Powered By Blogger

niedziela, 23 czerwca 2013

Czerwcowe tango

Piątkowy wieczór... za oknem szaleje letnia burza, a moja królowa jednej nocy rozbłysła czterema kwiatami.
A wczoraj wieczorem... po piątkowych szaleństwach wydała jeszcze dwa kwiaty.
 Czerwcowe tango

Słyszysz te dźwięki? Noc czerwcowa cicho
pląsa na gwiezdnych szlakach Andromedy,
niepokój myśli wysłała donikąd,
jaśnieje księżyc.

Powietrze gęste od zapachów lata,
rozpala zmysły różanym olejkiem,
usnęły smutki w kosmicznych zaświatach -
podaj mi rękę.

Świerszcz stroi skrzypki w lawendowych wiankach,
szuwar zanucił zielonym szelestem,
żar moich bioder zaprasza do tanga -
przytul mnie wreszcie...

77 komentarzy:

  1. Gdy czytam takie strofy, jak Twoje dzisiejsze, to niezmiennie przychodzi mi na myśl Leśmian ze swoją poezją. Zwłaszcza wiersz p.t. "Łąka".
    Twoja "Królowa" , jak zwykle, nie zawiodła.
    Piękny wiersz i piękne zdjęcia:)
    Pada deszcz, nareszcie sobie przypomniał o tej części miasta.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ozonko, bardzo Ci dziękuję:)
      A gdzież mi tam do takiej gwiazdy, jak Leśmian, czasem ulęgnie mi się jakiś neologizm w jego stylu i to wszystko ;)
      Moje dzisiejsze tango pisałam na melodii strof safickich, którą bardzo lubię:)
      Królowa Jednej Nocy zachwyca co roku na początku lata, czasem jeszcze powtarza w sierpniu i pod koniec września. Teraz nad Lublinem znów szaleje burza, a ja wróciłam mokra, jak kura od Taty, zawiozłam upominki na Dzień Ojca. Nie wiem, czy uda mi się dzisiaj gdziekolwiek jeszcze wyskoczyć, bo oferta meteo jest wyjątkowo przekropna.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Przedwczoraj, kiedy była ogromna burza w Warszawie, to u mnie ledwie pokropiło. Dziś spadło trochę deszczu, ale teraz już wychodzi słońce:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Witam w niedzielny poranek :)
    Hmmm....Wodecki namawiał żeby zaczynać od Bacha a Ty Ewo zapraszasz do tanga ;)
    To ja sobie zaleśmianię ;)

    Tango

    Ogień nasturcji - w ślepiach kota.
    Mgły czujnej wokół ciał zabiegi.
    Łódź, co odpływa w nic - ze złota!
    Żal - i liliowe brzegi.

    Suńmy się ruchem dwóch gondoli,
    Nie patrząc w lśniące dno podświatów -
    Niepokojeni z własnej woli
    Tajemna wiedzą kwiatów.

    W zwierciadłach - świateł piętrowanie,
    A w szybach - zmrok posępny -
    I nieustanne zanurzanie
    Stopy w ten dźwięk następny...

    A dźwięki, z tańcem snując zmowę,
    Mgławieją - byle mgławieć.
    Tango bezwiednie purpurowe
    Zaczyna - niechcąc błękitnawieć...

    Stopę co szuka mgły wygodnej,
    Ostatni dźwięk wyminął -
    I niezużyty - i swobodny
    Chce ginąć...I już zginął.

    - Bolesław Leśmian

    * * *
    TANGO - Argentino Paso

    http://www.youtube.com/watch?v=Zx2A9ovYrx4

    Pięknego dnia... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za wiersz Leśmiana:)

      Usuń
    2. Dzień dobry Izo:)
      Widzę, że Bolesława Leśmiana również zainspirowało tango... a to niespodzianka :) Tobie zaś przyniosłam ten taniec spod pióra współczesnej poetki, nie mniej gorące...

      muzyczny erotyk

      wysysam cię wraz
      z roztańczoną krwią
      tango na ustach
      w takt ciał

      nitkami nerwów
      na pięciolinii
      związanej kluczem uścisku
      czuję ekstazy gamę

      wspinasz się
      jak najcieńszy głos
      opadasz basem
      jesteś pośrodku tańca
      cały we mnie

      powtarzasz refren
      wydechów
      eteryczna ekstaza
      nocnej sonaty
      w rytmie samby
      gnę się cała

      Od początku do końca
      wariacji na temat
      ciebie
      i
      mnie

      - annaG

      Na dworze aura w ciemnych chmurach, co chwila grzmi i pada... a w tangu można pięknie się rozgrzać. Przyjemnej niedzieli:)

      Usuń
    3. Bry.:)***

      To ja pozwolę sobie skomentować "Tango czerwcowe"
      tangiem - Przytul, uściśnij, pocałuj - zwłaszcza ostatnie dwa wersy: -

      "żar moich bioder zaprasza do tanga -
      przytul mnie wreszcie..."

      http://www.youtube.com/watch?v=XwD_DE6CNcA&list=PL520161E32A7CABAE

      Miłego...:)***

      Usuń
    4. Bry miły Tancerzu Jasieńku:)***
      Komentarz piękny, godny następnego tanga. Pozwolisz?

      Ach lubię spoglądać w oczy marzące twe..

      http://www.youtube.com/watch?v=ttIs9nKy5CY

      Z czułością na niedzielę :)***

      Usuń
    5. Czy w taki sposób? - to zatańczmy. :)*

      http://www.youtube.com/watch?v=M5FtCIoJATM

      :)*

      Usuń
    6. ... a pewnie, a potem zmienię sukienkę, zanucę w tanecznym rytmie i... zaproszę do szaleństw... :)*

      http://www.youtube.com/watch?v=gUuda4mbRcA

      :)*

      Usuń
  3. I jeszcze dedykacja i najlepsze życzenia dla wszystkich tatusiów :)

    Być Ojcem

    Być Ojcem - gdy zaczniesz - nie skończysz
    i jedno jest tego przyczyną:
    - maleństwo na rękach tak łączy
    twą troskę i serce z dzieciną.

    Ta troska się zmienia w niepokój
    opieki i trud pokazania
    maleństwu przez wszystkie dni roku
    co w świecie szlachetne do brania,

    co groźne, co dobre, co miłe,
    co ważne, co warte doświadczeń
    co sam, jako dziecko, przeżyłeś
    - szacunek i miłość swej Matce.

    Ty - Ojcze - swą pracą przez lata
    co dnia oddawałeś mi więcej
    gdy dusza dzieciństwa rogata,
    chwil pamięć ogromnie Ci wdzięczna

    za trud, co mnie zawsze osłaniał
    czy byłem daleko czy blisko
    to Ty mnie uczyłeś kochania
    i Tobie zawdzięczam to wszystko

    Alexander Czartoryski

    ...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja piękna Królowa niech też kwitnie dla każdego Taty, z najlepszymi życzeniami na Dzień Ojca dla wszystkich Ojców, Tatków i Tatuśków:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I muzyczne słodycze dla Tatusiów.

      Anna Netrebko - "O Mio Babbino Caro"

      http://www.youtube.com/watch?v=x-4TSWg2h3w

      :)***

      Usuń
    2. Chyba wystarczy na razie tańców ;)))
      Zapraszam na spacer na łąki...z Ivankiem ;)))

      RUSÍN ČENDEŠ ORCHESTRA - Ivanku, Ivanku [OFFICIAL 2012 HD 1080p]

      http://www.youtube.com/watch?v=YPkpINmc17k

      ...;)

      Usuń
    3. Weszłam nie tu gdzie chciałam...ale to nic ;)))

      Usuń
    4. Dziękuję Izo:) A może być romantyczny, wspomnieniowy spacer z Jankiem?

      Pierwszy spacer

      Nasz pierwszy spacer - czy pamiętasz?
      Miłości snami rozpalone,
      oczekiwaniem drżące serca
      i zaplecione mocno dłonie.

      To tak niedawno - czy pamiętasz?
      Naszych ciał pierwsze przytulenie,
      pocałunkami noc zaklęta
      i niebo drżące przeznaczeniem.

      Dziś, wspomnieniami chwila wpięta
      w gwiazdy zmysłami roztańczone,
      nostalgią śpiewa w strofach wiersza,
      tęsknotą biegnąc w sny zielone.

      - Jan Lech Kurek

      ... przyjemnych chwil na niedzielne popołudnie i wieczór:)

      Usuń
  5. Dzień dobry Ewuniu, Ogródku :)
    Czarujesz cudnej urody kwieciem, wzbudzając podziw dla Twoich umiejętności nie tylko twórczych :) Z kwiatem Królowej nieodmiennie kojarzy się wiersz Jonasza i wyśpiewana z jego tekstem piosenka. Na dzisiejsze dzień dobry :

    Zakwita raz, tylko raz, biały kwiat
    Przez jedną moc pachnie tak, ach
    Przez taka noc królowa jednej nocy ogląda świat
    A światło dnia zdmuchuje kwiatu płomień na wiele lat

    Zapala się tylko na parę chwil
    Gdy cały świat wokół śpi, ach
    A pachnie tak jak piołun i wanilia - kwiat, biały kwiat
    Przez taką noc królowa jednej nocy ogląda świat

    Przez taką noc królowa jednej nocy ogląda świat
    Ten dziwny kwiat sekret mój dobrze zna
    Raz kocham na wiele lat, ach !
    Oczami snu spójrzmy zakochani na cały świat
    I nie wie nikt dla kogo zakwitniemy, ja i ten kwiat
    Mój sekret zna biały kwiat
    Mój sekret zna biały kwiat
    Mój sekret zna biały kwiat

    - Jonasz Kofta Kwiat jednej nocy

    www.youtube.com/watch?v=DYuyXhkyOb0

    ... z cieplutkimi myślami, uśmiechem :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuziu:)
      Tę piosenkę wykonywały kiedyś Alibabki, a mnie się szczególnie podoba właśnie taka, jak zagrałaś, w wykonaniu Michała Bajora z lekko jazzową wokalizą, dziękuję bardzo :))
      Pozostając w nastroju otwartego kwiatu Królowej ;-) podeślę Ci Jeremiego Przyborę z Magdą Umer.

      Pan mi odkrywa swoje wnętrze

      Ona:
      Pan mi odkrywa swoje wnętrze
      lecz ja za skutek nie zaręczę
      nie ceniąc z zewnątrz mężczyzn wręcz
      mam słabość do ich pięknych wnętrz
      Gdy nagle spojrzę w takie wnętrze
      przez witraż oczu jak przez tęczę
      może mi zachwyt ścisnąć krtań
      co już udławił parę pań
      Dlatego sprzeciw w sobie piętrzę
      z którym przed panem się wywnętrzę
      to żar przejmuje mnie to ziąb
      gdy w pana wnętrza spojrzę głąb
      gdy w wnętrza pana spojrzę głąb

      On:
      Niech pani tym się nie zadręcza
      Że jej uchylam mego wnętrza
      Zapewnić panią mogę wręcz
      To jedno z dosyć średnich wnętrz
      Gdy z kaszą je porównać wtenczas
      To moje wnętrze jest jak pęczak
      A przecież asortyment nasz
      Zna moc atrakcyjniejszych kasz
      Nie, nie poznała pani jeszcze
      Czym jest prawdziwie piękne wnętrze
      Lecz życie jest przed panią wciąż
      I z pięknym męskim wnętrzem mąż.

      Magda Umer, Jeremi Przybora - Pan mi odkrywa swoje wnętrze

      http://www.youtube.com/watch?v=her8Sb-JWw4

      ... u mnie już chyba nic słonecznego dzisiaj nie będzie, "zaciągło" się na amen. Tobie życzę słonka, ale jeśliby go zabrakło, to pogody "wnętrza" i dobrego humoru na całą niedzielę :)))

      Usuń
    2. ... oczywiście - w konwencji lekko żartobliwej ;-)))

      Usuń
    3. ... Ewuniu, M.U. i J.P. stanowili świetnie uzupełniająca się parę wspaniałych artystów. Z przyjemnością wysłucham piosenki. Bardzo lubię odkrywać "wnętrza" tak męskie jak damskie, również swoje, jako to, które bez przerwy sprawia mi niespodzianki.
      Też za chwilę wychodzę, parę spraw do załatwienia. Właśnie grzmi, pewnie będzie padać, a więc parasol w dłoń ;-)))
      Cieplutko, serdecznie, przyjemności spacerkowych :)))

      Usuń
    4. :)
      ... właśnie, to swoje... największą jest zagadką i lubi się przeglądać w lustrze kogoś, kto darzy czułością i namiętnością.

      lustro namiętności

      szczęście maluje się samo
      bez farb, pędzli ,palety
      wystarczy delikatny odcień czułości
      pomieszany z tęsknotą
      splecionych dłoni ze sobą
      gorącej barwy pożądania
      pocałunków przy świecach
      które oddają całe piękno
      odbijające się w lustrze namiętności
      i zarys malarzy na ścianie
      malujących uczucie
      pomieszanymi kolorami
      stworzonymi przez nich
      i tylko dla nich

      - Małgorzata Rams

      Spacer był pod parasolem, a teraz, jak na ironię, niebo zaczyna się rozchmurzać.
      ... serdecznie, z liliowym zapachem maciejki :)))

      Usuń
    5. ... Ewuniu, to zupełnie naturalne, że uwielbiamy przeglądać się w czułości i namiętności jaką jesteśmy obdarowywani :) Do lustra dodam nieba... kochające się pomimo tego a może mimo wszystko ?...

      między nami jest dwa nieba
      moje w kolorze szarym
      takim realnym
      bez uśmiechniętej tęczy
      po której pojawia się słońce
      twoje w kolorze błękitu
      z pięknie szybującymi ptakami
      chmurami malującymi
      cudowny obraz optymizmu
      bez ciemnych chmur
      które zwiastują burzę
      to nasze dwa nieba
      to takie niepokorne dusze
      które tworzą
      realną szarość
      z błękitną nutką optymizmu
      kochające się pomimo tego
      a może mimo wszystko ?

      - Małgorzata Rams między moim niebem a twoim

      ... z ciepłem i radością wieczoru :)))

      Usuń
    6. :)
      Teraz już na dobre rozkręca się czerwcowa noc, a z nią -

      Tłum gwiazd

      Tłum gwiazd iskrzący w firmamentu głębi,
      Patrzący w okno, trwogą mnie przenika.
      Myśli me, stado spłoszonych gołębi,
      Spieszy do ciebie jak do gołębnika...

      Przytul mnie mocno w mej trwodze dziecięcej,
      Weź twarz mą w ręce, mów mi o miłości -
      Mów mi, ty, który wiesz ode mnie więcej,
      Że niepotrzebnie boję się ciemności!

      Że owe straszne światło w okna ramie
      To tylko komnat miłosnych tysiące,
      Które czekają, lampami płonące,
      Aż wejdziem do nich, znowu ramię w ramię!

      - Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

      Dobrej nocy Zuziu, snów pięknych, jak poezja, pa :)))

      Usuń
    7. ... dziękuję za przepiękną przebudzankę mojej ulubionej Poetki, śniadanie w Twoim i jej towarzystwie niezwykle smakowite, pogodnego dnia Ewuniu :)

      Usuń
  6. Przestało padać, więc korzystam i idę na spacer na Starówkę. Na razie - i do popisania popołudniową porą :)*

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam przy podwieczorku:)*
    Na dworze znów przedburzowa parność, a więc zapraszam pod wierzbowy cień na kawę z truskawkowym ciastem i odrobinę muzycznej klasyki, tym razem na struny i smyczek, w wykonaniu Davida Garreta.
    Na początek poproszę o uśmiech :)

    DAVID GARRETT - Smile (composed by Charlie Chaplin)

    http://www.youtube.com/watch?v=XI0R0Hrow6E

    ... w nagrodę za uśmiech - figlarna humoreska Antoniego Dworzaka.

    http://www.youtube.com/watch?v=TohQ4yRjKCs

    ... po wprowadzeniu w dobry nastrój może preludium przed nocnymi pląsami? Taniec węgierski Johanna Brahmsa.

    http://www.youtube.com/watch?v=aKWSeuatPac

    Przyjemnych chwil z mistrzowskim smyczkiem...:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudny koncert Ewo :)
      W podzięce smyczek w dziewczęcej dłoni i melodia na czasie :)

      Kupalinka Belarussian Folk song

      http://www.youtube.com/watch?v=36N8zQ7gGS8

      ...:)

      Usuń
    2. Cieszę się Izo, że sprawiłam Ci przyjemność, dziękuję bardzo za posłuchanie i muzyczny komentarz; dziewczyna cudnie igra ze smyczkiem... :)))
      Po takiej dawce muzyki - przerwa i czas na przedwieczorną sjestę z cichym brzęczeniem.

      A może byśmy...

      W najkrótszą noc zapachem spływa,
      spowita w pszczół słodkie brzęczenie,
      w dzień, pośród ptaków popiskiwań
      pod jej koroną chłodne cienie.

      A może byśmy w cieniu lipy,
      na progu lata, tam gdzie maki,
      pośród konarów starych skrzypień,
      raz się upili jego smakiem?

      Radosną nutę nam zapewnią
      basy i alty rudych trzmieli,
      pszczoły zatańczą sambę zwiewną
      w żółtawym pyłku z jej otrzęsin.

      Eh... lato będzie krótko trwało,
      niech nam dostarczy pięknych wzruszeń,
      by z jego uczty pozostało
      na zimę ciepła choć okruszek...

      EP (22.06.2011)

      :)

      Usuń
    3. :)
      Bierzmy przykład z pszczół i też tańczmy...a potem będziemy wspominać ;)

      Kupała

      Tańczą słoneczne panny w wiankach
      W białych sukienkach,przy kochankach.
      Kupała błogosławi.

      Szaleją serca, oczy płoną
      Dziwne zapachy nozdrza chłoną.
      Z ciemności nas wybawi.

      Płoną ogniska , harfy grają
      Na wodę wianki już puszczają.
      Na wróżbę,dla miłego…

      Dymy ziołami pachną ostro
      Ogień mi bratem,a noc siostrą
      A miłość dla każdego.

      Tak to odwiecznym ojców prawem
      Połączmy miłość i zabawę
      W kręgu zamknięty taniec

      Lato rozśpiewa się w upale
      Ja kocham ciebie jak Kupałę
      Wielbili prasłowianie.

      A rankiem mgły się snują białe
      Wiele tej nocy dziś widziałeś.
      Czy to był sen czy jawa?

      Śmieje się słońce z panny śpiącej,
      Że naga jeszcze śpi na łące.
      Udała się zabawa?

      ...;)

      Usuń
    4. Autorką wiersza jest Anna Zajączkowska. Wszystko przez pośpiech :)

      Usuń
    5. ... och, bez wątpienia ;))
      Noc Kupały już na dobre się rozkręca, a nam już chyba czas przytulić jasieczka.
      Aale... przed zaśnięciem może jeszcze jedno tango? Bardzo zmysłowe...

      Gotan Project ~ Milonga De Mi Amor

      http://www.youtube.com/watch?v=WPL1EHzRzpU&feature=related

      Dobranoc Izo, czarownych snów z gwieździstym tangiem:)

      Usuń
  8. ...i Davida przepiękna interpretacja - Nocturnu Chopina

    http://www.youtube.com/watch?v=EgSD0hUxUBw

    ...aż serce rośnie!

    :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... o tak... aż się czuje niezwykły nastrój odchodzącego dnia w czerwieniach zórz, a potem zapadający zmrok i srebrne nokturny gwiazd na granacie nieba. Cudowna wirtuozeria!
      :)*

      Usuń
  9. I już pora dla Słowa na Dobranoc, które już wcześniej poszybowało w przestworza. Dlatego będzie tylko kołysanka
    Mirosława Czyżykiewicza -

    ***...Kocham...***

    Kocham Cię - to ja
    nic się nigdy nie zdarzyło
    kocham - wszystko miłość...

    Niejeden już w dal pożeglował
    by zrozumieć te dwa słowa
    i z wszystkich krętych świata dróg
    pod swój powraca próg

    Kocham Cię „słońce wschodzi i zachodzi"
    kocham nic nie szkodzi
    na pustej plaży ślady stóp
    tak się odchodzi i nie wraca już
    na wieczny zew zranionych serc
    kocham Cię...

    Trud ludzi pod gwiazdami
    w gigantycznych miastach pochód dni
    to wszystko będzie z nami
    po kres słów po kres naszych dni

    Kocham - nic się nigdy nie zdarzyło
    kocham - wszystko miłość...
    Na pustej plaży ślady stóp
    tak się odchodzi i powraca tu
    na wieczny zew otwartych
    serc kocham Cię...

    ***

    Dobranoc, dobranoc wszystkim i Tobie liryczna Pani.:)))***
    Boćkom Cię...:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...tak się śpieszyłem, aż zabyłem linku...:)*

      http://www.youtube.com/watch?v=xYWV88nJYbA

      do miłego jutra.:)*

      Usuń
    2. :)*
      Och, strasznie żałuję Jasieńku, że poszybowała... przeszukałam pocztę i tam też jej nie ma.
      Ale nic to, kołysanka cudna :)*
      A ja zakończę czerwcową niedzielę cichutko i zmysłowo z piosenką bogini kobiecości i seksu - Kaliną Jędrusik.

      Nigdy nikt nie kochał tak...

      http://www.youtube.com/watch?v=OwhiFqyaqCY&feature=player_embedded

      Tobą gdyś blisko
      Przepełnia sie wszystko
      I tchu mi aż brak
      Nigdy nikt nie kochał tak

      Dniami, nocami
      My tylko, my sami
      To cały nasz śwait
      Nigdy nikt nie kochał tak

      I wiedz że byś nawet nie wiem co
      I gdzie nie wiem z kim i jak
      To na wszystko pozwolę ci bo
      Nigdy nikt nie kochał tak

      Choć miłość czasami
      Nie bywa szczęśliwa
      I gorzki ma smak
      Nigdy nikt, nigdy nikt ,
      Nigdy nikt jak ja nie kochał tak

      Choć miłość czasami
      Nie bywa szczęśliwa
      I gorzki ma smak
      Nigdy nikt, nigdy nikt ,
      Nigdy nikt jak ja nie kochał tak...

      ♥¸¸.•*¨* ♥ *¨*•.¸¸♥

      Dobranoc, dobranoc Lirycznym i Tobie mój Najmilszy :)))*** "nigdy nikt, jak ja, nie kochał tak"... najczulej:)***

      Usuń
  10. Ciemno w Ogrodzie, wszyscy strudzeni Ogrodnicy - dawno udali się na spoczynek. Trochę bałaganu pozostawili, ale ... to nic - posprzątam:) Wszak czasu mam - pod dostatkiem:)
    Ewa, jako Gospodyni ostatnia zamknęła furtkę:)
    Ale... co tam dla mnie taka furtka? Przeskoczyłem ją, mimo " podeszłego " wieku, usiadłem pod ogrodową wierzbą, ciesząc się nabrzmiałymi cudami przyrody, jakie niesie lato:)
    Księżyc patrzy na mnie życzliwie, uśmiechając się " pełną gębą " :)))
    Gdzieś słychać kumkanie spóżnionych żabek, a atmosferę dopełniają migające robaczki świętojańskie:)
    I właśnie ta niepowtarzalna atosfera, ta cudowna noc letnia - pełna zapachów i dżwięków natury, oraz Ewy - kwitnąca " Królowa jednej nocy " przypopmniała mi dzieciństwo:)
    Bajeczki wyświetlane na projektorze " Bajka ", nieruchome, czarno-białe.. zapisane na celuidowej taśmie:)
    Bajka miała tytuł: " Cudowny kwiat paproci ", a mówiła o wyprawie do lasu, w poszukiwaniu kwiatu, kwitnącego właśnie w te krótkie letnie noce:) I przynoszącego szczęście:)
    Naturalny kwiat paproci nie jest zbyt ozdobny, kolorowy - przciągający wzrok i marzenia o szczęściu:)
    Dlatego kwiat " królowej jednej nocy " - przypomniał mi tamten... z celuidowej kreskówki:)
    Piękny, bardzo rzadki i przynodzący szczęście:) W bajce jednak - znalezienie go skończyło się smutno. Bogactwo i dobrobyt jaki kwiat przniósł poszukiwaczowi, spowodował ... zapomnienie o potrzebach, więziach rodzinych... z najbliższą osobą - jaką jest matka.
    Matka " szczęsliwca " z bajki, zmarła w biedzie, głodzie, zamotności... Zapomniana kompletnie przez " bogacza", który dostąpił szczęścia znalezienia cudownego kwiatu paproci..
    Po co o tym napisałem? Nie wiem...
    Może dlatego, że kwiat " Królowej jednej nocy " - przypomniał mi tamtą bajeczkę? :))
    Dobranoc Ewo, dobranoc mili Przyjaciele:)

    Stanisław bezsenny, bo upał jak jasna cholera...:)))



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Staszku w zamglony ranek:)
      Jednym tchem przeczytałam Twoje śliczne, nocne impresje na temat królowej nocy i kwiatu paproci. Cieszę się, że moje fotki tak Cię zainspirowały :)) Stworzyłeś wspaniały, baśniowy nastrój na noc świętojańską i nie tylko...
      Jak widać, bogactwo szczęścia nie daje, a w tym zwariowanym, zapędzonym życiu liczy się coś jeszcze...
      A kwiat paproci? To jest przekształcony liść długosza królewskiego, służący do rozmnażania; jego brązowy kolor zawdzięcza zarodnikom, które tylko na tych liściach powstają. Jak spełni swoją rolę, po prostu zasycha. w zasadzie to nie kwiat, tylko przekształcony liść... paprocie w ogóle nie kwitną.
      Mimo wszystko nie odzierajmy się z marzeń i spojrzenia na piękno, które mamy wokół... czujmy i patrzmy sercem.
      U mnie z rana nie ma upału, zobaczymy, co będzie dalej... a na razie umykam w wir zajęć.
      Pozdrawiam Cię serdecznie, życzę ochłody i do zobaczenia wczesnym wieczorem:)))

      Usuń
  11. Poniedziałkowe dzień dobry:)*
    Niebo pochmurne i zamglone; ciepło już 22 stopnie i oby tylko po takiej dawce wilgoci nie chciało być parno w dzień...
    Przez otwarty na oścież balkon słyszę szum miasta, wplatający się w świergot zięb, poranne pokrzykiwania jerzyków i wesołe przekomarzania kawek.
    A moja "kawka" już na ukończeniu i za chwilę wyskakuję do pracy.
    Jeszcze tylko przebudzanka ze Stanisławem Soyką.

    Co dnia...

    http://www.youtube.com/watch?v=FsRO-tI97Ug

    Pytasz co to miłość
    Wiem i nie wiem sam
    Pożegnalne oczy
    Powitania czar
    Słowa
    Czasem nazbyt dużo słów
    Trudno tak i cudnie
    Trudno tak i cudnie ze sobą żyć

    Pytasz co to miłość
    Może to ty i ja
    Wielka i namiętna
    Między nami gra
    Zgoda
    I niezgoda zła
    Miłość to pytanie
    Na które odpowiadać trzeba co dnia

    Nasze sny, ciche dni
    Uśmiech przeciw samotności
    Ty i Ja Ja i Ty
    Uśmiech przeciw bezradności
    Ty i Ja
    Uśmiech przez łzy

    Pytasz co to miłość
    Któż odpowiedź zna
    Ludzie z niej się rodzą
    Ona nie ma dna
    Wiele
    Różnych imion ma
    Miłość to pytanie
    Na które odpowiadać trzeba
    Co dnia
    Co dnia
    Co dnia…

    ✿ܓ

    ... i jak co dnia już zmykam w teren. Przyjemnych przebudzeń i pomyślnego poniedziałku, tygodnia... Wszystkim:)*
    Dziś mam sporo zajęć po pracy, a więc do ogrodu zajrzę dopiero pod wieczór.
    Miłego... :)*

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzień dobry Ewuniu :)
    Poniedziałek wita zamglonym niebem, ale nic to, najważniejsze, że :

    Uśmiech jest jak słońce o świcie,
    co piękny dzień zapowiada
    i radością wypełnia nam życie,
    bo bez radości żyć nie wypada.
    Uśmiech jest jak tęcza na niebie,
    co kolorami urzeka
    i ratunek niesie w potrzebie,
    gdy przykrość czasem czeka.
    Uśmiech jest jak uścisk dłoni na
    powitanie,
    co serdeczność i przyjaźń oznacza
    i takim cichym jest wyzwaniem,
    że miłość nas zewsząd otacza.
    Uśmiech jest jak rozmowa szczera,
    co tak wiele wyjaśnić zdoła
    i drzwi nam do serc otwiera,
    nawet, gdy chłód dookoła.
    uśmiech jest jak muzyka z serca
    płynąca,
    co niejedno uczucie wyzwala
    i jak róża pachnąca,
    co nasze zmysły zniewala.
    Uśmiech jest takim gestem
    najprostszym,
    co tylko szczęście przynosi,
    więc nie zapominaj o tym,
    by go zawsze ze sobą nosić.

    - bohna.

    ... miłego dnia pełnego uśmiechu :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuziu:)
      Przebiegłam dzień na skrzydłach godzin i z przyjemnością uśmiecham się do Ciebie i tych paru chwil oddechu, który mi teraz poniedziałek daruje. Przyjemna, letnia pogoda, bez deszczu i bez upałów, niebo z pejzażami chmur - to lubię:)) Nie mogę się oprzeć zamieszczeniu wiersza Jarosława Iwaszkiewicza.

      I znowu czerwiec, i wiatr, i ty...

      I znowu czerwiec, i wiatr, i ty,
      I znowu szczęście, i bzy, i łzy,
      I znowu, jakby sen śniony za młodu.

      Gałązka dawno umarłego drzewa
      I obłok płynie, i ptak śpiewa,
      I słońce taje w nieba róż,
      I drzwi otwarte: wejdź, wejdź już!

      I stajesz w progu! Masz skrytą twarz,
      Cienka ręka oczy zasłania,
      Jeśli coś nie jest twoim - wszystko masz
      W tym wierszu spóźnionego spotkania.

      ... z przedwieczornym pozdrowieniem, przepięknie letnim :)))

      Usuń
    2. ... Ewuniu, mam tylko odrobinę siły, aby wpisać kilka linijek na dobranoc dziękując za... wiersz spóźnionego spotkania :)))

      Bursztynowych czereśni rozsypane krocie
      W twardości swej wargom podobne Sulamith,

      I w ciężkiej swojej woni więdnące, jak w złocie,
      Morele, co się dadzą głaskać jak aksamit.

      Zmysłowe wonne grusze, banany jak strzały,
      Śmietankowe melony o naskórku z mory,

      I owoc najsoczystszy i najbardziej źraly:
      Czara miłości, skryta w jedwabiu kędziory.

      - Jarosław Iwaszkiewicz Erotyk

      ... dobranoc Poetycka Pani Na Ogródku :)))

      Usuń
    3. ... Ewuniu, mam tylko odrobinę siły, aby wpisać kilka linijek na dobranoc dziękując za... wiersz spóźnionego spotkania :)))

      Bursztynowych czereśni rozsypane krocie
      W twardości swej wargom podobne Sulamith,

      I w ciężkiej swojej woni więdnące, jak w złocie,
      Morele, co się dadzą głaskać jak aksamit.

      Zmysłowe wonne grusze, banany jak strzały,
      Śmietankowe melony o naskórku z mory,

      I owoc najsoczystszy i najbardziej źraly:
      Czara miłości, skryta w jedwabiu kędziory.

      - Jarosław Iwaszkiewicz Erotyk

      ... dobranoc Poetycka Pani Na Ogródku :)))

      Usuń
    4. ... Zuziu, jeszcze przydźwigałam Ciebie z poczty... a teraz już tylko mam siłę podziękować Ci za piękne strofy i życzyć dobrej nocy ze snami dającymi ukojenie. Pa, do jutra :)))

      Usuń
  13. Witam w piękny poniedziałek:)
    Dzisiaj tylko 23 stopnie. Co za ulga :)
    Więc na dobry początek tygodnia: tango raz proszę ;)))

    Michał Bajor - Tango, raz

    http://www.youtube.com/watch?v=h3FYe-95cJE

    Ona tańczy tango
    Ja przy barze tkwie
    Barman kumpel znam go
    Co mi podać wie

    Ona wciąż nieśmiało
    Mierzy krok i rytm
    Dla niej parkiet cały
    Dla mnie jeszcze nic

    Jeszcze

    Akordeon jęsknął
    Ktoś od stołu wstał
    Kontempluję wieczność
    Podpierając bar

    Ona obojetnie
    Spuszcza wzrok do stóp
    On w zachwycie klęknął
    Upadł jej do nóg

    Tango raz
    Orkiestra
    Tango
    Raz dwa trzy
    Najwyższy czas
    Na spektakl
    Zaraz zamkną drzwi

    Więc tango raz
    Bo tylko tango burzy krew
    Niejeden z nas
    Zatańczy się na śmierć

    Ona tańczy tango
    Ja dopijam dżin
    Kumpel barman znam go
    Nie pomoże mi

    Ona z kokieterią
    Wznosi czarna brew
    A on tańczy z werwą
    I nie widzi mnie

    Staję obok grzecznie
    Bo mi trochę żal
    Kontempluję wieczność
    I jej piekną twarz

    Akordeon warknął
    Jak bezdomny pies
    Po nim gdzieś zapłaczą
    A ona moja jest

    Tango raz...

    Tango raz
    Bandyckie tango
    Raz, dwa, trzy
    Najwyższy czas
    Na spektakl
    Zaraz zamkną drzwi...

    - sł. Marcin Sosnowski, muz. Wojciech Gogolewski

    Dnia w rytmie tanga...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry-dobry wieczór Izo:)
      Jeszcze pełnia słońca na niebie, chociaż już przedwieczorna pora. Mój dzień przebiegł raczej w rytmie ostrego rock and rolla, niż tanga, ale z przyjemnością posłuchałam Michała Bajora, dziękuję :)
      Teraz już mogę zwolnić do tanga i...trochę pogrzeszyć ;)

      Michał Bajor - Tango dell'amore

      http://www.youtube.com/watch?v=VTYJWf4m_PQ

      Dotykam Cię-
      Przenika ciało dreszcz.
      Wymykasz się
      I sama tańczyć chcesz.
      Oczy pełne chmur-
      Spadnie z nich błękitny deszcz.
      Czarnych pereł sznur
      Pierwszym gestem tanga rwiesz.
      Tańcz i grzesz!

      Tango dell'amore-
      Na perle skaza.
      Tango dell'amore-
      Na wargach sól.
      Tango dell'amore-
      Zerwana fraza:
      Rozpacz lub ekstaza
      Rozkosz albo ból
      Dell'amore

      Zatrzymam cię
      Pijany anioł stróż.
      Nie wymkniesz się-
      O serce ostrze nóż.
      Oczy pełne chmur-
      Akordeon rzęzi już...
      Czarnych pereł sznur
      Obcasami ścierasz w kurz.
      Tańcz i burz!

      Tango dell'amore-
      Na perle skaza.
      Tango dell'amore-
      Na wargach sól.
      Tango dell'amore-
      Zerwana fraza:
      Rozpacz lub ekstaza
      Rozkosz albo ból
      Dell'amore

      Oczy pełne chmur-
      Spadnie z nich błękitny deszcz.
      Czarnych pereł sznur
      Każdym gestem tanga rwiesz.
      Tańcz i grzesz!

      Tango dell'amore...

      tekst, kompozycja i wykonanie Michał Bajor.

      ... wieczoru z zapachem lawendy i... grzechu ;))

      Usuń
    2. Dobry wieczór Ewo:)
      To grzeszmy już do końca dnia...;)))
      Przed snem zatańczmy jeszcze tango...:)

      TANGO 1

      Nogi kreślą alfabet
      piszą językiem tanga
      opowieści duszy
      stalówką buta

      Ty jesteś tanguero
      obracasz jej talię w dłoniach
      a ona tuli się
      z drżeniem boleo

      Łódki damskich czółenek
      kreślą zygzaki ocho
      Cztery pajęcze nogi
      ścigają się kręgiem
      w przestrzeni

      Jej ciało słucha kierunku
      jej szpilki szukają kontaktu
      z podłogą a w powietrzu
      zwinne łydki pospiesznie
      kreślą łuk arabeski
      i zakładają pułapki gancho

      Krążą w transie
      w omdleniu
      ona czepiona palcami
      jego torsu jak skały
      z głową w poduszce ramion
      daje się nieść jak pisklę

      Nagle niemal w pół kroku
      zatrzymują się w pozie
      Stop muzyka
      zerwany film…

      - Grażyna Adamczyk Lidtke

      The Best Tango - Gotan Project

      http://www.youtube.com/watch?v=kEnrsVzJDTk

      Dobranoc Ewo i Miłośnicy poezji :)
      U mnie zachmurzyło się i mama nadzieję,że wreszcie spadnie deszcz. Spokojnej nocy :)

      Usuń
    3. ... Izo, dziękuję, na dobrano dla Ciebie pozwolę sobie jeszcze raz zagrać ten fantastyczny rytm, nieco sentymentalnie...

      Gotan Project Tango Cancion

      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VnwLuYmtov4

      Dobrej nocy Izo, tym razem z melodią deszczu, pa :)))

      Usuń
  14. Dzień dobry po południu :)
    Pogoda odrobinę zwodzi, słońce, to znów chmury burzowe, trochę wiatru. Czas zapełniony, więc chwila oddechu pod wierzbą :)

    Lustrem duszy są oczy ...
    W nich można ujrzeć to co jest w
    nas
    W oczach ujrzysz smutek, żal...
    W oczach widać cały
    Nasz świat dobry i zły...
    Z blaskiem słońca i łzami deszczu
    W nich zobaczyć można
    nadzieję i marzenia -
    że po burzy wyjdzie tęcza
    że świat nabierze jej barw kolorów
    i zrobi się piękny...
    Spójrz w oczy a zobaczysz
    głębię człowieka...

    - bohna

    ... z poniedziałkowym, tęczowym spojrzeniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... lubię zwodniczą, letnią pogodę z wiatrem, albo kiedy po po deszczu zaskakuje tęczą. Na wieczór trochę przekornie o lecie z Jeremim Przyborą ;)

      Pieśń o lecie

      Czas pachnieć lipowym alejom!
      Już lato! Już lato!
      Ogórki i jabłka stanieją!
      Już lato! Już lato!
      Przycichły ulice bez dzieci -
      już lato! Już lato!
      Jak leci ten czas, jak on leci!
      Już lato!
      Z rzek słońce dobywa mielizny,
      wciąż piwa krtań wzywa mężczyzny.
      Wciąż lodu się pragnie i chłodu,
      i lekkiej bielizny
      od spodu!
      Tramwaje i kina niepełne -
      już lato! Już lato!
      Na plażach jest szczęście zupełne -
      już lato! Już lato!
      Do ludu brzmi słońca orędzie:
      Już lato! Już lato!
      Czas twarze opalać i lędźwie -
      już lato!

      ... z uśmiechem, w letnich kombinacjach ;-)))

      Usuń
    2. ... dzięki za lato pachnące lipą, moja dobranocka wyżej :)))

      Usuń
  15. Dobry wieczór na dobranoc.:)*

    "Czerwcowe tango" uświetniam super muzyką - tangami Gotan
    Projektu, ku zadowoleniu słuchaczy Impresji. Jednocześnie
    z tangiem powiem państwu Dobranoc.

    1, - Sentimentale

    http://www.youtube.com/watch?v=pV1CC31WEdI

    ***

    2,- Una musica brutal

    http://www.youtube.com/watch?v=as59Id4eHhc

    Odkryliśmy się
    Na smutnym karnawale
    Z brutalną muzyką [w tle]
    Melodiami bólu

    Obudziliśmy się
    A ta powolna wędrówka
    Z brutalną muzyką [w tle]
    Zapaliła naszą pasję

    Daj mi swoje ciepło
    Pij moją miłość

    ***

    3,- Roxanne

    http://www.youtube.com/watch?v=ic4PQ-tnwJw

    ***

    4,- Gotan Project - Peligro

    http://www.youtube.com/watch?v=EsYVPlFj6_s

    Nie mogę oszukiwać
    Ale narasta pokusa.
    Wir powietrzny
    Szaleństwo i palące pragnienie

    Jeśli rośnie niebezpieczeństwo
    Rośnie podniecenie.
    Deszcz uderza
    O dach sali.

    Mam wiele do stracenia
    Ale nie mogę przestać
    Prymitywna wytrwałość
    Ognistej pętli

    W prawdziwym niebezpieczeństwie
    Irracjonalnej atrakcji
    Deszcz uderza
    O dach sali

    Ostatecznie
    Nie będziemy się więcej widzieć
    Ale tajemnica
    Ciągnącej się przyjemności bez końca.

    Rośnie niebezpieczeństwo
    Przybywa satysfakcja.
    A deszcz bije i bije
    O dach sali

    ***

    Dobranoc, dobranoc wszystkim, i Tobie moja tancerko .:)))***
    zatańczmy jeszcze przed snem...:)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jestem:)* Zmęczona usnęłam około 20-stej, za chwilę "podaję" Słowo :)

      Usuń
    2. ... a właściwie Słowo z muzyką, bo uwielbiam fantastyczne, doskonale skomponowane utwory tego zespołu, a tanga nigdy mi dosyć...:)*
      I bardzo proszę... jeszcze koniecznie na zakończenie dnia.

      Gotan Project - Santa Maria (Del Buen Ayre)

      http://www.youtube.com/watch?v=e7xTPVihFFk&feature=player_embedded

      Oto milonga miłości,
      Oto odrobina drżenia.
      To tango jest dla Ciebie

      Oto milonga miłości
      Oto odrobina drżenia
      Oto milonga miłości
      To tango jest dla Ciebie

      Oto milonga miłości
      Oto odrobina drżenia
      To tango jest dla Ciebie

      ***

      Dobranoc, dobranoc Wszystkim i Tobie mój Tancerzu :)))*** ... z żarem i najczulej... :)***

      Usuń
    3. ... i jeszcze, bo ta muzyka działa, jak narkotyk... na bis coś dla nocnych lunatyków, co prawda Łysy dziś za chmurami, ale jeśliby się pokazał...

      LUNÁTICO - Gotan Project

      http://www.youtube.com/watch?v=4qhpy_NGp1g

      pa... :)))***

      Usuń
  16. Dzień dobry we wtorek:)*
    Ranek kropi letnim deszczem, ciepło, 21 stopni, zza okna dolatuje zapach mokrej zieloności. Kończę już poranny kawowy rytuał, dymek też przesnuł się błękitnie i za chwilę wyskakuję w teren.

    ***Na strunach deszczu...

    Na strunach deszczu ranek wbiegł,
    słońce się nie chce dziś uśmiechać,
    wczorajszych myśli chmurny cień
    sennością wzdycha na powiekach.

    Nim swoim słowom nadam kształt,
    nie wiem, czy dzisiaj mi się uda
    rozkwiecić je paletą barw,
    zanurzyć w czerwca letnich cudach,

    pytam więc cicho, może chcesz,
    gdy szary wita mnie firmament,
    darować mi błękitny wiersz,
    taki od ręki napisany...

    EP

    ... wszystkiego, co miłe na dziś, komu słońce, komu deszcz... a pogody ducha dla Wszystkich i do zobaczenia pod parasolem wierzby :)*

    OdpowiedzUsuń
  17. ***...Błękit...***

    Marzenia o paryskim błękicie
    niech pozostaną w sferze marzeń
    Lecz takie chmurne bywa to życie
    Że marzę wciąż uparcie o nim skrycie

    Czasami zalśni promyk radości
    A Tobie aż się rozjaśnia mina
    Z ócz płyną Ci łezki czułości
    Gdy słuchasz Błękitnej Gershwina.

    autor: Jasiek juhas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry Jasieńku:)*
      Wielką przyjemność mi zrobiłeś swoim Błękitem, dziękuję bardzo, a nie myślałam, że Wena pocałuje Cię tak z rana. Dodaję więc i swój całus :)*

      Dopóki...

      Wiatr z deszczem plącze się za oknem,
      na niebie chmury rozczochrane.
      Czerwiec nam mruczy songi słotne,
      mgłami powita znów poranek.

      Noc gwiazd w koszyku nie przyniesie,
      plusk kropel deszczu mąci ciszę,
      tak długo starczy nam uniesień,
      dopóki jeszcze wiersz się pisze.

      Dopóki marzeń srebrny obłok
      w zgrzebnej szarości nie utonie,
      dopóki dzień rozjaśniam Tobą,
      to nie jest jeszcze świata koniec...

      EP

      Pozdrawiam z szalejącą burzą za oknem, która to już dziś? Druga... i wciąż gorąco, 28 st. :)***

      Usuń
  18. Bry.:)*

    Błękitna rapsodia Rhapsody in blue George Gershwin

    http://www.youtube.com/watch?v=R2m9u7EsCsA

    Tylko fragmencik błękitnej przy całkowitym tym
    zachmurzeniu. Mimo chmur - miłego... :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie fragmenciki błękitu były około godz. 14-16, a teraz, no sam wiesz... jak wyżej napisałam. Zaś Błękitna Gesrhwina zawsze mnie wprowadza w miły nastrój, dziękuję:)*
      Mam mały rewanż w postaci Rapsodii, ale tym razem w wykonaniu Freddiego Merkury.

      RAPSODIA BOHEMIA

      http://www.youtube.com/watch?v=ozd9nPo_VAk

      ... dodaję w ciemno bez odsłuchania, bo mi się YT zbiesiło chyba z powodu burzy. Równie miłego mimo piorunów...:)*

      Usuń
  19. Witam w cudny deszczowy wtorek:)
    Hurrra ominęło mnie podlewanie ogródka:)
    Pisać wierszy nie potrafię. Pięknie to robi Wiesława Kwinto Koczan a śpiewa Cisza Jak Ta :

    Cisza Jak Ta - Niebiesko...

    http://www.youtube.com/watch?v=QdsF2vjY7bw


    Usiądź przy mnie na krześle niebieskim,
    pobujamy razem w obłokach.
    Będzie trochę jak w filmie czeskim,
    nikt nic nie wie,
    a kogoś ktoś kocha.
    Będzie trochę jak w filmie czeskim, nikt nic nie wie
    kocha.
    Kocha.

    Posiedź ze mną w niebieskim oknie,
    cóż to szkodzi, że pada majowo,
    że bzu fiolet na deszczu moknie,
    w sercu błękit rozkwita na nowo.
    cóż to szkodzi, że pada majowo,
    w sercu błękit
    rozkwita na nowo.
    rozkwita na nowo
    rozkwita na nowo.
    rozkwita na nowo
    rozkwita na nowo.

    Kocham

    Usiądź przy mnie na krześle niebieskim,
    pobujamy razem w obłokach.

    ─═ڿڰۣڿ☻ڿڰۣڿ═─*

    Przyjemnego bujania w obłokach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Izo:)
      Cieszę się, że podobnie jak ja lubisz deszcz:)
      Nie wiem, dlaczego wszyscy kojarzą sobie lato tylko ze słońcem i upałem, potem narzekają, że gorąco i nie ma czym oddychać; a jak przyjdzie orzeźwiający chłód i trochę deszczu - też niedobrze... i jak tu "człowiekom" dogodzić? Lubię polskie, przekropne lato i temperatury nieprzekraczające 21-23 stopni.:))
      W takim razie pobujajmy w chmurach z Kazimierą Iłłakowiczówną.

      Chmury

      Ach, jak chmury niziutko stoją!
      Kocham cię, lecz nie będę twoją...
      Kocham cię, serce we mnie broczy...
      Niech nie patrzę dłużej w twoje oczy!

      Chmury wiszą z mgłą po połowie,
      Bóg — za nimi, nikt się nie dowie...
      Nic nie czuję, nie wiem, nie słyszę,
      usta twe coraz bliższe, bliższe...

      ... moje chmury w tej chwili strumieniami się wypłakują, a popołudnie jest nieco śpiące ;)
      Gratuluję podlanego ogródka :)))

      Usuń
    2. Dobry wieczór Ewo :)
      Cały dzień porządnie padało.Teraz mży. Mój ogródek odżył :)
      Zbliża się pora tulenia jasieczków i kołysanki:)
      Na dobranoc pobujajmy po błękitnym niebie z Ellą...:)

      Ella Fitzgerald - Blue Skies

      http://www.youtube.com/watch?v=nB-xqDZbEVQ

      Błękitnych snów Ewo i Ogrodnicy. Dobranoc :)

      Usuń
    3. Niestety, moja jutubka chyba utonęła w wielkiej ulewie, bo nic nie mogę odsłuchać. Ale Ellę z błękitem znam i bardzo lubię, dzięki :)
      A na dobranoc dla Ciebie jeszcze niebieski księżyc.

      Dean Martin "Blue Moon"

      http://www.youtube.com/watch?v=SC3gFEkgrT0

      Wrzucam w ciemno oczywiście, ale mam nadzieję, że to dobre nagranie. Dobranoc Izo, łagodności sennych w kolorze blue :)

      Usuń
  20. Dzień dobry Ewuniu, Ogródkowicze :)
    Oprócz błękitnego wiersza, parasol utkany z najpiękniejszych snów.

    Osłonię ciebie parasolem
    utkanym z najpiękniejszych snów.
    Pójdziemy: cisza - i my dwoje
    najdalszą spośród twoich dróg.

    W deszczu zatańczysz ze mną walca,
    w błękit ubierzesz szarość chmur.
    Pierścionek na serdecznym palcu
    rozbłyśnie... Nie potrzeba słów.

    Cisza uśmiechnie się figlarnie.
    Biegnijmy za nią w mokry las,
    Twoje ramiona świat zagarną
    - i mnie. Niech trwa deszczowy czas...

    - olina W deszczu

    ...:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuziu:)
      A pewnie, niech tam leje, pod takim parasolem mogę trwać do końca świata i o dwa dni dłużej (jestem lepsza od Jurka Owsiaka ;))

      Deszczowa miłość

      Jak bardzo miło spotkać Pana
      w takie wrześniowe popołudnie
      ulica cała rozpadana
      lecz tuż przy Rynku
      całkiem schludnie
      Niech Pan parasol w kosz wyrzuci!
      chętnie użyczę swoje ramię
      w takt kropel
      będę z Panem nucić
      starą melodię
      stojąc w bramie
      niech Pan nie mówi że się śpieszy
      czasu Pan przecież nie przegoni
      a deszczem
      tak się można cieszyć
      kiedy po dachach do nas dzwoni
      - niech Pan odbierze!
      To do Pana!
      - Nie
      to do Pani
      dobrze wiem!
      w słuchawce szepczą krople deszczu...
      ja kocham...
      kocham...
      kocham...
      cię...

      - annaG

      ... z uśmiechem, ciepło i radośnie :)))

      Usuń
    2. ... dobry wieczór Ewuniu, Poetyczna Dyrektor Ogródka ( za Jaśkiem juhasem ) ;-)))
      Cieszę się z trwania z Tobą do końca świata i o dwa dni dłużej, może nie koniecznie pod parasolem na który pada deszcz, bo równie miło może być pod parasolem przeciwsłonecznym. Podaruję nie tylko błękitny wiersz. Podaruję Wielki Błękit.

      Wiesz wszystko o moich snach i marzeniach
      O Tobie wiem że budzisz się wcześnie rano
      Kolekcjonujesz liryczne wspomnienia
      I czytasz me wiersze przed snem na dobranoc

      Oboje lubimy romantyczne przestrzenie
      Gdzie cicho cudnie i czasami ciemno
      Gdzie wielki błękit i złotych świateł cienie
      Kocham ten świat bo jesteś tam ze mną...

      - Aleksandra Tarkowska

      ... cieplutko, serdecznie :)))

      Usuń
    3. Wielki błękit jak na razie mogę jedynie mieć w wyobraźni, albo w poezji, dziękuję:)
      Do zapachu mokrego lata dodam zapach pomarańczy - w tańcu. Bardzo ładne skojarzenie ;)

      eh! Pani nie wie

      eh! Pani nie wie
      bo właściwie niby skąd
      cały świat zapachniał mi
      zasmakował pomarańczą
      się zakręcił
      eh! zaszalał
      tańczą ręce nogi tańczą
      już od wczoraj
      Pani nie wie?

      … jestem w Pani zakochany

      - Stanisław Kruszewski

      To było na drugi dzień po zamieszczeniu Czerwcowego tanga na wierszotece Ibki. Jak widać tańczyć można w różny sposób, a erotyzm rozsiać wraz zapachem pomarańczy.
      ... promiennie, z bardzo zakropionej Wschodniej:)))

      Usuń
    4. ... Ewuniu, kolor pomarańczy jest niezwykle ciepłym i twarzowym, świetnie się w nim czuję, a pomarańcze... eeehhhh na samą myśl ślinka mi cieknie, a jeszcze jak dodam słowo z wiersza wyczekiwane przez wiele kobiet, to następne słowa z wiersza rozświetlą ich twarze uśmiechem ;-)

      jaką jesteś

      alternatywą powierzchowności
      na nosie piegami
      budzisz zachwyt
      piękna
      bo jest między nami

      głosem delikatnym
      szeptem jakby z lasu
      przypominasz
      kochaj
      nie patrz znaków czasu

      więc omijam zmarszczki
      pieprze tatuaże
      całuję cię całą
      z całym łez bagażem

      szczegóły nieważne
      cieszę się, że wreszcie
      mogę ciebie kochać
      ... taką jaką jesteś

      - Stanisław Kruszewski.

      ... Zachodnia bezdeszczowa, nawet wiatr osuszył ulice.
      Ewuniu, ten wiersz powyżej to moja dobranocka, ostanimi czasy, nocne dyżury spowodowały uszczerbek na godzinach snu, również obniżone ciśnienie dało o sobie znać. Dobranoc Poetko, Ogrodnicy - kolorowych, z cieplutkimi myślami i snami, pa :)))

      Usuń
    5. Zuziu, spokojnie odsypiaj. Ja też mam ciśnienie, jak zdychający kogut i bez kawy nie byłabym w stanie postawić się do pionu o piątej rano :)
      A na dobranoc...

      erotycznie

      zapach kwiatów wplecionych we włosy
      słodycz warg rozchylonych w pół słowie
      i ten szept który budzi wśród nocy
      pożądania jedyną odpowiedź

      oddechami zatańczmy we dwoje
      myśli wzlecą jak ptaki w obłokach
      kroplą deszczu cię miła upoję
      nawet w burzę będziemy się kochać

      w dłoniach przynieś pieszczoty kotylion
      każdy dotyk ma twoje oblicze
      noc przy tobie wydaje się chwilą
      nazbyt krótką by miłość wykrzyczeć

      - Stanisław Kruszewski

      Dobrej nocy ze snami dającymi wypoczynek, a rano rześkiego przebudzenia, pa :)))

      Usuń
  21. I jeszcze dobranocny dodatek dla lunatykujących miłośników kotów ;)))

    Buddha Bar - Gotan Project Ambient Lounge Chill Out music 2

    http://www.youtube.com/watch?v=DbEhwQOj4k8

    Puszystych snów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzajemnie Izo, jak się YT odbiesi, to posłucham. Dobranoc :)

      Usuń
  22. Jeszcze tylko chwilka wtorku i czas by na dobranoc Willi Nelson
    i Shania Twain zaśpiewali nam o błękicie -

    ***...Niebieskie oczy płaczące w deszczu...***
    .......( Blue eyes crying in the rain.........

    http://www.youtube.com/watch?v=N6wBxQVBozI


    W mroku iskrzyły się jej,
    Niebieskie oczy płaczące w deszczu,
    I kiedy pocałowaliśmy się na pożegnanie i rozstaliśmy się,
    Wiedziałem, że nigdy już się nie spotkamy.

    Miłość jest jak gasnący niedopałek,
    Pozostają tylko wspomnienia,
    Przez te lata pamiętam,
    Niebieskie oczy płaczące w deszczu.

    Pewnego dnia gdy spotkamy się tam,
    Pójdziemy na spacer trzymając się za ręce,
    W krainie której nie ma rozstania,
    Niebieskie oczy płaczące w deszczu

    Niebieskie oczy płaczące w deszczu
    Niebieskie oczy płaczące w deszczu
    Niebieskie oczy płaczące w deszczu

    ***

    Dobranoc, dobranoc wszystkim i Tobie Miła moja.:)))***
    ...śnij w błękicie.:)))*** najczulsze pa.:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)*
      Pogoda bardzo zachęca do snu, więc i ja już przychodzę ze Słowem w kołysance z ładną poezją i w dobrym wykonaniu... i znowu w ciemno, bo YT niestety odmawia mi nadal posłuszeństwa.

      Shania Twain -Wanna Get To Know You

      http://www.youtube.com/watch?v=CYrTctRJgaw&feature=player_embedded

      Będę tam, gdy będziesz spał
      Podczas każdej godziny twojego snu
      Chce usłyszeć twoje sekrety
      Chcę być zdradził mi swoje obawy
      Chce być naj najbliżej ciebie
      Nie chce się śpieszyć
      Chce spędzić z tobą całe życie
      Zapamiętać twą twarz
      Chcę być bliżej - całować się dłużej
      Usłyszeć bicie twojego serca

      Coraz silniejsza

      Chce cię znać całkowicie
      Aż będę widziała twoje serce
      Ty wiesz co ja mam

      Chce być wiedział, że to dobre
      Nikt nie zna cię tak jak ja
      To dotrze tak głęboko do twoich myśli
      Chcę byś wiedział
      Chce byś wiedział
      Chce byś wiedział, że to dobre

      Każdy dotyk twoich palców
      Każda zabawa moimi włosami
      Nie chcę stracić ani minuty
      Chcę być pewna
      Wszystkiego co robisz
      Gdziekolwiek idziesz

      Chce cię znać całkowicie
      Aż będę widziała twoje serce
      Ty wiesz co ja mam

      Chce być wiedział, że to dobre
      Chce znać swoje emocje
      Chcę spróbować każdą łzę
      Słyszeć każdy twój oddech
      Czuć to, co czujesz
      Chcę byś wiedział, że to dobre
      Znam się tak jak nie zna cię nikt
      To dotrze tak głęboko do twoich myśli
      Chcę byś wiedział
      Chce byś wiedział
      Chce byś wiedział, że to dobre
      Chcę byś wiedział
      Chce byś wiedział
      Chce byś wiedział, że to dobre
      Byś wiedział
      Chcę byś znał moje serce
      Chcę byś wiedział, że to dobre

      ***

      Dobranoc, dobranoc Liryczni i Ty Miły mój :)))*** śnij o dotyku moich palców... :)))*** i jak najczulej - pa:)*

      Usuń
  23. Piękny wiersz i piękne zdjęcia:) - świetne sofickie strofy

    OdpowiedzUsuń