Powered By Blogger

poniedziałek, 15 grudnia 2014

Na przedzimiu

Grudniowy ogród. Sepie, brązy, ochry i... nie tylko. Kalina.
Rozchodnik.
Owoce gaulterii rozesłanej.
Dziewięćsił bezłodygowy.
Mikołajek pospolity.
Grudniowy fiołek
  Na przedzimiu

Szaroburym zmrokiem grudzień się pałęta
w rynnach rozełkanych na deszczową nutę;
urodzaj na chandrę w zjesienniałych wierszach,
codziennym pejzażem zaokienny smutek.

Drzewa w naszyjnikach z uśpionych gawronów
kołyszą majestat nadchodzącej zimy
nostalgicznym scherzem wiatr ogrody omiótł,
w kroplach melancholii tęsknotą nawilgły.

Wieczory oplotły pająki zmęczenia,
przemijanie dźwięczy upartym tremolo
… twoje oczy błyszczą w latarnianych cieniach -
do twarzy mi z grudniem, kiedy jesteś obok.

50 komentarzy:

  1. Witam w poniedziałek :)*
    Ciąg dalszy ciepłej późnojesiennej pogody, za oknem mokro, na termometrze 5 stopni. I nareszcie ostatni pełny tydzień roboczy w tym roku :)
    Miłego czytania, oglądania i wszystkiego, co dobre na nowy tydzień :)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry Ewuniu ;-)
    W nowy tydzień wchodzisz z przepięknym jesiennym, jeszcze kolorowym ogrodem i kropelkami melancholii tęsknotą nawilgłej, co ma niezwykły dla czytającego urok.Półmetek grudnia za nami i druga połowa przed nami ;-)

    Grudzień

    ów czas
    ..........rozpięty
    między nagimi winnicami
    ..........i trzcinami
    między ziemią i morzem
    wychłostany uprzednio burzami
    ..........mija

    i zawsze już
    będziesz pochylać głowę
    nad wychłeptanym piaskiem
    ..........aby usłyszeć
    ..........zamarznięte fale

    stąd nigdzie
    choć już dziś
    .........przekraczasz
    wąską granicę podróży

    tylko zimne morze
    obrębione mgłami
    może cię jeszcze pochłonąć

    ..........wszędzie leniwie
    zbliżasz się do szczytu i mroku

    tak serce
    wybiera przestrzenie

    w tej późnej roku porze
    nie ma już niczego
    o czym byś nie zaświadczył

    w oberwanej cierpkości gałęzi
    wiatr tylko się raduje
    .........ani twojej
    .........ani mojej twarzy
    .........nie podpierają
    .........cienie

    - Adriana Skunca tłumaczenie Wojciech Gałązka

    Przez szarość chmur nieśmiałe promyki słońca torują sobie drogę, być może będzie pogodny, słoneczny poniedziałek. Czas rozpocząć nowy tydzień pracy, a więc na teraz i najbliższe godziny samych dobrych chwil, do spotkania, pa ;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Zuziu :)
      Dziękuję za miłe słowa i piękną poezję. U mnie przedzimia ciąg dalszy, cały dzień delikatne słońce przebijało przez chmury i temperatura... +9, +10 stopni. Trawniki zielone, stokrotki i fiołki kwitną, już nie wiem, czy to grudzień, czy może początek marca? ;)
      Eh... do wiosny jeszcze daleko, ale co dzień już bliżej :)
      A teraz zaproszę Cię do ogrodu... ponadczasowego ;-)))

      Ogród

      zabrałaś mnie do ogrodu
      i powiedziałaś
      oto ogród
      nasz ogród
      ogród naszych serc
      naszych ciał i umysłów...
      nie wiedziałem czy mam wierzyć...
      otulony jakimś nieprzebraniem
      jakąś nieograniczonością
      bezkresem jakimś
      nie wiedziałem czy mam wierzyć...
      i powiedziałaś
      oto ogród
      nasz ogród
      nasze będą w nim kwiaty
      wszystkie nasze
      razem je wyczarujemy...
      nie wiedziałem czy mam wierzyć...

      dotykałem każdej łodyżki
      każdego listka
      każdego płatka
      przynosiłem w dłoniach rosę
      kropla po kropli...
      nie wiedziałem jak mam wierzyć...
      i powiedziałaś
      oto ogród
      nasz ogród
      oto nasze kwiaty
      i nikt inny ich nie pozna
      ani barwy
      ani kształtu
      ani zapachu...
      nie wiedziałem w co mam wierzyć...
      .....

      oto ogród
      do którego sama mnie zabrałaś
      nasz ogród
      oto kwiaty
      które sami zrodziliśmy
      nasze kwiaty
      oto my
      którzy dla siebie jesteśmy
      tylko my...

      - Cezary Bocian

      Miłego wieczoru z przyjemnym wyciszeniem po trudach poniedziałku :)))

      Usuń
    2. Witaj Ewuniu ;-)
      Wiersze Pana Bociana są ponadczasowe, dziękuję :) Do ogrodu serc zabieram każdą piękną chwilę :)

      Łap każdą chwilę piękną

      Pragniesz rozkochać serce,
      Które gdzieś tam śpi,
      Pragniesz też złapać miłość,
      Która zaprząta sny.

      Pragniesz odnaleźć wreszcie
      Te oczy - ukochane...
      Choć wiesz, że nie każdemu,
      To szczęście - jest dane.

      Pragniesz przeżyć raz jeszcze,
      To, co miłe - w pamięci...
      Łap więc miłość... Rozkochaj...
      Niech się nie "wykręci".

      Bo skoro się już nie ma,
      Jak dawniej - naście lat,
      Trzeba łapać garściami,
      Niech znów wiruje świat.

      Niech oszaleją zmysły...
      Niech zbudzą się pragnienia,
      Więc łap każdą z chwil pięknych,
      Nie masz nic do stracenia.

      Wszak czemu ich nie łapać,
      Skoro się przytrafiają...
      Życie wciąż barw nabiera,
      Gdy ludzie się kochają.

      Ty też zalśnisz barwami,
      Zalśni księżyc... I słońce.
      Tylko otwórz - na miłość,
      Swoje serce - gorące.

      - Albis

      Dzień wyjątkowo zajmujący i absorbujący sprawami w zasadzie mi nieznanymi, ale jak wiesz, jak się musi, to nawet jak coś jest zupełnie obce staje się nieobce ;-)))
      Przesyłam pozytywne myśli i do spotkania :)))

      Usuń
    3. :)
      ... i to już będzie nasze dobranocne spotkanie, bo trochę mi wyczerpał siły dzisiejszy dzień. Przyniosłam Ci ogród tajemnic ;-)

      ogród tajemnic

      w moim ogrodzie, gdzie wysoki parkan
      zazdrośnie strzeże bluszczów i powoi,
      gdzie pnąca róża wygłodniałe nozdrza
      dusznym zapachem o poranku poi

      jest mały skrawek, który bosą stopą
      mogę przemierzać nie patrząc pod nogi.
      tam nie ma żądła pszczoła ani osa,
      stokrotka szepce, cień drzew myśli chłodzi.

      wciągam zachłannie hausty świeżych woni
      i nikt nie widzi, jaka mi pazerność
      z oczu spogląda na skarby jabłoni.
      bluszcz jak wąż się wije przysięgając wierność.

      każdy ma ogród; parkan bądź żywopłot
      grodzi mu pole na własność dodane.
      i bez znaczenia, że każdego inny.
      w moim niech skromny przycupnie rumianek.

      ja nie zamarzę o dalekich lądach,
      o egzotycznych barwach rajskich kwiatów.
      ja tutaj - na bosaka, bez schylania głowy
      zaglądam sobie w oczy bez zdumienia świata.

      czasem otwieram furtkę, kiedy ktoś u progu
      nieśmiało chce ukłonić się nie niszcząc ciszy.
      wtedy milczą na temat pochowane słowa
      w zacienionej altance, w zadumania niszy.

      -Ela Gruszfeld

      I cudna kołysanka...

      Secret Garden moongate

      http://www.youtube.com/watch?v=KJYXsGeA6mw

      ... spokojnych snów Zuziu, dziękuję za dziś i do jutra, pa :)))



      Usuń
    4. ... :)))
      W ogrodzie przedziwnym można spotkać...

      Jabłka-wiersze

      W zapomnianym ogrodzie
      z dala od zgiełku
      na drzewach rosną wiersze
      wysłużone sękate
      ramiona trzymają je dumnie
      przytulają do piersi
      pucułowate rozkrzyczane
      czerwono-złote buzie

      Zwolnij wędrowcze
      popatrz tu wyczytaj ile w nas
      soczystej mądrości
      o tobie i o nas
      i o strumyku górskim nucącym
      swoje melodie i o tych
      owcach obok
      prowadzonych na wypas
      i o lesie wystrojonym jesiennie
      i o tym maleńkim piórku
      zgubionym przez ptaka w locie
      leżącym samotnie
      wśród
      opadłych liści na twojej drodze

      - Ryszard Mierzejewski

      Dobranoc Ewuniu, dziękuję za dzisiejszy dzień, pa :)))

      Usuń
    5. Dziękuję za smakowity deser do pierwszej kawy :)))

      Usuń
  3. Dobry wieczór na dobranoc.:)*

    A ja już od trzech dni ledwo zipię, a wszystko przez te porządki świąteczne,
    bo te tak mi dały w kość, w trakcie całego weekendu, bo tylko wtedy mam
    czas dla domu. A dziś już mi pachnie podusia, Jeszcze tylko bardzo miłe
    "Słówka na Dobranoc" sama53 -

    * * *...przed śniadaniem...* * *

    ....♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪....

    Pamiętasz pierwszy pocałunek
    warg niecierpliwych drżący dotyk
    chwilę do której jeszcze frunę
    kiedy wspomnieniem tamta słodycz

    jakże przyjemna jakże miła
    w zachłannych ustach dotąd wiosną
    czas wtedy nagle się zatrzymał
    miłość pachniała już dorosłą

    pamiętasz naszych warg spotkanie
    nienasycenie głód w źrenicach
    kawę przyniosę - ech ta pamięć
    co - już nie słodzisz

    tylko pytam

    ....♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪....

    I kołysanka na dziś, którą może usprawiedliwię moje wcześniejsze dobranoc niż zwykle - Engelbert Humperdinck - How I love you with

    https://www.youtube.com/watch?v=490fAovz22o

    ***...¸¸❤¸¸Jak ja kocham Ci길❤¸¸...***

    Trzymasz mnie w swoich oczach
    Swoim wyjątkowym sposobem.
    Zastanawiam się skąd wiesz
    To wszystko czego nie powiedziałem.

    Nie potrafię sobie wyobrazić życia
    Bez Ciebie przy mnie
    Siła twojej miłości
    Jest wszystkim czego dziś potrzebuje.

    Wiem, że były takie momenty,
    że sprawiałem Ci ból.
    Chciałbym to wszystko odwrócić,
    Jeśli mógłbym zacząć na nowo.

    Jest coś co muszę powiedzieć,
    Wiem, że to jest spóźnione,
    Najmilsza rzecz jaką znam,
    Zawszę nazywane przeze mnie -
    Początki i końce z Tobą.

    Jak ja Cię kocham
    Jak ja Cię kocham

    Delikatność twoich warg,
    Kolor Twoich włosów
    Wspomnienie Twojego dotyku
    Przypomina mi o Tobie, kiedy Ciebie tutaj nie ma.

    Echa Twojego śmiechu,
    Kiedy jestem przygnębiony.
    Sens mojego życia,
    Wszystko zaczyna się od Ciebie.

    Więc wejdź w moje ramiona,
    Połóż się przy mnie
    Tam zawsze jest księżyc,
    Dzięki niemu Nasza miłość płonie.

    Wzniosłem się bardzo wysoko
    Po wszystko co jest moje.
    Na szczycie jesteś Ty,
    Pragnę Cię cały czas,
    Wiecznie niedoścignione marzenie.

    Jak ja Cię kocham
    Jak ja Cię kocham

    Delikatność twoich warg,
    Kolor Twoich włosów
    Wspomnienie Twojego dotyku
    Przypomina mi o Tobie, kiedy Ciebie tutaj nie ma.

    Echa Twojego śmiechu,
    Kiedy jestem przygnębiony.
    Sens mojego życia,
    Wszystko zaczyna się od Ciebie.

    Więc wejdź w moje ramiona,
    Połóż się przy mnie
    Tam zawsze jest księżyc,
    Dzięki niemu Nasza miłość płonie.
    Znasz mnie jak książkę
    Przeczytaną tysiące razy,
    Znamy swoje serca,
    Czytamy w swoich myślach,
    Te uczucie jest zawsze nowe.

    Jak ja Cię kocham
    Jak ja Cię kocham

    Delikatność twoich warg,
    Kolor Twoich włosów
    Wspomnienie Twojego dotyku
    Przypomina mi o Tobie, kiedy Ciebie tutaj nie ma.

    Echa Twojego śmiechu,
    Kiedy jestem przygnębiony.
    Sens mojego życia,
    Wszystko zaczyna się od Ciebie.

    ....♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪....

    Dobranoc, dobranoc lirycznej Zuzi i Tobie Miła moja.:))) * * *...How I love you
    najczulej...¸¸❤¸¸:)))* * *




    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór na dobranoc Jasieńku :)*
      Też ledwo się wyrabiam na zakrętach... i w pracy, i w domu. Dziękuję, że znalazłeś chwilkę na Impresje :)*
      Czas już jednak pożegnać zmęczony poniedziałek, a zrobię to przy pomocy wiersza Zofii Szydzik.

      .இڿڰۣ-ڰ

      *** Mów do mnie ***

      spotkałam ciebie u schyłku dnia,
      idąc bez celu przed siebie,
      a dusza we mnie, jakby mdła,
      zwietrzała, odziana zgrzebnie.

      mówiono mi, że o tej porze,
      zaspokoić można bliskości głód,
      ruszyłam zatem bezdrożem
      na spacer i zdarzył się cud!

      na skraju wzroku, majaczył w oddali
      twój cień, lub zarys postaci może,
      by widok ten i marzenia ocalić,
      przyspieszyłam kroku, przez zboże.

      połączyła nas pieśń przedwieczorna,
      rozbrzmiewająca wokół - cykadą
      i tęsknota szara, niepozorna,
      spływająca na duszę - kaskadą.

      ten krótki czas, który jest nam dany,
      dzielimy na przemian między siebie
      podam tobie pejzaż z gwiazdami,
      a ty - księżyc na nocnym niebie.

      a przed nami wieczór rozmarzony,
      zachód słońca w purpurę majętny,
      i niebooskłon nocny rozgwieżdżony,
      ze złotym denarem, aż do jutrzenki.

      mów do mnie, że tej miłości ci brak,
      tych gwiazd, spadajacych luźno,
      wspólnej chwili, co czereśni ma smak,
      i że dla nas - nie jest za późno!

      .இڿڰۣ-ڰ

      Dobranoc, dobranoc wszystkim i Tobie Mileńki mój :)))* * * ... "mów do mnie, że tej miłości ci brak" :)))* * *

      ... i jeszcze zagram...

      Usuń
    2. ... i wśród zamętu przedświątecznej krzątaniny spróbuję wprowadzić trochę nastroju... kołysankę przedświąteczną zaśpiewa nam dziś Michael Bublé - All I want for Christmas is you.

      *** Wszystkim czego chcę na święta, jesteś ty ***

      http://www.youtube.com/watch?v=lkN5M-nJx6A&feature=related

      Nie chcę wiele na gwiazdkę,
      Jest jedna rzecz której potrzebuję
      Nie przejmuję się prezentami
      Pod świąteczną choinką
      Chcę cię po prostu dla siebie
      Bardziej niż możesz sobie wyobrazić
      Spełnij moje marzenie
      Wszystkim czego chcę na święta jesteś Ty

      Nie chcę wiele na święta,
      Jest jedna rzecz której potrzebuję
      Nie przejmuję się o prezentami
      Pod świąteczną choinką
      Nie potrzebuję skarpetek
      powieszonych nad kominkiem
      Święty Mikołaj nie uczyni mnie szczęśliwą
      z zabawkami w świąteczny dzień
      Chcę Cie po prostu dla siebie
      bardziej niż możesz sobie wyobrazić
      Spełnij moje marzenie,
      Wszystkim czego chcę na święta jesteś ty

      Nie będę prosić o wiele w te święta,
      nie będę prosić nawet o śnieg
      Będę tylko czekać pod jemiołą
      Nie napiszę listu i nie wyślę go na Biegun Północny dla Świętego Mikołaja
      Nie obudzę się żeby posłuchać tych magicznych reniferów
      Bo tylko chcę Cię tutaj tej nocy
      Przytulając mnie mocno

      Chociaż wszystkie światła świecą wszędzie tak jasno
      I słychać śmiech dzieci wypełniający powietrze
      I wszystkie śpiewają, a ja słyszę dzwonki sań
      Mikołaj nie chce przynieść mi tej jednej rzeczy której potrzebuję
      Ja tylko chcę żeby przyniósł moje kochanie do mnie

      Nie chcę dużo na święta, tylko o to proszę
      Chcę po prostu zobaczyć moje kochanie stojące tuż za moimi drzwiami
      I tylko chcę jego na własność bardziej niż mógłbyś to sobie wyobrazić
      Spełnij moje marzenie, wszystko co chcę na święta to ty

      Wszystko co chcę na święta to ty, kochanie x4

      .இڿڰۣ-ڰ

      ... najczulsze pa ::)))* * *

      Usuń
  4. Wtorkowe bry :)*
    Deszczowe przebudzenie, jak widać Przedzimie wcale nie ma zamiaru ustępować miejsca Zimie, bo już na ten moment za oknem +7 stopni.
    Szybka kawa do pionu przed obowiązkami dnia i koniecznie ździebełko ciepełka zanim wyskoczę na dwór. Dziś z Jonaszem Koftą i Ireną Santor.

    *** Ździebełko ciepełka ***

    http://www.youtube.com/watch?v=39vYplbN99U

    Wiem, że miłość jest udręką
    Bo się wszystkiego od niej chce
    Ja pragnę mało, malusieńko
    A właściwie jeszcze mniej

    Ździebełko ciepełka
    W codziennych piekiełkach
    W wyblakłym na szaro obłędzie
    Różowa perełka, ździebełko ciepełka
    Znów wiem, że jakoś to będzie
    Gdy serce ukłuje przykrości igiełka
    I biedne się czuje, niczyje
    Ciepełka ździebełko

    Ździebełko ciepełka
    Wystarczy i wszystko przemija
    Ździebełko ciepełka
    Diamencik ze szkiełka
    Czułości kropelka na listku
    Ciepełka ździebełko
    Tkliwości światełko
    W twych oczach wystarczy za wszystko
    Nie chcę wichrów, burz, nawałnic
    Uczuć, w których spalę się
    Jesteśmy przecież łatwopalni
    Dla mnie najważniejsze jest:

    Ździebełka ciepełka...

    :)))*** ... pogodnego dnia, ze wszystkim co miłe, ciepłe i kochane i do spotkania grudniowym zmierzchem :)*

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry Ewuniu ;-)
    Szaruga za oknem nie nastraja pozytywnie. Szybka kawa, która zupełnie nie pomogła. Bywają takie dni :(

    * * *

    By móc znów kochać cię tak bez pamięci.
    By móc rozmawiać.
    Słuchać bicia serca.
    By móc patrzeć bezustannie w tym samym kierunku.

    Dla ciebie móc być kimś zupełnie innym.
    Móc tak bardzo być sobą.

    - Angella

    Z pogodą ducha przyjąć to co przyniesie wtorkowy dzień ;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Zuziu :)
      Nic nie poradzimy na szarugę, a skoro nie mamy na nią wpływu, trzeba ją przyjąć z dobrodziejstwem inwentarza i ze stoickim spokojem :) A poza tym można ją rozwiośnić poezją, np. wiosennym portret z szalonymi ustami.

      Twój portret wiosenny

      Chciałbym Cię narysować
      Wiosny delikatną kreską
      By zbiegły się wszystkie fiołki
      Nad zbudzoną z zimy rzeką

      Chciałbym by twe włosy
      Były jak warkocze leszczynowe
      A usta twe szalone
      W kolorze pierwszych poziomek

      Chciałbym by twe oczy
      W majową mgłę były oprawione
      Żebyś cała się śmiała
      Jak wiosenny dzwonek

      Chciałbym - lecz słów brakuje
      I wszystkie się plączą
      Chciałbym - lecz nie zdążyłem
      Dzień znów schodzi się z nocą

      - Adam Ziemianin

      ...Myślę, że każdy portret można wykonać według woli malarza i modelki. A szarobure kolory wiosennie podbarwić uczuciami...
      Nikomu trochę różu (i zapachu tulipanów) nie zaszkodzi...:)))

      Usuń
  6. Bry.:)*

    Zapłakane deszczem.

    https://www.youtube.com/watch?v=_VdEo_ANkck

    Pogody na dalszą część dnia i wieczor życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry Jasieńku :)*
      Ładne "Ti amo" po polsku, aż mi się wieczór pięknie rozchmurzył... :)* W rewanżu prześlę Ci pocałunek, z pomocą boskiej Cesarii Evory.

      Besame mucho

      http://www.youtube.com/watch?v=OE0cawN_KE0

      ... w trochę deszczowym anturażu, ale za to bardzo romantycznie... miłego wieczoru :)*

      Usuń
  7. Wtorek nam się powoli kończy, a noc zamyka wszystkie dzienne sprawy... czas już na pożegnalne Słowo dobranocne, dzisiaj z wierszem Marii Grossek-Koryckiej.
    Jasieńku, pozdrawiam czule :)*

    ♥ .இڿڰۣ-ڰ

    *** Myślę o tobie ***

    Gwiazdy otwarły gorejące oczy
    Święte patronki strudzonej czeladzi.
    Noc po mnie cienie coraz grubsze toczy,
    Czemuż sen pierzcha, coś jakby mu wadzi...
    Myślę o tobie!

    Nie dość noc jeszcze bezsennością długa
    Żenie z zegaru gęgających gąsek
    Tak słodko! Żadnej rozmowy... Szaruga...
    Nic nie przeszkadza, żaden obowiązek...
    Myślę o tobie!

    Jak się na wodach kołyszą lotosy
    Na świadomości twarz się Twa kołysa,
    Rzucam na pościel rozplecione włosy
    I ręce na krzyż - w grobie nocy, cichej
    Myślę o tobie!

    ♥ .இڿڰۣ-ڰ

    ... a kołysankę z pocałunkiem... zaśpiewa Loreena McKennit -

    https://www.youtube.com/watch?v=gtatT-797K0

    ***Senne marzenie... ***

    Pochmurny sen w ziemską noc
    wisi nad półksiężycem
    bezdźwięczna pieśń w ponadczasowym świetle
    brzmi zstępując na ziemie
    ptaki w locie wołają
    tam gdzie serce porusza kamienie
    tam gdzie moje serce tęskni
    pełne miłości do ciebie

    obraz wisi na porośniętej bluszczem ścianie
    otulonej szmaragdowym mchem
    oczy deklarują porozumienie w zaufaniu
    później coś wciąga mnie daleko
    gdzie głęboko w pustynnym brzasku
    piasek topnieje w podniebnym polu
    kiedy ciemność kładzie swój szkarłatny płaszcz
    twoje latarnie przywołają mnie do domu

    więc to jest moja zapłata w hołdzie
    pochwycona przez milczącą noc
    a teraz wyczuwam twój ruch
    każdy oddech jest pełny
    więc to jest moja zapłata w hołdzie
    pochwycona przez milczącą noc
    nawet na odległość czuje cię tak blisko
    pełna miłości do ciebie...

    ♥ .இڿڰۣ-ڰ

    Dobranoc, dobranoc wszystkim i Tobie Miluszku mój :)))* * * pamiętaj... "nawet na odległość czuję Cię tak blisko"... a teraz zapraszam do moich snów:)))* * *

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobry wieczór na dobranoc.:)*

    Nie wiem, czy te dni jeszcze się kurczą, O szesnastej już ciemnica,
    a do tego mżawka i ten zdechły obezwładniający niż, A na dobranoc
    troszkę liryki Włodzimierza Perzyńskiego -

    * * *...Piosenka...* * *

    .♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪..

    Niech żyje śmiech, niech żyje szał,
    Niech ginie świat, niech wszyscy giną!
    Bylem się bawił, bylem się śmiał,
    Byłem cię zawsze u boku miał,
    Dziewczyno!

    Dość łez, dość westchnień, dosyć skarg,
    Bo darmo i bez celu płyną —
    Znudził mię życia huczny targ
    I chcę się upić krwią twych warg,
    Dziewczyno!

    Niechaj tam fala życia wre,
    Niechaj się łodzie jasne winą,
    Ja wolę pierś twą, usta twe
    I jedną twych całusów skrę,
    Dziewczyno!

    .♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪..

    I kołysanka na dziś - Engelbert Humperdinck- A Man without Love

    https://www.youtube.com/watch?v=ZXKvyXI4Z0g

    ***...Człowiek bez miłości...***

    Pamiętam, jak chodziliśmy ze sobą
    Myślałem, że miłość, którą dzieliliśmy będzie trwać wiecznie
    Księżycowa poświata pokazywała nam drogę, którą podążaliśmy
    Czekanie w jej oczach było dla mnie jutrem
    Lecz jej pocałunki powiedziały mi, że coś sprawiło, że zmieniła zdanie
    Zabrakło kochających ramion, które mnie trzymały

    Każdego dnia, kiedy się budzę, zaczynam się kruszyć
    Jakże samotny jest mężczyzna bez miłości
    Każdego dnia, kiedy wyruszam w drogę, moje serce krzyczy
    Jakże samotny jest mężczyzna bez miłości

    Każdego dnia, kiedy się budzę, zaczynam się kruszyć
    Wiedząc, że niebo nade mną jest zachmurzone
    Każdego dnia, kiedy wyruszam w drogę, moje serce krzyczy
    Jakże samotny jest mężczyzna bez miłości

    Nie umiem zmierzyć się ze światem, który runął na mnie
    Proszę, jeśli spotkasz moją dziewczynę odeślij ją do mnie do domu
    Powiedz jej o moim sercu, które powoli umiera
    Powiedz, że nie mogę się powstrzymać od rozpaczy

    Każdego dnia, kiedy się budzę, zaczynam się kruszyć
    Jakże samotny jest mężczyzna bez miłości
    Każdego dnia, kiedy wyruszam w drogę, moje serce krzyczy
    Jakże samotny jest mężczyzna bez miłości

    Każdego dnia, kiedy się budzę, zaczynam się kruszyć
    Wiedząc, że niebo nade mną jest zachmurzone
    Każdego dnia, kiedy wyruszam w drogę, moje serce krzyczy
    Jakże samotny jest mężczyzna bez miłości

    Każdego dnia, kiedy się budzę, zaczynam się kruszyć
    Jakże samotny jest mężczyzna bez miłości
    Każdego dnia, kiedy wyruszam w drogę, moje serce krzyczy
    Jakże samotny jest mężczyzna bez miłości

    .♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪..

    Dobranoc, dobranoc obecnym i nieobecnym i Tobie Miła moja.:))) * * *
    ..."Tell her about my heart that's slowly dying" - czułe pa...¸¸❤¸¸..:))) * * *

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))*** ... dziękuję, Kochany :)*
      a moje Słowo o 10 minut wcześniej, pa :)*

      Usuń
    2. Zobaczyłem dopiero po napisaniu swojej...pa.:)))***

      Usuń
  9. Dzień dobry w środę :)*
    Deszcz siąpi, dzień utknął w całkowitej szarówce, ale dość ciepło, piątka na plusie hardo się trzyma.
    Krótko przysiadam na poranną kawę i już za chwilę biegnę oglądać mokry świat. Może ktoś ma ochotę ze mną? ;)

    *** Z Tobą chcę oglądać świat***

    Z Tobą chcę oglądać świat
    Wśród wysokich błądzić traw
    Wtedy to wszystko to, to co widzę, czuję
    Naprawdę jest
    Kwitnie sad, powiał wiatr
    Tak jak śnieg sypnął kwiat
    Wszystko to naprawdę jest

    Z Tobą chcę oglądać świat
    Jaki piękny księżyc, patrz
    Widzisz to, to co ja, jakie to jest proste
    Wystarczy być
    Jaki świt, jaki blask, jaki śpiew, jaki ptak
    Wszystko to, to wszystko w nas

    Gdy Ty i ja, cały świat jest dla nas
    Gdy Ty i ja
    Zapach łąk, plaży piach, nocy mrok
    Światło dnia
    Wszystko to, gdy Ty i ja

    Wiem to, czuję, życie mnie nie mija
    Obok Ciebie ważna każda chwila
    Żyję znów, gdy jesteś tu
    W obłoku snów
    Piękny świat dziś znów ma sens
    Naprawdę jest to takie proste

    Spójrz jak wszystko się niezmiennie zmienia
    Nigdy dosyć tego zachwycenia
    Widzisz spójrz, znów zakwitł bez
    To wszystko jest
    Znów widzę sad , kwitnący sad
    Gdy płatków śnieg na nasze głowy spadł

    Z Tobą chcę oglądać świat
    Jaki piękny księżyc, patrz
    Widzisz to, to co ja, jakie to jest proste
    Wystarczy być
    Jaki świt, jaki blask, jaki śpiew, jaki ptak
    Wszystko to, to wszystko w nas

    Gdy ty i ja, cały świat jest dla nas
    Gdy ty i ja
    Zapach łąk, plaży piach, nocy mrok
    Światło dnia
    Wszystko to, gdy ty i ja

    Z tobą chcę oglądać świat
    Wciąż niezmiennie zmienny
    Z tobą chcę oglądać świat
    Co dzień niecodzienny świat

    - Jonasz Kofta, muzyka Zbigniew Wodecki. I śpiew w duecie - Zbigniew Wodecki & Zdzisława Sośnicka.

    http://www.youtube.com/watch?v=Shsgb_a09jo

    Udanego dnia i kolorowych myśli mimo nostalgicznej aury :)*

    OdpowiedzUsuń
  10. Bry.:)*

    o poranku...

    * * *...a u mnie [...] * * *

    ... jeszcze szara jesień
    zgnuśniała bura że tak powiem
    lecz jest nadzieja że przyniesiesz
    choć skrawek myśli kolorowej

    mgła znów przykryła wszystko wokół
    trudno cokolwiek w niej rozpoznać
    a nie jej winą że w tym mroku
    przychodzisz do mnie niczym wiosna

    już widzę ciebie w pierwszych pąkach
    w sasankach fiołkach i stokrotkach
    chciałbym je wszystkie w wiersz zaplątać
    w kolorach kwiatów dzisiaj zostań

    Autor - sam53

    oczywiste, że z Tobą :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry Jasieńku :)*
      Żebym tylko mogła... też dostałbyś wszystkie kolory kwiatów :)))

      Chcesz?

      Dostaniesz ode mnie to wszystko -
      dni złote ze słońca tiurniurą,
      gdy jesień z pajęczą nitką
      pokłoni się łąkom i górom.

      Dostaniesz kapelusz z błękitu,
      dwa słowa, że kocham i tęsknię,
      zaspane uśmiechy, gdy świtem
      zza okna zerkają promienie.

      Śpiew liści bukowych na wietrze,
      cienistych wąwozów wilgocie;
      z motylem ci miłość wyszepczę
      wśród miodnych zapachów nawłoci.

      I rośne polany, i zorze,
      obłoków pierzaste latawce -
      ja w strofy ci wszystko ułożę,
      na dzisiaj, na jutro, na zawsze.

      EP

      ... :)))*** i załącznik muzyczny...

      Aleksander Nowacki - Gdyby wszystkie kwiaty

      https://www.youtube.com/watch?v=--yVzE77XeA

      Miłego wieczoru :)*

      Usuń
  11. Dzień dobry Ewuniu, Jaśku ;-)
    Bardzo atrakcyjnie rozpoczęliście dzisiejszy dzień, widać, że humory dopisują ;-) Zachodnia na plusikach, słoneczna i błękitna. Cóż przy Waszych słowach można jeszcze dodać, chyba tylko o znajomości wirtualnej ;-)

    Internautka

    Wymarzona internautko wirtualna
    Zjawiłaś się na ekranie któregoś piątku
    Czat, gg, rozmowa banalna
    Zdania rwane bez ciągłości wątku

    Wymiana emaili, może Ona napisze
    Kolejne na czacie umówione spotkanie
    Bezmyślnie naciskam nieaktywne klawisze
    Jeszcze kilka godzin, przeklęte czekanie

    Takich spotkań w sieci było kilka
    Aż dnia pewnego coś zaiskrzyło
    Spędzane z nią godziny, to tylko chwilka
    I dziękuję losowi, że to się zdarzyło

    Integralną się stałem częścią komputera
    Ona po programach mych uczuć buszuje
    Zawsze kody dostępu trafnie dobiera
    Niekompatybilne zdarzenia resetuje

    Wręcz czuję jej palce na klawiaturze
    I na dysku serce bijące płomiennie
    Kiedyś compakt w nagrywarkę zanurzę
    Odtworzę jej miłość i zaloguję we mnie

    - Ryszard ( zosia piasta )

    Równie słonecznego dnia z radością i uśmiechem ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuziu :)
      Słońca dziś było niewiele, za to wieczór wygwieżdżony pięknie, ale przy tym temperatura już spadła do 0 stopni i po cichu skrada się przymrozek.

      Wieczór

      Wieczór jest wielkim wyciszeniem
      po trudach dnia, pośpiechu godzin
      można popatrzeć w lustro uczuć
      lotem fantazji obraz zrodzić.

      Och, niechby każdy był szczęśliwy
      wymową gestów, słów i czynów
      i aby bliskość była darem
      która nam daje moc olbrzymów.

      Autor: Maryla Polak (Maryla)

      Przyjemnego wieczoru w zaciszu domowym po trudach dnia :)))

      Usuń
    2. Dobry wieczór Ewuniu ;-)
      Wieczorne wyciszenie z mocą olbrzymów, pewnie każdy chciałby w sobie posiadać. Na razie jestem na etapie nauki ;-)

      Naucz mnie !

      Naucz mnie śmiać się radośnie
      I kochać mnie naucz na nowo
      Daj szansę mnie i wiśnie
      Pomaluj świat na różowo

      Naucz mnie grać w zielone
      Z mych oczu wyciśnij szczęścia łzy
      Sny zamień w marzenia spełnione
      Otul świat w pieszczot mchy i bzy

      Naucz mnie żyć we dwoje
      Zaraź uczuć wirusem
      Przekroczę Twej szkoły podwoje
      I stanę się jej prymusem

      - Ryszard ( zosia piasta )

      ...wieczory spędzam nad kartkami trudnego, ponurego miejscami, kryminału ;-) Swiąteczne zamieszanie przekładam na następny tydzień ;-) Cieplutko, serdecznie, do później :)))

      Usuń
    3. Miłej lektury Zuziu, żeby mi Cię tam jakiś kryminalista nie porwał... ;-)))
      ... a po ostrej lekturze zapraszam do krainy łagodności.

      Pukam wieczorem

      Kołatam lekko do drzwiczek serca,
      do zimy czasu mało zostało.
      Nie zajmę przecież zbyt wiele miejsca
      i wkomponuję się lekko w całość.

      Lutnią z nadziei zagram nad ranem,
      rozświetlę miejsce, gdzie mieszka czułość,
      popatrz na szyby, dziś rozpłakane.
      W kominku palę, by było miło.

      Przykryję lekko marzeń kocykiem,
      popieszczę strofą zgłodniałe dusze.
      Czasem z rękawa żartem posypię
      lub melancholią wieczorną wzruszę.

      Cicho więc stukam, przyjmij tułacza,
      niech swoje myśli w darze wieczornym
      złoży i swoje pióro zamacza
      w granacie nocy, by wiersz dać nowy.

      - annaG

      Dobrej nocy i spełnionych pięknych snów, do jutra, pa :)))

      Usuń
    4. ... :))) przebrnęłam przez trudny początek książki, teraz coraz łatwiej ;-))) A tak ogólnie rzecz ujmując, jestem duuuża dziewczynka, choć bohater też słusznego wzrostu ;-)))
      Podziwiam twórców, że potrafią "sypać" wierszami na każdą okazję i temat. O tej porze, to tylko...

      wieczorne haiku

      słońce już niżej
      ostatni trzepot skrzydeł
      motyl zasypia
      *
      rozmigotało niebo
      plejady złote
      mrużą powieki
      *
      wieczorny powiew wiatru
      kołysze do snu
      dzienne uśmiechy

      - annaG

      ... kołyszę do snu Twoje dzienne uśmiechy oraz te wieczorne i nocne, pa :)))

      Usuń
    5. ... uśmiech poranny przesyłam z podziękowaniem za nocne poezjowanie :)))

      Usuń
  12. Ojejku, zanim się obejrzałam w ferworze porządków... a tu już dzień uciekł, jakby go Kozaki goniły. Ciemna nocka panuje za oknem, czas więc i mnie go pożegnać, a moje Słowo będzie dzisiaj ze szlakiem naszych marzeń. Powędrujemy? :)))*

    ♥ .இڿڰۣ-ڰ

    *** Na szlaku naszych marzeń ***

    Naucz mnie słuchać twoich słów,
    chcę poczuć twego serca bicie.
    Naucz mnie patrzeć sercem znów
    i widzieć serce twe w zachwycie.

    Patrzeć w twe oczy roześmiane,
    twój głos jak z czułych nutek słyszeć.
    Chcę z tobą witać każdy ranek,
    każdego zmierzchu poczuć ciszę.

    Poczuć przyjaźni twojej przestrzeń,
    miłości czarę znów wychylić.
    Usiąść przy tobie bezszelestnie -
    żeby nie spłoszyć czaru chwii.

    W grudniowy mróz i w lipca skwarze
    być z tobą - jednym, niepodzielnym.
    Podążać szlakiem twoich marzeń
    i wszystkie nasze wspólne spełnić.

    - Iwa

    ♥ .இڿڰۣ-ڰ

    Dobranoc, dobranoc wszystkim i Tobie Najmilszy mój :)))* * * .. snów ciepłych, z najpiękniejszych szlaków marzeń :)))* * *

    ... i jeszcze zagram za moment...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a pokołyszę dzisiaj z Elżbietą Adamiak -

      *** Zanosi się na noc ***

      http://www.youtube.com/watch?v=6CBYcFQLCKw

      Wchodzę w twoje senne słowa
      Mrok mi ciebie podarował
      Ciszę sypią wiatry dookoła
      Ty mnie w nią znowu wołasz
      Chyba się zanosi na noc
      Dobranoc, dobranoc

      Wiatr powraca do marzenia
      Rozsypują się wszystkie słowa
      W milczeniu w sen ciebie wołam
      I pragnieniem wołam na noc
      Pewnie się zanosi na noc
      Dobranoc, dobranoc

      Kwitnie w moich włosach ręka
      I z pragnienia jestem cała
      Wszystko naokoło czeka
      Wszystko nas zapowiedziało
      Biorę ciebie z sobą na noc
      Dobranoc, dobranoc

      Mrok powietrza poodsłaniał
      I wiewiórki w naszych szeptach
      Dla nas się otworzył kamień
      Sen się sypie z niego na noc
      Sen się sypie z niego na noc
      Dobranoc, dobranoc.

      - słowa Bohdan Chorążuk, muzyka Tadeusz Woźniak

      ♥ .இڿڰۣ-ڰ

      ... "biorę ciebie z sobą na noc" i przytulam... najczulej :)))* * *

      Usuń
  13. Dobry wieczór na dobranoc.:)*

    I środa już się zbiera na spoczynek, a była słonecznie radosna. Jeszcze
    tylko "Słowo na Dobranoc" sama53 i w piosence i zapraszam w cieplutkie podusie...:)))*

    * * *...tylko pocałuj...* * *

    .....♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪.....

    Dzień dobry w świecie niewyspanych
    gdzie wszystkie ranne myśli we śnie
    a ciemnej nocy chłodny walec
    dźwiękiem budzika budzi dreszcze

    krople wciąż dudnią o parapet
    melodią wiatru chyba z wczoraj
    jak dobrze śpi się na kanapie
    nie mów że wstawać przyszła pora

    przenieśmy się do innej baśni
    niech dzień ze słońcem razem wstaje
    przy tobie miła już nie zasnę
    tylko ucałuj przed śniadaniem

    autor: sam53

    .....♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪.....

    I kołysanka na dziś - Engelbert Humperdinck - Help me make it through the night

    https://www.youtube.com/watch?v=u0uC05o5liE

    ***...Pomóż mi przetrwać noc...***

    https://www.youtube.com/watch?v=u0uC05o5liE

    Wyjmij wstążkę z włosów
    rozpleć je, niech opadną
    połóż je miękko przy mojej skórze
    jak kładzie się cień na ścianie

    Przyjdź i połóż się przy moim boku
    aż do brzasku poranka
    biorę od ciebie tylko twój czas
    Pomóż mi przetrwać noc

    Nie obchodzi mnie, co jest dobre lub złe
    nie będę próbował zrozumieć
    niech diabli wezmą jutro
    bo dziś potrzebuję przyjaciela

    Wczoraj odeszło i umarło
    a jutra nie widać
    i smutno być samemu
    Pomóż mi przetrwać noc

    Nie obchodzi mnie, co jest dobre lub złe
    nie będę próbował zrozumieć
    niech diabli wezmą jutro
    bo dziś Potrzebuję przyjaciela

    Wczoraj odeszło i umarło
    a jutra nie widać
    I smutno być samemu
    Pomóż mi przetrwać noc

    Nie chcę być sam
    pomóż mi przetrwać tę noc

    .....♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪.....

    Dobranoc dobranoc Wszystkim i Tobie Mileńka. :))) *** ..."Come and lay down by my side" ...najczulej...:))) * * *

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i znów w identycznym czasie razem :) dobranoc Kochanie, a przeczytaj i posłuchaj co wyżej... pa :)))***

      Usuń
    2. ..i podobna tematyka, noc itd.:)))***

      Usuń
  14. Witam w czwartkowy poranek:)*
    Tydzień się przepołowił i do świąt coraz bliżej :) Trochę mgły, za oknem niemrawe +2 st., ale na szczęście nic nie pada. Szata niebios bardzo ciemnoszara, spróbuję zatem lekko ją podmalować przy pomocy Michała Łanuszki i Andrzeja Sikorowskiego.

    Gdybym miał niebios wyszywaną szatę

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XHuRCOjhy3w

    Gdybym miał niebios wyszywaną szatę
    Z nici złotego i srebrnego światła,
    Ciemną i bladą, i błękitną szatę
    Ze światła, mroku, półmroku, półświatła,
    Rozpostarłbym ci tę szatę pod stopy,
    Lecz biedny jestem: me skarby -- w marzeniach,
    Więc ci rzuciłem marzenia pod stopy;
    Stąpaj ostrożnie, stąpasz po marzeniach.

    słowa W. B. Yeats, tłumaczył Stanisław Barańczak
    muzyka Michał Łanuszka

    ... udało mi się? To teraz zmykam w teren. Pogodnego, szybko upływającego dnia roboczego :)*

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzień dobry Ewuniu ;-)
    Dzień podmalowany przez Ciebie wygląda atrakcyjniej, a wywołałaś " do tablicy" słońce i marzenia ;-) Słońce już świeci, trochę nieśmiało, być może się ośmieli, a marzenia ...

    Tylko jedno pragnienie

    Tylko jedno pragnienie
    Nie widzialne, tajemne
    Pomknąć w ślad za promieniem
    W dal, trwającą beze mnie.
    A ty promieniej, bowiem
    Innego szczęścia nie ma -
    Niech ci gwiazda opowie
    Całą wiedzę promienia.
    A ja ci chcę powiedzieć,
    Że szept mój cię powiedzie
    Tam, gdzie w wiatru powiewie
    Promień tobie powierzę.
    To dzięki temu promień,
    Dzięki temu świetlany,
    Że szeptaniem ogromny
    Mamrotaniem ogrzany.

    - Osip Mandelsztam tłumaczenie Stanisław Barańczak

    ... Ewuniu, w marzeniach wszystko się udaje, trochę gorzej w realu. Zapewne, gdyby marzenia się spełniały, to o czym byśmy marzyli ??? ;-)
    Bezterminowe pracowite popołudnie, tak też bywa ;-) Cieplutkimi myślami jak marzeniami otulam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zuziu :)
      Ach, z tymi pragnieniami... no właśnie, życie swoje, a one nie śpią ;-))
      Znalazłam tę poranną perełkę autorstwa William Butler Yeats'a nie wiedząc nawet - wstyd się przyznać - że ten irlandzki poeta był laureatem Nagrody Nobla w 1923 r. Zupełnie nie znam jego twórczości, a wiersz w tłumaczeniu Stanisława Barańczaka zachwycił mnie lekkością pięknych metafor. Odkryłam jeszcze jeden niezwykły wiersz W.B. Yeats"a, również w tłumaczeniu Stanisława Barańczaka.

      Białe ptaki

      O, być z tobą wraz, ukochana,
      białym ptakiem na morskiej kipieli!
      Męczy nas blask meteoru,
      co, nim zgaśnie, płomieniem strzelił.
      Płomień gwiazdy błękitnej zmierzchu,
      zawieszonej na nieba krawędzi,
      Budzi smutek w sercach, najmilsza,
      którego nic nie odpędzi.

      Znużenie śle lilia i róża,
      marzycielki rosą okryte.
      Ukochana, nie śnij o blasku
      gwiazdy barwionej błekitem
      Ni o plomieniu, którym
      spadający meteor strzelił.
      Chciałbym się stać wraz z tobą
      białym ptakiem na morskiej kipieli!

      Spokoju nie dają mi wyspy,
      rozliczne wybrzeża Danajów,
      Gdzie czas zapomniałby o nas,
      gdzie troski nie docierają.
      Tam, z dala od róży i lilii,
      płomień tknąć by się nie ośmielił,
      Ukochana, dwóch białych ptaków
      unoszonych na morskiej kipieli.

      ... serdecznie, ciepło, z zadowoleniem, że czwartek, choć mżawkowaty, zapracowany i ponury, był dzisiaj do zniesienia:)))

      Usuń
    2. Dobry wieczór Ewuniu ;-)
      Jak bym chciała ptakiem polecieć wysoko, daleko w ciepło i pogodny nastrój ;-)

      Jak ptaki

      I tak mi dobrze kochany i nie
      chcę niczego więcej
      wyłączam myśli codzienne
      obrazy wytarte słowa
      rozkazy i zakazy
      nie słyszę ich i całej tej
      wrzawy dookoła
      nie widzę niczego i nie chcę
      otwierać oczu
      czuję że jestem w twoich
      ramionach i to mi wystarczy

      Czuję że jesteś
      unosimy się wysoko
      w obłokach
      i lecimy
      jak wole ptaki przed siebie
      tylko ty i ja

      - Ryszard Mierzejewski

      ... pozostańmy w tej fruwającej atmosferze i relaksujących snów ;-))) Dobranoc Poetyczna, do piątkowego ranka, pa :)))

      Usuń
    3. ... Zuziu, o tej godzinie to już tylko o gwiazdach ;-)

      Tłum gwiazd

      Tłum gwiazd iskrzący w firmamentu głębi,
      Patrzący w okno, trwogą mnie przenika.
      Myśli me, stado spłoszonych gołębi,
      Spieszy do ciebie jak do gołębnika...

      Przytul mnie mocno w mej trwodze dziecięcej,
      Weź twarz mą w ręce, mów mi o miłości -
      Mów mi, ty, który wiesz ode mnie więcej,
      Że niepotrzebnie boję się ciemności!

      Że owe straszne światło w okna ramie
      To tylko komnat miłosnych tysiące,
      Które czekają, lampami płonące,
      Aż wejdziem do nich, znowu ramię w ramię!

      - Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

      ... dobranoc Poetycka, snów pięknych jak poezja :)))

      Usuń
    4. Dzięki, witaj w nowym dniu :)))

      Usuń
  16. Dobry wieczór da dobranoc.:)*

    Czwartek i już nie cały tydzień do Świąt, a roboty nie ubywa. Na dodatek
    Morfeo już się do mnie uśmiecha, a jeszcze trza mi wydusić trochę liryki
    w "Słowie na Dobranoc przy pomocy Mariana Piechala i jego wiersza -

    * * *.....Oczy.....* * *

    ♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪

    Sny są od jawy dla marzeń łaskawsze.
    O sny na jawie się modlę:
    zabierz mnie, zabierz, o miła, na zawsze
    w oczu twych niebo pogodne.

    Noc odbijają i dzień mój dokładnie
    jak dwie przejrzyste krynice.
    Kiedy w nie spojrzę — siebie widzę na dnie,
    mną patrzą twoje źrenice.

    Siedmiokolory tęcz w nich się zdwajają,
    strumień podwójny nurt toczy
    i we mnie samym nurt zwielokrotniają
    pomnażające twe oczy.

    One zaś widzą, gdy na ciebie patrzę,
    kształt twój w mych oczach odbity.
    Niech w nich zostanie, zostanie na zawsze,
    dwojgiem mych powiek nakryty.

    ♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪

    a kołysanką będą pastrorałowe rady przedświąteczne - Andrzeja Sikorowskiego w Pastorałce Kulinarnej -

    https://www.youtube.com/watch?v=u4XKHi8Tp1E


    By rzeczywistość zmienić ponurą
    stuknęli się pokrywkami
    Robert Makłowicz, Pascal i Kuroń
    gotują barszcz z uszkami

    Potem mieszają orzechy z miodem
    i jeszcze karpia smażą
    opłatkiem dzielą się z narodem
    Wigilia z ludzką twarzą.

    Świąteczne gotowanie
    tylko na małym ekranie
    patrzą panowie, zarkają panie
    co się za chwilę stanie.

    Aż się zachwycił anioł
    jak smacznie i jak tanio
    a potem strzelił dla animuszu
    szklankę kompotu z suszu.

    Niebieska chmura płynie nad kuchnią
    zmieszana z solą i pieprzem
    no i nadzieja cicha że jutro
    wszystko się zmieni na lepsze.

    Że ością w gardle nic nam nie stanie
    nie będzie dziury w niebie
    bo najważniejsze świąteczne danie
    to przecież danie siebie.

    Pamiętaj więc staruszko
    i naucz się pacholę
    co szepczą ci na uszko
    przy wigilijnym stole
    niechby najbiedniej było
    niechby się wszystko przypaliło
    jednej nie może braknąć strawy
    od Helu do Warszawy
    ona nazywa się miłość

    ♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪

    Dobranoc dobranoc miłym Paniom.:))) * * * ...i zbawiennej nocki pod kołderką do poranka.¸¸❤¸¸ pa.:))) * * *

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .. no wlaśnie... a do mnie Morefusz tak się skutecznie uśmiechnął około 20-stej, że robotę wzięli diabli i dopiero teraz się przebudziłam, dobry wieczór :)*
      Zdążę jeszcze przed północkiem podać Słowo, za chwilę.

      Usuń
    2. ... a skoro barszcz już ugotowali Mistrzowie, to ja tylko ponucę sobie...z Chrisem Rea...

      ***Niebo***(Heaven)

      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=z0nCRZNHGLE

      Widzę koła skrętu
      Na zakurzonym torze
      Złapany w wir pustoszejących miejsc
      i pusta przestrzeń pomiędzy tam i z powrotem
      I raj będzie gdzieś
      To wciąż tak daleko
      Szczęście, postaw chłopcze na mnie
      Trzymaj się mojego uśmiechu na tak długo, jak możesz

      Niebo

      To wszystko jasne przed
      I to wszystko ciemne
      za życia na teraz, między mostami i znakami
      Jest jeszcze długa droga
      Ale wiedz, że to przecież jest nasze
      Szczęście, postaw chłopcze na mnie
      Trzymaj się mojego uśmiechu na tak długo, jak możesz

      Niebo.

      ✫¸.•°♥°•✫✫¸.•°♥°•✫

      Dobranoc, dobranoc wszystkim i Tobie Miły :)*** - już czas na czułe przytulenia... :)***

      Usuń
  17. Witam w piątek :)*
    Ciemno, deszczowo, wietrzne... a na termometrze +7 stopni. Trzeba się zebrać do codzienności i to szybko, bo zegar już mruczy niecierpliwie.
    Zostawię jeszcze do kawy kilka drobiazgów... z Michałem Bajorem

    *** Taka miłość w sam raz ***

    https://www.youtube.com/watch?v=bUvZKFutVqo

    Ona trwała nie długo, nie krótko
    Dla miłości najlepszy to czas
    Niosła tyle radości co smutku
    I wszystkiego w niej było w sam raz
    Tyle ile potrzeba słodyczy
    Przy czym wcale nie było jej brak
    Krzty goryczy, co jakby nie liczyć
    Nadawała wytworny jej smak

    Trochę chmur, trochę słońca
    Coś z początku, coś z końca
    Trochę pieprzu, ciut mięty
    Część dróg prostych, część krętych
    Ciut poezji, ciut prozy
    Trochę plew, trochę ziarna
    Taka miłość, taka miłość
    W sam raz, idealna

    Była taka dokładnie jak trzeba
    Miała zalet tak wiele jak wad
    Tyle piekła w niej było co nieba
    Taka miłość w sam raz, akurat
    Chyba zgodzisz się ze mną, kochana
    To rzecz pewna, jak dwa razy dwa
    Nasza miłość jest raczej udana
    Zażywajmy więc póki się da

    Trochę chmur, trochę słońca
    Coś z początku, coś z końca
    Trochę pieprzu, ciut mięty
    Część dróg prostych, część krętych
    Ciut poezji, ciut prozy
    Trochę plew, trochę ziarna
    Taka miłość, taka miłość
    W sam raz, idealna

    Choć nie zawsze nam miłość
    Swe uroki odkrywa
    Jednak jakby nie było
    Jest po prostu prawdziwa

    Trochę chmur, trochę słońca
    Coś z początku, coś z końca
    Trochę pieprzu, ciut mięty
    Część dróg prostych, część krętych
    Ciut poezji, ciut prozy
    Trochę plew, trochę ziarna
    Taka miłość, taka miłość
    W sam raz, idealna

    tekst Michał Bajor

    ... i już mnie nie ma. Dobrego humoru, "dusznej" pogody i uśmiechów na cały piątek :)*

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzień dobry Ewuniu ;-)
    Pięknie powiedziane - taka miłość, taka miłość w sam raz, idealna - zachwyca i pragnie się, aby była w nieskończoności ;-)))
    Dodam do niej ...

    Naznaczona Tobą

    zostawiam na wietrze
    niedomknięte myśli
    niech je do ciebie zaniesie
    nieskończonością mijania

    niech dotrą
    do obszarów niedostępnych
    bym mogła wciąż istnieć
    - w świecie
    który masz do ofiarowania

    bo ożywiłeś kolory codzienności
    zapaliłeś księżyc w moich oczach
    cielesną ekspresją -
    jednym wymownym gestem
    obudziłeś każde pragnienie

    i moje usta
    czule naznaczone tobą
    - są teraz święte

    - Gracjaa

    Słoneczka i radości na piątkowy, choć ciepły, to mocno zachlapany deszczem, dzień. Do spotkania, pa :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Zuziu :)
      U mnie cały dzień bardzo deszczowy, ale tak ciepły, że jeszcze chyba takiego grudnia nie przeżywałam. Cały dzień temperatura 10, 11 stopni, oczywiście na plusie. Nic mi jednak nie może zepsuć humoru w tak wspaniały dzień, jak w piątek :))) Przy tym jeszcze to był ostatni dzień w tym roku z wyjazdami w teren.
      A do grudniowej gwiazdki już całkiem blisko ;)

      Grudniowy powiew

      Jeszcze radosne cienie się sączą,
      między dębami promień harcuje
      a zima myśli, jakby tu zacząć
      srebrne igiełki wkuwać pod skórę.

      Sczerniały noski, co spadły z klonu,
      w listnym kobiercu gasną kolory,
      dymiący komin z pobliskich domów
      obłok na szaro sadzą usmolił.

      Zmoknięte okna deszczową strugą,
      smutno wpatrzone w bezlistne drzewa
      czekają zimy. A już niedługo,
      poeta biały stworzy poemat.

      Mróz pomaluje kwiaty na szybach,
      srebrzystą wiosną będą rozkwitać,
      śnieg białym puchem szlak poprzykrywa
      za listopadem, grudzień zawita.

      Grudniowa gwiazdka już całkiem blisko,
      szadź na choince każdej rozjaśni,
      oj, będzie działo się nad kołyską,
      choć to dopiero... w mej wyobraźni.

      - annaG

      ... pozdrawiam serdecznie, życząc zwolnienia tempa na wieczór i dobrego humoru Zuziu :)))

      Usuń
  19. Dobry wieczór na dobranoc.:)*

    Ciepło było, 11 stopni na plusie przy siąpiącym deszczu i ogarniającą
    cały dzień niesamowitą sennością, że zasypiałem za biurkiem.
    A teraz przyszła już pora dla "Słowa na Dobranoc" - Adama Jerzego
    Czartoryskiego (?)

    * * *...Anioł Erosa...* * *

    ..♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪..

    Każdym ruchem zachęcasz do < grzechu >
    i pozycje przybierasz ponętne,
    podkreślając w perlistym swym śmiechu,
    jakie czyny ci miłe i chętne.

    Bardzo dobrze, gdy ciało masz śliczne,
    sex-appeal i sylwetkę powabną,
    spodziewane rozkosze rozliczne ...
    Cerę piękną, a skórę jedwabną.

    Pożądaniem cię wezmę w ramiona,
    ręce splotę na twojej kibici ...
    Rozkosz ciał nas uniesie zdwojona
    i niejedna nas chwila zachwyci.

    To namiętność nas tak zauroczy.
    Między nami intymność powstanie.
    Coraz bliżej mych oczu twe oczy,
    coraz bliżej zaangażowanie.

    Już nie starczy mi dotyk twych dłoni.
    Nie wystarczy gorące spojrzenie.
    Lecz jest coś, co nas wzmacnia i chroni
    mnie i ciebie. To jest zrozumienie.

    To jest myśl, uchwycona w pół słowa.
    Zamiar, gest, wyczuwalny odruchem.
    Bo uczucie to w sercu zachowa
    wszystko, co niesłyszalne jest słuchem.

    Dobrze, że tak powabne masz ciało,
    po to by pożądania nie prysły ...
    Dla nas jednak ciał naszych za mało.
    Nam niezbędne są piękne umysły.

    Tak, jak duch zdrowy w zdrowym jest ciele
    - myślę , prawda mnie z tego nie zbodzie -
    Wiedz, kobieto, Erosa aniele,
    umysł piękny tkwi w twojej urodzie :))

    Skoro prawem kobiety oddanie
    serca, ciała, umysłu , rozumu ...
    To mam szansę. Ta ze mną zostanie,
    która tym się wyróżnia wśród tłumu. :))

    ..♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪..

    I kołysanka na dzisiejszą nockę - Music for Making Love - Special erotic song

    https://www.youtube.com/watch?v=X1AytE56JVg

    ..♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪..

    Dobraoc, dobranoc wszystkim i Tobie Najmilejsza moja.:))) * * *...a nad
    ranem zaśniemy po...¸¸❤¸¸:))) * * *

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór na dobranoc Jasieńku :)*
      To jest wiersz naszego częstego bywalca na Impresjach, Alexandra Czartoryskiego. Ktoś musiał pomyłkowo wpisać jako autora księcia Adama ;)
      U mnie pogoda taka sama... ona i ciężki tydzień nastraja mnie już tylko do wtulenia się w jasieczka. A do Słowa na pożegnanie dnia zaprosiłam dzisiaj Macieja Pinkwarta.

      *** Wczoraj ***

      Wczoraj księżyc zanosił tobie moje dobranoc
      płynąc sennie przez chmury do ciebie
      dziś gondolą wenecką nocą zaczarowaną
      w deszczu płynie mój uśmiech po niebie.
      I jak co dzień godzina przed północą się ściele
      kołdrą myśli, poduszką wspomnienia
      cichy dźwięk telefonu, i dwa słowa - niewiele,
      lecz jak gwiazda oświetla marzenia.

      ★♥★♥★

      Dobranoc, dobranoc wszystkim i Tobie Najmilszy mój :)))* * * ... "dwa słowa - niewiele", ale... najczulej :)))* * *

      ... jeszcze pokołyszę za chwilę...

      Usuń
    2. ... a dzisiejsza kołysanka to dwa w jednym, a nawet trzy :)* Tym razem do cudnego wiersza Tadeusza Kubiaka i kompozycji Władysława Szpilmana we wspaniałym wykonaniu Hanny Banaszak i Zbigniewa Wodeckiego.

      ★♥★♥★

      *** Ja jestem twoja ***

      http://www.youtube.com/watch?v=mfY6rA_V8PU

      Ja jestem twoja i tylko twoja,
      Jak w słoneczny dzień, w pogodny dzień twój cień.
      Spójrz, gaśnie lato nad ciszą zatok,
      Spójrz, błękitny ptak już daje znak, odlotu znak.
      Dźwięk strun, niech słyszę koncert ten dziś,
      Twój widzę cień, cień wiotki, lekki jak liść.
      Weź skrzypce swe, zagraj mi, zanucę śpiew,
      Biały żagiel gdzieś znikł w skrzydłach mew.
      Na pustej plaży o szczęściu marzę.
      Gdzie jest miłość, kto z nas wie?
      Powiedz, gdzie?

      Twe skrzypce jak czółno rzeźbione nokturnem strunami drżą.
      Nawet nie trzeba słów, gdy usłyszę je znów.

      Ja jestem twoja, na zawsze twoja,
      Jak w słoneczny dzień, w pogodny dzień twój cień.
      Spójrz, gaśnie słońce,
      Już milknie koncert.
      Nad zielenią strun jesieni szum, odlotu szum.
      Ty wróć, tak pragnę, pragnę cię dziś,
      Całuję cień, cień wiotki jak liść,
      Na brzegu tym czekam cię w czerwieni drzew,
      Skrzypce twe słyszę znów w krzyku mew.
      Noc, pustym brzegiem znów sama biegnę,
      Wiatr zaciera wśród deszczu nut ślady stóp.

      ★♥★♥★

      ... "Ty wróć, tak pragnę, pragnę cię dziś"... najczulej :)))* * *
      I do bardzo późnego poranka... :)*

      Usuń
  20. :)*
    ... nie śpię i już szykuję nowy wpis, a że będzie on bardziej "zdjęciowy", musi to jakiś czas potrwać.Proszę o cierpliwość :)*

    OdpowiedzUsuń