Powered By Blogger

czwartek, 30 lipca 2020

Lipiec. Rozkwit i narodziny.


Trochę moich lipcowych kwiatów z ogrodu. Fot. własne.

Wnuczce Zosi

Dziewiąta dwadzieścia pięć
słońce na dobre rozgościło się nad miastem
przyszłaś ze świergotem jaskółek
lipcowe liście szemrały upalne etiudy
jarzębiny pośpiesznie czerwieniły korale
wiatr kręcił piruety w obłokach

dziewiąta dwadzieścia pięć
to wyznaczona godzina
na wszystkie sprawy pod niebem
świat czekał na ciebie
na twoje stulone piąstki
pierwszy krzyk życia
zadziwienie i płacz

leśne dzwonki cichutko szeptały
Zo-sień-ka, Zo-sień-ka
na szczęście mamy i taty
na późne babcine szczęście
na radość istnienia
maleńkiej istoty

rośnij zdrowo kruszyno

Ewa Pilipczuk, 29.07.2020 r., w dzień narodzin Zosi

34 komentarze:

  1. Blogger zmienił całkowicie wizerunek, liternictwo i wszystko, co możliwe... No nic, może się przyzwyczaję, tylko po co to robić, kiedy stare jest lepsze od nowego. Odstępów między zdjęciami brak.
    A moja wnuczka Zosia przyszła na świat wczoraj, jestem wniebowzięta :)))*
    Moc serdeczności dla Wszystkich, zapraszam do lektury :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wstawiłam 7 zdjęć, a wkleiły się 3. No trudno, może powoli się nauczę.

      Usuń
    2. Dzień dobry, Babciu Ewuniu:)
      Najserdeczniejsze gratulacje dla Ciebie i dla Rodziców Zosieńki:)

      "rośnij zdrowo kruszyno"

      Babcia Ania:)

      Usuń
    3. Dobry wieczór, Babciu Aniu :)*
      Dziękuję gorąco za piękne życzenia :) Niech się spełnią.
      A Kruszyna urodziła się o czasie siłami natury, waży 3190 g i mierzy 53 cm. Obie dziewczynki zdrowe, jak na razie dobrze się czują. Z powodu Covid-19 niestety nie można ich odwiedzać w szpitalu. Syn nie mógł być przy Monice, o 7 rano odwiózł ją do szpitala i pożegnał pod drzwiami. Warował tak prawie trzy godziny, dopiero przed 10 dostał sms-a od Moniki :)
      Może już w sobotę będą w domu :)

      DZIECKO SIĘ RODZI
      K.I.Gałczyński

      I
      Głodne uszy toną w radościach
      jakich nie znał Bach ani jeden -
      bo jest szum na superwysokościach
      jakby z nieba nr 7.

      Ale jeszcze wyżej: nad tym szumem
      nad tym niebem świecącym modro,
      nad wieżami i kopułami
      Twoich oczu najwyższa mądrość

      II
      Czego tknę: lichtarza czy drzewa
      wszystko mówi: - jak instrument gram.
      Jest dźwięczniejsza niż "Boska Komedia"
      jest piękniejsza niż paryska Notre Dame

      ta noc jak morze muzyki
      ta noc o złotych ramionach
      ta noc pod oknami kliniki
      ta noc, gdy rodziła moja żona

      III
      U sufitu tyle skrzypiec! Wielki Boże
      skąd skrzypce pod moją strzechą?
      Nie śpię. I śpiewam. I jest mi tak dobrze
      jakbym był pozłacanym orzechem.

      Ciekawe: dziewczyna czy chłopiec?
      Powiedzcie, skrzypce czterostrunne!
      Wstanę, pójdę. Z radości się utopię.
      Bo przecież i tak nie umrę.

      IV
      Księżyc z nieba jak wańka-wstanka,
      a tu dzikie wino przez mur -
      i pędzą chmury - i z cygańska
      podzwania uprząż chmur;

      ech wy, chmury, zady bijące
      ogniem w gwarliwość beczki -
      chmury dzwoniące, chmury jak koncert,
      dzwoneczki - dla córeczki

      VI
      O dajcie mi te małe skrzypce,
      może na skrzypcach wygram
      wiatr i pochyłą ulicę i noc,
      co taka niezwykła

      Na moście stoję. Przez liście
      światło na smyk się sypie
      Słuchajcie: to córka nuci
      w czarodziejskim pudełku skrzypiec:

      "baba" i "tata" i "mama"
      i "bobo" - i nagle krzyk -
      o, skrzypko zwariowana!
      o, zwariowany smyk!
      (...)
      X
      Słońce wschodzi, głaszcze powietrze.
      Dziecko się rodzi. Szumi deszcz.
      Kwiat otwiera oczy w ogrodzie.
      Zorza wieże złotem okleja.
      Ptak ptaka strofuje w gnieździe.
      Gwiazda dzień dobry mówi gwieździe.
      Dziecko się rodzi.
      Dziecko się rodzi.
      Nasze dziecko się rodzi.
      Nadzieja.

      K.I. Gałczyński

      Serdecznie pozdrawiam i nieustająco zapraszam, Aniu :)*

      Usuń
  2. Gratuluję Rodzicom i Babciuni. Przyniosła sobie imię Michaliny, ale Zosia też ładne i częste w mojej rodzinie (babka i jej prawnuczka)
    Rośnij zdrowo Zosiu - na pociechę rodzicom i kochanej babci Ewy*

    https://www.youtube.com/watch?v=SogW3o8N7Dc

    ...Dla Zosieńki.

    :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie, Jasieńku, witaj :)*
      U góry "pod Anią" opisałam bardziej szczegółowo, jak to było z Zosią i przepiękny wiersz Gałczyńskiego "Dziecko się rodzi". Poczytaj, cudna poezja.

      Dziękuję za kołysankę :)))* Agnieszka Osiecka też piękną napisała:

      Kołysanka dla Okruszka

      Królu mój, Ty śpij, Ty śpij a ja
      Królu mój, nie będę dzisiaj spał
      Kiedyś tam, będziesz miał dorosłą duszę,
      Kiedyś tam, kiedyś tam
      Ale dziś jesteś mały jak okruszek,
      Który los rzucił nam
      Kiedyś tam, będziesz miał dorosłą duszę,
      Kiedyś tam, kiedyś tam
      Skarbie mój, Ty śpij, Ty śpij a ja,
      Skarbie mój, do snu Ci będę grał
      Kiedyś tam, będziesz spodnie miał na szelkach,
      Kiedyś tam, kiedyś tam
      Ale dziś jesteś mały jak muszelka,
      Którą los zesłał nam
      Kiedyś tam, będziesz spodnie miał na szelkach,
      Kiedyś tam, kiedyś tam
      Królu mój, Ty śpij, Ty śpij a ja
      Królu mój, nie będę dzisiaj spał
      Kiedyś tam, będziesz miał dorosłą duszę,
      Kiedyś tam, kiedyś tam
      Ale dziś jesteś mały jak okruszek,
      Który los rzucił nam

      Agnieszka Osiecka

      ... i Seweryn Krajewski - kompozycja i wykonanie:

      https://www.youtube.com/watch?v=49DTG7NKtGg&feature=emb_title

      Pięknego wieczoru, z serdecznym uśmiechem i przytuleniem :)***

      Usuń
  3. Zmęczona jestem dzisiejszymi wrażeniami, czas nam już chyba w podusie, bo padam z nóg.
    A na dobranoc - jedna z piękniejszych piosenek francuskich "Prière sans espoir"- Modlitwa bez nadziei - w wykonaniu Ireny Santor do muzyki Charlesa Danversa i tekstu Krystyny Wolińskiej pt.-

    * * *...Pocałunek...* * *


    https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=9xkXw6xScKI&feature=emb_logo

    Nim ustami dotkniesz ust
    I nim powtórzysz znów
    To, co jest pocałunkiem
    Zważ, że to połączy nas
    I będzie raz po raz
    Łączyło pocałunkiem

    I będziemy - ja i ty
    Miłości drogą szli
    Zaczętą pocałunkiem
    Gdy ustami dotkniesz ust
    Będziesz troszeczkę już
    Mój własny, własny mój

    Więc nim nasz beztroski flirt
    Inny przybierze styl
    W inną uderzy strunę
    Wiedz, że to poważna rzecz
    Początek serca spraw
    Twój ze mną pocałunek

    To w pamięci będzie trwać
    To będzie po nas znać
    Intymny pocałunek
    Gdy ustami dotkniesz ust
    Będziesz troszeczkę już
    Mój własny, własny mój

    * * * * *

    Dobrej, spokojnej nocki Wszystkim i Tobie, Skarbie mój :)))*** z czułym buziakiem i do jutra, pa :)))***

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry w ostatnim dniu lipca :)*
    Ucieka nam czas i nie sposób go dogonić... szkoda fatygi,sam nas dogania. Tyle się dzieje, nudy nie ma za grosz, ale pewnie to dobrze.
    Jeszcze nie praży, jeszcze nie pali, choć spłowiały błękit nie wróży chłodnego dnia.
    Ostatnio źle sypiam, a więc mocna kawa na złapanie pionu, a do niej deser w postaci przebudzanki z Edytą Geppert.

    Ajde Jano - Śpiewam życie

    Śpiewam - jestem, słyszę serca bicie
    Śpiewam serca, śpiewam duszy tajemnicę
    Tak jak czuję, najserdeczniej śpiewam życie

    Niechaj każdy dzień - niepustym dźwiękiem
    Brzmi radośnie, niechby smutno - ale pięknie
    Chcę, by los zaśpiewał razem ze mną tę piosenkę

    Czystym tonem, każdy dźwięk - dzień życia
    I niech płynie moja słodka tajemnica
    Jak dobrze śpiewem duszę ukołysać

    Słowa Andrzej Poniedzielski (przekład serbskiej ludowej pieśni)

    https://www.youtube.com/watch?v=HO2MA9LBWzc

    Wszystkiego dobrego na początek dnia i aż do jego końca, Kochani :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I łyczek poezji na końcówkę miesiąca...

      W dopełnieniu lipca

      Lipiec dopala się w purpurze
      płomiennych dalii i jarzębin,
      wieczorne cienie czas wydłuża
      fioletom dzwonków dając głębię.

      Tęskne melodie wiatr wygrywa
      wysokim trawom i mimozom;
      taflę jeziora połyskliwą
      dyskretnym listkiem złoci brzoza.

      Spójrz, słońca wokół jeszcze dosyć,
      pora promieni nie skończona.
      Dam ci smak jeżyn w kroplach rosy,
      odnajdę ciepło w twych ramionach.

      Ewa Pilipczuk
      :)*

      Usuń
  5. Sobotnie bry! :)*
    Trochę bardzo ładnych, malowniczych chmurek, słońce jeszcze leniwe, dopiero zaczyna się przez nie przedzierać. Rześko i przyjemnie, za oknem na tę chwilę 16 stopni. I tak trzymać do końca dnia! :)
    Poranna mocna czarna dla Wszystkich i Jonasz Kofta na deser jako przebudzanka.

    *** Dopóki wierzysz we mnie, miła... ***

    Dopóki wierzysz we mnie, miła
    W tym jest moja wielka siłą
    Wszystko byś mi wybaczyła
    Tylko jednej rzeczy nie
    Mogę wściec się i utytłać
    Paść na mordę, byłem wytrwał
    Byle małych świństw gonitwa
    Nie wciągnęła mnie

    Dopóki wierzysz we mnie, miła
    W tym jest moja wielka siła
    Choćbyś nic mi nie mówiła
    Ja to najserdeczniej wiem
    Kiedy czasem, ot tak, stwierdzam
    Taki pejzaż, trzeba pełzać
    Widzę twoje oczy we łzach
    Mam znów nogi dwie

    Dopóki wierzysz we mnie, miła
    W tym jest moja wielka siłą
    Co mi serce uskrzydliła
    Nauczyła mówić - nie!
    Wiem, upadnę nieraz jeszcze
    Nieraz głową mur popieszczę
    Ale w nasze życie zmieszczę
    Prawdę, której chcę

    Dopóki wierzysz we mnie, miła
    W tym jest moja wielka siła
    Z życiem mnie nie pogodziłaś
    Ale z samym sobą - tak
    Mam przy sobie gorzką pamięć
    Mam swój uśmiech, co nie kłamie
    Wiem, że już mnie nic nie złamie
    W nadchodzących dniach

    Jonasz Kofta

    ... i Michał Bajor, delikatnie...

    https://www.youtube.com/watch?v=xDhFcxeJa70

    Dobrego dziś, Kochani, ze zdrowiem i uśmiechem na cały dzień :)*

    OdpowiedzUsuń
  6. Bry, jak zawsze obarczone sobotnią robotą.:)*

    Usiadłem na chwilkę by pokazać się na Impresjach i co nieco
    zagrać. A zagram dość ciekawego Kamila Bednarka z jego tekstem
    i muzyką zespołu w składzie: Kamil Bednarek, Piotr Stanclik, Piotr Bielawski, Radek Szyszkowski, Maciek Pilarz -

    ***...Spragniony...****

    https://www.youtube.com/watch?v=kze7hw-uOMY

    Spragniony oddechu
    Znużony snem
    W niebezpiecznym pośpiechu
    Szukam cię
    Spragniony oddechu
    Znużony snem
    W niebezpiecznym pośpiechu
    Czuję cię

    Jak spragniony snu
    Powoli zmierzam do granic
    Znoszących mój ból
    Mimo że jesteś tu

    Jak spragniony snu
    Powoli zmierzam do granic
    Znoszących mój ból
    Mimo że jestem tu
    Ten świat oszalał

    Spragniony oddechu
    Znużony snem
    W niebezpiecznym pośpiechu
    Słucham cię
    Spragniony oddechu
    Znużony snem
    W niebezpiecznym pośpiechu
    Kocham cię

    Jak spragniony snu
    Powoli zmierzam do granic
    Znoszących mój ból
    Mimo że jesteś tu

    Jak spragniony snu
    Powoli zmierzam do granic
    Znoszących mój ból
    Mimo że jestem tu
    Ten świat oszalał

    Jak spragniony snu
    Powoli zmierzam do granic
    Znoszących mój ból
    Mimo że jesteś tu

    Jak spragniony snu
    Powoli zmierzam do granic
    Znoszących mój ból
    Mimo że jestem tu
    Ten świat oszalał.

    Gościnnie wystąpił IGOR HERBUT.

    * * *

    A teraz posłuchajmy gitary instrumentalnej granej przez gitarzystę posługującym się nickiem - geoffers47 utworze
    "My Friend the Wind" Demisa Roussosa -

    https://www.youtube.com/watch?v=Yynz8D7KKlA

    * * *

    ...i dalej geoffers47 - "Send me an Angel" - Wyślij mi Anioła

    https://www.youtube.com/watch?v=mB-cc9BVtk8

    * * *

    i jeszcze geoffers47 - "Rock n Roll is King" - Rock n Roll jest królem

    https://www.youtube.com/watch?v=QX2VLO1oECY

    * * *

    ***...Amazing Grace...*** - geoffers47

    https://www.youtube.com/watch?v=LnM6yDuaa5o

    * * *

    i następny utwór geoffers47- "Wind Beneath My Wings" - Wiatr
    pod moimi skrzydłami -

    https://www.youtube.com/watch?v=Ip0098xRI5I

    A śpiewała tę piosenkę Bette Midler-

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=202&v=i-T1h7J0R-Q&feature=emb_logo

    ***...Wiatr pod moimi skrzydłami...***

    To musi być zimno, tam w moim cieniu,
    nigdy nie ma światła słonecznego na twojej twarzy.
    Byłeś zadowolony by pozwolić mi świecić, taki jest twój sposób.
    Zawsze szedłeś krok z tyłu.

    Więc, to ja miałam całą chwałę,
    kiedy ty miałeś całą siłę.
    Piękna twarz bez imienia, na tak długo.
    Piękny uśmiech, by ukryć ból.

    Czy kiedykolwiek wiedziałeś, że jesteś moim bohaterem,
    i wszystkim czym chciałabym być?
    Mogę latać wyżej niż orzeł,
    bo jesteś wiatrem pod moimi skrzydłami.

    Być może pojawiły się niezauważone,
    ale ja mam to wszystko w moim sercu.
    Chcę żebyś wiedział, znam prawdę, oczywiście, że wiem to.
    Byłabym niczym bez ciebie.

    Czy kiedykolwiek wiedziałeś, że jesteś moim bohaterem?
    Jesteś wszystkim czym pragnęłabym być.
    Mogłabym latać wyżej niż orzeł
    bo jesteś wiatrem pod moimi skrzydłami.

    Czy kiedykolwiek powiedziałam ci, że jesteś moim bohaterem?
    Jesteś wszystkim, wszystkim czym pragnęłabym być.
    Oh, i ja mogę latać wyżej niż orzeł,
    bo jesteś wiatrem pod moimi skrzydłami
    Ponieważ jesteś wiatrem pod moimi skrzydłami.

    Oh, wiatr pod moimi skrzydłami.
    Ty, ty, ty, ty jesteś wiatrem pod moimi skrzydłami.
    Lecę, lecę, odlatuję. Pozwól mi lecieć tak wysoko.
    Oh, ty, ty, ty, wiatr pod moimi skrzydłami.
    Oh, ty, ty, ty, wiatr pod moimi skrzydłami.

    Latać, latać, latać wysoko na niebie,
    Prawie tak wysoki by dotknąć nieba,
    Dziękuję, dziękuję,
    dziękuję Bogu za ciebie, wiatr pod moimi skrzydłami.

    ❤️✿❤️

    Powiem już dobranoc wszystkim i Tobie Najmilejsza Moja, bo się
    zasiedziałem.:)))*... z całusem słodkim❤️* pa do jutra. :)))***


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, Słoneczko :)*
      A ja wczoraj urwałam się z miasta na wycieczkę do Gardzienic. Wróciłam późno, zajrzałam jeszcze do moich dzieciaków, a potem to już padłam, jak mucha.
      Piękny koncert mam do pierwszej kawy, już zamieniam się w słuch.
      Dzięki stokrotne :)))***

      Usuń
  7. Dzień dobry w pierwszą niedzielę sierpnia :)*
    Od świtu już błękit ze słońcem na full screen, chyba sierpień częstuje nas na początek upalnym dniem...
    Leniwa, niedzielna kawa na postawienie do pionu i -

    Zapachy

    W cichych rankach sierpnia
    mgły pachną tęsknotą
    śliwkowym powidłem kusił babci kredens
    w woniach ulotności spadną liście złote
    z zaoranych ściernisk
    powieje zasiewem

    W jasnym miodzie nawłoć
    ukrywa spełnienie
    miłość pachnie różą pajęczyna rosą
    zapach słowa „kocham”
    zamknął się wspomnieniem

    W aromacie kawy
    tonie piąta osiem

    Ewa Pilipczuk

    ... jeszcze muzyczne dzień dobry - Good Morning- Lionel Richie.

    http://www.youtube.com/watch?v=-9Yxg2Q2MX0

    Udanej niedzieli Wszystkim, nie przebywajcie zbyt długo na słońcu, Kochani :)*

    OdpowiedzUsuń
  8. Nikogo nie było w niedzielę i poniedziałek... a to już wtorek, witam serdecznie :)*
    Pochmurny poranek i leniwie snujące się mgiełki sierpniowe... po dwudniowym skwarze cudowne orzeźwienie i może wreszcie coś popada, bo susza już zaczyna dokuczać ziemi.
    Lato już chyba po połowie, no to na początek dnia niech będzie tak:

    Po połowie

    Lato upałem jeszcze dyszy,
    czerwienią maków na ugorach,
    malwy, dozorcy sielskich rycin
    wtrącają się w skwierczący chorał

    spłowiałą nutą. W zapomnienie
    odeszły ranki z ptasim głosem.
    Strofy powoli z wiosny pielę,
    bo pora szczodra już w owoce.

    Tylko czasami w sen nad ranem
    wkrada się bez, jak lila obłok
    ...może to wrzosy? Nie wiem, ale
    jesień też piękna,
    jeśli z tobą.

    Ewa Pilipczuk

    I delikatna przebudzanka do kawy Joe Dassin - On se connait par coeur - Ty, ja i muzyka.

    http://www.youtube.com/watch?v=kA4XSlWWUlk&feature=related

    Udanego dnia kto pracuje, kto odpoczywa... ze wszystkimi urokami późnego lata :)))***

    OdpowiedzUsuń
  9. I kolejny dzień znika nam z kalendarza...
    Pozwolę sobie zakończyć go inaczej niż zwykle

    Klasyk zawsze na czasie... tę cudną fraszkę dedykuję (cośkolwiek ocenzurowawszy) adwersarzom Janusza Gajosa 😜
    JULIAN TUWIM - NA PEWNEGO ENDEKA CO NA MNIE SZCZEKA

    Próżnoś repliki się spodziewał
    Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
    Nie powiem nawet "Pies cię j...ał",
    bo to mezalians byłby dla psa.

    Julian Tuwim

    )))*

    Spokojnych snów, moi Mili, do jutra, pa :)***

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry w środku tygodnia :)*
    Późnoletnie mgiełki snują się jeszcze nad horyzontem, ale promieni coraz więcej. Póki co, cieszymy się jeszcze latem, choć dzień już krótszy o półtorej godziny, a na drzewach już gdzieniegdzie widać złotawe listki. Upały i susza przyspieszają w tym roku jesień...
    Na razie za oknem 18 stopni i trochę delikatnych chmurek na niebie. A że śliwek już pełno w ogrodach, dziś do kawy zaserwuję piękną poezję Leszka Długosza.

    *** Dzień w kolorze śliwkowym ***

    Po czerni jeżyny
    Po liściu kaliny
    - Jesień, jesień już
    Po ciszy na stawie
    Po krzyku żurawi
    - Jesień, jesień już
    Po astrach, po ostach
    To widać, to proste że
    - Jesień, jesień już
    I po tym że wcześniej
    Noc ciągnie ze zmierzchem
    - Jesień, jesień już

    Po pustym już polu
    Po pełnej stodole
    - Jesień, jesień już
    Strachowi na wróble
    Już nad czym się trudzić?
    - Jesień, jesień już
    I po tym że w górze
    Wiatr wróży kałuże, tak
    - Jesień, jesień już
    I po tym że przecież
    Jak zwykle, po lecie
    - Jesień, jesień już

    Ach, ten dzień w kolorze śliwkowym!
    - Berberysu i głogu ma smak...
    Stawia drzewom pieczątki
    - Żeby było w porządku
    Że już pora
    Że trzeba iść spać...
    A my tak - po kieliszku, po troszeczku
    Popijamy calutki ten dzień
    - Próbujemy nalewki
    Z dzikiej róży, z porzeczki
    Żeby sprawdzić - czy zimą
    To wypić się da?...
    - To się w głowie nie mieści
    Że tak szumi szeleści
    Tak bliziutko, o krok, prawie tuż
    Głębokimi rzekami, pachnącymi szuwarami
    Idzie jesień
    I prosto w nasz próg...
    - Ale co tam! przecież taka jesień złota
    Nie jest zła!
    - Ale co tam! Przecież taka jesień złota
    Niechaj trwa...

    ... i muzycznie: Leszek Długosz - Dzień w kolorze śliwkowym

    https://www.youtube.com/watch?v=uqpRHFIbBho

    Pomyślnego dnia dla Wszystkich, z nieuciążliwą, sierpniową aurą :)*

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobry wieczór na dobranoc.:)*

    Takie upały jak dziś mnie dobijają. Ale siedzę w domu przy
    zamkniętych oknach i pracujących wentylatorach co dało tylko
    domową temperaturę o osiem stopni mniej niż na zewnątrz.

    A kołysankę na dobrano wykonają MIchael Bolton - śpiew i gitarzysta geoffers47 w wersji instrumentalnej tego samego utworu - "A love So Beautiful" - Miłość taka piękna

    https://www.youtube.com/watch?v=YJp3c4yvBMI&list=RDYJp3c4yvBMI&index=3

    Letnie słońce zaszło
    na nasza miłość dawno temu
    Ale w moim sercu czuje,
    te sama, dawna poświatę

    Miłość tak piękną
    W każdym sensie
    Pozwoliliśmy jej odejść w dal
    Byliśmy zbyt młodzi by zrozumieć
    Aby kiedykolwiek wiedzieć
    Ze kochankowie oddalają się od siebie
    Tak dzieje się z miłością

    Miłość tak piękną
    Miłość tak słodką
    Miłość tak piękną
    Miłość dla Ciebie i dla mnie

    Kiedy myślę o tobie
    Zapadam w miłość ponownie
    Miłość tak piękną
    W każdym sensie
    Miłość tak piękną
    Pozwoliliśmy jej odejść w dal

    I kiedy myślę o tobie
    Zapadam w miłość ponownie
    Miłość tak piękną
    Pozwoliliśmy jej odejść w dal.

    ❤️✿❤️

    i wersja intrunentalna -

    https://www.youtube.com/watch?v=JZvICmr8DT4

    * * *

    Dobranoc wszystkim i Tobie Miła.)))*** -pewnie i Ciebie upał
    'dopiekł'...zatem słodkie pa.:)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Jasieńku :)*
      Urwałam się na wagary na cały weekend od Lublina i jego spraw i pojechałam na wycieczkę do Sandomierza. Poszłam śladami Wiesława Myśliwskiego... zobaczyłam, jak wygląda świat przez Ucho Igielne 😊 Czasem trzeba odpocząć od lubelskich krajobrazów, komputera i internetu.
      Wróciłam wczoraj wieczór, nad Lublinem rozpętała się straszliwa nawałnica z burzą i trąbą powietrzną. Drzewa fruwały, jak zapałki, powyrywany bruk i asfalt, ulicami płynęły potoki, łączności z siecią nie było. Dopiero dziś mam internet i mogę cośkolwiek napisać.
      Za chwilkę wybieram się na cmentarz, bo tam ponoć poleciały drzewa i gałęzie, zniszczone groby i pomniki.
      I znowu potworny upał... dam znać wieczorem, co tam się stało.
      Na razie ściskam i buziaki z podziękowaniem ślę za piękną muzę :)))***

      Usuń
  12. Bry poniedziałkowe i witam serdecznie. :)***

    A ja miałem cały weekend spaprany przez samochód. Całe szczęście,
    że nawalił przed domem. Wysiadło mi chłodzenie, aż płyn hamulcowy się zagotował, ale dziś o 16:OO odbieram go
    z warsztatu.
    Do warsztatu trzeba było zaholować, a wszystko przez wiatrak,
    który przestał się kręcić.

    A dobry dzień Barbra Streisand i jej "Woman in Love" - Zakochana kobieta.-

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=133&v=rhtK4VeNaxs&feature=emb_logo

    ***...Zakochana kobieta...***

    Życie jest chwilą w przestrzeni,
    Kiedy marzenia przepadną
    Jest bardziej osamotnionym miejscem.
    Całuję poranek na pożegnanie,
    Ale w środku wiesz
    nigdy nie wiedzieliśmy czemu...

    Droga jest wąska i długa
    Kiedy oczy się spotykają,
    A uczucie jest silne...
    Odwracam się od ściany.
    Potykam się i upadam,
    ale daję Ci to wszystko!.

    Jestem zakochaną kobietą
    I zrobiłabym wszystko,
    Żeby zabrać Cię do swojego świata
    I tam Cię zatrzymać.
    To jest prawo, którego bronię
    przez cały czas
    Co mam zrobić?

    Z Tobą na zawsze moim
    W miłości nie ma miary czasu.
    Zaplanowaliśmy to wszystko na początku,
    że Ty i ja żyjemy
    w naszych sercach.

    Mogą nas dzielić oceany,
    Czujesz moją miłość?
    Słyszę, co mówisz.
    Żadna prawda nie jest kłamstwem.
    Potykam się i upadam
    ale daję Ci to wszystko!

    Jestem zakochaną kobietą
    I zrobiłabym wszystko,
    Żeby zabrać Cię do swojego świata
    I tam Cię zatrzymać.
    To jest prawo, którego bronię
    przez cały czas
    Cóż mam zrobić?

    Jestem zakochaną kobietą
    I mówię do Ciebie
    Wiem jak się czujesz
    Co kobieta może zrobić?
    To jest prawo, którego bronię
    przez cały czas

    Jestem zakochaną kobietą
    I zrobiłabym wszystko,
    Żeby zabrać Cię do swojego świata
    I tam Cię zatrzymać.
    To jest prawo, którego bronię
    przez cały czas
    Co mam zrobić?

    No to do wieczora, jak nie zaśpię, bo od czwartej jestem na nogach.;)))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że już w porządku... a to Ci zgotował hopsztosa!
      Ja też zmordowana dzisiejszym dniem, ale groby moich bliskich na szczęście nie ruszone, choć drzew powalonych było sporo. Padam już na noc... I ze słowem na dobranoc z miniaturką Tomasza Jastruna -

      * * *...Uśmiech

      Chciałbym
      Zamieszkać w kąciku
      Twoich ust

      Abyś nagle
      Zmarszczyła mnie
      Swoim uśmiechem

      Tak pogodzę się
      Ze starością

      ❤️ܓ

      I kołysanka Wandy Warskiej... by łatwiej pogodzić się ze starością. co słusznie zauważył wyżej - Tomasz Jastrun -

      ***...Czas...***

      https://www.youtube.com/watch?v=OG2ATh481zI&list=RDOG2ATh481zI&start_radio=1

      Czas się w kółko kręci wciąż
      Czas ci nie pozwoli siąść
      Czas ucieka, gonisz go
      Czas to pieniądz, tak go zwą
      Z czasem giną ludzie też
      Giną lwy i ginie jeż

      Czas tak bardzo zmienia nas
      Czas pomyśleć o tym raz
      Czas zabierze miłość twą
      Czas to złodziej, tak go zwą
      Z czasem giną ludzie też
      Giną lwy i ginie jeż

      Czasem bawisz, śmiejesz się
      Czasem długi jest twój dzień
      Czasem ktoś w ramiona wpadł
      Czas to zniszczył, czas to skradł
      Z czasem giną ludzie też
      Giną lwy i ginie jeż

      Czas z tym czasem zrobić coś
      Może tym się zajmie ktoś
      Czas najwyższy, czas by czas
      Nie tak prędko zmieniał nas
      Z czasem giną ludzie też
      Giną lwy i ginie jeż

      Raz, dwa, trzy, cztery, pięć...

      ❤️ܓ

      Dobranoc, dobranoc wszystkim i Tobie Słonko moje :)))*** i pa do pierwszej kawy.:)))***

      Usuń
    2. oj, link nieaktywny... ale to też piękne: "Oczy nasz niebiesko-zielone"

      https://www.youtube.com/watch?v=RRxSQQRlbRY

      Usuń
  13. Bry we wtorek.:)*

    A powitają go Renata Przemyk i Artur Andrus piosenką pt.

    ***...Nie mam żalu...***

    https://www.youtube.com/watch?v=T4lJcUTMpK0

    Niczego nie chcesz poza mną od losu
    Najgorszy to sposób
    Nie możesz bardzo tak się przyzwyczajać
    To dla mnie jest kara
    I nawet wtedy gdy mnie nie dotykasz
    To patrzysz i wzdychasz
    A słowo złe co między nami stanie
    Ty puszczasz w niepamięć
    Gdy staję się dla ciebie już nałogiem
    To wolę iść z wrogiem
    I czuję blisko twój nieziemski lament
    Więc znikam na amen
    Przez ciebie wszyscy prawie tracą szanse
    Chcesz mieć mnie awansem
    Bez ciebie już nie mogę zrobić kroku
    Daj wreszcie mi spokój
    Podobać chcesz mi się na każdy sposób
    Gdzie ty masz kręgosłup
    O moich ustach marzysz bez wytchnienia
    Miej trochę sumienia
    Nie możesz się powstrzymać od dawania
    Ja tego zabraniam
    Bo myślę o tym tylko co ja zrobię
    Gdy przyjdzie dać tobie
    Nie mam żalu do nikogo
    Sama sobie krzywdę zrobię
    Gdy odejdzie jedno z dwojga
    Kto pomyśli źle o tobie
    Mam dosyć twoich zagrań politycznych
    Wysiadam psychicznie
    To wbrew logice nie do pomyślenia
    Że ty się nie zmieniasz
    I choćbyś przez to dziurę miał w biografii
    Już za mną nie trafisz
    A skoro więcej nic już się nie stanie
    To żegnaj kochanie
    Nie mam żalu...

    * * *

    Miłego na cały wtorek.:)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bry, Słoneczko :)*
      Jak miło powitać dzień, gdy się posłucha tak pięknych kompozycji... dziękuję, Jasieńku :)*
      Chyba szykuje się nam kolejny, upalny dzień. Sierpień nie odpuszcza...
      Poranna mocna czarna dla Wszystkich i Jonasz Kofta na deser jako przebudzanka.

      *** Dopóki wierzysz we mnie, miła... ***

      Dopóki wierzysz we mnie, miła
      W tym jest moja wielka siłą
      Wszystko byś mi wybaczyła
      Tylko jednej rzeczy nie
      Mogę wściec się i utytłać
      Paść na mordę, byłem wytrwał
      Byle małych świństw gonitwa
      Nie wciągnęła mnie

      Dopóki wierzysz we mnie, miła
      W tym jest moja wielka siła
      Choćbyś nic mi nie mówiła
      Ja to najserdeczniej wiem
      Kiedy czasem, ot tak, stwierdzam
      Taki pejzaż, trzeba pełzać
      Widzę twoje oczy we łzach
      Mam znów nogi dwie

      Dopóki wierzysz we mnie, miła
      W tym jest moja wielka siłą
      Co mi serce uskrzydliła
      Nauczyła mówić - nie!
      Wiem, upadnę nieraz jeszcze
      Nieraz głową mur popieszczę
      Ale w nasze życie zmieszczę
      Prawdę, której chcę

      Dopóki wierzysz we mnie, miła
      W tym jest moja wielka siła
      Z życiem mnie nie pogodziłaś
      Ale z samym sobą - tak
      Mam przy sobie gorzką pamięć
      Mam swój uśmiech, co nie kłamie
      Wiem, że już mnie nic nie złamie
      W nadchodzących dniach

      Jonasz Kofta

      ... i Michał Bajor, delikatnie...

      https://www.youtube.com/watch?v=xDhFcxeJa70

      Dobrego dziś, ze zdrowiem i uśmiechem na cały dzień :)*

      Usuń
  14. Dobry wieczór na dobranoc. :)*

    Lato w pełni i wydaje się, że przesadza z upałami, a ja tak nie
    znoszę temperatur powyżej 25°C. To tyle mojej skargi i już
    przechodzę do kołysanki wyśpiewanej przez Katarzynę Cerekwicką
    z tekstem Jacka Cygana i muzyką Szymona Wysockiego -

    ***...Kobieta jest jak księżyc...***

    https://www.youtube.com/watch?v=kdV0V-6ZixQ

    Tak kocham cię jak Paryż kocham w deszcz
    Kocham cię jak Kraków w letni zmierzch
    Kocham cię inaczej z każdym dniem
    Światło drga i zmieniam się
    Więc chwytaj każdą z chwil
    Dwóch takich samych nie zna nikt

    Wiedz o tym że kobieta jest jak księżyc
    Raz pochmurna raz pogodna pośród gwiazd
    Ciesz się z tego że oświetlam twoją drogę
    Ja mam na to czas

    Tak kocham cię jak Londyn w mokrej mgle
    Kocham cię jak Siene w każdym śnie
    Kocham jak Kazimierz w noc i w dzień
    Zawsze tak jak sama chcę
    Więc chwytaj każdą z chwil
    Dwóch takich samych nie zna nikt.

    * * *

    I dalsze przedpremierowe dwie kołysanki w wykonaniu Natalii Kukulskiej do muzyki Fryderyka Chopina - pierwsza to "Etiuda E-dur" z tekstem Meli Koteluk.

    ***...Z wyjątkiem nas...***

    https://www.youtube.com/watch?v=YqzzdaThEso


    Daleko stąd i blisko tak
    Wiśniowy sad labirynt kwietnych drzew
    Kolibrów raj

    Nie będziemy już żałować wiśni
    By chwili móc szansę dać

    Był sobie raz różany raj
    Lecz świat od dawna z róż nie wróży nam
    Przed siebie gna

    To nie czas żałować róży
    To jak chcieć przytulić chmury
    Róży nie żałuje przecież nikt gdy płonie las
    Nikt z wyjątkiem nas
    Nikt nie bierze już istnienia róż na pierwszy plan

    Kwitnący sad tak krótko trwa
    Kolibra pieśń dolewa życia
    I wybrzmiewa w nas

    To nie czas żałować wiśni
    Dawno by i tak przekwitły
    Jest tysiące spraw pilniejszych wśród kwitnących drzew
    Nikt z wyjątkiem nas
    Gdy księżyca nów
    Nie bierze już poważnie róż gdy płonie las
    Z wyjątkiem nas

    * * *

    ...i druga kompozycja "Polonez As-dur" Słowa: Natalia Kukulska

    Muzyka: Fryderyk Chopin
    Aranżacja: Paweł Tomaszewski

    ***...Poczuj to...***

    https://www.youtube.com/watch?v=R0OtzzL_gH4

    Poczuj to
    Przecież tego właśnie chcesz
    Zarumienić każdy poszarzały dzień
    Odwagę miej

    Poczuj to
    Doceń nienazwaną moc
    Możesz góry przenosić
    I nic nie zatrzyma lawiny
    Co spada tu z chmur

    Podniebny zaprzęg
    Unosi nas na skrzydłach snów
    Złapał nas
    Strzałę amora potrafił precyzyjnie wbić
    Wcale nie ślepy los
    Wiedział jak i gdzie
    Znał wszystkie
    Czułe struny

    Kocham to
    Czuję znów mrowienie rąk
    Przyspieszony oddech
    Ten motyli szmer schowany gdzieś

    Kocham to
    Kiedy lekko robi się
    Wtedy nic już nie liczy się
    Nic nie zatrzyma lawiny
    Co spada tu z chmur

    Podniebny zaprzęg
    Unosi nas na skrzydłach snów
    Złapał nas
    Strzałę amora potrafił precyzyjnie wbić
    Wcale nie ślepy los
    Wiedział jak i gdzie
    Znał wszystkie
    Czułe struny

    Są tu gdzieś bezdomne słowa
    W niemej poczekalni już ustawiły się
    Są osierocone gesty
    Co zgubiły drogę i swój cel
    Są nieposkładane myśli
    Dryfujące tam gdzie pewność i tam gdzie sens
    Są uczucia w labiryntach snów
    Nadchodzą choć błądziły gdzieś
    Są przymknięte jeszcze oczy
    Wzrok płochliwy bardzo wolno wyostrza się
    Są westchnienia między nami
    Gdy pulsuje szybciej w żyłach krew

    Wierzę w to
    Że cokolwiek stanie się
    Tajemnicza jeszcze droga
    Kiedyś nada temu sens

    Wierzę w to
    Że najmniejszy nawet ślad
    Zawibruje miłością
    I nic nie zatrzyma lawiny
    Co spada tu z chmur

    Podniebny zaprzęg
    Unosi nas na skrzydłach snów
    Złapał nas
    Strzałę amora potrafił precyzyjnie wbić
    Wcale nie ślepy los
    Wiedział jak i gdzie
    Znał siłę czułych strun
    Poczuj je
    Usłysz ten znajomy dźwięk

    * * *

    Powiem, że jestem zauroczony kompozycjami Natalii Kukulskiej...
    piękne. Płyta ukaże się 28.08.2020 r.

    Dobranoc, dobranoc Najdroższa moja.:)))*** Pomarzmy jeszcze przy muzyce przed snem.:)))***


    https://www.youtube.com/watch?v=R0OtzzL_gH4

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jakie piękne kołysanki :)*
      Już nie miałam nadziei, że ktokolwiek zajrzy i również zmęczona upałem zasnęłam jak długa. Ostatnio jestem bardzo zarobiona, ktoś musi pomagać w pracy młodym rodzicom, a upały jeszcze dopełniają zmęczenie. Nie znoszę tego i czekam na umiarkowane lato.
      Kukulska bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła :) Nie znałam jej piosenek aż na tyle. No a Kasia Cerekwicka zawsze. Dzięki, Jasieńku za piękną muzę z rana :)))***

      Usuń
  15. Taka tu była cisza... aż Jaśko ją wczoraj cudnie rozśpiewał :)))*
    Witam w słoneczny piątek :)*
    Na razie bezchmurne niebo, ale poranek rześki - na tę chwilę 13 stopni. Tęsknię już za jakimiś białymi barankami na niebie, może dziś? Sierpień po połowie, więc może zacznę tak...

    Nie czas na nostalgię

    Letnie lśnienia miły, chyba już za nami,
    brzozy przeglądają przedjesienny żurnal;
    poranki zasnute w bladosiwy kaszmir,
    we wrzosach zastygła liryczna zaduma.

    Z szumiącej wikliny czas uplótł koszyki,
    babie lato nitką tęsknoty je zdobi.
    Łąki rozedrgane żurawim okrzykiem,
    nad klonami szepcze zapach karminowy.

    Jeszcze słońce igra w przesianej zieleni,
    w dzikiej koniczynie został zapach lata.
    Na paciorkach rosy, stubarwnym deseniem
    rozsiadła się cisza w jabłek aromatach.

    Nie czas na nostalgię, choć zamiast skowronków
    gawrony wtórują wyzłoconym rżyskom.
    Doczekamy wiosny na słonecznym dworcu
    naszych czułych myśli.
    Twój uśmiech za wszystko.

    Ewa Pilipczuk

    Ale mimo wszystko...

    Jest fantastycznie - Krystyna Janda

    https://www.youtube.com/watch?v=28R2FQBNSuA

    Wszystkim, którzy zajrzą dziś do ogrodowego zakątka życzę pięknego piątku z przedsmakiem weekendu, bez upałów i ze wszystkimi urokami późnego lata :)*

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobry wieczór przy świątecznej pogodzie.:)*

    Dziś troszkę chłodniej, pochmurniej, a nawet z pokropkiem
    z kropidła przy podwójnym święcie w stolicy i mojej wsi.

    A teraz zagram kilka piosenek Leonarda Cohena w wykonaniu Renaty Przemyk z Teatru Starego w Lublinie.

    ***...Dość kochałeś już / You have loved enough ·

    https://www.youtube.com/watch?v=OCPzfhSssXI

    Kochankiem twoim będę
    – Ty na te słowa w śmiech
    Wliczono mnie w poległych
    Już nie mam pracy nie

    I z komnat marmurowych
    Do piwnic miałem zejść
    Szukając wiary nowej
    Gdy powiedziałaś że:

    Właściwie to nie kocham ja
    To miłość więzi mnie
    Nienawiść może w paczce przyjść
    Nie przyjmuj wtedy jej
    A gdy dotyku twego głód
    Nad zwykły głód wyrasta

    Ty szepczesz:
    „Dość kochałeś już
    Teraz to ja Kochanką”
    Kochankiem twoim będę –
    Ty na te słowa w śmiech
    Wliczono mnie w poległych
    Już nie mam pracy nie
    Właściwie to nie kocham ja

    To miłość więzi mnie
    Nienawiść może w paczce przyjść
    Nie przyjmuj wtedy jej
    A gdy dotyku twego głód

    Tłumaczenie: Daniel Wyszogrodzki

    * * *

    ***...Na pocałunków dnie / A thousand kisses deep...

    https://krposts.com/level/na-poca-unkow-dnie-a-thousand-kisses-deep/meCH2dGWunh913c

    Kucyków cwał
    Dziewczęcy gwar
    Jest o co walczyć – jest
    Zaczynasz grać i zaraz pas
    To dobrej passy kres
    Egzamin masz już zdać
    Z niepokonanych klęsk
    I życia fikcję brać za fakt
    Na pocałunków dnie

    Czy brać czy pić
    Znam każdy trick
    Mieszkam na Boogie Street
    A drżenie rąk to pierwszy znak
    Że włada nami Mistrz
    Wyjechać mogłem i
    Dotrzymać słów lub nie
    Rzucasz to w dym by przetrwać dzień
    Na pocałunków dnie

    Zniewala seks
    A morza brzeg
    Nieosiągalny jest
    Padlinożercy prą pod wiatr
    Sam przekonałem się
    Nasze okręty toną wkrąg
    Więc błogosławię je
    By sam jak wrak z honorem lec
    Na pocałunków dnie

    Znam każdy trick
    Czy brać czy pić
    Wracam na Boogie Street
    Podarków nie wymienia nikt
    Nikt nie przyjmuje ich
    Czasami gdy dogasa noc
    Nędznicy schodzą się
    Idziemy na spotkanie serc
    Na pocałunków dnie

    Lecz pachnie myśl o tobie bo
    Wszystko o tobie wiem
    Prócz tego co umknęło nam
    Na pocałunków dnie

    Tłumaczenie Renta Przemy

    * * *

    ***...Słowik...*** / Nightingale

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=93&v=NW70yRz8TJ4&feature=emb_logo

    Pod lasem postawiłem dom
    By w śpiew twój się wsłuchiwać
    Twój głos był słodki, zacny ton
    A miłość się budziła

    Mój słowiku, żegnaj mi
    Znalazłem cię tak dawno
    Dziś las wyrasta z hymnów twych
    I piękna już nie sławią

    Gdy las welonem słońce krył
    Ty zawsze mnie wołałeś
    Więc snem spokojnym teraz śpij
    Nad tobą święta gałąź
    Mój słowiku, żegnaj mi

    Zdobiłeś moje życie
    Ty gdzieś na pewno śpiewasz dziś
    Lecz ja cię już nie słyszę

    Mój słowiku, żegnaj mi
    Zdobiłeś moje życie
    Ty gdzieś na pewno śpiewasz dziś
    Lecz ja cię już nie słyszę

    Tłumaczenie - Daniel Wyszogrodzki

    * * *

    Dobranoc dobranoc Moja Droga.:)))*** Miłego niedzielnego poranka, a teraz już - pa:)))***

    OdpowiedzUsuń
  17. ...i jeszcze bis Renaty Przemyk duecie z Wojciechem Leonowiczem
    w piosence "Sama miłość" - Leonarda Cohena "Love itself"-

    https://www.youtube.com/watch?v=HvKeeRG2Q5M

    Przez okno wpadło słońce
    Promienny blask się wlał
    Mój pokój nagle ożył
    Miłości był to blask

    Dostrzegłem w nim wyraźnie
    Niezwykle rzadki pył,
    Z którego Bezimienny
    Formuje imię mi

    I powiem wam:
    To nie był blask
    Miłość żyła w nim,
    Lecz doszła do otwartych drzwi

    I Sama Miłość sam
    Uszła mi.

    Zajęte wirowaniem,
    Drobiny poszły w tan
    I wciągnął mnie ich taniec,
    Jego ulotny kształt.

    Choć pokój się nie zmienił - nic,
    Między imieniem i Pomiędzy Bezimiennym
    Nie pozostało nic.

    I powiem wam: To nie był blask
    Miłość żyła w nim,
    Lecz doszła do otwartych drzwi
    I Sama Miłość sama Uszła mi.

    Zajęte wirowaniem,
    Drobiny poszły w tan
    I wciągnął mnie ich taniec,
    Jego ulotny kształt.
    I powiem wam: To nie był blask
    Miłość żyła w nim,
    Lecz doszła do otwartych drzwi
    I Sama Miłość sama Uszła mi.
    I nagle Sama miłość
    Sama miłość odeszła.

    * * *

    Pomyślności, już od budzika życzę. :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, dzień dobry, piękne dzień dobry... :)* :)* :)*
      Ależ miła niespodzianka, dawno nie czytałam i nie słuchałam tak pięknej poezji i muzyki. Była na lubelskim spektaklu "Mieszkam na Boogie Street " w Teatrze Starym w Lublinie, ale z przyjemnością sobie odświeżyłam wszystkie kompozycje. Dziękuję, Jasieńku :)))***
      A ja byłam na odpuście w naszym skansenie, z okazji święta Matki Boskiej Zielnej. W tym roku skromniejszy ze zrozumiałych względów, ale tradycji dawnych odpustów we wsiach i miasteczkach stało się zadość. W przestronnych plenerach rynku skansenowego miasteczka dopisali również zwiedzający i kupujący.
      Były bukiety do święcenia, uwite z kłosów zbóż, owoców i ziół, odpustowe kramy z zabawkami, ozdobami i rękodziełem, dewocjonalia i słodycze. Pomiędzy kramami chodził odpustowy grajek, a zespół śpiewaczy dodawał nastroju muzyką z dawnych lat. Dodatkową atrakcją był pokaz tworzenia zielnych bukietów; każdy mógł upleść swój przy pomocy miejscowych artystek. Zdjęcia też mam i pewnie je pokażę za kilka dni.
      Poza tym była to do smutna niedziela... śmierć Henia Wujca, mojego przyjaciela z czasów Solidarności... Odszedł jeden z ostatnich przyzwoitych... :(
      Poznałam Go osobiście razem z Jego żoną Ludką w czasie pierwszej "Solidarności", a także później, z wykładów Wszechnicy Związkowej na KUL. Potem na Pierwszym Zjeździe Delegatów Unii Demokratycznej. Spotykaliśmy się też w biurze KO "Solidarność" w Lublinie, w którym pracowałam w latach 1989-1990. Eh...
      No i Czarny Anioł już nam nie zaśpiewa... ☹️
      Odeszła wielka Dama piosenki poetyckiej, legenda sceny polskiej. Na szczęście jej twórczość jest ponadczasowa.
      Ewa Demarczyk zmarła 14.08.2020 r. Wczoraj zaś podano oficjalnie wiadomość o Jej śmierci.
      Niech spoczywa w pokoju... [*]
      Taki był różnoraki nastrój i osobiste wspomnienia we wczorajszym dniu.
      A na niedzielę zaraz przygotuję muzyczną powitankę.
      Dobrego wypoczynku niedzielnego :)))***

      Usuń
  18. Witam niedzielnie :)*
    Niebo bezchmurne, ale powietrze jakby już bardziej rześkie, niż wczoraj. Lato jeszcze nie myśli dać za wygraną, choć o szóstej rano na termometrze było 11 stopni.
    Do niedzielnej leniwej podaję Słowo z letnich wspomnień.

    *** Na koniec lata ***

    Przestrzeni moja zielonooka,
    sierpniowa łąko ze skrajem nieba,
    rozpostrzyj miękko swój letni powab
    z nutą cykorii - i zabierz mnie tam,

    gdzie dzień podobny zawsze do wczoraj -
    cykady grały gwiazdom do wtóru,
    w lusterku wspomnień księżyca rogal
    wśród czułych pieszczot i pocałunków

    przyświecał jasno. Drzewa wtulały
    wszystkie kłopoty, a rano obłok
    w symfoniach różu gestem zaspanym
    końcówką lata zwiewnie nas objął.

    Ewa Pilipczuk

    I dodatek muzyczny do kawy w rytmie walca.

    Jesienne marzenie...Barcarole -Andre Rieu

    https://www.youtube.com/watch?v=L3Qilqbq0Hk

    Przyjemnego dnia jeszcze z ciepłymi, letnimi klimatami, ale bez nużących upałów :)*

    OdpowiedzUsuń
  19. Bry we środę. :)*

    Po dość długim niewidzeniu spowodowanym chyba totalnym niechcicem i upałami.:)

    A na dobry dzień posłuchaj piosenki Anny Jurksztowicz i Andrzeja Piasecznego -

    ***...Kochanie, ja nie wiem...***

    https://www.youtube.com/watch?v=bgI91X6J8Z4

    w tym zwariowanym świecie
    błąkasz się już tyle lat
    na ziemi wielkim grzbiecie
    zdeptałeś drogi szmat

    z wielu rożnych pieców
    poznałeś chleba smak
    znużony rytm oddechu
    gdy za daleki szlak

    tylko ciebie ciągle mi mało
    mało mi nieba i powietrza
    i nie wiem jak to się stało
    że jesteś
    że jesteś tu jeszcze
    ja nie wiem

    Kochanie, ja nie wiem
    Kochanie, ja nie wiem
    Kochanie, ja nie wiem

    na samotności brzegach
    bywałam nie jedne raz
    w szaleństwa rwących rzekach
    widziałem swoją twarz
    gdzieś pod ogromnym niebem
    jest mały raju skrawek
    tam gdzie jest twoje serce
    ja swoje tez zostawię

    tylko ciebie ciągle mi mało
    mało mi nieba i powietrza
    i nie wiem jak to się stało
    że jesteś
    że jesteś tu jeszcze
    ja nie wiem

    Kochanie, ja nie wiem
    Kochanie, ja nie wiem
    Kochanie, ja nie wiem

    i tylko ciebie
    tylko ciebie, tylko ciebie mi mało
    tylko ciebie mi brak
    i tylko ciebie
    tylko ciebie, tylko ciebie mi mało
    tylko ciebie mi brak

    tylko ciebie ciągle mi mało
    mało mi nieba i powietrza
    i nie wiem jak to się stało
    że jesteś
    że jesteś tu jeszcze
    ja nie wiem

    Kochanie, ja nie wiem
    Kochanie, ja nie wiem
    Kochanie, ja nie wiem


    Muzyka: Krzysztof Napiórkowski

    Płyta Anny Jurksztowicz z okazji jej 35-lecia pracy ukaże się
    we wrześniu 2020 r.

    Pozdrawiem czule. :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, dzień dobry bardzo :)*
      Co za piękna niespodzianka, że zajrzałeś :) I jak zwykle z przecudnym prezentem... dawno nie słuchałam Anny Jurksztowicz, a to wykonanie zachwyciło mnie. Dziękuję za ucztę z rana, Jasieńku :)*
      Trochę pracuję, trochę odpoczywam, zaglądam do ogrodu, bo tam roboty jak zawsze po uszy. Młodzi wyjechali nad Bug do drugiej mamy i też odpoczywają od miejskiego zgiełku. Lato na końcowym... dziś leje, wieje, a temperatura, jakiej by się październik nie powstydził, 11 stopni.
      Mimo zaganiania mam nowy wiersz :) Postaram się go wstawić dziś, a najdalej jutro.
      Całuski na dobry dzień :)))***

      Usuń
  20. Dzień dobry w siąpiący czwartek :)*
    Deszcz, wiatr i mgła, trochę nam pogoda zjesienniała... na termometrze za oknem zaledwie 11 stopni.
    Szybka kawa dla ziewających, a do niej muzyczny deser w wykonaniu Hanny Banaszak.

    Andrzej Zaucha & Hanna Banaszak - Chwile

    https://www.youtube.com/watch?v=Tf9hXcUetQo

    *** Chwile ***

    Chwile- jak przelotne ptaki
    Nigdy nienazwane
    Żadnym ze słów
    Chwile- zagubione w tłumie
    Gdybym mogła znaleść
    Przeżyć je znów

    Chwile- są kalendarzem wspomnień
    I krok za krokiem wiodą mnie
    Na dobre i na złe
    Chwile- w-o-o-o-o
    Chwile- w-o-o-o
    Chwile na dobre i na złe

    Chwile- barwne krajobrazy
    Które wiatr unosi
    W przeszłość bez dat

    Chwile- w-o-o-o-o
    Chwile- w-o-o-o
    Chwile- na dobre i na złe

    Chwile - krajobrazy wspomnień
    I krok za krokiem wiodą mnie
    Na dobre i na złe

    Chwile - są kalendarzem wspomnień
    I krok za krokiem wiodą mnie
    Na dobre i na złe
    Chwile- w-o-o-o-o
    Chwile- w-o-o-o
    Chwile - na dobre i na złe

    Autor tekstu:Andrzej Sobczak
    Kompozytor: Louis Gasté
    Rok powstania: 1977

    Komu deszczu, komu nieco przejaśnień i rozpogodzeń - każdemu wedle potrzeb - zdrówka i samych dobrych chwil na dziś dla Wszystkich :)*

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeśli ktoś przypadkiem zajrzy na Impresje, to informuję, że jest już nowy post.
    Zapraszam :)***

    OdpowiedzUsuń