Powered By Blogger

środa, 19 marca 2014

Deszczowy wiersz

To była bardzo wietrzna, zimna  i mokra niedziela. Nie mogłam sobie jednak odmówić złapania w obiektyw wiosennych nowinek z ogrodu (zdjęcia z 16 marca 2014 r.). Tu pierwiosnka lekarska.
Krokusy w mokrych podkoszulkach.
Pokazał się pierwszy zawilec żółty.
Irysy wczesne.
Deszczowy wiersz

Na strunach deszczu ranek wbiegł,
słońce dziś nie chce się uśmiechać.
Wczorajszych myśli chmurny cień
sennością wzdycha na powiekach.

Nim swoim słowom nadam kształt,
nie wiem, czy dzisiaj mi się uda
rozkwiecić je paletą barw,
na pointach* wiosny znów pofruwać -

pytam więc cicho, może chcesz,
gdy szary wita mnie firmament,
darować mi błękitny wiersz,
taki od ręki napisany...

(*pointy – wym. puenty – baletki z utwardzonymi noskami)
(z szuflandii, dopieszczony)

54 komentarze:

  1. Dzień dobry :)*
    Leje... piękny wiosenny deszcz :)) Zmykam już, bo zrobiło się bardzo późno. Pomyślności na dziś i do spotkania :)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Ewuniu,
    Niedzielny deszcz zrobił Ci przysługę...zapłakane nim kwiaty wyszły cudownie!
    Miłego dnia :)
    Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, Małgosiu, jakże mi miło, witaj :)
      Bardzo się cieszę, że spodobały Ci się moje deszczowo-wiosenne nowinki. Robiłam je z narażeniem obiektywu na całkowite zmoknięcie, ale czego się nie robi dla piękna... ;)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Dzień dobry Ewuniu, Meg :)
    Urokliwe fotki z kropelkami rosy na kwiatach i " na strunach deszczu ranek wbiegł ", och, to było wcześniej, teraz promyki słońca nieśmiało wyglądają zza stalowych chmurek.

    Kocham ten letni deszcz,
    Zimne drobiny na mojej twarzy
    Wstrzymuje wszystkie myśli złe
    Łzy nieba na mojej twarzy...

    Niewinna maleńka łza
    Perliście po twarzy się toczy
    Płomienny uśmiech dawno zgasł
    Jak wypalona świeca w ciemności nocy

    I łzy nabrzmiałe w oczach co noc
    A krople deszczu zstępują z nieba
    Magiczny kładąc na szybach dźwięk
    I myśl, że płakać przecież nie trzeba.

    - Mgiełka Niewinna maleńka łza

    ... z niewinną łezką w oku zmykam do codziennych zajęć życząc słonecznych chwil :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuziu :)
      Ranek wstał na kroplistą nutę, a dzień przebiegł w kratkę, raz słońce, raz drobny deszcz, ale powietrze było ciepłe i już tak pięknie pachnie świeża ziemia. Tylko patrzeć, jak wybuchnie zieleń :)

      Zielony walc

      Po deszczu zieleń w krąg wiruje,
      wiatr gra melodię na trzy czwarte.
      W balecie czajek i jaskółek
      niebo się śmieje ciepłym żartem.

      Złotem kaczeńców staw rozkwita,
      uczucia jak na drożdżach rosną;
      tańcz ze mną miły i nie pytaj
      w deszczu zieleni można zmoknąć.

      Szarości zimy już wspomnieniem,
      przyroda drży zielonym dźwiękiem,
      walca zagrają nam promienie -
      seledynową mam sukienkę.

      EP

      ... szczęśliwego powrotu z zajęć i dobrego wypoczynku w zaciszu domowym :))))

      Usuń
    2. Dobry wieczór Ewuniu :)
      Pogodowo bardzo różnie na zachodniej. Bywało dzisiaj słońce przekrapiane deszczem. Myślę, że jest plusowo plusowo czyli bardzo wiosennie, może nawet z wiosennym zawrotem głowy w rytmie zielonego walca ;-)))

      wiosno, wiosno,
      wiosno, czy to ty?
      kolorowa, radosna,
      zazieleń moje sny !

      rzuć mi fiołków bukiecik
      i bzu wonna kiść,
      jeżeli marzyć,
      to tylko przy tobie.
      barwnie marzyć i śnić,
      a ty mi wiosno śpiewaj,
      w wietrze,
      w trawach,
      w maków czerwieni
      i we mnie rozgrzewaj
      krew,
      miłość,
      i myśl skrzydlatą.

      wiosno, wiosno,
      wiosno, ach to ty !
      tyś wonna, miłosna,
      ukwieć moje sny !

      podaruj bukiecik konwalii,
      pierwszy róży pąk,
      zwróć mi oczu błękit,
      karmin ust
      i gibkość moich rąk,
      a ty mi wiosno zanuć pieśń,
      o słońcu,
      deszczu,
      o grzywach morskich fal
      i oddaj mi wiosenny
      powab,
      czar
      i tajemniczą dal !

      wiosno, wiosno,
      to ty już w sadzie ?
      a ja, jeszcze w zimowym nieładzie !
      cichutko się skradam,
      lekko,
      na palcach,
      by zatańczyć z tobą
      wiosennego walca !

      - Zofia Szydzik wiosenny zawrót głowy

      ... zajęcia zawodowe powalają na jutrzejszy wolny dzień, z którego bardzo się cieszę ;-)
      Serdeczności :)))

      Usuń
    3. ... oj, jak Ci zazdraszczam... mam jeszcze dwa dni kieratu, a potem... świat stoi otworem ;)

      Motto :
      „(...) Woń róż, śpiew ptaków i dwie dusze znajne,
      I dwa ciała ukryte w zieleni,
      I ten ład słońca wśród bezładu cieni,
      I najście ciszy nagle, niespokojne,
      Woń róż, śpiew ptaków i dwie dusze znojne (...) „
      Fragment wiersza Bolesława Leśmiana – Trzy róże

      Rumianki i wiechlina

      W tym ogrodzie gdzie zeszłoroczny liść pląsa
      roztańczyły się myśli w wiosennym poranku
      przeszłością jeszcze nie taką starą - potrząsam
      wspominam rumianki

      cierpko-słodkawe, narkotyczne pachnidło
      rozchełstane wiatrem na łodyżce się trzyma
      jak białe rusałki, co wiechy dotykiem
      pieściła wiechlina

      ogród ten sam, jak kiedyś pamiętasz - bywało
      zakwitały róże i błękitniał szafran
      krwawiły maki, gdy niebo niebieszczało
      tam gdzie ten parkan

      i tylko przypadkiem, tak jak przed lat wielu
      podejdę do furtki, by otworzyć na oścież
      jakbyś miał wrócić z krótkiego spaceru
      tak witać najprościej

      dlaczego tak długo... nie... o nic nie zapytam
      nawet drżąco-obłąkane dłonie wstrzymam
      stać będę cicho w smudze cienia, a w dłoni
      rumianki i... wiechlina.

      - Zofia Szydzik

      ... trochę mnie zmógł dzisiejszy dzień, a więc pora mi się oddać Morfeuszowi... dobrej nocy Zuziu, dziękuję bardzo za dziś, pa :)))

      Usuń
    4. ...:)))
      Tradycyjne po godzinach otwarcia ;-))) Jutro też jest dzień, więc na jutrzejszy do porannej kawy wraz z najsłodszym... :)))

      Pierwsze uczucia, to kwiaty wiosenne,
      Co się własną upajają wonią;
      Przed żywszym blaskiem jeszcze w cień się chronią
      I wierzą, jeszcze w swe trwanie niezmienne.

      Po nich, ach ! stubarwne, płomienne,
      Znów zakwitają i za słońcem gonią;
      Wiedzą, że zwiędną, więc czasu nie trwonią
      I gaszą tylko pragnienia codzienne.

      A później znowu wspomnień astry blade
      Wschodzą samotne na schyłku jesieni,
      I chcą trwać tylko i walczą z ulewą.

      Widząc w około martwość i zagładę,
      A w końcu jeden cyprys się zazieleni,
      Ponure, smutne rezygnacji drzewo.

      - Adam Asnyk * * * ( Pierwsze uczucia, to kwiaty wiosenne )

      ... oczywiście zawodowe nie powaliły a pozwoliły ;-)))
      Dobranoc Poetesso ;-)))

      Usuń
    5. :)))
      ... mam nadzieję, że dzisiejszy dzień wagarowicza spędzisz bardzo przyjemnie. Dziękuję za Pierwsze uczucia :)))

      Usuń
  4. Dzień dobry:)
    Mówisz i masz.. Co prawda nie mój,nie od ręki i niebieski.Ale podobny do błękitu ;)

    Usiądź przy mnie
    na krześle niebieskim,
    pobujamy razem w obłokach.
    Będzie trochę jak w filmie czeskim,
    nikt nic nie wie
    a kogoś ktoś kocha.

    Posiedź ze mną
    w niebieskim oknie,
    cóż to szkodzi, że pada majowo,
    że bzu fiolet na deszczu moknie,
    w sercu błękit
    rozkwita na nowo.

    -Wiesława Kwinto – Koczan (WUKA)

    A za oknem ciepła szarość plus 10 ;)

    https://www.youtube.com/watch?v=Wvve-I1tJlA

    Reszty dnia w błękitach...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Izo :)
      Błękit przeplatał się dziś z szarością, słońce bawiło się w chowanego z chmurami i popadywał drobny deszcz. Jak w marcu, a pamiętamy, że było gorzej... nie trzeba psuć ;)
      Dedykuję Ci wielki błękit Aleksandry Tarkowskiej.

      Wielki Błękit

      Wiesz wszystko o moich snach i marzeniach
      O Tobie wiem że budzisz się wcześnie rano
      Kolekcjonujesz liryczne wspomnienia
      I czytasz me wiersze przed snem na dobranoc

      Oboje lubimy romantyczne przestrzenie
      Gdzie cicho cudnie i czasami ciemno
      Gdzie wielki błękit i złotych świateł cienie
      Kocham ten świat bo jesteś tam ze mną...

      ... jeszcze błękitnie zagram...Sławomir Zygmunt - Na błękicie jest polana

      http://www.youtube.com/watch?v=lN_JQY2ABqA

      ... pozdrawiam z ciemnym szafirem nocy... :)))

      Usuń
  5. Witam Ewuniu!
    Hej Dziewczeta! Czy ten wiersz to nie cudo i do tego pod tak subtelnym i czarownym kwieciem?
    Ewunciu, bardzo mi przykro, ale... "nie moge Ci ani blekitu, ani lazuru, ani nawet indygo dac, bo sama niewiele mam" :-).
    Rekopisu tez nie moglam znalesc w Saragossie ;-).

    Ewuniu daruje Ci za to Blue Tango w wersji Vivace ;-), z calego serca
    Ewuniu , Mile Panie zapraszam serdecznie do tanca.
    Werner Muller - Blue tango

    http://www.youtube.com/watch?v=Ui_WpOGJbMc

    Pozdrawiam we wszystkich przepieknych odcieniach nieba baardzo serdecznie Joasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Joasiu :)
      A co mi tam rękopis, pobłękitniało mi pięknie od Twoich miłych słów, kłaniam się nisko w podzięce:)) Tak lubię wiedzieć, że jestem "czytana i oglądana". I jeszcze prezent w postaci cud tanga. Nie jesteś dla mnie zbyt hojna? ;)
      A na wieczór dostaniesz ode mnie muzykę poranną w błękicie - poetycką :)

      Muzyka poranna

      Daleko i bardzo leciutko
      Wiatr niebo i drzewa kołysze,
      Ptaki błękit z gardziołków
      Kroplami leją w ciszę.

      Cisza, jak waza pełna
      Po brzegi słodkiego płynu,
      Rozlewa błękit w kieliszki
      Akacyj i jaśminu.

      Błękit się z srebrem łączy,
      Mocną wypryska wonią,
      Ptakom języczki drapie
      I nowe krople dzwonią.

      - Jerzy Liebert

      ... a do do tańca piękny rytm and blues.

      BOBBY VINTON-BLUE VELVET

      https://www.youtube.com/watch?v=icfq_foa5Mo

      Pozdrawiam bardzo ciepło, ściskam i buziaki ślę :)))

      Usuń
    2. Ach przesliczne! Co za dzien, cudownie sie zarozowil- choc zadna kobra ze mnie i okularow nie nosze . Ewuniu, za te piosenke - tylko roze, roze sa na czasie...

      Niebieskie Róże ♫ ♫ ♫ Mieczysław Fogg

      http://www.youtube.com/watch?v=hq7k0_vKOwc

      Usuń
    3. Joasiu,
      jak zwykle przybiegasz do Ogródka z prezentami, urocze Niebieskie Róże ;-)))
      Przyznam, trudno wyobrazić Ciebie, osóbkę ruchliwą, tańczącą, wywijającą hołubce w okularach, no może przy czytaniu Rękopisu ;-))) Cieplutkie, uśmiechnięte, miłego wieczoru :)

      Usuń
    4. Zuzienko! Ach jak sie ciesze! Na dobranocke - niestety jutro musze wczesnie wyfrunac- jak niebieski ptak - dedykuje Ci Blue Isis Wings i zycze dobrej nocki.

      http://eostresilva.wrzuta.pl/film/6jtz5kvz8ES/blue_isis

      A teraz mnie pozaluj, uhhhh... wpadlam przez ekran i mam niebieski nosek, uuhhhh....

      Dobranoc, Zuziu


      Usuń
    5. Cudny ten Twój niebieski nosek Joasiu, straszni mi się spodobał ;))
      Rozpląsalaś nam wieczór, rozśpiewałaś czarownie... dziękuję. A na dobranoc jeszcze ciuteńkę błekitu dla Ciebie.

      Ten błękit - Adam Nowak & Martyna Jakubowicz

      http://www.youtube.com/watch?v=2PFvW3NZ9xY

      Błękitnych snów Asieńku... do jutra :)

      Usuń
    6. ... uuhhh, przytulę, ucałuję i niebieski nosek odzyska barwę ;-)
      Wspaniały taniec ze "skrzydłami" u ramion, dziękuję. Zabłękitni i zażółci dzisiejsze sny :)))

      * * *
      Dodaj do barwy mego snu
      błękit od niezapominajek,
      fiolet odarty żywcem z bzu
      i taką biel, jaką się staje
      śnieżna burza. Zieleń traw
      zmiksuj z czerwienią krwawą wiśni;
      a jeszcze w środek słońce wstaw.
      Niech mi się sen na żółto przyśni.

      - Eliza Saroma-Stępniewska

      ... dzięki, dobranoc Joasiu :)

      Usuń
  6. Bry.:)*

    Na dzisiejszą deszczową aurę odpowiednia będzie Barbara Kraftówna

    W czasie deszczu dzieci się nudzą... i nie tylko

    http://www.youtube.com/watch?v=DXiNhBB3noQ

    Miłego wieczoru,.. jutro będzie lepiej...:)

    :)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry, Jasienku :)*
      Może nudzą się dzieci, ale nie poeci... ;))

      Deszcz na jeziorach

      Gdy na jeziorach pada deszcz,
      Wszystko jest z dali w szarości.
      Dzień się w przydługi zmienia zmierzch
      Nie wolno mówić o miłości.

      Od góry mżawka, od dołu mgiełka,
      Wkoło wilgotne wątpliwości.
      Więc gdy się nagle serce rozełka
      Nie wolno mówić o miłości.

      Krople deszczu szeleszczą w leszczynie.
      Wszystko minie, minie, minie, minie.
      Strumyk wezbrał i warto umyka,
      Zadeszczone trzciny trzęsie dreszcz.

      Słuchaj miła, to przecież muzyka
      szelest leszczyn, poszum strumyka,
      dreszcze w trzcinie - to wszystko minie -
      Wszystko minie, nawet ten deszcz.

      Kiedyś przecież padać przestanie,
      Słońca wstanie promienny jeż
      I nie będzie tak szaro kochanie,
      I nie będzie tylu słów na "sz".

      Krople deszczu szeleszczą w leszczynie.
      Wszystko minie, minie, minie, minie.
      Strumyk wezbrał i warto umyka,
      Zadeszczone trzciny trzęsie dreszcz.

      Krople deszczu biją o dach,
      W nas niepewność, rzewność i strach.
      Oczy jezior zbielały, zszarzały
      Świat się zrobił wielki i mały.
      Czy to nuda największa z nud,
      Czy to woda najwyższa z wód?
      Coraz inne rymy brzękną,
      W nas niepewność, rzewność i lęk.

      Wreszcie gdy nam zbraknie cierpliwości
      Nie mówmy miła o pogodzie,
      Porozmawiajmy o miłości -
      To dobra dla nas pora,
      Ty o tym dobrze wiesz,
      Deszcz na jeziorach, deszcz na jeziorach,
      deszcz na jeziorach, deszcz.

      - Jonasz Kofta

      http://w743.wrzuta.pl/audio/9EmsFQ3gwxv/marek_grechuta_-_szalona_lokomotywa_-_27._grechuta_-_deszcz_na

      ... równie miłego... mnie deszcz w niczym nie przeszkadza :)))*

      Usuń
  7. Ewuniu, Mili - pora mi na dobranocke. Rozpoczelas dzien pieknym deszczem, Ewuniu- cudowna gra slow- i wlasnie w takim pieknym nastroju pozwolilas nam go spedzic. Pozwolisz Ewuniu, Mili Goscie.....? Zainspirowana ta niecodzienna gra slow zegnam sie z Wami dzis wlasnie pieknym deszczem i zycze milych snow. Dobranoc

    OMAR AKRAM - Falling Through The Rain ✿❤✿

    http://www.youtube.com/watch?v=Wk4Ffx2YkB4

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie Joasiu za pięknie ubarwiony wieczór... a kołysankę zostawiłam Ci nieco wyżej. Dobranoc :)

      Usuń
  8. Dobry wieczór na dobranoc.:)*

    Po deszczowym dniu pora już na "Słowo na Dobranoc" i posłuchać usypiającej melodii deszczu za oknem.

    * * *...Melodie deszczu...* * *

    .....•●◕◕ڰڿڰ◕◕●•......

    I poeci w deszcz nudzą się też
    bo o czym pisać gdy powód jest.
    Krople deszczu do snu kołyszą
    a stukając budzą nockę cichą.

    I gdyby pisać ciągle o miłości
    to w deszcz nie chce gościć
    woli się do drzemki położyć
    wygodnie, niźli poagresorzyć.

    A po deszczu gdy już pogoda
    można się wybrać do ogroda
    a tam sobie te fijołecki zrywać
    i ku sobie miłośnie pomykać.

    Ale tu jednak: kap, kap, kapie.:)))*

    Jj.

    .....•●◕◕ڰڿڰ◕◕●•......

    I kołysanka na dziś - Universe - W perły zmienić deszcz

    http://www.youtube.com/watch?v=7K6zd1V-a2s

    .....•●◕◕ڰڿڰ◕◕●•......

    Dobranoc, dobranoc wszystkim i Tobie Miluśka moja.:))) * * *
    Pysznych snów z melodią deszczu...:))) * * *

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... bry, raz jeszcze :)*
      Eh, a ja się deszczu nie boję... a nawet lubię :)))* Dziś na dobranoc będzie zatem mokry erotyk, chcesz? :)

      •●◕ڿڰ•“

      *** Mokry erotyk ***

      Niebo wtulone w płaszcz deszczowy,
      wśród ptasich treli i zaśpiewań,
      w pryzmatach kropli cyrkoniowych
      seledyn skrada się na drzewa.

      Po mokrej trawie lekko stąpam,
      stokrotki ścielą się podbojem,
      wilgotne usta... kwitnie łąka,
      chodź, tak rozkosznie iść we dwoje.

      I kropel deszczu nie policzę,
      czy pocałunków? - sama nie wiem,
      wilgoć od pieszczot jest w zenicie
      ... i już nic nie ma oprócz ciebie.

      EP

      •●◕ڿڰ•“

      Dobranoc, dobranoc Dziewczętom i Tobie Miluszku mój :))) * * * ... już czas na sen... po... :)))* * *

      ... ukołysanka za moment...

      Usuń
    2. ... a będzie ona słodka, wyśpiewana przez Tinę Arena -

      *** Noc w białej satynie*** (trudno o blękit o tej porze)

      http://www.youtube.com/watch?v=YgggEfGfbXA&feature=related

      ....mmmmm... mmmm... I love you... love... najczulej :))) * * *

      Usuń
  9. Witam w pierwszy dzień astronomicznej wiosny :)*
    Na samą myśl o tym uśmiecham się promiennie i szybko podaję do kawy klasyka. .. full, na całe 10 minut, a i klip wart obejrzenia :)))*

    Antonio Vivaldi - Cztery Pory Roku - Wiosna / The Four Seasons - Spring

    https://www.youtube.com/watch?v=Tl8Z-tr73ss

    Poza tym jeszcze dzień wagarowicza, jeśli ktoś może... a ja już zmykam do obowiązków. Słoneczka i wiosennych nastrojów Wszystkim :)*

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry Ewuniu :)
    Słonecznie, błękitno, ciepło, wesoło ;-)
    Czy mogę napisać, że jestem na wagarach ? Na wagarach słucham odgłosów wiosny !

    w korony drzew
    znów ptasi śpiew
    zaplątał się przypadkiem

    zapachem bzów
    na fletach stu
    rozbrzmiewa ta muzyka

    wprost do mych rąk
    przez zieleń łąk
    cieplutki wiatr pomyka

    - Ryszard Opara Słuchanie wiosny

    ... ciepełka, radości, uśmiechu :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuziu :)
      Tak piękny był dzisiaj poranek, że wyskoczyłam z domu niemalże na pointach, zapominając nawet o telefonie. Dzień jeszcze w złocie, do zachodu daleko, więc mogę Cię spokojnie udekorować promyczkiem, jako jedyną z załogi ogrodniczej, której zechciało się coś pięknego posadzić. I to w jakich okolicznościach? - na wagarach :))) Zadedykuję Ci na wieczór bardzo wiosenny wiersz Kazimierza Wierzyńskiego.

      Wieczór w bzach

      Wiosenny wiatr mię bzami owiał,
      Trąciłaś ogród lekkim ruchem,
      Twój płaszcz przygasnął, poliliowiał
      I stał się kolorowym puchem.

      Zmierzch ci jak pająk na sukienkach
      Koronki w dzwonki wyhaftował,
      Jak pióro senne po mych rękach,
      Po twarzy twój przepływa owal.

      W latarniach ulic drżą motyle,
      Ciemnieje dal i gra bezkreśnie;
      Mglisz się, zanikasz w świateł pyle,
      Rozwiewasz mi się w bzach jak we śnie.

      ... najmilszych wiosennych chwil ze słońcem, ciepłem i delikatną zielonością :)))

      Usuń
    2. Ewuniu,
      zapach bzu uprzyjemnia mi wieczór, mój telefon dzisiaj służył do zupełnie innych celów niż rozmowa ;-), a tak ogólnie, nie uwierzysz, ani przez chwilę nie nudziłam się na wagarach ;-)
      Słonecznie dziś było, ciepło, pozytywne myślenie, więc nawet jeśli zieleń jeszcze w powijakach, to i tak radośnie ! I jeszcze mogę dodać, że:

      Zielono mam w głowie i fiołki w niej kwitną,
      Na klombach mych myśli sadzone za młodu,
      Pod słońcem, co dało mi duszę błękitną
      I które mi świeci bez trosk i zachodu.

      Obnoszę po ludziach mój śmiech i bukiety
      Rozdaję wokoło i jestem radosną
      Wichurą zachwytu i szczęścia poety,
      Co zamiast człowiekiem, powinien być wiosną.

      - Kazimierz Wierzyński Zielono mam w głowie

      ... wiosna napawa optymizmem i właśnie tego życzę na dzisiejszy wieczór :)))

      Usuń
    3. Tobie również Zuziu :) O zieloności i fiołkach w mojej głowie już nic nie powiem, bo koń jaki jest, każdy widzi ;) Poczęstuję Cię na wieczór wiosennym wierszem Ryszarda Mierzejewskiego.

      Z wiosną

      O czym myślałem
      dzisiaj
      idąc przez las pod górę
      w ciszy
      marcowego słońca
      przetykanego wysoko śpiewem
      ptaków niczym
      ozdobnym haftem na surowym
      suknie
      wyobrażałem sobie że kładę się
      z tobą na tej zmarzniętej
      wilgotnej ściółce albo lepiej
      na topniejących wokół
      płatach śniegu
      i nie czujemy żadnego
      dys-
      komfortu przeciwnie tylko
      rozpalone usta
      wszędobylskie palce
      parujące łona

      nic więcej

      A potem wspięliśmy się po
      wąskiej drabince
      do leśnej ambonki gdzie
      zamieniliśmy
      nieposłuszne myśli na
      samo życie

      ... optymizm to moja skaza wieczna od urodzenia, uroczych chwil w wiosennym nastroju :)))

      Usuń
    4. ...:)))
      Konie bywają urokliwe, we wtorek widziałam wspaniałe konie galopujące po plaży, cudo ;-) A Twoja głowa, zapewne bardziej adekwatne, w Twojej głowie, Poettesso, dowodem poezja na blogu ;-) Wiosna, szczególnie słoneczna, kolorowa potrafi zawrócić nie tylko tym składającym wiersze ;-)))

      I.
      Cóż ci mogę dać, oprócz kilku słów,
      wystukanych pospiesznie na klawiaturze,
      w ciszy wypełnionej empatią,
      napisanych tak szybko, by nie zdążyły
      wyschnąć wraz z pierwszą myślą
      i powrotem do codzienności ?

      Teraz jesteś świętem, dajesz wolność
      marzeń, uwalniasz słowa uwięzione od lat
      nucisz kołysankę i pozwalasz usnąć przy
      swym drżącym ciele, okrywając szczelnie
      miękką chustą czułych słów.

      Cóż ci mogę dać i wziąć zarazem,
      oprócz tych kilku - napisanych pospiesznie
      i wysłanych w noc bezkresną - słów ?

      II.
      Bądź, tylko bądź, nieważne jak i gdzie,
      poczuję cię na najdalszych antypodach
      samotności. Nie oczekuję wiele, żadnych
      czułości, konwencjonalnych uśmiechów,
      rutynowych gestów przywiązania.

      Jedno słowo tylko, które pozwoli,
      abym usiadł blisko, pieścił twoje włosy,
      a ty pogłaszczesz mnie po twarzy.
      Jedno słowo tylko, które poruszy
      lawinę zamrożonych uczuć.

      Podejdę do okna, uśmiechnę się do
      słońca. Wrócę uspokojony do mego
      i tylko mego, bezsennego domu
      marzeń.

      - Ryszard Mierzejewski Listy do ( nie ) znajomej

      ... dobranoc Ewuniu, dzięki za wiosenny poetyczny nastrój, do ponownego spotkania :)))

      Usuń
    5. :))) do popisania... dzień dobry i dziękuję :)

      Usuń
  11. Wiosenne dobry wieczór :)

    Orkiestra Henryka Golda - Idzie wiosna! 1931

    https://www.youtube.com/watch?v=izT45hfPGBw

    I stosowny wiersz na dobranoc ;)

    Marcowy erotyk

    Gdy wieczór nadchodzi w purpurowym płaszczu,
    powietrze wybucha zapachem pokusy,
    nabrzmiałe bzów pączki nie potrafią zasnąć,
    rozpłoniony hiacynt flirtuje z krokusem.

    Tulipan zagląda do wnętrza stokrotce,
    kasztan z rozrzewnienia czubeczek ma śliski,
    o czym można marzyć w godzinie przesłodkiej,
    karmin zórz wiosennych roznamiętnia zmysły.

    Nie ma takich perfum, najdroższych na świecie,
    od zapachu fiołków w ogrodzie aż ciasno,
    gdy marcowe zorze czerwienieją kwieciem,
    całuj i dotykaj... też nie mogę zasnąć...

    Autor: ewa*

    Miłych wiosennych snów dla Gospodyni i Ogrodników :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Izo :)
      Buchnęłaś mi wierszydełko na dobranoc, ale nic to... :)))* Zadedykuję Ci parkowe romanse na dobranoc...

      Parkowe romanse

      zawstydzone nagością gałęzie
      wysyłały stęsknione spojrzenia
      ramionami sięgały po szczęście
      zatopione w słońca promieniach

      odrętwiałe przez zimę konary
      wyglądały hojnego kochanka
      chcąc nasycić się złotem i czarem
      pod osłoną bladego poranka

      obudzone życie w koronach
      popłynęło obficie do ziemi
      rozedrgane w tańcu szalonym
      zaplątane w rozłogach korzeni

      dzięcioł stukał rytmicznie jak serce
      bramę wiośnie otwierał na oścież
      skrawki kory na krokusów kobierce
      tak zaczepnie zrzucał tak stokrotnie

      roześmiały się ptaki z zaczepki
      a nornice opuściły kryjówki
      na ławeczkę bez ostatniej klepki
      przyszły pierwsze zakochane mrówki

      teraz drzewa już będą pączkować
      rozmarzone słonecznym buziakiem
      berberysy zaczęły plotkować
      jak to jeden krzak z drugim krzakiem

      park otwarty na nowe doznania
      zakołysał starymi drzewami
      wyczarował świątynię dumania
      dla poetów i dla zakochanych.

      - aranek

      ... uff... upał się zrobił a więc...

      Stare polskie tango: "W tę noc upalną"

      https://www.youtube.com/watch?v=uolun3KA4hI

      Dobrej nocy, Izo, romantycznych snów... wiosennie pozdrawiam :)))

      Usuń
  12. Dobry wieczor na dobranoc, Ewuniu, Zuziu. Witam promiennie i przybiegam z predkoscia swietlna do ogrodka. Pierwszy dzien wiosny- tak piekny i u Was moje Mile i u mnie- wszedzie. To laczylo nas szczegolnie mocno. Padam na nosek znow- tym razem na miekka podusie. Ale jak nie uczcic takiego dnia? Pierwszego, naprawde tego pierwszego dnia wiosny - Jak nie celebrowac budzacej sie przyrody a z nia radosci i nadzieji?

    Dla Was Moi Mili. i moje Wiosenne


    STAMATIS SPANOUDAKIS - Spring of life

    http://www.youtube.com/watch?v=OonmZFWa_Tc

    Pieknych , pelnych kwiatow snow zycze Wam z calej duszy
    Joasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... o boziczku, jakże to piękne... witaj Joaśku nasza :)
      Słucham już drugi raz tego utworu, a klip pieści mi oczy. Cudny dzień, pogoda słońce i ten most między Tobą, a nami... zatańczymy?

      BUDKA SUFLERA & KRYSTYNA PRONKO -Na moście w Awignon

      https://www.youtube.com/watch?v=yQj4isQKdws

      ... najpiękniejszych, wiosennych i uśmiechniętych snów... ściskam mocno i pozdrawiam :)


      Usuń
    2. Joasiu,
      nasza iskierko, uważaj na buźkę, wprawdzie chirurgia plastyczna może zdziałać cuda, ale po co zadawać sobie ból ;-) Dzięki za muzyczny prezent pięknie opisujący kamerą budzącą się przyrodę ubraną w kwiaty:)
      W prezencie Emily Dickinson:

      Prawdziwa i szczera miłość jest niczym
      piękna dusza owiana światłem
      i duchowym pokojem...

      Dobranoc Joasi, miło było Cię gościć na ścieżkach Ogródka, pa :)))

      Usuń
  13. Dobry wieczór na dobranoc.:)*

    Jak tu nie powitać z radością tak pięknego, pierwszego dnia wiosny
    stosownym "Słowem na Dobranoc" Jana Lecha Kurka -

    * * *...Fiołki...* * *

    ..•●◕◕ڰڿڰ◕◕●•..

    Leśnych fiołków bukiecik dostałem,
    Maleńki okruch błękitnego nieba,
    Zaklęte w zapach piękno doskonałe,
    Którym swą miłość wiosna chce wyśpiewać.

    Jeszcze czuć na nich dotyk Twojej dłoni,
    Jeszcze drżą płatki muśnięte ustami,
    Wciąż czuję mgiełkę fiołkowej woni,
    I Twoich oczu spojrzenia aksamit.

    Odtąd już zawsze wiosna będzie miała,
    Zapach fiołków i Twoje spojrzenie,
    Którego ciepłem chwilę zatrzymałaś,
    Wpisując w pamięć słoneczne marzenie.

    ..•●◕◕ڰڿڰ◕◕●•..

    I kołysanka na na pierwszy dzień wiosny - Happy Spring Song - Panflute

    http://www.youtube.com/watch?v=H_UVHsDJWug

    ..•●◕◕ڰڿڰ◕◕●•..

    Dobranoc, dobranoc wiosennym lirycznym impresjonistkom i Tobie Miła
    moja.:))) * * *..."Wciąż czuję mgiełkę fiołkowej woni"...:))) * * *

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrowieczorne, wiosenne bry, Jasieńku :) *
      Piękna dobranocka, dziękuję za dobór... ach! :)***
      Czas już jednak zakończyć dzień najpiękniejszym Słowem... i niech z nami pozostanie Jan Lech Kurek.

      •●◕ڿڰ•“

      *** Jesteś... ***

      Jesteś cudownym losu uśmiechem,
      Promykiem słońca w szarości dni,
      Snem wypełnionym szczęścia oddechem,
      Które mi Tobą tańczy we krwi.

      Jesteś miłością mą wytęsknioną,
      Ciebie pragnęłam* przez tyle lat,
      Tęczą nadziei w błękit wplecioną,
      Którą uśmiechnął się do mnie świat.

      Ciebie chcę tylko i Twej miłości,
      Z Tobą zobaczyć co los nam da,
      By w jesień życia wpleść sen radości,
      Więc będę kochać*... zostanę w snach.

      ... *jako kobiecie nie wypada mi używać rodzaju męskiego; poeta wybaczy.

      •●◕ڿڰ•“

      Dobranoc, dobranoc Ogrodniczkom i Ty Miły mój :)))* * * ... "Ciebie chcę tylko i..." :)))* * *

      ... ale przed snem jeszcze kołysanka - za chwilę...

      Usuń
    2. ... a pokołyszę dziś z szumem starej płyty...

      Orkiestra Henryka Golda - Idzie wiosna! 1931

      https://www.youtube.com/watch?v=izT45hfPGBw

      :)))* ... najczulej... :)))* * *

      Usuń
  14. Piątkowe, słonecznie dzień dobry :)*
    Wiosna, roztacza swoje uroki od rana, powoli wchodzi zieloność na gałązki wierzb i modrzewi... aż chce się żyć :)
    A dziś XIV Światowy Dzień Poezji - ustanowiony przez UNESCO, co roku obchodzony 21 marca. Codziennie czerpiemy z niej na Impresjach pełnymi garściami... chciałabym zatem uczcić ten dzień wierszem współczesnego poety, Michała Jeka.

    *** Poeci i wiersze ***

    Dziwne czasy mamy,
    nie są w cenie już wiersze.
    Poeci, cóż gdzieś żyją,
    w betonowych blokach.
    Spieszą na siódmą do pracy,
    skrobią coś w przerwie na śniadanie.
    A po siedemnastej już w domu,
    wena wygania zmęczenie,
    powstają płomienne wiersze,
    z pomysłów zapisanych w pośpiechu.
    Współcześni poeci, oracze słowa,
    nie dajcie się wiekowi.
    Twórzcie jak dawniej, z pasji tworzenia.
    Czasem tyle spraw na głowie, że w niej,
    miejsca mało na poezję, co w duszy drzemie.
    Jak pisał Mistrz Jonasz „pamiętajcie o ogrodach…”,
    dbajcie o nie w tym świecie szalonym.
    Bo poezja kocha mieszkać w ogrodach,
    nie dla niej prozy budowle funkcjonalne.
    Ona jak miłość żąda uczucia i uczuciem nam oddaje.

    * * * *

    Marek Grechuta - Pamięci wierszy

    https://www.youtube.com/watch?v=ozKIT4tR-fM

    ... mnóstwo radości na dziś w pięknej, wiosennej aurze dla Wszystkich i do spotkania w poetyckim zakątku :)*

    OdpowiedzUsuń
  15. Słonecznie, wiosennie, poetycko witam Ewunię i Ogródek :)
    Do Twoich słów dodam, poezja pozwala marzyć, być w miejscach odległych o lata świetlne od codzienności, uczyć wyrażać siebie i uczucia.
    Podeprę się słowami samych poetów.

    I niech wiersz, co ze strun się toczy,
    będzie przybrawszy rytm i dźwięki,
    tak jasny jak, spojrzenie w oczy
    i prosty jak podanie ręki.

    - Leopold Staff

    Czar poezji polega na tym, że jest ona skrótem myślowym i metaforą i najczęściej marzeniem jeszcze.

    - Zbigniew Herbert

    Nie wiem, co to poezja,
    nie wiem, po co i na co,
    wiem, że czasami ludzie
    czytają wiersze i płaczą...


    Nie wiem co to poezja,
    jest w niej coś z laski Mojżesza.
    Strumień dobędzie ze skały,
    umie zabijać i wskrzeszać.

    - Władysław Broniewski

    Moja poezja to są zwykłe dziwy,
    to kraj, gdzie w lecie
    stary kot usnął pod lufcikiem krzywym
    na parapecie.

    - Konstanty Ildefons Gałczyński

    Poetom Weny każdego dnia i o każdej porze, a zwykłym zjadaczom chleba piątku na miarę wiosennej przygody :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuziu :)
      Dziękuję za przepiękne wiersze na dzisiejszy dzień, godny strof najwspanialszych poetów. Wrażliwość na poezję, to cenna zaleta ducha w dzisiejszych skomercjalizowanych czasach... :)

      Ars poetica

      Echo z dna serce, nieuchwytne,
      Woła mi: "Schwyć mnie, nim przepadnę,
      Nim zblednę, stanę się błękitne,
      Srebrzyste, przezroczyste, żadne!"

      Łowię je spiesznie jak motyla,
      Nie, abym świat dziwnością zdumiał,
      Lecz by się kształtem stała chwila
      I abyś, bracie, mnie zrozumiał.

      I niech wiersz, co ze strun się toczy,
      Będzie, przybrawszy rytm i dźwięki,
      Tak jasny jak spojrzenie w oczy
      I prosty jak podanie ręki.

      - Leopold Staff

      ... wiosennie, z młodą zielenią i zapachem fiołków :)))

      Usuń
    2. ... i jeszcze coś dodam na Światowy Dzień Poezji 21 marca, bo jakże można pominąć...

      Konstanty Ildefons Gałczyński

      Skromność

      Na Pocztę Główną w Warszawie
      przyszedł list strasznie pomięty,
      z adresem brzmiącym ciekawie:
      DLA NAJLEPSZEGO POETY.

      Nazwiska ani ulicy
      nadawca nie podał wcale,
      więc naradzali się wszyscy,
      co z fantem tym począć dalej.

      Żeby nie wyszła gaffa,
      list odesłano do Staffa.

      Staff oddał go Tuwimowi,
      a Tuwim na to tak powi:

      "To nie ja. A wy się boczcie".
      I list znów leżał na poczcie.

      Żeby więc skończyć z kłopotem,
      kierownik poczty rad nie rad
      wziął w rękę swe pióro złote
      i dał do gazet inserat,

      że "list jest taki i taki",
      więc się zgłaszajcie, chłopaki".

      Taaak.

      I teraz wciąż się ktoś zgłasza.
      I problem wciąż się rozszerza.
      I stoi kolejka straszna
      na długość jak stąd do Zgierza.

      1951
      ( Z tomu: "Ezop świeżo malowany" )

      ;)))... pięknego wieczoru z duchem poezji, Zuziu :)

      Usuń
    3. ... Ewuniu,
      kłaniam się pięknie w podziękowaniu za wesołe strofki :) Zgubiłam dzisiaj czasomierz - zaniedbałam Rodzinę, Ogródek, trochę siebie ;-) Spieszę dosadzić na rabatki zabawę słowami;-)

      Rozdwoiłem się na cztery części.
      Pomyślicie może, żem szalony,
      A Ja robię tak coraz to częściej
      I podwajam cztery świata strony.

      Nie wiem, jakim wyrazić to stylem,
      Że tak zmyślny i subtelny jestem.
      Czy opiewać to dziwo daktylem,
      Czy uwiecznić może anapestem.

      Lecz daktyle u nas się nie rodzą,
      Anapestów też jada się mało.
      Toteż ludzie po prostu się głodzą
      I już wielu doszczętnie zgłupiało.

      Ja też jestem jak zbłąkana owca
      I wciąż czekam, aż analfabeta
      Da mi kawał czarnego razowca,
      By odżywił się we mnie poeta.

      - Leopold Staff Poeta subtillis

      ... cieplutkie, jak powietrze za oknem, myśli i pozdrowienia :)

      Usuń
    4. Świetna zabawa Zuziu, dziękuję :)
      Na dobranoc dla Ciebie mały spacer... noc ciepła i taka piękna :)

      Wyprowadź ten wiersz na dwór

      Wyprowadź ten wiersz na dwór pod jakimkolwiek pozorem,
      jeśli musisz, wyciągnij go przez otwarte okno,
      chwyć go, porwij prosto z biurka poety,
      a potem pójdź z wierszem na spacer po ogrodzie, weź go na ręce
      wśród miękkich, żółtych girland wierzby,
      nie żądaj już od niego ciemności, cichych, cichych przekleństw o północy,
      małostkowych lamentów w nie kończących się porannych
      godzinach, żadnych dreszczy w chłodni zimowego serca,
      każ mu znowu śpiewać, głośniej, jeszcze głośniej, tak głośno,
      by wszyscy sąsiedzi wyszli na dwór (ale kogo to obchodzi),
      poproś, aby przybrał bardziej ludzką twarz, aby okazał nową
      czułość, przyzwól mu nawet na ckliwość między dziewiątą
      a siedemnastą,
      a potem puść wolno, tego cudzoziemca w świeżym, zielonym
      świecie, niech sobie pochodzi po grządkach, niech się przywita
      z każdym ptakiem, który przysiada na ciągle nagich gałęziach
      morwy.

      - Raymond Souster
      tłum. z angielskiego Jerzy Jarniewicz

      Dobranoc, Poetycka, wyśnij najpiękniejsze sny dzisiaj :)

      Usuń
    5. ... :)))

      Dobranoc ! Śnij !
      Że w las zielony wiosną
      W słoneczne idziesz rano,
      Gdzie pośród drzew
      Mchy i paprocie rosną
      Muskając twe kolano.

      Słoneczny blask,
      Przesiany przez brzóz włosy,
      Jak płatki złotej róży
      Pada na biel
      Twych rąk, a perły rosy
      U twoich lśnią podnóży.

      W gałęziach ptak,
      Co z drzew szelesty strąca
      Ruszywszy je skrzydłami,
      Rzuca swój śpiew
      Pod błękit w złoto słońca,
      By spadł ros kroplami.

      Zielony głaz,
      W mchów drzemiąc aksamicie,
      Skusi cię spocząć w cieniu,
      A zdrój, co gdzieś
      W gęstwinie szemrze skrycie,
      Przypomni-ć o pragnieniu.

      I kiedy w kręgu
      Za źródłem patrząc bliskim
      Sperlone ujrzysz zdroje,
      Obudzisz się
      Objęta mym uściskiem
      I znajdziesz usta moje.

      - Leopold Staff Dobranoc

      ... cóż można dodać ? Śnij wierszowo-kolorowo ;-)

      Usuń
    6. Można coś dodać... i tak zakończymy poezjo-malowanie... dziękuję Ci za wszystko, co robisz dla Impresji :)

      Konstanty Ildefons Gałczyński
      Pieśni
      X

      Wybaczcie mi, ludzie, jeśli
      w tych pieśniach dałem tak mało,
      ze nie takie niosę pieśni,
      jakie by nieść należało;

      że tyle tu tych piękności,
      ptaków, rożnych pobrzękadeł,
      złocistości, srebrzystości,
      księżyców, Bachów i świateł.

      Cóż, kocham światło. Promieniem,
      jak umiem, wiersze obdzielam.
      O gdym mógł, obym zmienił
      cały świat w jeden kandelabr.

      Myślę, że po to są wiersze,
      ich ruch ku sercu człowieka,
      by szerzej szła, coraz szerzej
      przez kontynenty jutrzenka.

      światłami po wszystkich placach,
      światłami w każdej ulicy,
      ta Eos różanopalca
      z dumną twarzą robotnicy.

      Jesteśmy wpół drogi. Droga
      pędzi z nami bez wytchnienia.
      Chciałbym i mój ślad na drogach
      ocalić od zapomnienia.

      Leśniczówka Pranie, 1953

      ... najserdeczniej :)

      Usuń
  16. Dzień dobry :)*

    Na Dzień Poezji wybrałem wiersz Jana Lecha Kurka, który jednocześnie
    ma pełnić "Słowo na Dobranoc", a to dlatego, że na ten weekend, już
    o dwudziestej, wyjeżdżamy w gościnę do rodzinki. A wiersz to -

    * * *...Niezapominajki...* * *

    ........•●◕◕ڰڿڰ◕◕●•........

    Napisz mi miłości najpiękniejsze słowo,
    Drżące obietnicą, uśmiechnięte majem,
    Wpisz je srebrną rosą w zieleń szmaragdową,
    I w błękitne płatki niezapominajek.

    Darowane szczęście nazwij po imieniu,
    Niech w wiosenne niebo marzeniem pofrunie,
    Niosąc na złocistym, słonecznym promieniu,
    Niezapominajek modry pocałunek.

    Kiedy w błękit wspomnień sen miłości wprzędziesz,
    To czas przemijaniem nie zdoła jej zatrzeć,
    Bo ciągle, jak feniks, odradzać się będzie,
    W niezapominajkach zostając na zawsze.

    - Jan Lech Kurek

    ..•●◕◕ڰڿڰ◕◕●•..

    Do widzenia, do widzenia wszystkim do poniedziałku i Tobie Miła.:))) * * *
    Słonecznych dni i przyjemnych nocy.:))) * * *

    I jeszcze w ramach kołysanki ~ FULL ALBUM ~ Gheorghe Zamfira

    http://www.youtube.com/watch?v=j--wjG-rabA

    Piętnaście utworów na Fletnię Pana - (56 minut)

    Pa.:)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Jasieńku :)*
      Cieszę się, że łykniesz trochę wiosennego słonka i odetchniesz od roboty... a z drugiej strony strasznie będziemy tęsknić... :)***
      Jeszcze dobranocki nie przygotowałam, ale Twoja jest prześliczna, właśnie słucham fletni pana, dziękuję...
      Odpoczywaj i baw się dobrze, a ja będę pisać dobranocki za dwoje, chociaż... to nie to samo.
      Może jeszcze zdążysz zobaczyć, już szukam ... wracaj prędko, buziaczki :))) * * *

      Usuń
    2. ... i już dedykuję Ci mój wiersz... :)*

      Marcowy spacer

      Popatrz, dziś błękit jest o świcie,
      wiatr gra na lutni wczesnej wiosny,
      poezja budzi się do życia,
      słońce wypuszcza ciepła kosmyk.

      Już dnia przybywa coraz więcej,
      wróble na płocie stroszą pióra,
      gałązki brzóz w zielonej mgiełce,
      poranki w ptasich sygnaturach.

      Brudnawa suknia zimy znika,
      marzenia się jak wierzby kocą,
      podaj mi rękę i nie pytaj
      dokąd idziemy, ani po co.

      Kiedy brzask wstaje w jasnych szatach
      uczucia zmylą czasu pościg,
      wędrujmy tak do końca świata...
      Słyszysz? Klon szepcze o miłości.

      EP

      Do zobaczenia, do zobaczenia Mileńki mój :)))*** ... posłuchaj szeptu klonu każdego dnia... :)))* * *

      Usuń
  17. I już po piątku w pięknej, wiosennej krasie... przychodzi mi zakończyć dzień za dwoje, wobec Jaśkowej nieobecności... dziś ze strofami Juliana Tuwima.

    *** Noc***

    Przyjdziesz nocą. Zostaniesz do rana
    I otulisz mnie lekko ramiony.
    Ja ci powiem: o, moja nieznana.
    Ty mi powiesz: o, mój wytęskniony.

    Będziesz moja. Ustami się wpije
    W wargi twoje, od nocnych róż krwawsze,
    Obłąkany szał szczęścia przeżyję,
    Ale umrze coś we mnie na zawsze.

    Zacałuję się sobą! W pierścieni
    Splot drgający zakłuje twe ciało,
    I uśniemy rozkoszą zmęczeni
    I niepomni, że wszystko się stało.

    Obudzimy się. Ciężką nienawiść
    W głuchych duszach bez słów poczujemy
    Zło nam w oczach zaświeci, jak zawiść,
    I jak głaz będzie smutek nasz niemy.

    Ale nocą znów przyjdziesz. Do rana
    Będziesz słodko mnie tulić ramiony.
    Ja ci powiem: o, moja nieznana!
    Ty mi powiesz: o, mój wytęskniony!

    .இڿڰۣ-ڰ

    Dobranoc, dobranoc Przyjaciołom ogrodowym i Tobie mój Najmilszy :)))*** ... "Otul mnie lekko ramiony", a ja "zacałuję Cię sobą"... :)))***

    .. i za moment czuła ukołysanka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a kołysankę dla nas zaśpiewa Lara Fabian - si tu m'aime.

      ***Jeśli mnie kochasz***

      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4CdutW_wQMM

      Czuję to
      Wiem to
      Kiedy jesteś na drugim końcu świata
      Płaczesz godzinami
      Na moim sercu
      Mogłabym wyć, przysięgać
      nawet jeśli nic nie rozumiem
      Gdziekolwiek jestem, czuję twój ból
      Kiedy widzę siebie
      Bez twoich dłoni, twoich ramion
      Nie umiem oddychać
      I tak często słyszę
      Śpiew wiatru
      Który przynosi mi wspomnienie
      Zielonych pól twojej Irlandii

      Zostawić życie bez uprzedzenia
      Zrobiłabym to, gdybyś mnie kochał

      Nawet jeśli nie mam racji
      Wszystko jest silniejsze niż rozum
      Wszystko jest silniejsze niż twoje imię
      Które powtarzam, piszę bez przerwy
      Na kartach mojego życia
      I mam nadzieję, że każda z jutrzenek
      Które zobaczę, zabierze mnie do twojego ciała

      Zostawię wszystko, jeśli mnie kochasz

      Wiem – nie mylę się
      Gdzieś tam daleko
      Myślisz jeszcze o mnie
      Trzymasz mnie w ramionach
      Miejsce, miłość

      Powiedz mi cicho, że mnie kochasz
      Że mnie kochasz

      Czuję to
      Myślisz jeszcze o mnie
      Wiem, że trzymasz mnie w ramionach

      Powiedz mi to
      Że mnie kochasz

      .இڿڰۣ-ڰ

      ... najczulej :)***

      Usuń