroczona. Coś z rana wymyślę na dzień dobry, a na razie miłego wieczoru Tobie i wszystkim zaglądającym 😍

      Usuń
  14. Dzień dobry w środę :)*
    Dziś się skończy pierwsza dekada maja, za oknem pełne słońce i kolejny zimny ranek - dziś tylko 3 stopnie. Na szczęście już bez przymrozków. Chyba znów się upiekło moim kwitnącym magnoliom, jabłoniom, orzechom, tulipanom i wszystkim ogrodowym szczęściom... A pomidorki koktajlowe, posadzone na balkonie w donicach, codziennie wnoszę na noc do domu. Już mam tego szczerze dość.
    Ale z góry widać, że rosa na trawniku jest :) To może zacznę tak...

    * * *...Stowarzyszenie Porannej Rosy...* * *

    http://www.youtube.com/watch?v=3VhirU23XHk

    Chyba to mamy już we krwi,
    że do każdego lustra wody
    zerkamy aby sprawdzić czy
    coś nie popsuło nam urody

    Zerwany gdzieś na łące kwiat
    od razu zdobi nasze włosy
    jedyny znak, pradawny znak
    Stowarzyszenia Rannej Rosy

    To nasza babska tajemnica
    misterium perfum oraz cieni
    od lat umiemy was zachwycać
    i to się pewnie już nie zmieni

    To nasza babska tajemnica
    której się zgłębić nie udało
    od lat umiemy was zachwycać
    i wciąż nam mało jakby ciągle mało

    Pewnie to mamy już we krwi
    że do każdego lustra wody
    zerkamy aby sprawdzić czy
    coś nie popsuło nam urody

    A gdy nadejdzie taki dzień,
    że czas odmieni nasze twarze
    to rozpłyniemy się we mgle
    jak przedmiot niedościgłych marzeń

    To nasza babska tajemnica
    misterium perfum oraz cieni
    od lat umiemy was zachwycać
    i to się pewnie już nie zmieni

    To nasza babska tajemnica
    zaklęta w rosie gdzieś nad ranem
    od lat umiemy was zachwycać
    a to dlatego, że pragniemy być kochane

    Słowa Andrzej Sikorowski, muzyka Jan Hnatowicz, śpiewa zespół "Pod budą" oczywiście.
    No, ja tam się nigdzie nie rozpłynę. Kiedyś byłam piękna i młoda, teraz jestem tylko piękna ... 😄
    Dobrego, cieplutkiego, wiosennego dnia wszystkim 💞😘 🍀😄

    PS Jeszcze cztery dni i Impresje będą obchodzić trzynaste urodziny... Jak ten czas leci.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzień dobry przy sobocie. Przed godziną zaświeciło słoneczko na bezchmurnym niebie i jest 22 stopniowe ciepełko.😄***
    Pewnie z tego powodu strzelę sobie kielicha na wesołość. :)

    A teraz już czas na wrażenia muzyczne.- Na początek -
    Historia miłości - Historia de un Amor COVER PL.wmv
    w aranżacji Daniela Stopińskiego,- do tekstu Pawła Wyrzykowskiego a zaśpiewa Andrzej Kociński

    https://www.youtube.com/watch?v=68BsNV7dJwY&list=RD68BsNV7dJwY&start_radio=1
    "Historia miłości"

    Jesteś przy mnie przytul mnie, podaj dłoń
    Obiecałaś mnie pokochać duszą swą
    Nauczyłaś mnie miłości, żaru duszy namiętności,
    Zawładnęłaś sercem mym

    Pocałunki twe rozpalą ciało me
    W oczach moich twe odbicie jarzy się
    Jesteś przy mnie a ja płonę, egzystencji był by koniec
    Gdy byś ty rzuciła mnie.

    To historia dwojga dusz, dwojga serc, dwojga ciał
    Co prowadzi poprzez ból poprzez śmiech poprzez żal
    Szczęścia ich jak światło życia
    W mrocznej toni do przebycia
    Chwila ta jak podmuch wiatru
    Nagle dmie a potem znika gdzieś

    Rozpaleni namiętnością dwojga serc
    Drogą życia razem będą z sobą biec
    Łapiąc chwile bo ucieka,
    tchu zabraknie gdy się zwleka
    By nasycić szczęściem się

    Ta historia przecież trwa
    Nowe życie Bóg im da
    Kiedy wzlecą w uniesieniu,
    I opadną w sen omdleni
    W błogim śnie bo są zmęczeni
    Krótkiej nocy widać świt

    Ta historia przecież z życia wzięta jest
    Dwoje ludzi pewnie znów zakocha się
    Ty nie przegap tej miłości, nie odrzucaj namiętności
    Przyjdzie i na ciebie kiedyś czas

    💜💜💜

    A teraz poznajmy pana Vásáry André Węgra śpiewającego
    sopranem.-
    ***...My Heart Will Go On...***
    https://www.youtube.com/watch?v=fUfKW9hiInk

    💜💜💜

    I w jego wykonaniu " My Way" z repertuaru Franka Sinatry
    https://www.youtube.com/watch?v=4MmiOp_-FsM

    💜💜💜

    Vásáry André - Ennio Morricone: Once Upon a Time in the West
    https://www.youtube.com/watch?v=rC20KYQxtWs&list=RDEMxX9rXPVBAaQNKIDcKRadZg&start_radio=1&rv=FFVcOSXXF4Y

    💜💜💜

    Vásáry André - " Diva Dance " i " Time to say goodbye"
    https://www.youtube.com/watch?v=XLxYYf0jPxM&list=RDEMxX9rXPVBAaQNKIDcKRadZg&index=13

    💜💜💜

    Śpiewak sopranowy, mający za sobą ponad 12 lat ciężkiej pracy, laureat trzech złotych i jednej platynowej płyty. Kształcił się w Bostonie, wygrał Konkurs Operowy w Miskolcu i był finalistą Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Rzymie.

    OdpowiedzUsuń
  16. A na bis godzinny koncert Andre Vásáry z musicali i operetek

    https://www.youtube.com/watch?v=iwq7cTVRQqE

    życzę przyjemności w wysłuchaniu Andre, bo mnie dość zaciekawił a jest jego dość dużo w YT.:)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poniedziałkowe bry, Jasieńku ;*
      Przyjemność była, nawet duża, bo to wyjątkowy artysta, o bardzo pięknym głosie. Utwory wspaniale wykonane, a więc zauroczył mnie na dobre... Repertuar też dobrze dobrany.
      Podziękowania, uściski i buziaki na dobry wieczór 💞😘
      Trochę ostatnio się podziębiłam i dorwało mnie jakieś wirusisko, ale teraz już ok. Na szczęście, bo i ogród zarośnięty, i dzieciakom trzeba pomagać. Człowiek na emeryturze na okrągło nie ma czasu 😍
      Do jutra, zatem. Coś wymyślę na dzień dobry :)))***

      Usuń
  17. Wtorkowe bry :)*
    Lekko burzowa aura... od rana skradają się ciemne chmury. Nic to, wiosną każda kropla na wagę złota. Ciepło, już 14 stopni za oknem.
    To może zacznę dzień tak...

    Po burzy

    Jeszcze niebo dyszy w granatach obłoków,
    drżą liście w ostatnim przemoczonym spazmie,
    a nad horyzontem różowieje spokój,
    wlewa się rozkoszą w senną wyobraźnię.

    Mokry nokturn grają obudzone świerszcze,
    w poświacie latarni rozkwitają cienie.
    Wiatr firankę głaszcze odchodzącym szeptem,
    w zapachu piołunu usnął z rozrzewnieniem.

    Gwiazdy powróciły, mrugając cykadom,
    w chłodną pościel zmysły próbuję zanurzyć.
    Blady księżyc krąży w chmurnych amfiladach
    - śpisz?
    Bo teraz u mnie
    zbiera się na burzę...

    Ewa Pilipczuk
    :)*

    ... i przebudzanka do pierwszej kawy, już spokojniejsza :)))*
    KOCHAJ MNIE- Romuald Lipko Band i autora tekstu Grzegorza Wilka -

    https://www.youtube.com/watch?v=ZUyTuq0tsWM

    ❀ڿڰۣڿ❀

    ***...Kochaj mnie...***

    Gdy dokoła świat w zamęcie
    Do szuflady chowam zdjęcie
    Kiedy śmiałaś się do łez

    Nie oglądam go
    Bo nie muszę
    Jest w pamięci
    Targa dusze
    Sprawia, że powrócić chce

    Do chwil o których tak mówiłaś cicho
    Że, mogą wiecznie trwać
    Do słów, których nie chciał czas wymazać
    Nadal chce ciągle ci je powtarzać

    Kochaj mnie
    Tak jak wtedy, kiedy przy mnie byłaś
    Kochaj mnieBo niezapomniana każda chwila
    Kochaj mnie
    Wtedy blisko, tak daleko teraz
    Kochaj mnie
    Kochaj,
    Czas bez ciebie jest nie do zniesienia

    Półki rozrzuconych książek
    I w półmroku się pogrążam
    Chciałem wiedzieć, no to wiem
    Życie zagracone trochę
    Co posprzątam
    To z powrotem wracam do tych naszych miejsc

    Do chwil o których tak mówiłaś cicho
    Że, mogą wiecznie trwać
    Do słów, których nie chciał czas wymazać
    Nadal chce ciągle ci je powtarzać

    Kochaj mnie
    Tak jak wtedy, kiedy przy mnie byłaś
    Kochaj mnie
    Bo niezapomniana każda chwila
    Kochaj mnie
    Wtedy blisko, tak daleko teraz
    Kochaj mnie
    Kochaj,
    Czas bez ciebie jest nie do zniesienia

    Kochaj mnie,
    Niech ten ogień nas na popiół spali
    Kochaj mnie,
    To co było może znów się zdarzyć,
    Kochaj mnie,
    To co złe niech idzie w zapomnienie,
    Kochaj mnie, kochaj mnie
    Takie jedno mam marzenie
    Kochaj mnie ,
    Kochaj mnie
    Kochaj,

    Kochaj mnie
    Tak jak wtedy, kiedy przy mnie byłaś
    Kochaj mnie
    Bo niezapomniana każda chwila
    Kochaj mnie
    Wtedy blisko, tak daleko teraz
    Kochaj mnie
    Kochaj,
    Czas bez ciebie jest nie do zniesienia

    Kochaj mnie,
    Niech ten ogień nas na popiół spali
    Kochaj mnie,
    To co było może znów się zdarzyć,
    Kochaj mnie,
    To co złe niech idzie w zapomnienie,
    Kochaj mnie, kochaj mnie
    Takie jedno mam marzenie
    Kochaj mnie.

    * * * * *

    Spokojnego dnia Wszystkim Impresjonistom i zaglądającym 💞😘 💞😘

    OdpowiedzUsuń
  18. Zdaje się, że mnie blogger znów wylogował... a może nie? ZAraz się okaże...

    OdpowiedzUsuń
  19. Ewa Pilipczuk24 maja 2023 20:31

    To ja, Ewa Pilipczuk. Nie wiem, jak mam przywrócić logowanie do własnego bloga.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nareszcie! Chyba przywrócono mi możliwość logowania. Ufff!

    OdpowiedzUsuń
  21. A skoro już mogę coś napisać nie jako anonim, to przypomnę SzanPaństwu, że dziś urodziny świętuje amerykański piosenkarz, kompozytor, autor tekstów, pisarz i poeta, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie literatury w roku 2016 - Bob Dylan. 🌹🌹🌹
    ODPOWIE CI WIATR

    Ile oddziela nas granic i rzek
    Od sensu, który jest w nas?
    Ile mórz ujrzy ptak, nim ocali go brzeg
    I długi sen w ciszy gwiazd?

    Ile jeszcze eksplozji ogłuszy ten wiek,
    Tę ziemię zasieków i krat?
    Odpowiedź zna wiatr, odpowiedź gwiżdże wiatr,
    Odpowiedź, odpowiedź gwiżdże wiatr.

    Ile ostrości powinien mieć wzrok,
    By dojrzeć niebo zza chmur?
    Ile razy słuch złowi czyjś jęk albo szloch,
    Nim wreszcie dosłyszy w nim ból?

    Ilu jeszcze na zawsze zagłębi się w mrok,
    w ten mrok, co w nich samych się wkradł?
    Odpowiedź zna wiatr, odpowiedź gwiżdże wiatr,
    Odpowiedź, odpowiedź gwiżdże wiatr.

    Ile przeminie imperiów i lat,
    Nim góry skruszą się w pył?
    Ile człowiek znieść może poniżeń i zdrad,
    Nim z łaski pozwolą, by żył?

    Ile jeszcze zostało mu woli i sił,
    By godzić się wciąż na ten świat?
    Odpowiedź zna wiatr, odpowiedź gwiżdże wiatr,
    Odpowiedź, odpowiedź gwiżdże wiatr.

    Przełożył Stanisław Barańczak.

    ... i muzycznie:
    https://www.youtube.com/watch?v=nn06KQbinF0

    Miłego wieczoru wszystkim... serdeczności i uściski posyłam :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ciekawostki...
      DZIECIŃSTWO Boba Dylana ( w rzeczywistości Roberta Allena Zimmermana).
      Robert Allen Zimmerman urodził się w Duluth w stanie Minnesota. Jego dziadkowie ze strony ojca, Zigman i Anna Zimmerman, wyemigrowali do USA z Odessy w Rosji, po pogromach antyżydowskich, które przetoczyły się po imperium rosyjskim w 1905. Cała rodzina ze strony ojca pochodziła z Turcji.
      Pradziadowie Dylana ze strony matki, Benjamin i Libba Edelstein, pochodzili z Litwy, skąd przybyli do USA w 1902.
      Ojciec Boba, Abram Zimmerman, i matka, Beatrice "Beatty" Stone, byli częścią małej, zwartej społeczności żydowskiej w Duluth, a później w rodzinnym mieście matki - Hibbing, gdzie przeprowadzili się, gdy Bob miał 6 lat. Mieszkali tam przez resztę dzieciństwa Boba. Jego ojciec i wujowie prowadzili sklep z meblami i sprzętem domowym.
      Niewiele wiadomo o dzieciństwie i młodzieńczych latach Dylana. On sam niechętnie ujawnia szczegóły. Nieliczni świadkowie jego dzieciństwa dostarczają niepełnych i sprzecznych informacji. Niektórzy twierdzą, że jako chłopiec posiadał piękny, czysty głos. Być może, przeszedł nawet profesjonalny trening wokalny u kantora w lokalnej synagodze. We wczesnych latach Bob słuchał radia - najpierw bluesowych i folkowych stacji z Shreveport w Luizjanie, a później, gdy był nastolatkiem - rock and rolla. W latach młodzieńczych nauczył się grać na gitarze, jednak jego pierwszym instrumentem było pianino.

      Usuń
    2. Posłuchajmy także:
      "Hurricane" - Live 1975 https://www.youtube.com/watch?v=pm6xCwNKtnQ
      Bob Dylan & Tom Petty the Heartbreakers - "Knockin' on Heaven's Door", Live 1986 https://www.youtube.com/watch?v=pJVtHBHcuV0
      "Like a Rolling Stone" - Live 1992 https://www.youtube.com/watch?v=5LaNXwqLFnc
      "Blowing in the Wind" - Live 2018 https://www.youtube.com/watch?v=5BHuyPiXbjw
      "Like a Rolling Stone" - Live 2019 https://www.youtube.com/watch?v=bT6FNx8m5IQ
      "Forever Young" (przekład Daniel Wyszogrodzki)
      Oby Bóg cię błogosławił,
      twym pragnieniom posłuch dał.
      Obyś dawał siebie innym,
      i od innych chętnie brał.
      Obyś schody wzniósł do nieba,
      i zdobywał każdy szczyt.
      Obyś wiecznie młody był,
      wiecznie młody, wiecznie młody!
      Obyś wiecznie młody był.
      Obyś sądził sprawiedliwie,
      prostą drogą zawsze szedł.
      Obyś wiedział, co jest prawdą,
      co jest dobre, a co złe.
      Obyś zawsze był odważny,
      i nie opadł nigdy z sił.
      Obyś wiecznie młody był,
      wiecznie młody, wiecznie młody!
      Obyś wiecznie młody był.
      Obyś rękom dał zajęcie,
      obyś skrzydła miał u stóp.
      Obyś wytrwał w swych zasadach,
      kiedy wiatr się zmieni znów.
      Obyś zawsze był radosny,
      i w swych pieśniach ciągle żył.
      Obyś wiecznie młody był,
      wiecznie młody, wiecznie młody!
      Obyś wiecznie młody był!
      Bob Dylan & The Band - Live 1976 https://www.youtube.com/watch?v=jtFEzhaNrT4
      Bob Dylan - Live @ David Letterman TV Show 1993 (from 1:30 min) https://www.youtube.com/watch?v=22zEbS4YVXs
      Bob Dylan & Bruce Springsteen - Live @ Rock & Roll Hall of Fame Ceremony 1995 https://www.youtube.com/watch?v=QmCeWhUGXlo
      Joan Baez - Live 2016 https://www.youtube.com/watch?v=oVLyARq0n0I

      HAPPY 82-nd BIRTHDAY to BOB DYLAN !!! 💞

      Usuń
  22. Dzień dobry imprestionistkom i imprestionistom przy pierwszej
    sobocie czerwca.
    Już upłynęło sporo czasu jak w Impresjach występował Charles
    Aznavour, to teraz przypomnę jego wielkie hity z albumu 2023r.

    https://www.youtube.com/watch?v=HsJb7kexMr8&t=0s

    * * *... La Boheme ...* * * - Cyganeria

    Z młodych nie wie tu nikt
    Jakie były te dni
    Dawno już zapomniane
    Tamten upojny czas
    Gdy na Montmartrze bzy
    Pachniały pod oknami
    Nie liczyło się nic
    Stare schody na strych
    I pokoik ubogi
    Tam nam płynęły dni
    Ja malowałem
    A modelką byłaś ty

    La Boheme, la Boheme
    To najszczęśliwszy w życiu czas
    La Boheme, la Boheme
    Choć chodził głodny każdy z nas

    W kawiarenkach był ścisk
    Tłum podobnych jak my
    Snuł o sławie marzenia
    Przeminie dzień lub dwa
    A podbijemy świat
    Świat wreszcie nas doceni
    Gdy szef kuchni miał gest
    Kupił obraz i jeść
    Dał zziębniętym artystom
    Dookoła pieca tłum
    Skandował wiersze
    Już nam nie dokuczał głód

    La Boheme, la Boheme
    To najpiękniejsza jesteś ty
    La Boheme, la Boheme

    A każdy z nas geniuszem był
    Nie chodziło się spać
    Całe noce do dnia
    Malowałem pasjami
    Szkicując twoją pierś
    Łagodny bioder łuk
    pomiędzy sztalugami
    A gdy wstawał już świt
    Starczał nam kawy łyk
    Potem w moich ramionach
    Szeptałaś kocham cię
    A gdy przychodził sen
    Za oknem wstawał dzień

    La Boheme, la Boheme
    To znaczy mieć dwadzieścia lat
    La Boheme, la Boheme
    Byliśmy wolni tak jak wiatr

    Czas ucieka i gna
    Gdy poszedłem znów tam
    Na to samo poddasze
    Dziś wszystko już nie tak
    Nie został nawet ślad
    Naszych szczęśliwych czasów
    Zmienił się stary dom
    Inny jest każdy kąt
    I ulice nieznane
    Na wszystkim smutku cień
    Sztalugi pokrył kurz
    I bzy nie kwitną już

    La Boheme, la Boheme
    To nasza młodość, ten gniewny czas
    La Boheme, la Boheme
    Dni, co nie wrócą jeszcze raz

    tłum. Jerzy Bielunas
    ❀ڿڰۣڿ❀❀ڿڰۣڿ❀❀ڿڰۣڿ❀❀ڿڰۣڿ❀❀ڿڰۣڿ❀❀ڿڰۣڿ❀❀ڿڰۣڿ❀❀ڿڰۣڿ❀❀
    Miłego odbioru kiedy na hity powoli Wam czas.:)))***
    Pozdrawiam wszystkich.💞


    OdpowiedzUsuń
  23. I jeszcze Charles Aznavour z ponownie wydaniami jego utworów
    z 2023 r.-
    https://www.youtube.com/watch?v=2mhKtHxKinM

    * * *... La Mamma ...* * *

    Są wszyscy obok niej od chwili, gdy rozległ się krzyk:
    "Umiera la mamma!"
    Są wszyscy obok niej,
    wszyscy synowie tam są,
    nawet ten,
    którego przeklęła,
    wrócił do niej z otwartymi ramionami.
    Wszystkie dzieci tam są,
    wokół tej,
    która odchodzi,
    a w ich oczach nie ma już zabawy w "dlaczego",

    I ogrzewają ją pocałunkami,
    nieszczęśliwymi spojrzeniami pełnymi miłości,
    bo umiera la mamma.
    Święta Mario, łaski pełna...
    Tam na placu jest statua,
    a wy, wyciągając do niej ramiona,
    śpiewacie już "Ave Maria,

    Tyle jest miłości,
    tyle bólu wokół Ciebie, mamo,
    miłości, która nigdy się nie skończy,
    wokół Ciebie, mamo.

    A tam, za drzwiami,
    czekają ludzie w słońcu,
    umiera la mamma.
    Podają dobre wino,
    ale nikt go nie chce pić,
    to hołd dla kogoś, kto umiera,
    dla kogoś , kto żył tak jak ona.
    To dziwne, ale tak już jest,
    nikt nie płacze;
    ale jest ktoś,
    kto weźmie gitarę i
    zagra kołysankę
    mamie.

    I powietrze jest pełne pieśni
    i innych delikatnych dźwięków,
    umiera la mamma.
    A kobiety tymczasem po cichu,
    żeby mogła zasnąć,
    jak dziecko, kiedy zapada wieczór,
    śpiewają już "Ave Maria",

    Tyle jest miłości,
    tyle bólu wokół Ciebie, mamo,
    miłości, która nigdy się nie skończy,
    wokół Ciebie, mamo,
    i która już nigdy, już nigdy,
    już nigdy nas nie opuści.

    ❀ڿڰۣڿ❀❀ڿڰۣڿ❀❀ڿڰۣڿ❀❀ڿڰۣڿ❀❀ڿڰۣڿ❀❀ڿڰۣڿ❀❀ڿڰۣڿ❀❀ڿڰۣڿ❀
    💞***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, piękne dzięki, Jasieńku, wysłuchałam w zachwycie, tak się stęskniłam za Aznavourem... 💞***
      Wczoraj pocieszyłam się widokiem Marszu w Warszawie, są jeszcze u nas przyzwoici ludzie... Policzyliśmy się, jest moc!
      A dziś kolejny poniedziałek i znów sucho, deszczu ani widu, ani słychu...Trzeba wyciągać węża i zainaugurować podlewanie ogrodu... nie ma przeproś.
      Ale póki jestem jeszcze w domu, zostawię kilka majowych strofek dla miłych gości Ogródka.

      WIOSENNIE

      A kiedy księżyc srebrnym łukiem
      ciął północ wśród słowików westchnień,
      odgarnął chmury ciemny pukiel -
      maj wszedł w ogrody bezszelestnie.

      Trawa drży rosą, na kaczeńcach
      trzmiel umazany pyłkiem złotym.
      Poranek gra słoneczne scherza;
      wiatr wtańczył się w wierzbowe sploty.

      Zieloność śmieje się soczyście,
      różowo pachnie leśny groszek.
      Słuchaj, jak miłość tętni w liściach -
      naręcza bzu dla ciebie niosę.

      Ewa Pilipczuk (z Impresji codziennych)

      A że bzy, to już koniecznie z miłością... :)))*

      https://www.youtube.com/watch?v=O_V3DLgH2oQ

      Miłych wrażeń na dziś i uśmiechniętego dnia Wszystkim :)))***

      Usuń
    2. ... majowe strofki i bzy są celowe, choć już czerwiec. Zabrakło mi tej końcówki dla maja...

      Usuń
  24. To co widzimy i słyszymy,
    zależy głównie od tego,
    czego szukamy ...
    youtube.com/watch?v=Wyb0ExKOE4w

    Simon Cowell´s Golden Buzzer on AGT 2023 Will Blow You Away
    Wspaniałych wakacji Wszystkim.;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie... czego szukamy :))
      Piękny głos wielooktawowy, tak jakbym słuchała anioła... Dziękuję za wspaniałą ucztę dla ucha i ducha :)

      Usuń
    2. ... no i bardzo nawzajem - wakacji, jakie lubisz najbardziej ;)

      Usuń
  25. Wakacyjne powitanie dla Wszystkich. ❀ڿڰۣڿ❀
    A przy lipcowym skwarze ciężko zebrać myśli, dlatego zagram
    Cliffa Richarda z zespołem The Shadows w koncercie "The Final Reunion 2009 Full".

    https://www.youtube.com/watch?v=NrQigVJNzrw

    Przyjemnych wakacji dla wszystkich. :)))***











    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Boże, znów mnie blogger wylogował. Odpowiem Ci, Jasieńku, jak mi się uda zalogować. Buziaki.

      Usuń
  26. Nareszcie coś udało :)
    Dzięki, Jasieńku za "Cienie" Clifa, w sam raz na te sakramenckie upały ;)))*** Już ledwo dycham. Buziaki i do następnego wpisu.
    Może mnie nie wylogują.
    Dobrego poniedziałku :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tamten post "techniczny" skasowałam, ale tylko dzięki niemu udało mi się zalogować do własnego bloga! Taka to jest nowa polityka prywatności. Po prostu skandal.
      Wieczorkiem coś wstawię muzycznego lub poetyckiego, do spotkania zatem 💞***

      Usuń
  27. I już jestem przyjemnym, pochmurnym popołudniem :)*
    Nareszcie porządnie popadało, pogrzmiało, trochę jeszcze parno, ale powoli robi się coraz bardziej rześko... nareszcie!
    Wakacje w pełni, a więc może coś z wakacyjnych wspomnień... w tym roku też tam będę w sierpniu 😊

    ROZTOCZAŃSKIE NOCE

    Tu do okien lasów zaglądają gwiazdy,
    jeżeli przenikną przez buków listowie;
    w zielnych aromatach nad kamieniem każdym
    noc rozściela szafir spod przymkniętych powiek.

    Migoczące iskry lecą z nieba kosza,
    a łuk Drogi Mlecznej wiedzie w senne łąki.
    Księżyc się wałęsa, jak spóźniony kloszard,
    wiatrowi do wtóru gra miedzianym dzwonkiem.

    Na drobnych bodziszkach przytupują świerszcze
    jakby chciały moją nostalgię utulać.
    Fiolety wrzosowisk nucą tęskny refren
    płynący bezkreśnie w postrzępionych chmurach.

    Echo nocy zgasło w rannych zórz występie,
    skryło się w paprociach, jak maleńki złodziej.
    Wstał świt nad stawami, czas mi podał rękę -
    o cichej miłości w wierszach ci opowiem.

    Ewa Pilipczuk (z tomiku "Impresje codzienne")

    I jeszcze nutka na miłe popołudnie i wieczór... niech to będzie coś letniego, nastrojowego, a więc klasyk.
    Ella Fitzgerald - Summertime

    https://www.youtube.com/watch?v=u2bigf337aU

    Przyjemności na wieczór wszystkim Impresjonistom i zaglądającym 💞😘 💞😘

    OdpowiedzUsuń
  28. Dzień dobry wszystkim przy poniedziałku. 😊
    Ponieważ Tony Bennett 21 lipca 2023 roku wybrał się w wieku 96 lat na niekończącą się wędrówkę to przypomnę koncert
    z Lady Gaga z lipca 2014 roku w Lincoln Center • New York .

    https://www.youtube.com/watch?v=EOKUSSntO4o&t=4s

    Ne wiem, ale wydaję mi się, że to jest ostatnia jego płyta w Jego bogatej karierze. Życzę miłych przeżyć. 💞***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poranne dzień dobry, Jasieńku ;*
      Tak, odszedł ten wspaniały wokalista... 21 lipca 2023, zmarł w wieku 96 lat, w rodzinnym Nowym Jorku, TONY BENNETT (właśc. Anthony Dominick Benedetto; ur. 3 sierpnia 1926), amerykański wokalista, specjalizujący się w standardach swingowych i jazzowych, gwiazda estrady i wokalistyki jazzowej. Z powodzeniem łączył ze sobą dwa odrębne gatunki muzyczne - pop i jazz.
      R.I.P. [*]
      Za niecałe dwa tygodnie świętowałby swoje 97. urodziny.
      Informację o śmierci artysty podał jego menadżer.
      Tony Bennett dożył pięknego wieku, ale ostatnie lata życia nie były dla niego łatwe. W 2016 lekarze postawili bolesną diagnozę - choroba Alzheimera. Od tamtej pory działalność sceniczna Tony'ego była ograniczona.
      W ciągu 70-letniej kariery sprzedał ponad 50 mln płyt, zdobył 19 Grammy.
      W wieku 85 lat nagrał płytę z 27-letnią Amy Winehouse, tuż przed śmiercią artystki. Kolejne rekordy życiowe Bennetta to album w wieku 88 z Lady Gagą, w wieku 92 - z Dianą Krall, oraz w wieku 95 - ponownie z Lady Gagą. Tym ostatnim Tony pobił Światowy Rekord Guinnessa, jako najstarsza osoba, która wydała album z nowym materiałem w wieku 95 lat i 60 dni. Wokalista zapowiadał, że to jeszcze nie koniec, bo "czekał na okrągłą, dwudziestą Grammy"...
      Dzięki za koncert, Jasieńku, przeżycie niesamowite...
      No to jeszcze posłuchajmy:
      Tony Bennett, Amy Winehouse - Body and Soul (from Duets II: The Great Performances)

      https://www.youtube.com/watch?v=_OFMkCeP6ok

      Tony Bennett - The Very Thought Of You (from Viva Duets)

      https://www.youtube.com/watch?v=dlrZ9D2V08Q

      Rozczulające i cudne spotkanie jakże różnych epok...
      Pięknego dnia, Jasieńku i wszyscy zaglądający :)))***
      Zdrówka i uważaj na siebie w te upały, ja wpadam z jednej infekcji, w drugą. Na szczęście wreszcie popadało i jest czym oddychać. 💞***



      Usuń
  29. Dobry wieczór w piątek. 😊***
    Zaproszę Szanownych Impresjonistów na Koncert "Night Of A Life Time" (Noc życia) Paula Anki

    https://www.youtube.com/watch?v=6rhq2O3_gSY

    I tekst jego młodzieńczego przeboju - "You are my destiny"

    "Jesteś moim przeznaczeniem"

    Jesteś moim przeznaczeniem
    dzielisz moje marzenia
    jesteś moim szczęściem
    oto czym jesteś masz

    moją słodką pieszczotę
    dzielisz moją samotność
    jesteś moim spełnionym snem
    oto czym jesteś

    niebiosa i tylko niebiosa mogą mi odebrać twoją miłość
    bo byłbym głupcem
    gdybym cię kiedykolwiek opuścił
    a nie będę takim głupcem

    jesteś moim przeznaczeniem
    dzielisz moje marzenia
    jesteś dla mnie ponad życie
    oto czym jesteś

    jesteś moim przeznaczeniem
    dzielisz moje marzenia
    jesteś moim szczęściem
    oto czym jesteś

    Tekst - Paul Anka

    Muszę powiedzieć, że jestem zachwycony koncertem. Miłego
    wieczoru. ❤❤❤***

    l


















    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór, Jasieńku :)))***
      Dopiero wróciłam z IX Zlotu Poetów, który odbył się w piątek, sobotę i niedzielę rano. Nie mogłam Ci wcześniej odpowiedzieć, bo lapka ze sobą nie biorę, a na telefonie nie piszę. Dzięki za cudnego, legendarnego Paula, zrobiłeś mi niebywałą frajdę :)*
      Teraz się muszę trochę ogarnąć po podróży, nastawić pralkę, podlać kwiatki itp., ale jutro pewnie coś wstawię.
      Pięknego, niedzielnego wieczoru, buziaki i uściski posyłam 💞***

      Usuń
    2. ... no oczywiście, Zlot odbył się jak zawsze w Łodzi.

      Usuń
  30. Uśmiechajcie się, bo życie jest piękne i jest z czego się
    cieszyć ;-)

    "Na łące"
    Nikogo nie ma: ja i słońce
    Ciszą nabrzmiałą i wzburzoną
    Napływa myśl:
    To pachnie siano
    Wiatr ciągnie po trawach z szelestem,
    A u góry:
    Siostry moje, białe chmury
    Wędrują ...
    Czy nie za wiele mi, że jestem?

    / Kazimierz Wierzyński /

    Przepraszam, trochę Szanownych przynudzę - zagadka łatwa: jak "dwa plus dwa"...

    [...]
    W Pałacu w Buckingham gra na pianinie przed królową
    Victorią, która później odnotowała w swoim dzienniku:
    " Po obiedzie przybył (...) , z którym tak niecierpliwie
    chciałam się poznać. Jest ciemnowłosy, smukły z pięknym
    czołem myśliciela [...]
    Pewnego razu prawą ręką zagrał austriacki hymn narodowy,
    a lewą ręką Rule Britannia w basie.
    - Wszyscy byliśmy przepełnieni podziwem.
    - Był całkiem wyczerpany kiedy skończył grać.

    Kim był ów gość pianista?
    W czasie kolejnej audiencji (trzeciej) Victoria śpiewała
    dla niego piosenkę "Italia".

    youtube.com/watch?v=DzOt7Oi45zo

    Pozdrawiam



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie, też pozdrawiam i uśmiech zostawiam :)))***

      Usuń
  31. Dzień dobry 🥰😘😍😘🥰
    Sprawdzam, bo znów od początku musiałam się logować. Pozdrawiam najmilej Wszystkich zaglądających :)

    OdpowiedzUsuń
  32. No to jeszcze raz, tym razem z piosenką Leszka Długosza... bardzo na czasie... 😊
    "Dzień w kolorze śliwkowym" - z tekstem na ekranie:

    https://www.youtube.com/watch?v=C04YZGUHnqQ

    Przyjemności w słuchaniu 💞😘

    OdpowiedzUsuń
  33. Słuchałem i przyjemności miałem - dziękuję ;-)

    Idzie jesień
    Jesień spódnice ma miodowe,
    z lejących jak deszcz materiałów
    i swetry żółte purpurowe,
    co przecierają się po mału.

    Srebrzyste wstążki - te utkane
    z babiego lata cienkiej przędzy
    no i kalosze herbaciane,
    a bukiet wrzosu trzyma w ręce.

    I tak ubrana idzie z wolna,
    majestatycznie jak matrona
    w objęcia zimy. Jesień strojna
    co roku w jej objeciach kona.

    Mariusz Parlicki

    youtube.com/watch?v=DWrWO83j8mg
    "Les Feuilles Mortes"
    Wszystkim- spokojnej nocy, radości i szczęścia...
    A szczęście, zaczyna się tam, gdzie kończy się strach.
    Pozdrawiam




    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Bardzo piękna poezja, że już nie wspomnę o "Martwych liściach"... cudo prawdziwe :)
      Bardzo serdecznie pozdrawiam, domyślając się jedynie, kim jesteś.
      Dobrego dziś i zaś.

      Usuń
  34. ,, Próżno próbują rozwiązać
    filozofowie dylemat -
    jak złączyć tych, którzy wciąż są
    z tymi, których już nie ma "

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są, są. Tylko nie zawsze im się chce odezwać... ;) Ale się poprawią, choć mają trochę więcej roboty w innych miejscach.
      Kto wie, może nawet zamieszczą nowy post, bo "Wielkanoc" już się im opatrzyła ;)
      Serdeczności posyłam.

      Usuń
  35. cytując w/w tekst myślami byłam w 15.10.23 :)))

    OdpowiedzUsuń
  36. Dobry wieczór... Po dość długiej mojej nieobecności. 💞💞💞

    Dziś tylko jeden utwór "Tango" prof. Bogusława Bierwiaczonka 🙂🙂🙂 - Mocne !!!
    https://www.youtube.com/watch?v=hPeQeQQBBnY

    Jutro zadyndam do Ciebie.:)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ukłoniony - dziękuję Jaśku za mocne "Tango" :)))
      - Przyznam, podobają mi się wszystkie słowa :-)
      Niektóre ze względu na to - jak brzmią, inne ze względu na to co kryją.
      Najbardziej tajemnicza jest 'pusta przestrzeń' między
      słowami, to tu moja wyobraźnia zaczyna działać.
      To tu pomiędzy słowami rodzą się "różności"...

      Z pozdrowieniem

      Usuń
    2. Ależ mi się to podoba... Pozdrawiam bardzo wzajemnie, choć nie do mnie te słowa ;)

      Usuń
    3. Miło mi - ślicznie dziękuję Ewo ;-)))
      - Byłem, czytałem, przeglądałem i (.......łem)
      - Idealnie dobrana "para" utalentowanego pióra
      z utalentowanym okiem - serdecznie gratluję.

      pozdrawiam

      Usuń
  37. Jeszcze wywiad z prof. Bogusławem Bierwiaczonkiem
    z Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie. Mój Adam
    był jego studentem.
    https://www.youtube.com/watch?v=ThCPh6a2kk8
    :)))***

    OdpowiedzUsuń
  38. Super 💞🙂🙂 Cieszę się, że się odezwałeś, Jasieńku. To może ja zadyndam, bo wybieram się dziś do fryzjera. Jak Ci pasuje, to tak ok. 13-14.
    Dzięki za piękne tango i wywiad. Świetne :))) Dobrego dnia i do usłyszenia 😍

    OdpowiedzUsuń
  39. Jestem. Znów miałam kłopoty z blogiem, bo byłam wylogowana. Co za upierdliwa maniera!
    Ale już dobrze i myślę o świątecznym poście.
    Serdeczności dla Wszystkich 💞🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Logowanie się jest możliwe tylko w przeglądarce Chrome. W Firefox niestety się nie da.

      Usuń
    2. I na Firefoxie też mi się już udało. No, przynajmniej do czasu... :)))

      Usuń
  40. Jeśli ktoś tu zajrzy, to zapraszam pod nowy, świąteczny post :)))***

    OdpowiedzUsuń