Powered By Blogger

czwartek, 25 maja 2017

Mamie...

Mama. Lata 50. ubiegłego wieku. Zdjęcie ze zbiorów rodzinnych.
... i trochę kwiatów dla Niej i wszystkich Mam z mojego majowego ogrodu. Zdjęcia własne z 20.05.2017 r. Bez biały, w pąkach ma odcień kremowy, odmiana "'Miss Ellen Willmott".
Bez, odmiana "Ludwig van Petzl".
Bez, odmiana "Krasawica Moskwy".
Pierwszy tegoroczny irys zakwitł w sobotę.
Tu chyba nikt nie ma wątpliwości...
Kompozycja smagliczki z niezapominajką.
Serduszka biskupia.
Pierwszy w tym roku orlik.
Niewiele pamiętam
(mamie)

… to było w małym mieszkaniu
(wtedy na obrzeżach miasta)
oknem wchodził ogród
z zapachem jaśminu

kasztan zza płotu
domagał się przestrzeni
w ciasnym zaduchu
lat pięćdziesiątych

chroniłaś beztroskę dzieciństwa
w kryjówce twoich ramion
wszystko było łatwe
nawet kiedy rozlałam mleko
a pod stołem czaił się
strach z podniesionym kołnierzem

dziś w cieniu pochyłych drzew
zostały w pamięci jasne oczy
i różaniec kojących słów
jak kiedyś
gdy pozbijałam kolana

domykam bagaże
stare zdjęcia zasuszone kwiaty
zanucą pieśń wieczorną

za małe mam ręce
by zagarnąć czas

Ewa Pilipczuk, 24.05.2017 r. 

45 komentarzy:

  1. W wigilię Ich święta, bo w piątek rano wyjeżdżam i nie miałabym czasu wkleić nowego wpisu.
    Niech nie milknie pamięć... a żyjącym Mamom zdrowia, cierpliwości do dzieci i radości życia :)
    A teraz idę spać, miłego przebudzenia, Kochani :)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry Ewuniu :)
    Zainaugurowałaś Dzień Matki wierszem wprost spod serca:) Ogromna szkoda, że nie jest Jej dane wczytywać się w te pełne ciepła i miłości strofki.
    Dla Twojej, Mojej i innych Mam przyniosłam dzisiaj z najpiękniejszymi życzeniami wiersz lubelskiego poety.

    O matce

    ... rano tęcza na ścianie odbita z lusterka
    falisty brzęk zegara wydobywa na jaw
    maj się sadem puszystym jak chmura rozćwierkał
    w oknie które granicą jest izby i maja

    powiewają tu matki ciemne ciche ręce
    przebywają tęczowy refleks czy wodospad
    nad obrusem ciemnieją ciszej i goręcej
    mimo zmarszczek szept smutny nieumyślną groźbą

    matko zbudzony patrzę spod rzęs trawy leżąc
    matko twe siwe oczy płaczą nade mną może wiatr
    jestem tu choć daleko na innym wybrzeżu
    twój ostatni kwiat

    tak mało wiesz o synu chodząca wśród gromnic
    tyle że spajam głazy rymów
    tyle że nie mogę zapomnieć
    płomienia dymu

    jak nikt inny jesteś pośród ludzi
    mówić cóż mówić drżeć z niemocy słów
    żebyś młoda i piękna w uśmiech mogła wrócić
    znów

    - Józef Czechowicz

    Słonecznych myśli, duuużo radości i uśmiechu dla Wszystkich, buziaki, pa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, Zuziu :)
      Dziękuję za dobre słowo. Tak, to bardzo osobisty wiersz, takie powidoki. Wspomnienia, to nasz drogocenny dobytek na całe życie, zwłaszcza, gdy jesteśmy coraz starsi, a zegar coraz prędzej tyka...
      Tak, dom bez matki, to nie tylko ściany, ale też wspomnienia i drobne przedmioty, które ją otaczały.

      Zapisana w jasnych ścianach

      Nie umarłaś, bo nie wszyscy umierają,
      Może raczej sen wybrałaś bezbolesny.
      Na stoliku ciągle leży twój różaniec,
      jakieś zdjęcia wśród krzyżówek rozpoczętych.

      Parapety wciąż się kłębią ptasim gwarem,
      pewnie myślą, że znów chleba im sypnęłaś.
      Miska kota napełniona się wydaje,
      chociaż kota też od dawna tutaj nie ma.

      Poznaczyłaś trudne życie zakładkami,
      starym listom dałaś oddech po raz setny,
      odfrunęłaś bezszelestnie poprzez ściany,
      bo z chodzeniem, to nie było już najlepiej.

      Wszystko tutaj jak przedwczoraj i jak wczoraj,
      lub też jutro, gdyby tylko nadejść chciało.
      Lecz to jutro zatrzymało się na schodach...

      Nie umarłaś, bo nie wszyscy umierają.

      Tadeusz Knyziak

      Po południu Wschodnia zajaśniała piękną, majową pogodą ze słonkiem i miłym ciepłem. I oby tak dalej na jutro i cały weekend :) Pozdrawiam z ciepłymi myślami, całusy :)

      Usuń
  3. Na mnie już pora, Kochani, bo jutro rano wyjeżdżam, a komu w drogę, temu czas na sen :)))*
    Wszystkie Mamy, to kobiety, więc na dobranoc może zajrzymy do damskiej torebki? ;-)

    *** Damska torebka ***

    Torebka kobiety - tajemnica której wciąż
    nie mogę zgłębić to jest coś jakby warkocz u komety
    do ramienia przywiązany księżyc
    W torebce kobiety
    klucz do domu tramwajowe są bilety
    kłębek planów gotowych do snucia
    papierosy albo guma do żucia
    portmonetka z maleńkim kasztanem
    jakiś kwit zapomniany na amen
    dwie pigułki przeciwko migrenie
    w buteleczce perfumy "Marzenie"
    Torebka kobiety pozostanie dla mnie zawsze tajemnicą
    to jest coś jakby warkocz u komety
    która właśnie przelatuje nad ulicą
    W kobiecej torebce
    Jest długopis i pomięte są przylepce
    czyjś telefon pisany w pośpiechu
    I pomadka czerwona od grzechu
    Jest chusteczka bo czasem się płacze
    list do nikąd bo zgubił się znaczek
    I maskotka od kogoś na szczęście
    A mnie tak przeczucie szepce ,
    że czasami w tej torebce
    gdzieś tam na dnie jest schowane
    moje zdjęcie

    Andrzej Sikorowski

    https://www.youtube.com/watch?v=GIF6N_SpnXw

    muzyka też Andrzej Sikorowski

    Dobranoc, dobranoc Wszystkim, spokojnych snów i do spotkania w sobotę wieczorem :)))*** ... czułe, pa :)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i mam nadzieję, że Zuzia będzie godnie pełnić honory gospodyni :)*

      Usuń
    2. Ewuniu,
      już jestem ! Zamykając dzień poświęcony Dniu Matki, tym razem sentencja pisarza.

      * * *

      Mama to miękkie ręce. Mama to melodyjny głos, to chuchanie na uderzone miejsce.
      Mama to samo dobro i sama przyjemność.
      Coś, co dobrze jest mieć w każdej chwili życia koło siebie, dookoła siebie, gdzieś na horyzoncie.

      - Melchior Wańkowicz

      Ballada o torebce, to tak jakby pan Sikorowski zaglądał do moich, w których, w konfiguracji ze strojem, można bardzo dużo wypatrzeć. Bardzo kobieca ballada :)))

      Na dobranoc bardziej frywolnie :)

      Kobiece

      Z rzeki szła wczesna. Kochała.
      Chyliła szczęśliwą głowę
      Pachniała porankiem ciała,
      Mydłem migdałowem.

      Ciału był wieczór na rzece,
      Zielony i nimfowy,
      Tylko głowie w białe spiece
      Na wodą był żar miodowy.

      Teraz niosła kobiece
      Znużenie zakochane,
      Żeńskie pełne owoce,
      W toni wodnie widziane.

      Niosła wiecznie kobiece
      Ścieżką brzózek i cienia.
      W zaroślach waliło serce
      Tajnego zapatrzenia.

      Pod surowym jedwabiem
      Mdlały biodra brzozowe,
      Ślizgało się po niej serce
      Mydłem migdałowem.

      - Julian Tuwim

      Ewuniu, postaram się, ale wiesz, że Ty jesteś nie do zastąpienia :)))
      Uważaj na torebkę :)))
      Dobranoc Kochani, buziaki, pa :)

      Usuń
    3. Dziękuję pięknie, Zuziu :)
      Już lecę na pociąg, będę pilnować torebki :))) Pa, do jutra, buziaki :)

      Usuń
    4. Dzień dobry dla Wszystkich :)
      Oczywista oczywistość dzisiaj nie będzie tak fajnie jak z Gospodynią Ewą, ale będę się starała godnie pełnić zastępstwo :)
      Na powitanie dnia, które na Zachodniej kokietuje lazurem w towarzystwie niewielkich, białych baranków majowe kolory i zapachy :)

      Majowo

      A kiedy księżyc srebrnym łukiem
      ciął północ wśród słowików westchnień,
      odgarnął chmury ciemny pukiel,
      maj wszedł w ogrody bezszelestnie.

      Trawy drżą rosą, na kaczeńcach
      trzmiel umazany pyłkiem złotym,
      poranek gra słoneczne scherza,
      wiatr wtańczył się w wierzbowe sploty.

      Zieloność śmieje się soczyście,
      różowo pachnie leśny groszek,
      słuchaj, jak miłość tętni w liściach,
      naręcza bzu dla ciebie niosę.

      - Ewa Pilipczuk

      Ewuniu, dobrej zabawy i nie zapominaj o Ogródku :)
      Dobrego, uśmiechniętego dnia dla Wszystkich, buziaki, pa :)

      Usuń
    5. ...:)
      Na zakończenie dzisiejszego dnia wpiszę jeszcze jeden z dawniejszych wierszy Naszej Gospodyni:) Mam nadzieję, że z imprezy Ewunia powróci z pomysłami, które zaowocują nowymi wierszami :) Czekamy Pani Poetko :)))

      Zapomnij się ze mną

      Jeszcze się nasycę czerwienią jarzębin,
      usta pomaluję jeżynowym sokiem,
      w zieloności trawy zapomnij się ze mną,
      póki późne lato zagląda do okien.

      Chodź, niech szumem liści wiatr nam dzisiaj zagra,
      zatańczymy boso w dzikiej koniczynie,
      kolorowym rytmem wśród czasu ponaglań,
      pod jasnobłękitnym nieba baldachimem.

      Na polanie marzeń rozwiniemy ciała,
      popatrz, promień wdzięcznie oświadcza się ziemi,
      a łąkowe kwiaty, jak wróżki w woalach,
      ciepłem barw pulsują w dojrzałej przestrzeni.

      Grają świerszcze tętnem miłosnych uniesień,
      róż zachodu błyszczy namiętnym urokiem,
      zanim nas dopadnie złotooka jesień...
      Czy to my tańczymy, czy może obłoki ?

      - Ewa Pilipczuk

      Dobranoc Ewuniu, Ogrodnicy :) Spokojnych, kolorowych snów, pa :)

      Usuń
  4. Jasiek juhas26 maja 2017 13:48

    Bry w Dzień Matki.:)*

    Wrażając mój zachwyt, Twoim Ewo, wierszem "Niewiele pamiętam" - dedykowanym mamie posłuchajmy Johna Lennona w utworze "Mother"

    https://www.youtube.com/watch?v=sPYsMM1FvXs

    * * *...Matko...* * *
    ⋟✿⋞
    Matko, miałaś mnie, ale ja nigdy nie miałem ciebie
    Chciałem cię, ty mnie nie chciałaś,
    Więc ja, ja muszę ci po prostu powiedzieć:
    Żegnaj, żegnaj

    Ojcze, zostawiłeś mnie, ale ja nigdy nie zostawiłem ciebie
    Potrzebowałem cię, ty mnie nie potrzebowałeś,
    Więc ja, ja muszę ci po prostu powiedzieć:
    Żegnaj, żegnaj

    Dzieci, nie róbcie tego, co ja zrobiłem
    Nie umiałem chodzić, a próbowałem biec
    Więc ja, ja muszę wam po prostu powiedzieć: :
    Żegnajcie, żegnajcie

    Mamo, nie odchodź,
    tato, wróć do domu!
    Mamo, nie odchodź,
    tato, wróć do domu!
    Mamo, nie odchodź,
    tato, wróć do domu!
    Mamo, nie odchodź,
    tato, wróć do domu!
    Mamo, nie odchodź,
    tato, wróć do domu!
    Mamo, nie odchodź,
    tato, wróć do domu!
    Mamo, nie odchodź,
    tato, wróć do domu!

    ⋟✿⋞

    Miłych wrażeń ze Stolycy. :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jaśku :)
      Bardzo przejmujący klip i tekst piosenki.
      Dla rozproszenia mgły, która owiała mnie po wysłuchaniu piosenki przywołam konwalię z 6 zdjęcia.

      Konwalia

      W jutrzennych łunach cała,
      Wśród czarnych sosen wieńca,
      Czeka konwalia biała
      Na swego oblubieńca
      Las spłonął - w ogniach drżąca
      Na trawach rosa stoi,
      Wychodzi promień słońca,
      Królewicz w jasnej zbroi.
      "Czekaj tu na mnie mało,
      O biały ty mój kwiecie,
      Bo jeszcze dość zostało
      Nocy na bożym świecie.
      Złocisty miecz podniosę
      Nad ziemią tą zaćmioną,
      Potem pić przyjdę rosę
      Na białe twoje łono".
      Nad lasem chmura stoi,
      Z zachodu idą burze...
      Królewicz w złotej zbroi
      Poszedł - i zagasł w chmurze.
      "Daleko mi, daleko,
      Słoneczko me, do ciebie !
      Już zimne rosy cieką
      Już idzie noc po niebie !"
      We łzach srebrzysta cała,
      Wśród czarnych sosen wieńca,
      Czeka konwalia biała
      Swojego oblubieńca.

      - Maria Konopnicka

      Cieplutkie pozdrowienia dla Ciebie i Ogrodników, pa :)

      Usuń
  5. Jasiek juhas26 maja 2017 22:41

    A na zakończenie Dnia Matki przypomnę piękną pieśń Bernarda
    Ładysza i Leokadii Rymkiewicz-Ładysz -

    * * *...Matko moja ja wiem...* * *

    https://www.youtube.com/watch?v=brcxpawwXos


    Moja Matko ja wiem, wiele nocy nie spałaś,
    Gdym opuszczał swój dom, aby iść w obcy świat.
    I na szczęście dalekie, skromny dar, lniany ręcznik mi dałaś,
    Haftowany przez ciebie i barwny jak kwiat.
    I na szczęście dalekie, skromny dar, lniany ręcznik mi dałaś,
    Haftowany przez ciebie wzorzysty i barwny jak kwiat.

    Na nim kwitną do dziś tulipany i wiśnie,
    Żywa wciąż zieleń łąk, śpiew słowika wśród bzów.
    I jedyny na świecie drogi mi, trochę smutny twój uśmiech.
    Nade wszystko kochane, twe oczy są tu.
    I jedyny na świecie drogi mi, trochę smutny twój uśmiech,
    Nade wszystko kochane, twe oczy błękitne są tu.

    Gdy mi smutno i źle, idę w leśną gęstwinę,
    W szumie dębów i traw wspomnę te dawne dni.
    Na zwalonym przez burzę, starym pniu barwny ręcznik rozwinę,
    Wtedy wraca twa miłość i szczęście i łzy.
    Na zwalonym przez burzę, starym pniu barwny ręcznik rozwinę,
    Wtedy wraca twa miłość matczyna i szczęście i łzy.
    Wtedy wraca twa miłość matczyna i szczęście i łzy.

    Miłego zasypiania przy kołysankach naszych ukochanych Mam.:)))***




    OdpowiedzUsuń
  6. Jasiek juhas26 maja 2017 23:26

    Dla mam, mamuś, matek, mateczek - kilka nutek:

    Mieczysław Fogg - "To tango jest dla mojej matki"

    https://www.youtube.com/watch?v=myb6P79YiNQ

    ⋟✿⋞

    Janusz Zakrzeński - "Matczyne ręce"

    https://www.youtube.com/watch?v=B4wk6SoI-vM

    ⋟✿⋞

    Kołysanka Matki - Emanuel Schlechter

    https://www.youtube.com/watch?v=TKJwj30cdBg

    ⋟✿⋞

    Nie ma jak u mamy - Wojciech Młynarski

    https://www.youtube.com/watch?v=LkJ6UBHlviw

    ⋟✿⋞

    :)))***

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry w sobotnie południe :)
    Nie jestem pewna czy dobrze Ewunię zrozumiałam, że w
    sobotnie południe już odwiedzi Ogródek. Jak widać jestem dzisiaj pierwsza. Wraz w wierszem Ewuniu przynoszę uśmiech promienny, już nie poranny lecz południowy :)

    Nigdy nie za późno

    Na uśmiech promienny przy porannych zorzach,
    gdy trawa w brylanty kropelek spowita,
    na szepty wieczorne, kiedy rękę podasz
    i ciekawym wzrokiem miękko mnie dotykasz.

    Spacery po deszczu, gdy słońce w kałużach,
    pocałunek w tańcu i spod rzęs spojrzenia,
    czas przysiadł na chwilę, więc się w nim zanurzam,
    lato gra na lutni w barwnych światłocieniach.

    Przyfruń z ciepłym wiatrem, opleć słów powojem,
    nawet gdy szarugi zmienią czerwień w sepię,
    w żarze letnich uczuć można trwać we dwoje,
    nigdy nie za późno na smak czułych westchnień...

    - Ewa Pilipczuk

    Wszystkim słonecznego, uśmiechniętego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobry wieczór, Kochani :)*
    Jestem, wylądowałam dzisiaj w domu po 17-ej, zdrowa i w jednym kawałku :)
    Program wczorajszego Jubileuszowego 80. "Dachu" Autorów(w gościnnym Klubie "Ona", Warszawa,ul. Fajansowa 4), tj. cyklicznego, comiesięcznego poetyckiego spotkania Stowarzyszenia Autorów Polskich O/Warszawski II) był niezwykle pracowity: zebranie członków i wybór nowych władz, Turniej Jednego Wiersza pod hasłem "Kropla" i prezentacje wierszy przez gości-poetów. Dziękuję Zarządowi SAP oraz wszystkim Koleżankom i Kolegom za wspaniałe spotkanie i poetyckie wzruszenia. Pochwalę się, że w Turnieju Jednego Wiersza pod hasłem „Kropla” zdobyłam II miejsce :) Ten wiersz zyskał uznanie Szanownego Jury:

    Kropliście

    Znów poranek z deszczem, ołowiane smutki
    zagrały nostalgią. Na chodnikach chlupot.
    Nawet liryk-słowik w czeremszynie umilkł,
    opadł z bzu ostatni kolorowy kupon.

    A tu na poduszce rozkwitły marzenia,
    jak wiosenna łąka w chabrowej sukience;
    nawet pryzmat kropli barwy ich nie zmienia
    gdy zaspanym świtem coś tam do mnie szepczesz.

    Upaćkane szyby, a za nimi zieleń,
    zięby zakwiliły radosnym szczebiotem.
    I wcale tak bardzo pochmurno już nie jest
    - lubię twe pieszczoty rankiem, ciemnookie.

    Ewa Pilipczuk

    Dziękuję Zuziu, Jasieńku, za pielęgnowanie Ogródka, cudną poezję i muzykę, którą z dziką przyjemnością uraczyłam się na dzień dobry :)***
    W podzięce dla Was i na ukoronowanie wzruszeń związanych ze Świętem Mam, dedykuję Wam jeszcze kilka utworów poświęconych matkom, tym razem zagranicznych artystów:

    Pink Floyd - "Mother"

    https://www.youtube.com/watch?v=73UMWoXRbjg

    ***

    Roger Waters & Sinead O'Connor - "Mother"

    https://www.youtube.com/watch?v=Y1_9vCQXIbc

    ***

    Pink Floyd - "Atom Heart Mother"

    https://www.youtube.com/watch?v=O109PbOH5pA

    ***

    John Lennon - "Mother"

    https://www.youtube.com/watch?v=CEnc3RQE2lg

    ***

    Nina Simone - "Blues for Mama"

    https://www.youtube.com/watch?v=hcikD_DX15A

    ***

    Dżem - "List do M."
    https://www.youtube.com/watch?v=Ztftrxh6lB0

    ***

    Ściskam Was mocno na miły wieczór, buziaki :)***

    OdpowiedzUsuń
  9. Niedzielne ukłony Wszystkim :)*
    Słońce wycałowało poranne mgiełki; za oknem majowe melodie ptaków i błękit ozdobiony lekkimi obłokami; dzień zapowiada się bardzo pogodnie, a przez otwarty balkon wpadają topolowe puszki.
    Zapraszam na pierwszą kawę z oddechem zieloności odświeżonej rosą i z moimi dodatkami :)

    *** Jak puch z topól ***

    Majowe świty pachną słodko,
    gdy słońce radość intonuje;
    brzask się zakrada w moje okno,
    obłoki stroją się w purpurę.

    Rozwieszam na nich swoje wiersze,
    w odcieniach różu im do twarzy.
    Wiatr je potarga zwiewnym gestem,
    by mogły lepiej się rozgwarzyć

    ciepłotą uczuć, którą z rana
    chciałam cię dzisiaj obdarować.
    Melodia wersów delikatna,
    refren powtarza się w dwóch słowach.

    A kiedy dzień na dobre wstanie,
    usłyszysz z góry lekki poszum;
    strofy miłością rozśpiewane
    sfruną do ciebie, jak puch z topól...

    Ewa Pilipczuk

    I przebudzanka do kawy ze Stanisławem Soyką - Ja jestem twój.

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=l5HyOgeOr6c

    ... wszystkiego miłego, słonecznego i pachnącego na dziś, dobrego wypoczynku i kolorowych widoków :)*
    I jeszcze raz najserdeczniejsze podziękowania dla Zuzi i Jaśka za wspaniałą opiekę nad Ogródkiem i umilenie mi poezją i muzyką powrotu do niego :)*

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry Ewuniu :)
    Cieszy Twój udany pobyt na jubileuszu i oczywista oczywistość wygrana w konkursie :) A wiersz jak zwykle, perełka :) Dzisiejsze wierszowane otwarcie dnia bardzo na czasie :) Wszędzie, gdzie rosną topole, ściele się biały puch. Przebudzanka dodaje energii na cały dzień :)
    Na moje otwarcie dnia...

    Chciałabym

    Chciałabym tobie dać wiązankę
    pachnąca majem, letnim świtem,
    grające świerszcze w macierzance,
    gdy dzień się śmieje seledynem.

    I wszystkie barwy, zapach łąki,
    westchnienia sosen, ciszę sadów,
    jaskier na trawie się złocący
    i niebo z lekkich chmur plejadą.

    Na wieczór - srebrny blask księżyca
    i rozkwit gwiazd w jeziornej toni,
    chciałabym z tobą się zachwycać,
    gdy czas nas jeszcze nie dogonił...

    - Ewa Pilipczuk

    Lazurowo, błękitnie, bardzo słonecznie. Czas na pierwszą kawę i uciekam w zielony teren.
    Dla Wszystkich ciekawego niedzielnego dnia, do spotkania, buziaki, pa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, Zuziu :)
      Piękne dzięki za gratulacje :) I ja się cieszę z sukcesu w Warszawie, bo utwierdza mnie w przekonaniu, że moja pisanina jest coś warta i zyskuje uznanie w różnych gremiach.
      A ja dziś po rajzie na Roztoczu w poszukiwaniu obuwików. Oczywiście znalazłam :) Polskie storczyki, istne cuda, prawdziwe arcydzieła natury.
      Uff, czy ja kiedykolwiek siądę na czterech literach? Jeszcze czuję zmęczenie po Warszawie, a już dziś przemaszerowałam chyba z 10 km.
      I wreszcie w domu, cudny majowy przedwieczerz i zimne piwko, bo upał dziś był wielki.
      W tak piękny, majowy dzień przyniosłam dla Ciebie zielony wiersz w słowie i muzyce. Obrazy na klipie też godne obejrzenia :)

      Zielony wiersz

      Ja nie chcę wiele:
      Ciebie i zieleń,
      i żeby wiatr kołysał
      gałęzie drzew,
      i żebym wiersze pisał
      o tym, że ...
      każdy nerw,
      każda chwila samotna,
      każdy ból - jakże częsty, jak częsty! -
      zwiastuje otchłań,
      mówi : nieszczęsny ...

      ja nie chcę wiele,
      ale nie mniej niż wszystko:
      Ciebie i zieleń
      i żeby listkom
      akacji było wietrznie,
      i żeby sercu - bezpiecznie,
      i żeby kot się bawił firanką
      jak umie
      żeby siedzieć na jerozolimskim ganku
      i nic nie rozumieć.

      Pętacki wiersz
      sam wiesz, że łżesz,
      ale dlaczego tak boli, tak boli?
      chyba już nic nie napiszę
      w ogromną i groźną ciszę
      schodzę powoli

      ja nie chcę wiele:
      Ciebie i zieleń...

      Władysław Broniewski

      ...Zielony wiersz ...Władysław Broniewski .... Gheorghe Zamfir.....Annie's Song

      https://www.youtube.com/watch?v=M_0e8ynvD4M

      Oby Twój niedzielny wieczór upłynął we wspaniałej, wiosennej atmosferze. Pozdrawiam gorąco :)

      Usuń
    2. Witaj ciepłym, majowym wieczorkiem :)
      Ewuniu, jeszcze nadejdzie czas gdy przysiądziesz :) Teraz jeszcze czas pracy, która jest Twoją pasją, dająca satysfakcję i uznanie. Chciałabyś z tego zrezygnować ?
      Klip muzycznie i słownie piękny :)
      W podziękowaniu wyliczanka poety czym powinno się być dla ukochanej kobiety :)

      Pyłem księżycowym

      Pyłem księżycowym być na twoich włosach,
      wiatrem przy twej wstążce, mlekiem w twoim kubku,
      papierosem w ustach, ścieżką pośród chabrów,
      ławką, gdzie spoczywasz, książką, którą czytasz.

      Przeszyć cię nitką, otoczyć jak przestwór,
      być porami roku dla twych drogich oczu
      i ogniem w kominku, i dachem, co chroni
      przed deszczem.

      - Konstanty Ildefons Gałczyński

      Dzień bardzo relaksowy, z krótkim wystawieniem na promienie słoneczne [
      zalecają 15 minut dziennie dla zdrowia :)].
      A poza tym trochę poczytałam, pomarzyłam o tych zapracowanych i tak dzień minął :))
      Na jeszcze trwający wczesny wieczór dużo pogodnych myśli, buziak, pa :)

      Usuń
    3. :)
      Nastał piękny majowy wieczór, cisza wokoło, tylko od czasu do czasu jerzyki jeszcze się odzywają.

      Wieczorna cisza

      Późnym wieczorem, oderwana od rzeczywistości,
      pielęgnuję swoje skrywane przed światem myśli i marzenia...
      Chowam się w cieniu kojącej ciszy i pięknych wierszy...
      pragnąc po ciężkim dniu tylko chwili uspokojenia...

      I choć gdzieś są dobrzy ludzie, czasem życzliwy telefon zadzwoni,
      i najbliższy człowiek obok na kanapie delikatnie dotyka mej dłoni...
      nawet Anioł Stróż jest zadziwiony - czemu ona nie sprząta, nie szaleje...
      powoli przysypia troszeczkę znudzony, bo nic się u mnie nie dzieje...

      - to ja delektuję się wieczornym spokojem -
      odkryłam w jesieni życia fascynujący świat ciszy...
      W swojej prywatnej przestrzeni, choć czas biegnie tam coraz prędzej-
      przekonuję się... że ciszej i mniej - to zawsze znaczy więcej...

      Barbara Leszczyńska

      I chyba już bryknę w podusie :) Dziękuję, Zuziu za dzisiejszą poezję, z buziakiem na dobranoc, pa, do jutra :)

      Usuń
    4. ... spokojnego bryknięcia :)

      Cisza wieczorna

      1

      Rozmiłowana, roztęskniona,
      Hen ! Od wieczornej idzie zorzy
      Zamykać Tatry w swe ramiona.

      Przed nią zawiewa oddech boży:
      Wonie jedliczne i świerkowe
      Ze swych lesistych wstają łoży.

      A ona tuli jasną głowę
      Do Osobitej, by wraz potem
      Kłaść ją na piersi Giewontowe.

      Po reglach muśnie li przelotem,
      Czoło Świnnicze w żar rozpali
      I Hawrań zleje krwawym złotem.

      Jak mknąc po szczytach i po hali,
      Z ogniem tęsknicy ginie w dali...

      - Jan Kasprowicz

      Dziękuję za dzisiejsze wierszowanie :) Kolorowych, pięknych snów, buźka, pa :)

      Usuń
  11. Jasiek juhas28 maja 2017 22:47

    Dobry wieczór na dobranoc.:)*

    I już prawie po weekendzie i już noc jeszcze majowa, a tu
    trzeba spać i trzeba by było coś zażyć...idąc za radą Agnieszki Osieckiej i Krystyny Sienkiewicz...

    * * *...Kokaina...* * *

    https://www.youtube.com/watch?v=gY7wDtpoSDo


    Śpij, śpij, śpij kochanie
    Śpij, śpij mon cheri
    Zaśnij, bo opowiem mamie
    Co się tobie w nocy śni.

    Koty garbią się na dachach
    Słychać jak azalie rosną
    Żuk przed śmiercią nogą macha
    Bóg mu walca gra do snu.


    Matka z córką piją gin
    Biją dzwony din, din, din
    Świt, świt, świt się zaczyna
    Kokaina, kokaina
    Cyt, cyt, cyt u komina
    Kokaina, kokaina.

    Sowa pisze na kolanie
    Wierszyk pełen melancholii
    Parkiem idą smutne panie
    Serce boli, dręczy splin.

    Pani z panią piją dżin
    Biją dzwony din, din, din
    Świt, świt, świt jak u Bergmana
    Kokaina, kot się skrada
    Cyt, cyt, cyt ukochana
    Jaka pani dzisiaj blada.

    * * *

    Dobranoc, dobranoc wszystkim i Tobie Poetesso.:)))*** Snów
    w kolorach życzę.:)))***



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doby wieczór na dobranoc, Jasieńku :)*
      Dobra używka na dobry sen :)))* A tu idzie noc "siostra zła". Choć wcale w to nie wieżę, ale skoro Krysia Prońko wyśpiewała...

      *** Niech moje serce kołysze ciebie do snu ***

      https://www.youtube.com/watch?v=RvobaPVBSm8

      Idzie noc, siostra zła,
      gości znów powygania z knajp.
      Kłopot masz?
      Wyrzuć go daleko za próg,
      o tak, o tak
      Niech moje serce kołysze ciebie do snu...

      Radio gra cicho tak,
      nie stój w drzwiach, zdejmij wreszcie płaszcz.
      Zamknij drzwi,
      zamknij świat łagodnie na klucz,
      o tak, o tak
      Niech moje serce kołysze ciebie do snu...

      Światło zgaś, oczy zgaś,
      miłość to taka stara gra.
      Księżyc-kot
      wyszedł znów, jak co noc, na łów,
      o tam, o tam
      Niech moje serce kołysze ciebie do snu...

      słowa: Marek Dutkiewicz

      ⋟♥✿♥⋞

      Dobranoc, dobranoc Wszystkim i Tobie Milusi :)))*** ... z najczulszym całuskiem do poranka, pa... :)))***

      Usuń
  12. Dzień dobry w poniedziałek :)*
    Kolejny, piękny i ciepły dzień późnej wiosny, a tu już trzeba zmierzyć się z codziennością...

    *** Codzienność ***

    Wita jak zwykle tuż przed piątą
    gdy resztki nocy świt rozgarnia
    z poranną mgłą zagląda w okno
    flirtuje z ciszą na latarniach

    w sukience z ros o wczoraj chudsza
    miękko rozsiada się przy kawie
    z nadzieją w oczach błądzi w chmurach
    wśród pierwszych ptasich błogosławieństw

    na starym murze smugą światła
    kolejny dzień próbuje złożyć
    zwykłego „kocham” lekki zapach
    w twoim uśmiechu mi przynosi

    Ewa Pilipczuk

    ... i przebudzanka do kawy "Codzienność" Goya

    https://www.youtube.com/watch?v=SSs4aY8xJvI

    *** Codzienność ***

    Kocham tę naszą codzienność.
    Te momenty, które znam na pamięć.
    Chwile, które mogę przewidzieć.
    Mimo to ja na święto czekam na nie.

    Ref.(x2) Żyję chwilą najpiękniej jak się da.
    To łatwe gdy Ciebie mam.

    Kocham nasze chwile zwyczajne te godziny cudowne banalne.
    Nasze twarze wieczorno poranne znane tylko nam.

    Ref.(x2) Żyję chwilą najpiękniej jak się da.
    To łatwe gdy Ciebie mam.

    * * * *

    Pozdrawiam kolorowo i ciepło, pomyślnego dnia, Kochani :)*

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzień dobry Ewuniu :)
    Poniedziałek rozpoczyna następny tydzień zmagań z codziennością. Przez ołowiane chmury prześwitują promienie słoneczne, a mnie ogarnął melancholijny nastrój.

    * * *

    Świat w melancholię rano wszedł,
    za oknem chmury pełne westchnień,
    w szyby uparcie dzwoni deszcz,
    nie wiem, czy myślisz o mnie jeszcze...

    Do twoich uczuć idę w snach,
    klepsydra czasu piaskiem sypie,
    dzisiaj, gdy mgłą zasnuty brzask,
    minuty w zimnych kroplach liczę.

    A kiedy już opadną mgły,
    z twoich uśmiechów czas poskładam
    i zaróżowi mi się świt,
    odnajdę ciebie po słońca śladach...

    - Ewa Pilipczuk

    Słońca, uśmiechu i cieplutkich myśli życzę Wszystkim, do spotkania, pa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, Zuziu :)
      Pewnie do tej pory Twoja melancholia już przepadła w nicość, wobec tak pięknej pogody, jaką zafundował nam maj w swojej końcówce. I nieważne, że codzienność dopada nas jak zwykle z poniedziałku :)

      CODZIENNOŚĆ

      Dotyka nas codzienność
      Dni szarość i niezmienność
      Rachunek za telefon i gaz.

      To skutek czy przyczyna?
      Że jest też tu rutyna
      Codziennie powtarzana przez nas

      Znów mamy coś na głowie
      “Co klient na to powie
      Czy nie wyrzuci z pracy nas szef?”

      I jak się przed tym bronić?
      Nie zgubić się w pogoni
      Nie przeżyć życia sobie też wbrew.

      W tym świecie pełnym złości
      Pędzimy do przyszłości
      Co każe z życia każdy kęs rwać

      Świat krzyczy: “Czas na nowość!
      Wymieńcie się! To zdrowo!
      Bo miłość musi krótko trwać”

      Lecz my w tej codzienności
      Dni szarych niezmienności
      Rachunków za telefon i gaz

      Mówimy wciąż od nowa
      Te najważniejsze słowa
      Tak jakby to był pierwszy znów raz

      Jacek Getner

      A ja bardzo lubię tę swoją codzienność :) Delektuję się jej spokojem, dniami ułożonymi niczym paciorki różańca, bo może różnorodności mam cokolwiek za wiele.
      Uściski i buziaki na miły wieczór, Zuziu :)

      Usuń
    2. Ewuniu,
      jak o codzienności mowa, odkurzyłam Twój wiersz o powtarzających się wzruszeniach, blaskach i brzaskach :)

      I tak codziennie

      Przychodzi każdym popołudniem,
      rankiem, gdy zioła drżą od rosy,
      sierpniowym zmierzchem, kiedy cudnie
      zachodzi słońce. Nigdy dosyć

      dla niej kolorów, wzruszeń, blasków,
      świerszczowych skrzypiec nad łąkami,
      mgieł,kiedy znika sen o brzasku
      i tych piosenek zapomnianych.

      W rękach ma fiolet przemijania
      (łzy czasem też w kieszeniach nosi),
      kasztan przy drodze jej się kłania
      rudą jesienią plącząc włosy.

      Nie chce już nic, prócz paru westchnień,
      słów zagubionych gdzieś nad ranem...
      Twoja dziewczyna, której wiersze
      na pewno wszystkie znasz na pamięć...

      - Ewa Pilipczuk

      Popołudnie jeszcze było pracowite, nawet bardzo, ze względu na sytuację, dałam radę :))) Teraz czas na herbatę z lekką przegryzką oraz trochę politycznych informacji ze świata. Na wczesny wieczór buźka, pa :)

      Usuń
    3. ...:)

      Codzienność zespół Dwa plus jeden

      https://www.youtube.com/watch?v=0Y6NX5DaS-I

      Słońce obudziło kwiaty

      Letni deszcz na nie spadł promieniami
      Wiatr przegonił ciemne chmury
      Potem śpiewał gdzieś hen nad polami

      Tak było wczoraj, tak było wczoraj
      Od lat już bywa tak
      Jeśli chcesz zatrzymać uśmiech tego świata
      Musi w nim pozostać kwiat i ptak

      Światło dnia znikało nocą
      Zostawało nam niebo z gwiazdami
      Dym udawał w nocy obłok
      Księżyc drzwiami się pchał i oknami

      Tak było wczoraj, tak było wczoraj
      Od lat już bywa tak
      Jeśli chcesz zatrzymać uśmiech tego świata
      Musi w nim pozostać kwiat i ptak

      Każdy dzień jest całkiem inny
      Jakbyś z każdym dniem zaczynał życie
      Świat ma tysiąc barw i cieni
      Każdy dzień nowe niesie odkrycie.

      Tak było wczoraj, tak było wczoraj
      Od lat już bywa tak
      Jeśli chcesz zatrzymać uśmiech tego świata
      Musi w nim pozostać kwiat i ptak

      Każdy dzień jest całkiem inny
      Jakbyś z każdym dniem zaczynał życie
      Jakbyś z każdym dniem zaczynał życie

      Jakbyś z każdym dniem zaczynał życie


      - Marek Grechuta tekst
      - Janusz Kruk kompozytor

      Dobranoc Ewuniu, relaksujących snów na "trudności" jutrzejszego dnia, buziak, pa :)

      Usuń
    4. Dziękuję za grechutki do porannej kawy Zuziu, smakowały bardzo :)
      Udanego dnia :)

      Usuń
  14. Witam w przedostatni dzień maja :)*
    Już u zarania dnia temperatura bardzo przyjemna, na tę chwilę 18 stopni. Lato powoli skrada się w zieloną przestrzeń... i jak tu się nie cieszyć :)

    Radość istnienia

    Wiosennej burzy zielona grzywa
    Horyzont smuży, bruki obmywa

    A my naprzeciw
    A my naprzeciw
    Jak dzieci

    Skaleczy serce bolesna drwina
    Świat się nie kończy i nie zaczyna

    A my naprzeciw
    A my naprzeciw
    Jak dzieci

    Oby nam dane było najwięcej
    Otwarte oczy i czułe serce

    A my naprzeciw
    A my naprzeciw
    Jak dzieci

    Jest frasobliwa radość istnienia
    Kto nie przeżywa świata nie zmienia

    A my naprzeciw
    A my z nadzieją
    A my jak dzieci
    Niech nas wyśmieją
    My pomachamy do nich z daleka
    Tak długa droga jeszcze nas czeka

    Jonasz Kofta
    i Zespół "Dwa plus jeden":

    https://www.youtube.com/watch?v=OAcfsiuCBxo

    Dzień czeka, sprawy to załatwienia też. Moc słonecznych radości Wszystkim, pomyślnego wtorku, Kochani :)*

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzień dobry Ewuniu :)
    Przy dzisiejszej pogodzie potrzebny jest optymizm. Zespół ma ich kilka. Na dzisiaj wybrałam tę, która maluje, dodaje energii i pozytywnych myśli:)

    Chodź pomaluj mój świat

    https://www.youtube.com/watch?v=Jt60_q5Mh-4

    Piszesz mi w liście, że kiedy pada,
    Kiedy nasturcje na deszczu mokną,
    Siadasz przy stole, wyjmujesz farby
    I kolorowe otwierasz okno.

    Trawy i drzewa są takie szare,
    Barwę popiołu przybrały nieba.
    W ciszy tak smutno, szepce zegarek
    O czasie, co mi go nie potrzeba

    Więc chodź, pomaluj mój świat
    Na żółto i na niebiesko,
    Niech na niebie stanie tęcza
    Malowana twoją kredką.

    Więc chodź, pomaluj mi życie,
    Niech świat mój się zarumieni,
    Niech mi zalśni w pełnym słońcu,
    Kolorami całej ziemi.

    Za siódmą górą, za siódmą rzeką,
    Twoje sny zamieniasz na pejzaże.
    Niebem się wlecze wyblakłe słońce,
    Oświetla ludzkie wyblakłe twarze.

    Więc chodź, pomaluj mój świat
    Na żółto i na niebiesko,
    Niech na niebie stanie tęcza
    Malowana twoją kredką.

    Więc chodź, pomaluj mi życie,
    Niech świat mój się zarumieni,
    Niech mi zalśni w pełnym słońcu,
    Kolorami całej ziemi.

    - Marek Dutkiewicz tekst
    - Janusz Kruk kompozytor

    Pogodnego, radosnego dnia :)
    Do spotkania, buźka, pa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, Zuziu :)
      Świat aż wyblakł od żółci słonecznej, ufff... po bardzo upalnym dniu ledwie zipię ze zmęczenia. Dużo łatwiej jest znosić upał w plenerze, niż w rozgrzanych murach i asfaltach miasta. Na szczęście w zapowiedziach synoptyków pojawia się deszcz i to jest optymistyczne :) Oby tylko dotarł, bo susza wokoło aż trzeszczy.
      A na wieczór przyniosłam Ci poetyckie lato w pełnej krasie :)

      Lato

      w kropli brylantowej rosy przegląda się cudnie
      o poranku przysłuchując się ptaków trelom
      to zza obłoku promykiem słońca mrugnie
      to zaleje złotem łąkę pracowitym trzmielom

      lubi się bawić i zachwycać jak dziewczę młode
      malując pejzaże – igra - kolorem i odcieniem
      tańczy z zefirem przy stawie muskając lekko wodę
      o zmierzchu spada do stóp kochanków – marzeniem

      nęci zapachem ściętych traw i ziół upojnych
      zwiewnie kołysze łanami złocących się zbóż
      gdzie chabry kąkole i czerwień maków strojnych
      jak pąsowe wykrzykniki - to lato...lato już…

      a nocą – zagląda do naszych okien - księżycem
      patrzy ciekawie i mruga zalotnie gwiazdami
      i chciałoby się ten złoty denar dłońmi pochwycić
      niestety – on z promieni złotej tęsknoty utkany

      Zofia Szydzik

      ... dobrego wypoczynku po wtorkowych trudach, z uśmiechem i ciepłymi myślami :)

      Usuń
    2. Ewuniu,
      lato, lato już :)
      A nad Zachodnią od kilku godzin deszczowa. intensywna ulewa, która zmyła kurz i nawodniła mocno wysuszoną ziemię. Obecnie trochę chłodniej na dworze. Niemniej przed nami lato pełne zieleni i koloru kwiatów :)

      Pyszne lato

      Pyszne lato, paw olbrzymi,
      stojący za parku kratą,
      roztoczywszy wachlarz ogona,
      który się czernią i fioletem dymi,
      spogląda wkoło oczyma płowymi,
      wzruszając złotą i błękitną rzęsą.
      I z błyszczącego łona
      wydaje krzepkie krzyki,
      aż drży łopuchów zieleniste mięso,
      trzęsą się wielkie serca rumbarbaru
      i jaskry, które wywracają płatki z miłości skwaru,
      i rozśpiewane, więdnące storczyki.
      O siądź na moim oknie, przecudne lato,
      niech wtulę mocno głowę w twoje ciepłe pióra
      korzennej woni,
      na wietrze drżące -
      niech żółte słońce
      gorącą ręką oczy mi przysłoni,
      niech się z rozkoszy ma dusza wygina,
      jak poskręcany wąs dzikiego wina.

      - Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

      ... tego co dobre i miłe na wieczorny czas, z uśmiechem i buziakiem przesyłam :)

      Usuń
    3. Zuziu,
      zapraszam na nocny taniec z księżycem wprost pod kołderkę ;-)))

      Z księżycem po taktach sonaty

      Jak Giullette porywasz mnie nocą
      w czasie pełni i
      beztrosko prowadzisz w adagio
      na parkiety ametystowo-złote
      prószysz srebrem tańcząc
      ze mną, jak z lalką
      o bezsennych, szklanych oczach
      suniemy po niwach lamentu
      szlakami materii zgrzebnej
      gdzie rozsypanych zbiorów gwiazd
      brzmi senne scherzo

      daję się porwać
      ty odkładasz własny spokój i majestat
      z fantazją wirujemy wespół
      i wiruje z nami Wszechświat
      presto - lekko tak
      z podskokiem
      aż sypie się świetlisty czar
      nocnego nieba
      płyniemy jak sonata
      Maestro van Beethovena

      nagle gubię szklane korale oczu
      odpływam
      w ciszę dryfując ociemniała
      po rozległym morzu
      Spokoju.

      - Zofia Szydzik

      ... rozległe morze Spokoju ukołysze do kolorowego, relaksującego snu. Dziękuję za dziś, do jutra, Zuziu, pa :)

      Usuń
    4. ...ale zanim tam się znajdę strofki na dobranoc :)

      Wiersze nieśmiałe

      ... na kartkach skryte w sanktuarium szuflady
      nabrzmiałe marzeniami, inne zaś tęsknotą
      skromne motyle, którym zabrakło parady
      bowiem w zapomnieniu żywot swój wiodą

      te od upalnych uczuć na ustach nie mdleją
      poranne - jutrzence składają dziękczynienie
      te zmierzchające w indygo - mrocznie marnieją
      jakby swemu przeznaczeniu były coś winne

      staroświeckie - nie chcą się pozbyć romantyzmu
      niemodne - powiedzą - pensjonarskie i ckliwe
      jak suknia w bławaty na podszewce z liryzmu
      wierszyki z głębi duszy - poezji naiwnej

      - Zofia Szydzik

      Dobranoc Ewuniu, dziękuję za dzisiejsze strofki, do jutra, pa :)

      Usuń
  16. Jasiek juhas30 maja 2017 22:10

    Dobry wieczór na dobranoc.:)*

    Dziś "Dobranoc, dobranoc" w autorskim utworze, powie nam nieodżałowany Zbigniew Wodecki -

    ✿⊱╮

    https://www.youtube.com/watch?v=soHtrh3_5fA

    * * *...Dobranoc, dobranoc...* * *


    Twe sny to
    W kuchni biały stół
    Apteczka pełna ziół
    Papieros pół na pół
    I my
    Twe sny
    To zima i wełniany szal
    To sylwestrowy bal
    Sierpniowych nocy skwar
    I wiosny, których żal

    Więc gdy
    Nadfruną wreszcie sny
    To dzień, co był tak zły
    W zawilce zmieni łzy
    Twe łzy
    Więc gdy
    Ostatni już herbaty łyk
    A zegar kliku-klik
    Bo dzień w nim wreszcie znikł
    I już nie przyjdzie nikt
    Już nikt

    Dobranoc, dobranoc
    Do policzków sny tulą się
    Więc policzkiem swym ogrzej je
    Dobranoc, dobranoc
    Ledwie się już żar w piecu tli
    Dzień podreptał do przeszłych dni
    Więc śnij

    W twych snach odwiedza nas Anthony Quinn
    Z tequilą mieszasz gin
    A gdy trzydniowy spleen
    Ministrem jest twój syn

    Dobranoc, dobranoc
    Do policzków sny tulą się
    Więc policzkiem swym ogrzej je
    Dobranoc, dobranoc
    Ledwie się już żar w piecu tli
    Dzień podreptał do przeszłych dni
    Więc śnij...

    + Zbigniew Wodecki

    ✿⊱╮

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór na dobranoc, Jasieńku :)*
      Tak właśnie zagrałam kilka dni temu, jak odszedł na zawsze...
      Ja już padam na nos po ciężkim, bardzo upalnym wtorku. Przyszedł zatem dobry czas, aby go domknąć jakąś piękną kołysanką, a zaśpiewa ją Elżbieta Adamiak -

      *** Zanosi się na noc ***

      http://www.youtube.com/watch?v=6CBYcFQLCKw

      Wchodzę w twoje senne słowa,
      mrok mi ciebie podarował.
      Ciszę sypią wiatry dookoła,
      ty mnie w nią znowu wołasz.
      Chyba się zanosi na noc,
      dobranoc, dobranoc.

      Wiatr powraca do marzenia,
      rozsypują się wszystkie słowa.
      W milczeniu w sen ciebie wołam
      i pragnieniem wołam na noc.
      Pewnie się zanosi na noc,
      dobranoc, dobranoc.

      Kwitnie w twoich włosach ręka
      i z pragnienia jesteś cała.
      Wszystko naokoło czeka,
      wszystko nas zapowiedziało.
      Biorę ciebie z sobą na noc,
      dobranoc, dobranoc.

      Mrok powietrza poodsłaniał
      i wiewiórki w naszych szeptach.
      Dla nas się otworzył kamień,
      sen się sypie z niego na noc,
      sen się sypie z niego na noc,
      dobranoc, dobranoc.

      słowa. Bogdan Chorążuk
      muzyka. Tadeusz Woźniak

      ✿⊱╮

      ... i tak się zasłuchałam, że nie mogę sobie odmówić ... jeszcze jedna przecudnej urody kołysanka... do wiersza Eli Adamiak śpiewa Paweł Orkisz. Przepiękna muzyka.

      *** Na poduszkach moich dłoni ***

      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=K76uGDK_1Z0

      Ja przed deszczem w dłonie schowam
      Ja cię w słońcu ukołyszę
      Tak byś była tylko moja*
      Tak spokojnie tak najciszej ucałuję

      W dłoni cieplej cię ogrzeje
      W palce swoje cię ubiorę
      Będziesz miała* moje dłonie
      Tak ciche tak spokojem zamyślone

      Na poduszkach moich dłoni
      Usta możesz tulić senne
      Popatrz to nasza miłość
      Tak ciepło tak wiosennie malowana.

      *tutaj nucę jak kobieta: mój, miał...:)*

      ✿⊱╮

      Dobranoc, dobranoc wszystkim i Tobie Miły :)))*** ... czułe pa, do jutra :)))***

      Usuń
  17. Witam w ostatni dzień maja :)*
    Przeleciał szybko, jak z bicza trzasł... eh. Dzień trochę pochmurny, ale ciepło, już 19 stopni. W nocy Wschodnią nie zaszczycił deszcz, ani nawet żaden pokropek. Szkoda, bo rośliny zaczynają odczuwać suszę.
    Kawa, przebudzanka i hajda do obowiązków, kobieto.
    Ale najpierw chodźmy za marzeniem z Jerzym Połomskim :)

    Iść za marzeniem

    Drogowskazów na tej drodze brak.
    Niewiadoma jest odległość ani czas.
    Drogowskazów na tej drodze brak.
    I znajduje drogę tę niewielu z nas.
    Lecz są tacy, w których siły dość,
    By ją znaleźć i nie zbłądzić z niej na krok.
    Którym dane lądem, oceanem przez krzyk i ciszę, blask i mrok...

    Iść za marzeniem, co się nie spełni.
    Iść za marzeniem i być mu wiernym.
    Zapłacić za to najwyższą cenę.
    Do końca świata iść za marzeniem.

    Jakże łatwo zapomina się przyrzeczenia dane sobie kiedyś tam.
    Jak niewiele się od siebie chce,
    Gdy przywyknąć raz do swoich własnych kłamstw.
    Jakże lekko w nieuczciwych grach
    Przegrywamy wszystko, co najlepsze w nas.
    Te marzenia, których w nas już nie ma, a było tyle i był czas...

    Iść za marzeniem co się nie spełni.
    Iść za marzeniem i być mu wiernym.
    Zapłacić za to najwyższą cenę.
    Do krańca świata iść za marzeniem.

    - tekst Jacek Korczakowski muzyka Adam Skorupka
    śpiewa Jerzy Połomski

    https://www.youtube.com/watch?v=WGovdeTLdtw

    Wszystkiego, co miłe, dobre i piękne na dziś, Kochani :)*

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzień dobry Ewuniu :)
    Nie jestem pewna, czy chciałabym do końca życia mieć niespełnione marzenia, ale dzisiaj niczego nie jestem pewna. Od rana mam tak potworną migrenę, że tylko pomacham i znikam pod kołderkę z zimnym okładem.
    Dla Wszystkich, dla którym świeci słońce miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Zuziu :)
      Mam nadzieję, że już po migrenie, współczuję bardzo.
      "Iść za marzeniem"... sedno tkwi w tym, aby zawsze gonić króliczka, to też przecież bardzo przyjemne :) Przynajmniej tak twierdzi Agnieszka Osiecka.

      Gonić króliczka

      Czy kto widział, jak biegnie króliczek ulicą?
      Czy to widział kto,
      czy to widział kto?
      W naszym mieści szukali
      króliczka ze świcą,
      aż dopadli go,
      aż znaleźli go... Ho, ho! Ho, ho! Ho, ho!

      Zniknął za rogiem
      i przepadł jak szyszka.
      Ale nie płaczmy, bo
      ale nie płaczmy, bo
      nie o to chodzi by złowić króliczka,
      ale by gonić go,
      ale by gonić go,
      ale by gonić go!

      Czy kto widział, jak dobrze tej małej w czerwonym?
      Czy to widział kto,
      czy to widział kto?
      Kto nie widział, niech w oknie podniesie zasłony,
      a zobaczy ją, a zobaczy ją... Ho, ho! Ho, ho! Ho, ho!

      Zniknie za rogiem
      czerwona spódniczka.
      Ale nie płaczmy, bo
      ale nie płaczmy, bo
      nie o to chodzi, by złowić króliczka,
      ale by gonić go,
      ale by gonić go,
      ale by gonić go!

      Czy wędrował kto drogą, co słońce odchodzi?
      Czy wędrował kto,
      czy wędrowal kto?
      Kto ciekawy, zapraszam do starej mej łodzi,
      a zobaczy to, a zobaczy to... Ho, ho! Ho, ho! Ho, ho!

      Zniknie za wodą
      twarz fantastyczna.
      Ale nie płaczmy, bo
      ale nie płaczmy, bo
      nie o to chodzi, by złowić króliczka,
      ale by gonić go,
      ale by gonić go,
      ale by gonić go!

      Czy kto widział, jak biegnie króliczek ulicą?

      Tekst Agnieszka Osiecka, muzyka Andrzej Zieliński
      i Skaldowie.

      https://www.youtube.com/watch?v=cnYdd2xMys8

      ... eh :))) I tu ukryty cały sens, drugie, a nawet trzecie znaczenie wiersza ;)
      Dobrego wieczoru, Zuziu, bez bólu głowy :)

      Usuń
  19. Dobranoc, Kochani :)*
    Późno się zrobiło, więc tylko pokołyszę z Ellą Fitzgerald - I Only Have Eyes For You...

    ❀ڿڰۣڿ❀

    *** Patrzę tylko na Ciebie ***

    https://www.youtube.com/watch?v=_UWmgsgMi0Q

    Czy dzisiejszej nocy wzeszły gwiazdy?
    Nie wiem, czy jest pochmurno czy jasno
    Ponieważ patrzę tylko na ciebie, kochanie
    Księżyc może być wysoko
    Lecz niczego nie widzę na niebie
    Bo patrzę tylko na ciebie.

    Nie wiem, czy jesteśmy w ogrodzie
    Czy na zatłoczonej ulicy
    Jesteś tutaj, więc i ja tu jestem
    Może miliony ludzi przechodzi
    Lecz oni wszyscy znikają z widoku
    I ja patrzę tylko na ciebie
    Nie wiem, czy jesteśmy w ogrodzie
    Czy na zatłoczonej ulicy
    Jesteś tutaj, więc i ja tu jestem
    Może miliony ludzi przechodzi
    Lecz oni wszyscy znikają z widoku
    I ja patrzę tylko na ciebie

    ❀ڿڰۣڿ❀

    ... i do poranka, pa :)))***

    OdpowiedzUsuń
  20. Jasiek juhas31 maja 2017 23:05

    Dobry wieczór na dobranoc.:)*

    Maj kończy się pogodą majową, a takie umiarkowane dni lubię,
    nie upalnie i tak świeżo było po wczorajszej ulewie.

    A dziś jeszcze nieznana mi kołysanka Zbigniewa Wodeckiego
    z tekstem Jacka Cygana -

    * * *...Dzienna kołysanka...* * *

    ✿⊱╮

    https://www.youtube.com/watch?v=OXwV0F63k7Y

    Graj mi, graj
    Wciąż przesypuj w mojej głowie senny raj
    Płyń, mi płyń
    Cicho otul moje nerwy w miękkie sny

    To przecież ty, nie ja
    Jesteś dzienną kołysanką moich wad
    Więc mnie kołysz, o tak
    Tak uwielbiam popołudnie przespać

    Graj mi, graj
    Wiolonczelo białych nocy w środku dnia
    Płyń, mi płyń
    Kanadyjko, melodyjko sennych chwil

    To przecież ty, nie ja
    Jesteś ciemną kołysanką moich wad
    Więc mnie kołysz, o tak
    Już panienka słodka drzemka śpiewa

    Noce chcą żyć
    Idą tu drogi szmat
    Nie po to, żeby spać

    To przecież ty, nie ja
    Jesteś dzienną kołysanką moich wad
    Więc mnie kołysz, o tak
    Ktoś ma dla mnie tylko w nocy cenny czas.

    ✿⊱╮

    Dobranoc, dobranoc wszystkim i Tobie Miła moja.:)))*** czułe
    pa do poranka.:)))***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, co za niespodzianka :)))* Dzienna kołysanka w sam raz do porannej kawy. Dziękuję :)***

      Usuń
  21. Dziś będzie nowy post, proszę o cierpliwość, a na czekadełko proponuję delikatną muzykę...

    Shining The Morning on Piano - Love Letters Album

    https://www.youtube.com/watch?v=P4wgy6qX4x4

    :)*

    OdpowiedzUsuń
  22. ... i juszsz :)))*
    Zapraszam do nowego wpisu :)*

    OdpowiedzUsuń